גיתם BBDO כבר לא משרד של TOP5? "נחזק קשר עם הלקוחות, גם של אחרים"
באוקטובר 2013 הודיעה מיכל המאירי, מנכ"ל גיתם BBDO ב-9 השנים האחרונות על פרישתה מניהול המשרד. במשרד הפרסום שידע על כוונותיה של המאירי כבר הכינו את הקרקע ליום שאחרי, והמושכות עברו לידי עמית לבני ועידו הר-טוב שמונו למנכ"לים משותפים לכל פעילות הקבוצה החל מ-2014.
השנתיים האחרונות היו קשות לענף הפרסום וגורלו של גיתם BBDO לא היה שונה. עם זאת, המספרים מלמדים שבין המשרדים המובילים בישראל, אלו שהיו חברים קבועים במועדון ה-TOP5 היו שניים שנסוגו לאחור באופן משמעותי יותר מהאחרים: y&r ישראל וגיתם BBDO. בעוד שבמקרה של y&r מדובר בסיום דרכם של דור המייסדים שהוביל לקיטון חריף בפעילות, בגיתם BBDO מדובר בצירוף אחר של גורמים, שקט יותר אך מדאיג לא פחות, שבראשם המחאה החברתית שהורידה את המפרסמים לבונקר וחתכה את ההוצאה לפרסום, וכן העובדה שהמשרד הפגין חולשה בגזרת הניו-ביזנס ולא השכיל לצרף לשורותיו תקציבים משמעותיים חדשים שישמרו על מקומו בתעשייה. לזה ניתן להוסיף את ירידת קרנו של נוחי דנקנר, מי ששנים רבות תקציבי הפרסום של החברות שבאחזקתו מלוות על ידי גיתם BBDO.
אתמול (יום ג')
התפקיד מחייב: למרות שעברו 4 חודשים בלבד מאז מונה, עמית לבני, מנכ"ל גיתם BBDO (משותף לצד עידו הר טוב) הוא זה ש"נאלץ" לדבר עם אייס על דירוג יפעת. לבני פותח עם סנגוריה על המשרד וטוען כי "הפעילות הנספרת ביפעת מהווה רק 60% מפעילות גיתם". עם זאת, הוא אינו טומן ראשו באדמה ואומר: "הדירוג הוא אינדיקטור חשוב, ובנוסף כמובן שחשובה התדמית, ה-PR שלנו כארגון".
- איה בכור קוחניצקי מונתה לסמנכ"לית קריאייטיב בגיתם BBDO
- נערכים לחג: שופרסל גייסה את עמרי כספי לקמפיין לפסח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כשמונו הר טוב ולבני לתפקיד, ההודעה ציינה כי מדובר במנכ"לים משותפים לכל פעילות הקבוצה החל מ-2014. הניסוח לא היה מקרי והשיחה עם לבני נותנת לכך משנה תוקף. כזכור לבני החל את דרכו בגיתם BBDO בשנת 1993 ועסק בפרסום 10 שנים, מתוכן 4 כסמנכ"ל במשרד. באוקטובר 2012 הוא מונה לתפקיד מנכ"ל BBDO IM - חברת הייעוץ האסטרטגי וניהול הזירה הציבורית התקשורתית של קבוצת גיתם ומשם הגיע לניהול הקבוצה כולה. החיבור שלבני עושה בין BBDO IM לגיתם BBDO בולט לעין.
על פי לבני, הדרך להשיב את גיתם למקומו הראוי בין 5 המובילים של התעשייה מחייבת "ראייה הוליסטית על בסיס כל המותגים שפועלים תחת קבוצת גיתם", מה שלא נוצל מספיק בעבר". לדבריו "ה-DNA של גיתם היה תמיד המצרף הזה שמכנס בתוכו את כל מותגי הקבוצה. צריך לחזור לראייה ההוליסטית הזאת משום שכדי לייצר שותפות אמיתית עם לקוח לא מספיק רק קמפיין מדיה, אלא לפרוש ללקוח תפיסה כוללת שמדברת על כל נקודות המגע שלו עם הצרכן: קד"מ, שיח תקשורתי מקוון או בעיתונות, וכמובן הפעילות הפרסומית וסיפור המותג".
-במבט קדימה - על מה שמים את הפוקוס עכשיו?
"ישנם שני דגשים. פוקוס אחד הוא העולם הטכנולוגי והכלים החדשים שמתפתחים בעולם המדיה בדגש של קמפיינים מטורגטים ופרפורמנס. לשם כך צירפנו לגיתם את אייל ריבלין כסמנכ"ל חדשנות. ריבלין גדל בחברת 888 וחי את עולם הפרפורמנס הצומח. הוא, יחד עם גיא שמחון ב-TMF, אמור לסמן עבורנו את המחר בכל מה שקשור במגמות ההתפתחות הטכנולוגית של התקשורת השיווקית".
- מי הזיז את מדורת השבט שלי?
- שלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הכוכב הבא בראש הפריים טיים
"ההיבט השני" אומר לבני "זה חיזוק הקשר עם הלקוחות, חלקם של גיתם, חלקם של אחרים, וחלקם מפוצלים. לתעשייה יש בעיה בקשר עם הלקוחות. לקוחות כיום עובדים עם הרבה ספקי תקשורת ובוטיקים מתמחים לכל נושא. המעמד שהיה לו פעם כשותף אסטרטגי לכל צרכיו התקשורתיים של הלקוח הלך ונשחק בתעשייה כולה ולא רק בגיתם, ואת זה אני אומר מזווית של מי שהיה עד לאחרונה לקוח. התעשייה סובלת משחיקה במעמדה האסטרטגי בקרב הלקוחות ולכן המוצר הפך לעוד קומדיטי. בסוף זה נגמר בלמי יש מחירי מדיה וסטודיו יותר טובים, ופחות באיכות העבודה, וזה גם משהו שנטפל בו באמצעות כינוס המותגים השונים שפועלים תחת גיתם כמו IM, גיתם פורטר נובלי ועוד".
-זה אומר שהדגש על גזרת הפרסום יפחת?
"לחלוטין לא - להיפך. הדרישות שלי מפרסומאי זה שיידע לבנות סיפור של מותג בכל הכלים של תקשורת שיווקית שבאמצעותם מגיעים לקהל המטרה שלך. היכולות שנדרוש מאנשי הפרסום שלנו יהיו לאין ערוך גבוהות יותר ממה שמקובל בתעשייה כולה בשנים האחרונות. אני מצפה ממנהל אצלי שיידע לשבת מול הלקוח, ולנתח את סביבת הפעילות של המותג, תובנות קהל המטרה, סיפור המותג וכו', ולדעת לנהל תכנית תקשורתית מלאה שכוללת בתוכה את כל המרכיבים הקיימים. תפקיד הפרסומאי לא מתחיל ונגמר בקמפיין הדיספליי המוכר".
-אתם בדרך לשינויים נוספים במערך כח האדם בקבוצה?
"גיתם כקבוצת תקשורת שיווקית היא המגוונת ביותר, ושם המשחק הוא לייצר את הסינרגיה הנכונה בקבוצה. איכות האנשים היא טובה מאוד ואני לא רואה שינויים, אלא "פיין טיונינג". מה שכן, יש לעשות הטמעה תרבותית של חשיבה כקבוצת תקשורת. יש צורך לשדרג את דפוסי החשיבה של העובדים כדי שכל אחד יידע לחשוב במונחים של יחידות אחרות. הפרסומאים יחשבו גם שיווק ויח"צ וההפך".
-איך השינויים בגזרת נוחי דנקנר וכניסת הבעלים החדשים לקבוצת איידיבי משפיעים עליכם?
"אנחנו עוסקים בלתת שירות מקצועי. אנחנו נמצאים בקרב הלקוחות, בזכות ולא בחסד. את שופרסל אנחנו מלווים כבר 28 שנים ועברנו שם חילופי הנהלות ובעלויות, וצמחנו איתם יחד. עידו (הר טוב, מ"ב) ואני עובדים בשירות ההנהלות של 2 החברות ולא עוסקים בנושאי הבעלויות, אלא בלהיות השותפים הטובים ביותר".
-היית שנים באל-על, מתי תקציב הפרסום של החברה יגיע לגיתם?
"קודם כל זה שעבדתי שם תקופה נפלאה והטבעתי חותם לא נותן לי שום ערובה. אל-על היתה אחת התקופות הכי מהנות שלי ברמה האישית והמקצועית, וכמובן שלא יהיה מאושר ממני לחזור ולעבוד עם אל-על אבל השליטה שלי בכך היא מוגבלת. יכול להיות שהבעלות אפילו לא תשאר כמו שהיא. אם זה יהיה על הפרק אני יותר מאשמח".
- 8.הפוך גוטה אל תגנוב תהיה טוב - חשבת על זה ? (ל"ת)גיל 26/07/2015 11:43הגב לתגובה זו
- 7.בהצלחה לאייל ריבלין התותח (ל"ת)דדו 27/01/2014 09:31הגב לתגובה זו
- 6.עד עכשיו יפעת כן ספרו טוב.... עוד כלומניק. (ל"ת)נוחי לא חותם על הצ'ק 23/01/2014 11:43הגב לתגובה זו
- 5.אחד העם 22/01/2014 22:40הגב לתגובה זואני רק אניח את זה כאן. אולי תפסיקו לצטט אחד את השני ולחזור על צמד המילים האלו "סיפור מותג"? חפרתם לנו בראש עם הסיפור הזה.
- 4.תקציבאי עלום 22/01/2014 14:22הגב לתגובה זוהוא מעורר פיהוקקק
- קפטן סטובינג 23/01/2014 22:06הגב לתגובה זוולהקפיץ את מי שעובד במקומה ועובד באמת
- 3.גיא שמחון 22/01/2014 13:16הגב לתגובה זוהערס של עולם המדיה...פוליטיקאי מומחה לליקוקים יחסי אנוש של אסד
- בובו 23/01/2014 10:00הגב לתגובה זושמחון המלך
- 2.איזה קטע, רק מיכל המאירי עזבה ובום נפילה (ל"ת)אליק מרחבא 22/01/2014 12:31הגב לתגובה זו
- היא עזבה כי היא ידעה שזה בא (ל"ת)דהה 23/01/2014 10:00הגב לתגובה זו
- 1.קידי קידון 22/01/2014 12:29הגב לתגובה זוקודם כל, ואח"כ להתנהל כמו משרד מקצועי ולא כמו מגזר בסקטור הציבורי
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
