סופרבול? לא בשבילנו: כשספוט עולה 4 מיליון דולר - החברות מוותרות על פרסום
בדרך לצאת מהשוק? יותר ויותר חברות גדולות זונחות אט-אט את רעיון הפרסום באירועי הספורט הגדולים, וזאת בשל המחירים ההולכים ונוסקים אותן דורשות רשתות השידור בארה"ב. לפי דיווח באתר האינטרנט של
תום פייטון, סגן נשיא מחלקת הפרסום של חברת הונדה, מסביר כי "ישנה נקודה בה המחיר של זמן פרסום בטלוויזיה משפיע לרעה על היכולת שלנו להשתלב באירועי ספורט שכאלה". אם אכן חברות כמו הונדה יחלו להוציא עצמן מהשוק, הדבר יוכל להוות בעיה לרשתות כמו פוקס, NBC ו-ESPN, ש השקיעו מיליארדי דולרים על קניית זכויות השידור ונדרשות לגבות זמן פרסום גבוה על מנת לשמור על רווחים.
הפופולאריות העצומה של ליגת הפוטבול האמריקאית ה-NFL, הביאה למצב בו המחיר לזמן פרסום בן 30 שניות באירוע הסופרבול שנערך לפני כחודש וחצי, עלה מ-3 מיליון דולר לספוט,
בגלל אותם מיליוני דולרים שנדרשים עבור פרסות של 30 שניות, יותר ויותר רשתות שידור מנסות לתפוס נתח באותם שידורים גדולים: ESPN למשל, שילמה רק לאחרונה כ-15 מיליארד דולר עבור זכויות השידור למשחקי הפוטבול של ימי שני, לתקופה של 10 שנים, מחיר הגבוה ב-73% מהסכום ששולם לפני כן.
- נייקי חוזרת לסופרבול אחרי 27 שנה – האם המהלך יציל את המכירות?
- הבית תמיד מרוויח - שוק הימורי הספורט בארה"ב גדל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי ה'ביזנס אינסיידר', מצב בו יותר ויותר חברות ישקלו לוותר על ההשקעה בפרסום, יוביל לבעיה עצומה עבור רשתות הטלוויזיה שלא יוכלו לממן את זכויות השידור הגבוהות. חברת הונדה לדוגמא, מוציאה מדי שנה כ-600 מיליון דולר על פרסום בטלוויזיה האמריקאית. "היום בו יצטרכו הרשתות לעשות חשבון נפש, הולך ומתקרב", מתריע פייטון.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.