DIGITAL

אפיקומן האינסטה של פתאל: אקליפטוס בנתה מהתיוגים מהלך דיגיטל משובח

איך לגרום לעוקבים בעמוד המסחרי להיחשף למגוון הרחב, להעלות את זמן השהייה ותוך כדי להנות? אקליפטוס עם פתרון מצוין במהלך לרשת המלונות
משה בנימין | (9)

סוכנות הדיגיטל 'אקליפטוס' בניהולם של מאור חן ואלעד סטפנסקי מוכיחה שוב שהיא נמצאת בחוד החנית הדיגיטלית, כשהיא מצליחה לייצר עוד מהלך דיגיטלי משובח, מוקפד ובעיקר מהנה, הפעם באינסטגרם, על בסיס אופציית התיוג, עבור רשת מלונות פתאל.

לקראת פסח, חג הקניות, המצות והקמפיינים, נערכו גם באקליפטוס ויצאו אתמול עם מהלך חדש תחת השם "חפש את האפיקומן" לרשת מלונות פתאל. המהלך מתקיים כולו באינסטגרם (ונתמך קלות על ידי עמוד הפייסבוק של רשת המלונות) ולמעשה מציע למשתמשים, העוקבים של פתאל באינסטגרם להשתתף במשחק שמטרתו למצוא את האפיקומן היומי שמסתתר באחד ממלונות פתאל ברחבי הארץ.

הלוגיקה של המהלך אותו ניתן למצוא בעמוד האינסטגרם fattal_hotels פשוטה מאוד: העוקבים של פתאל מקבלים הכוונה לתמונה הראשונה משמאל בעמוד של פתאל באינסטגרם ומשם מתחיל כל המשחק. בתמונה מופיע פעמון אליו מכוון חץ צהוב עם הזמנה ללחיצה שמובילה להופעת 5 מותגים של מלונות פתאל: מג'יק, מרידיאן, הרודס, קורל ביץ' ולאונרדו. המשתמשים מוזמנים ללחוץ על אחד מהמשות וכך הלאה, להמשיך על פי ההוראות, עד לאקט החיפוש עצמו אחר האפיקומן באזור החוף של המלון או הלובי/חדרים כולל שיטוט בקומות המלון השונות.

במסגרת הפעילות - הגולש הראשון שימצא את מיקומו של האפיקומן בכל יום, יזכה בפרס היומי.

אמנם לא מדובר בשימוש בטכנולוגיה פורצת דרך, אבל מי אמר שצריך. החכמה במהלך של אקליפטוס היא ההבנה של המדיום. אינסטגרם שנחשבת לאחת הרשתות החברתיות היותר נעימות לשימוש, נהנית ממאות מצטרפים חדשים מדי יום ואהודה למדי על ידי הישראלים, עם היקף משוער של כמעט מיליון משתמשים בארץ. בחברה הבינו שכדאי לפגוש את הקהל שם, תוך כדי השיטוט היומי הקבוע של המשתמשים בין אלפי התמונות. מן הסתם, המהלך הדיגיטלי של אקליפטוס יצליח להשאיר את העוקבים לזמן שהייה גבוה מהממוצע בעמוד של פתאל, תוך שהוא חושף בפניהם בדרך אלגנטית את היצע המלונות הרחב של הרשת. נכון לבינתיים, בסיכום יום אחד של פעילות הצטרפו לעמוד של פתאל באינסטגרם כ-400 עוקבים חדשים.

לדברי מאור חן מנכ"ל אקליפטוס: "במסגרת אסטרטגית ה-visual storytelling של רשת מלונות פתאל, חיפשנו דרך לייצר שיחה בפלטפורמה הוויזואלית ביותר - אינסטגרם. כיום אין מערכת פרסום פעילה בישראל בפלטפורמה ואנחנו מחפשים כל הזמן דרכים חדשות לגעת בקהל המטרה שלנו בה. רשת פתאל הייתה אחד מהמותגים הראשונים שיצרו פעילות ברשת החברתית ולאחר שיותר ויותר מותגים העלו פעילויות תמונות גנריות, חשבנו איך אפשר לחדש".

עוד אמר חן: "פיצ'ר תיוג תמונות קיים כבר מזה מספר חודשים, ולמעשה פתח עולם חדש של שיטוט ומעבר בין פרופילים - אנחנו שמחים להיות הסוכנות הראשונה שעושה שימוש בכלי הזה, ועוד יותר שיש לנו לקוח שמבין את הפלטפורמה והדרך החדשה לייצר נגיעה איכותית בקבל האינסטגרמי".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    מהלך דיגיטל משובח? חחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    wtf 08/04/2014 20:34
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מה זה אינסטגרם ? 08/04/2014 17:07
    הגב לתגובה זו
    מעל 40
  • 5.
    דוד 08/04/2014 16:47
    הגב לתגובה זו
    למשה בנימין ועורכי ICE - שלום. אתם עיתונאים או דוברים מטעם משרדי פרסום? לא יכול להיות שתיקחו טקסט שהוכתב מילה במילה כנראה על ידי בעל עניין ( במקרה הזה אקליפטוס) ותצטטו אותו כאילו אתם כתבתם אותו כולל סופרלבטיבים כמו "נמצאת בחוד החנית הדיגיטלית, כשהיא מצליחה לייצר עוד מהלך דיגיטלי משובח, מוקפד ובעיקר מהנה" . אם אתם כתבתם את זה בכל זאת ( למרות שלא נראה ככה) ,אז הידע וההבנה שלכם במדיום לקויה במקרה הטוב או שאתם לא ממש שומרים על אינטגריטי עיתונאי במקרה הפחות טוב. מדובר במהלך מטופש , מעיק ומסורבל שלא פונה כלל לקהל היעד הרלבנטי לפתאל, שהגדלת מספר העוקבים מגיע רק בעיקבות הפרסים ולא בגלל הפעילות המסובכת . זה נראה מצויין על מצגת אצל הלקוח או בכתבת יחצ שהבחור ( המוכשר יש לומר ביחצנות לעצמו ) עשה כאן, או בסרטון באנגלית שמספר על המהלך "המבריק "לטובת תחרות איזוטרית כלשהי, שאני מריח אותו מגיע בעוד 3 2 1 ... אם זו כתבת יחצ של גורם כלשהו - לגיטימי לגמרי אגב, פשוט תכתבו שזה תוכן שיווקי , או תנו למי שכתב לכם את זה קרדיט בשמו ולא שכאילו משה בנימין כתב את זה. אתם מזלזלים באינטליגנציה שלנו חברים . חג שמח
  • עיתונאי מטעם (ל"ת)
    משה בינימין 09/04/2014 10:42
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    חלש (ל"ת)
    וונבי 08/04/2014 14:39
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    08/04/2014 13:36
    הגב לתגובה זו
    מטופש ומסורבל להחריד.
  • 2.
    נו באמת 08/04/2014 13:26
    הגב לתגובה זו
    העלה את האגו ? כן העלה את החשיפה ואת המכירות? לא
  • 1.
    מאיר 08/04/2014 12:56
    הגב לתגובה זו
    אם קהל היעד שלהם הוא בני 16 אז זה מהלך מדהים. לטעמי קהל היעד מבוגר יותר משמעותית מה שאומר שהסיכוי שמישהו מתוך קהל היעד באמת ישתתף בפעילות כזאת שואף לאפס. גימיק נחמד כן, אבל מהלך דיגיטךי משובח? זאת בדיוק הבעיה, שאין אסטרטגיה רק גימיק
  • מאור 08/04/2014 15:41
    הגב לתגובה זו
    פילוח גרוע!
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.