חוצות: 'רפיד' זכתה במכרז של בנימינה-גבעת עדה - בהיקף של 8 מיליון שקלים

המכרז הוא הראשון לשילוט חוצות בתחום השיפוט של מועצת בנימינה - גבעת עדה, והראשון בארץ שמאגד את כל פלטפורמות הפרסום בהצעה אחת
משה בנימין | (8)
נושאים בכתבה יוסי ירקוני רפיד

חברת החוצות 'רפיד ויז'ן' זכתה במכרז השילוט של המועצה המקומית בנימינה - גבת עדה ובימים הקרובים תחל בהפעלת מערך שילוט החוצות באזור. המכרז הוא הראשון לשילוט חוצות בתחום השיפוט של המועצה, והראשון בארץ שמאגד את כל פלטפורמות הפרסום בהצעה אחת.

היקף הזכיון עומד על כ-8 מיליון שקלים בחישוב של כ-880 אלף שקל לשנה לחוזה בן 9 שנים. במסגרת ניהול מערך פרסום החוצות, תקים ותפעיל רפיד ויז'ן, באמצעות חברת הבת שלה - מאור, לראשונה בבנימינה-פרדס חנה, עשרות שלטי חוצות (בילבורדס), שלטי הכוונה, שילוט גשרים ודגלים, כולם בשטח השיפוט של המועצה המקומית.

יוסי ירקוני, מנכ"ל רפיד ויז'ן: "אנו שמחים שהמועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה בחרה להיות החלוצה בתחום ולאגד את כל פלטפורמות פרסום החוצות תחת זכיין אחד. מצב זה מאפשר יצירת חבילות מותאמות ללקוח תוך שימוש במגוון הפלטפורמות לטובת המפרסמים, בניגוד למצב היום שבו המפרסם מתקשר עם מספר חברות."

רפיד ויז'ן פרסום חוצות הוקמה בשנת 1989 ומאז נחשבת לאחת השחקניות המובילות בקטגורית פרסום החוצות בישראל. החברה נמצאת בבעלות ציבורית ונשלטת על ידי חברת הכשרת הישוב בע"מ. רפיד ויז'ן מפעילה כיום מגוון פלטפורמות לפרסום חוצות, הכוללים מעל ל-1000 שלטי חוצות (בילבורדס) בפריסה ארצית, וכ-3000 מתקני פרסום מוארים, טלוויזיית חוצות, גשרים ועוד.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    משה 31/07/2014 18:15
    הגב לתגובה זו
    למה צריך להרוס עוד מקום ירוק ופסטורלי עם פרסומות - נמאס כבר מהמסחרור.
  • 4.
    מהענף 25/04/2014 19:40
    הגב לתגובה זו
    חוץ מלא לעשות כלום הוא מפרסם את הזכיה בבנימינה שנעשתה לפני שנה! כאילו היא שלו. שילך לעבד לפני שרפיד טובעת
  • 3.
    גליתוש 09/04/2014 09:35
    הגב לתגובה זו
    הצלחתי להעיף את כולם רק אני מוכרת את רמת השרון ומה עוד נשאר לי??? במחירים זוליםםםםםםםםםם מי קונה מי? מי? אף אחד לא מבין פה בכלום גם ככה בייחוד המנכלוש החדשוש אני על הגללללללללללללללל
  • 2.
    תמר 06/04/2014 14:21
    הגב לתגובה זו
    עבדתי עם יוסי בגלגוליו הקודמים. אחד המנכלים היותר מוכשרים שיצא לי לעבוד איתם. רפיד הרוויחה בענק
  • 1.
    בהצלחה לא נשאר שם כלום טוב שהם זכו במשהו (ל"ת)
    מיני 06/04/2014 10:27
    הגב לתגובה זו
  • עוד מנכ"ל 06/04/2014 11:59
    הגב לתגובה זו
    הרס את אריאלי, יהרוס את גם את רפיד
  • פלנר מהגיהנום 06/04/2014 14:28
    אחד היישובים המתפתחים בישראל. סימן שרפיד מסתכלת קדימה
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.