עמי אלוש
צילום: פנימי
פרופיל אישי

"'הקטטוס' הכרחית; אנשי הקריאייטיב מחפשים לקבל הכרה לרעיונות שלהם"

החלום שלו זה "לצלם את הדוקומנטרי שלי על דימונה", אבל כרגע עמי אלוש, האורח שלנו השבוע ב-under40, רוצה להחזיר את תחרות 'הקטטוס', להסביר ללקוחות שסטוץ זה לא רע בכלל, ולהתמוגג מהתכנים שמועלים לאינטרנט
נעמה תורן | (16)

כולם רוצים ויראלי, אבל גם ברשת צריך להשקיע בהפקה. אל תזלזלו בקמפיינים נקודתיים שבאים לעשות כיף לצרכן, ולהשאיר אותו עם איזו ציפייה לפעם הבאה,וגם לא בקקטוס הזהב.

עמי אלוש (34), סמנכ"ל קריאיטיב מקאן דיגיטל ומקאן וואלי, הוא אורח השבוע של מדור under40.

1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?

תחרות הקקטוס. קל לזלזל בתחרות הזאת ולבטל אותה פעם בשנתיים, אבל אני חושב שהיא תחרות הכרחית בתחום, שכרגע המדד היחיד בו למצוינות קריאייטיבית הוא מדד הזכורות והאהובות. אני מקווה שהשנה התחרות תתקיים ולא משנה באיזה פורמט, כל עוד אנשי הקריאייטיב שמחפשים לקבל הכרה על הרעיונות המעולים שלהם יחזירו לעצמם את הרעב לקריאייטיב מדהים, שכמעט תמיד מביא גם לתוצאות עסקיות טובות.

2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?

פלטפורמות דיגיטליות. כולם מבקשים קמפיינים למערכות יחסים ארוכות עם הצרכנים שלהם בכל מיני פלטפורמות דיגיטליות, וקצת מפספסים בעיניי את הכוח שיש לסטוצים באינטרנט, קמפיינים נקודתיים שבאים לעשות כיף לצרכן ולהשאיר אותו עם איזו ציפייה לפעם הבאה. בסופו של דבר, הסטוצים האלה הם אלו שבונים מערכות יחסים ארוכות שלא משעממות אחרי כמה חודשים ומפתיעות בכל פעם מחדש.

3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך?

הקמפיין האחרון שעשינו ל'שורשים' ולא רק בזכות התוצר הסופי, אלא בעיקר בזכות תהליך ההפקה המורכב, שהוא חלק בלתי נפרד היום מקמפיינים דיגיטליים. תהליך שניהלנו כמעט לבד בקריאייטיב, מאיסוף בגדי הקשישים בבתים שלהם ועד להפיכת המשרד שלי למחסן הבגדים, משם היינו שולחים אותם ללקוחות שהזמינו באתר.

4. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?

ידע בתוכנות פוטושופ ופריהנד. אחרי שהתקבלתי לקורס אצל תתרצה גרנות, החלטתי לקחת גם קורס בעיצוב גרפי. משום מה הייתי בטוח שזה יקנה לי יתרון כקופירייטר. היום אין לי ספק שזה הידע הכי מיותר שרכשתי בחיים שלי.

5. מה הכי עורר בך השראה לאחרונה?

2 דברים. הראשון הוא סרט דוקומנטרי שנקרא 6 days to air עוקב אחרי היוצרים הגאונים של 'סאות'פארק' שמרימים פרק ב-6 ימים, משלב חיפוש הרעיון ועד העלייה לאוויר. הדבר השני הוא לראות את כל התוכן שמעלים ניצה ולחם, איתי זבולון, , ניר וגלי, משיח ועוד הרבה טאלנטים כאלה חדשים של האינטרנט, שלא מפסיקים ליצור ומספקים תוכן מצחיק, מקורי ויותר טוב כמעט מכל מה שרץ היום בטלוויזיה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

6. איך משכנעים לקוחות ללכת על קמפיינים גדולים בדיגיטל?

רעיונות טובים בדרך כלל עוזרים.

7. מה האתגר הכי גדול בפרסום בדיגיטל עבורך?

לשכנע את הלקוחות בחשיבות ההפקה בקמפיינים דיגיטליים. כולם רוצים ויראלי, אבל קשה לנצח ברעיונות את מיליוני הגולשים שמעלים בכל שנייה תכנים מגניבים לרשת. כדי שפרסומת תהפוך להיות ויראלית ברשת, צריכים שההפקה תהיה לא פחות מרשימה מהרעיון.

8. מי פתח לך דלת?

2 אנשים שגם המשיכו ללוות אותי בכל השנים שבהן אני נמצא במקאן: יוסי ארז, שקיבל אותי לעבודה במקאן דיגיטל לפני 7 שנים, ואלדד וינברגר, שנתן לי לפני שנתיים וחצי את ההזדמנות להיות מנהל קריאייטיב. את כל מה שאני יודע על פרסום למדתי, שלא לומר גנבתי, מהם.

9. אם לא היית עוסק בפרסום, בטוח היית:

שונא אנשים שעוסקים בפרסום.

10. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?

לצלם סוף סוף את הדוקומנטרי שלי על דימונה. זה, ולמלא את הטוקבקים למטה בחברים דמיוניים שמפרגנים ליכולות הניהול והכישרון המדהים שלי.

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    עלי זייד 10/02/2014 14:51
    הגב לתגובה זו
    לא ייאמן שצריך לשלם 40 אגורות כדי לפרסם טוקבק על כמה עמי אלוש גבר! אז עמי אתה גבר ואתה חייב לי 40 אגורות! ואין לי עודף ואתה גבר!
  • 14.
    הוא גנב לי את הזהות והפך את השם (ל"ת)
    ימע שולא 10/02/2014 13:25
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    הייתי מנשנש לו את הישבן (ל"ת)
    מנשנש ישבנים 10/02/2014 13:18
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    איש קריאייטיב ברמות גבוהות (ל"ת)
    אפי אלוש 09/02/2014 17:53
    הגב לתגובה זו
  • ליבי אלוש 10/02/2014 20:09
    הגב לתגובה זו
    והוא גם מצחיק, ראיתם איך הוא כתב שהוא היה שונא אנשים שעוסקים בפרסום? יואו זה אדיר, איך הוא חשב על זה?!??!
  • 11.
    קונסטנטין 09/02/2014 16:56
    הגב לתגובה זו
    באמת אבל.
  • 10.
    טל שוויגר 09/02/2014 16:55
    הגב לתגובה זו
    כדי שאוכל להתקדם בסולם הדרגות
  • 9.
    09/02/2014 15:42
    הגב לתגובה זו
    מנהל בחסד,איש מדהים ויקר
  • 8.
    אין על עמיקם (ל"ת)
    שמשון אלוש 09/02/2014 15:41
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    באמת איש פרסום מצטיין! (ל"ת)
    רבקה אלוש 09/02/2014 15:41
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    רמבו 09/02/2014 15:38
    הגב לתגובה זו
    איך בא לי לערסל אותו !!!
  • 5.
    מכיר אותו טוב 09/02/2014 15:26
    הגב לתגובה זו
    אחד האנשים הכי איכותיים בתחום. מוכשר. מצחיק. כיף לעבוד איתו. עמי מה עוד לכתוב?
  • 4.
    רונן 09/02/2014 14:47
    הגב לתגובה זו
    למרות שהדבר הכי מרשים בו זה שהוא אחלה בן אדם ותמיד כיף לעבוד איתו.מלך אמיתי.
  • 3.
    האיש תותח על (ל"ת)
    אלי 09/02/2014 14:27
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שבט אבו כף 09/02/2014 14:26
    הגב לתגובה זו
    כדי להתיישב בכיסא כזה הוא בטח היה צריך להוכיח יותר מכולם שהוא ראוי בגלל שזה בזכות ולא למרות. ואולי הבזכות הזה הופך אותו למה שהוא באמת.
  • 1.
    הוא גם בן דוד של אביב אלוש (ל"ת)
    עוד עובדה 09/02/2014 14:21
    הגב לתגובה זו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״