"'הקטטוס' הכרחית; אנשי הקריאייטיב מחפשים לקבל הכרה לרעיונות שלהם"
כולם רוצים ויראלי, אבל גם ברשת צריך להשקיע בהפקה. אל תזלזלו בקמפיינים נקודתיים שבאים לעשות כיף לצרכן, ולהשאיר אותו עם איזו ציפייה לפעם הבאה,וגם לא בקקטוס הזהב.
עמי אלוש (34), סמנכ"ל קריאיטיב מקאן דיגיטל ומקאן וואלי, הוא אורח השבוע של מדור under40.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
תחרות הקקטוס. קל לזלזל בתחרות הזאת ולבטל אותה פעם בשנתיים, אבל אני חושב שהיא תחרות הכרחית בתחום, שכרגע המדד היחיד בו למצוינות קריאייטיבית הוא מדד הזכורות והאהובות. אני מקווה שהשנה התחרות תתקיים ולא משנה באיזה פורמט, כל עוד אנשי הקריאייטיב שמחפשים לקבל הכרה על הרעיונות המעולים שלהם יחזירו לעצמם את הרעב לקריאייטיב מדהים, שכמעט תמיד מביא גם לתוצאות עסקיות טובות.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
פלטפורמות דיגיטליות. כולם מבקשים קמפיינים למערכות יחסים ארוכות עם הצרכנים שלהם בכל מיני פלטפורמות דיגיטליות, וקצת מפספסים בעיניי את הכוח שיש לסטוצים באינטרנט, קמפיינים נקודתיים שבאים לעשות כיף לצרכן ולהשאיר אותו עם איזו ציפייה לפעם הבאה. בסופו של דבר, הסטוצים האלה הם אלו שבונים מערכות יחסים ארוכות שלא משעממות אחרי כמה חודשים ומפתיעות בכל פעם מחדש.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך?
הקמפיין האחרון שעשינו ל'שורשים' ולא רק בזכות התוצר הסופי, אלא בעיקר בזכות תהליך ההפקה המורכב, שהוא חלק בלתי נפרד היום מקמפיינים דיגיטליים. תהליך שניהלנו כמעט לבד בקריאייטיב, מאיסוף בגדי הקשישים בבתים שלהם ועד להפיכת המשרד שלי למחסן הבגדים, משם היינו שולחים אותם ללקוחות שהזמינו באתר.
4. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
ידע בתוכנות פוטושופ ופריהנד. אחרי שהתקבלתי לקורס אצל תתרצה גרנות, החלטתי לקחת גם קורס בעיצוב גרפי. משום מה הייתי בטוח שזה יקנה לי יתרון כקופירייטר. היום אין לי ספק שזה הידע הכי מיותר שרכשתי בחיים שלי.
5. מה הכי עורר בך השראה לאחרונה?
2 דברים. הראשון הוא סרט דוקומנטרי שנקרא
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- שובו של הפריים טיים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
6. איך משכנעים לקוחות ללכת על קמפיינים גדולים בדיגיטל?
רעיונות טובים בדרך כלל עוזרים.
7. מה האתגר הכי גדול בפרסום בדיגיטל עבורך?
לשכנע את הלקוחות בחשיבות ההפקה בקמפיינים דיגיטליים. כולם רוצים ויראלי, אבל קשה לנצח ברעיונות את מיליוני הגולשים שמעלים בכל שנייה תכנים מגניבים לרשת. כדי שפרסומת תהפוך להיות ויראלית ברשת, צריכים שההפקה תהיה לא פחות מרשימה מהרעיון.
8. מי פתח לך דלת?
2 אנשים שגם המשיכו ללוות אותי בכל השנים שבהן אני נמצא במקאן: יוסי ארז, שקיבל אותי לעבודה במקאן דיגיטל לפני 7 שנים, ואלדד וינברגר, שנתן לי לפני שנתיים וחצי את ההזדמנות להיות מנהל קריאייטיב. את כל מה שאני יודע על פרסום למדתי, שלא לומר גנבתי, מהם.
9. אם לא היית עוסק בפרסום, בטוח היית:
שונא אנשים שעוסקים בפרסום.
10. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
לצלם סוף סוף את הדוקומנטרי שלי על דימונה. זה, ולמלא את הטוקבקים למטה בחברים דמיוניים שמפרגנים ליכולות הניהול והכישרון המדהים שלי.
- 15.עלי זייד 10/02/2014 14:51הגב לתגובה זולא ייאמן שצריך לשלם 40 אגורות כדי לפרסם טוקבק על כמה עמי אלוש גבר! אז עמי אתה גבר ואתה חייב לי 40 אגורות! ואין לי עודף ואתה גבר!
- 14.הוא גנב לי את הזהות והפך את השם (ל"ת)ימע שולא 10/02/2014 13:25הגב לתגובה זו
- 13.הייתי מנשנש לו את הישבן (ל"ת)מנשנש ישבנים 10/02/2014 13:18הגב לתגובה זו
- 12.איש קריאייטיב ברמות גבוהות (ל"ת)אפי אלוש 09/02/2014 17:53הגב לתגובה זו
- ליבי אלוש 10/02/2014 20:09הגב לתגובה זווהוא גם מצחיק, ראיתם איך הוא כתב שהוא היה שונא אנשים שעוסקים בפרסום? יואו זה אדיר, איך הוא חשב על זה?!??!
- 11.קונסטנטין 09/02/2014 16:56הגב לתגובה זובאמת אבל.
- 10.טל שוויגר 09/02/2014 16:55הגב לתגובה זוכדי שאוכל להתקדם בסולם הדרגות
- 9.09/02/2014 15:42הגב לתגובה זומנהל בחסד,איש מדהים ויקר
- 8.אין על עמיקם (ל"ת)שמשון אלוש 09/02/2014 15:41הגב לתגובה זו
- 7.באמת איש פרסום מצטיין! (ל"ת)רבקה אלוש 09/02/2014 15:41הגב לתגובה זו
- 6.רמבו 09/02/2014 15:38הגב לתגובה זואיך בא לי לערסל אותו !!!
- 5.מכיר אותו טוב 09/02/2014 15:26הגב לתגובה זואחד האנשים הכי איכותיים בתחום. מוכשר. מצחיק. כיף לעבוד איתו. עמי מה עוד לכתוב?
- 4.רונן 09/02/2014 14:47הגב לתגובה זולמרות שהדבר הכי מרשים בו זה שהוא אחלה בן אדם ותמיד כיף לעבוד איתו.מלך אמיתי.
- 3.האיש תותח על (ל"ת)אלי 09/02/2014 14:27הגב לתגובה זו
- 2.שבט אבו כף 09/02/2014 14:26הגב לתגובה זוכדי להתיישב בכיסא כזה הוא בטח היה צריך להוכיח יותר מכולם שהוא ראוי בגלל שזה בזכות ולא למרות. ואולי הבזכות הזה הופך אותו למה שהוא באמת.
- 1.הוא גם בן דוד של אביב אלוש (ל"ת)עוד עובדה 09/02/2014 14:21הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.