DELETE
צילום: רונן אקרמן

אבי ניר כובש עכשיו גם את המזרח: 'קשת' מכרה 2 פורמטים לאינדונזיה וסין

הזכיינית מכרה את זכויות ההפקה של תכנית הריאליטי 'הכוכב הבא' למדינה המוסלמית הגדולה בעולם. במקביל, הפורמט 'בית ספר למוזיקה' נמכרו לסין

הזכיינית קשת ממשיכה לרשום הצלחות בזירה הבינ"ל, על רקע פסטיבל מיפ בקאן שנערך השבוע. מכרה את זכויות ההפקה של הכוכב הבא ובית ספר למוזיקה לשידור בסין ובאינדונזיה. לפי דיווח של אתר האינטרנט The Hollywood Reporter, הערוץ הפרטי הגדול באינדונזיה - RCTI, רכש את הפורמט של 'הכוכב הבא' ויתאים אותו לקהל המקומי.

התכנית הראשונה צפויה לעלות כבר לקראת סוף הקיץ הקרוב או בתחילת הסתיו לכל המאוחר. זכויות השידור לתכנית נמכרו עד כה ל-25 מדינות, ביניהן ארה"ב (ABC), בריטניה (ITV) וגרמניה (RTL).

במקביל, רכשה חברת הלוויין הסינית Jiangsu את הפורמט של 'בית ספר למוזיקה' ותפיק גרסה מקומית בשיתוף עם חברת ההפקות 3C Media מבייג'ין.

את התכנית, תחרות שירה בין ילדים בגילאי 8-14, מנחה בארץ צביקה הדר והיא זכתה לרייטינג של כ-33% בעונתה הראשונה. התכנית הניבה ל'קשת' הכנסות המעורכות בכ-20 מיליון שקלים. מלבד מכירת הזכויות לחברה הסינית, הפורמט נרכש לשידור גם כן במספר מדינות באירופה.

מוקדם יותר היום דיווחה הזכיינית על מכירת הפורמט של BOOM!, שעלה לאוויר בשבוע שעבר בערוץ 2, להפקה על ידי רשת Atresmedia הספרדית, VTM הבלגית, ו-TV2 ההונגרית שמתכוונת כבר השנה להשיק אדפטציה מקומית של עוד השנה. בתחילת השבוע כבר נמכר הפורמט לרשת פוקס האמריקאית ולערוץ TF1הצרפתי.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ירון 10/04/2014 22:44
    הגב לתגובה זו
    הסטארט-אפ החדש/ישן של פיתוח פורמטים ומכירתם הפך להיות חזות הכל. מה זה משנה, הרי המודל הכלכלי הרווחי לערוץ טלוויזיה מסחרי בישראל היום זה חדשות, עוד חדשות, תכניות עם ועל האנשים שעושים את החדשות ו...נדב בורנשטיין. המפתחים, המפיקים, בעלי המניות ומשפחת קשת תרפד את כיסיה השמנים ועם ישראל, כפי שנאמר במקורותינו 'יוכה בסנוורים מקטן ועד גדול'. ורק לצורך הבהרה - במקרה הזה הדברים נכונים גם לגבי רשת וערוץ 10 שכולם יחדיו הפכו את מה שנשאר מהטלוויזיה בישראל לפארסה עצובה מאד.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.