מאה שנים לאחור 100 שנים לאחור
צילום: אמיר ריינר
רייטינג

זה לא זה בלי מכבי: ערב חד ספרתי לערוץ 10; עלייה נאה ל'100 שנים לאחור'

ללא המשחק המסורתי של מכבי, בערב השידורים של חמישי אף משדר בערוץ 10 לא חצה את קו ה-10%. 'איך להיות משפחה מאושרת' רשמה 20.1%
משה בנימין |
נושאים בכתבה רייטינג

ערב השידורים של יום חמישי, ללא המשחק המסורתי של מכבי ת"א, שעברה לשחק בימי רביעי ושישי (לשבוע זה) רשם ממוצעים בינוניים למדי בהתאם לאווירת חול המועד. בערוץ 10 ציינו ערב שלם ללא אף תכנית שהצליחה לחצות את קו ה-10%. כך עולה מנתונים ראשוניים בקרב משקי בית יהודיים.

אצל זכיינית ערוץ 2 'קשת' המשדר 'איך להיות משפחה מאושרת' השיג רייטינג של 20.1%. תכנית הריאליטי '100 שנים לאחור' המנסה בה מתמודדים הישראלים של היום במציאות זהה לראשית הציונות רשמה עלייה נאה של יותר מ-30% והשיגה רייטינג של 13.6% לעומת 10% ברביעי. 'גדולים מהחיים' (קשת) השיגה רייטינג של 8.4%. בערוץ 10 'המקור' עם 8% ו'סלפי ישראל' עם 7.3%.

בגזרת הפרה-פריים: 'חמש בערב עם רפי רשף' (ערוץ 10) עם 7.2%, 'לונדון וקירשנבאום' (ערוץ 10) עם 6.5%, 'ערב טוב עם גיא פינס' (ערוץ 10, לקט) עם 6.9%, 'שש עם' (ערוץ 2) עם 10.2%, 'אנשים' (ערוץ 2) עם 8.8%, 'תכנית חיסכון' (ערוץ 2) עם 13.8%,

בגזרת החדשות: מהדורת חדשות 2 עם 22.1% מול חדשות 10 עם 9% ומבט עם 4.7%.

ברצועת הלילה: 'היום שהיה' (ערוץ 10) עם 6.9%, 'לילה כלכלי' (ערוץ 10) 6.6%, 'צינור לילה' (ערוץ 10) 4.9%, 'אנשים' (ש.ח, קשת, ערוץ 2) עם 5.5%, ו'חדשות הלילה' (ערוץ 2) עם 4.6%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.