גיתם BBDO כבר לא משרד של TOP5? "נחזק קשר עם הלקוחות, גם של אחרים"
באוקטובר 2013 הודיעה מיכל המאירי, מנכ"ל גיתם BBDO ב-9 השנים האחרונות על פרישתה מניהול המשרד. במשרד הפרסום שידע על כוונותיה של המאירי כבר הכינו את הקרקע ליום שאחרי, והמושכות עברו לידי עמית לבני ועידו הר-טוב שמונו למנכ"לים משותפים לכל פעילות הקבוצה החל מ-2014.
השנתיים האחרונות היו קשות לענף הפרסום וגורלו של גיתם BBDO לא היה שונה. עם זאת, המספרים מלמדים שבין המשרדים המובילים בישראל, אלו שהיו חברים קבועים במועדון ה-TOP5 היו שניים שנסוגו לאחור באופן משמעותי יותר מהאחרים: y&r ישראל וגיתם BBDO. בעוד שבמקרה של y&r מדובר בסיום דרכם של דור המייסדים שהוביל לקיטון חריף בפעילות, בגיתם BBDO מדובר בצירוף אחר של גורמים, שקט יותר אך מדאיג לא פחות, שבראשם המחאה החברתית שהורידה את המפרסמים לבונקר וחתכה את ההוצאה לפרסום, וכן העובדה שהמשרד הפגין חולשה בגזרת הניו-ביזנס ולא השכיל לצרף לשורותיו תקציבים משמעותיים חדשים שישמרו על מקומו בתעשייה. לזה ניתן להוסיף את ירידת קרנו של נוחי דנקנר, מי ששנים רבות תקציבי הפרסום של החברות שבאחזקתו מלוות על ידי גיתם BBDO.
אתמול (יום ג')
התפקיד מחייב: למרות שעברו 4 חודשים בלבד מאז מונה, עמית לבני, מנכ"ל גיתם BBDO (משותף לצד עידו הר טוב) הוא זה ש"נאלץ" לדבר עם אייס על דירוג יפעת. לבני פותח עם סנגוריה על המשרד וטוען כי "הפעילות הנספרת ביפעת מהווה רק 60% מפעילות גיתם". עם זאת, הוא אינו טומן ראשו באדמה ואומר: "הדירוג הוא אינדיקטור חשוב, ובנוסף כמובן שחשובה התדמית, ה-PR שלנו כארגון".
- איה בכור קוחניצקי מונתה לסמנכ"לית קריאייטיב בגיתם BBDO
- נערכים לחג: שופרסל גייסה את עמרי כספי לקמפיין לפסח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כשמונו הר טוב ולבני לתפקיד, ההודעה ציינה כי מדובר במנכ"לים משותפים לכל פעילות הקבוצה החל מ-2014. הניסוח לא היה מקרי והשיחה עם לבני נותנת לכך משנה תוקף. כזכור לבני החל את דרכו בגיתם BBDO בשנת 1993 ועסק בפרסום 10 שנים, מתוכן 4 כסמנכ"ל במשרד. באוקטובר 2012 הוא מונה לתפקיד מנכ"ל BBDO IM - חברת הייעוץ האסטרטגי וניהול הזירה הציבורית התקשורתית של קבוצת גיתם ומשם הגיע לניהול הקבוצה כולה. החיבור שלבני עושה בין BBDO IM לגיתם BBDO בולט לעין.
על פי לבני, הדרך להשיב את גיתם למקומו הראוי בין 5 המובילים של התעשייה מחייבת "ראייה הוליסטית על בסיס כל המותגים שפועלים תחת קבוצת גיתם", מה שלא נוצל מספיק בעבר". לדבריו "ה-DNA של גיתם היה תמיד המצרף הזה שמכנס בתוכו את כל מותגי הקבוצה. צריך לחזור לראייה ההוליסטית הזאת משום שכדי לייצר שותפות אמיתית עם לקוח לא מספיק רק קמפיין מדיה, אלא לפרוש ללקוח תפיסה כוללת שמדברת על כל נקודות המגע שלו עם הצרכן: קד"מ, שיח תקשורתי מקוון או בעיתונות, וכמובן הפעילות הפרסומית וסיפור המותג".
-במבט קדימה - על מה שמים את הפוקוס עכשיו?
"ישנם שני דגשים. פוקוס אחד הוא העולם הטכנולוגי והכלים החדשים שמתפתחים בעולם המדיה בדגש של קמפיינים מטורגטים ופרפורמנס. לשם כך צירפנו לגיתם את אייל ריבלין כסמנכ"ל חדשנות. ריבלין גדל בחברת 888 וחי את עולם הפרפורמנס הצומח. הוא, יחד עם גיא שמחון ב-TMF, אמור לסמן עבורנו את המחר בכל מה שקשור במגמות ההתפתחות הטכנולוגית של התקשורת השיווקית".
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות...
"ההיבט השני" אומר לבני "זה חיזוק הקשר עם הלקוחות, חלקם של גיתם, חלקם של אחרים, וחלקם מפוצלים. לתעשייה יש בעיה בקשר עם הלקוחות. לקוחות כיום עובדים עם הרבה ספקי תקשורת ובוטיקים מתמחים לכל נושא. המעמד שהיה לו פעם כשותף אסטרטגי לכל צרכיו התקשורתיים של הלקוח הלך ונשחק בתעשייה כולה ולא רק בגיתם, ואת זה אני אומר מזווית של מי שהיה עד לאחרונה לקוח. התעשייה סובלת משחיקה במעמדה האסטרטגי בקרב הלקוחות ולכן המוצר הפך לעוד קומדיטי. בסוף זה נגמר בלמי יש מחירי מדיה וסטודיו יותר טובים, ופחות באיכות העבודה, וזה גם משהו שנטפל בו באמצעות כינוס המותגים השונים שפועלים תחת גיתם כמו IM, גיתם פורטר נובלי ועוד".
-זה אומר שהדגש על גזרת הפרסום יפחת?
"לחלוטין לא - להיפך. הדרישות שלי מפרסומאי זה שיידע לבנות סיפור של מותג בכל הכלים של תקשורת שיווקית שבאמצעותם מגיעים לקהל המטרה שלך. היכולות שנדרוש מאנשי הפרסום שלנו יהיו לאין ערוך גבוהות יותר ממה שמקובל בתעשייה כולה בשנים האחרונות. אני מצפה ממנהל אצלי שיידע לשבת מול הלקוח, ולנתח את סביבת הפעילות של המותג, תובנות קהל המטרה, סיפור המותג וכו', ולדעת לנהל תכנית תקשורתית מלאה שכוללת בתוכה את כל המרכיבים הקיימים. תפקיד הפרסומאי לא מתחיל ונגמר בקמפיין הדיספליי המוכר".
-אתם בדרך לשינויים נוספים במערך כח האדם בקבוצה?
"גיתם כקבוצת תקשורת שיווקית היא המגוונת ביותר, ושם המשחק הוא לייצר את הסינרגיה הנכונה בקבוצה. איכות האנשים היא טובה מאוד ואני לא רואה שינויים, אלא "פיין טיונינג". מה שכן, יש לעשות הטמעה תרבותית של חשיבה כקבוצת תקשורת. יש צורך לשדרג את דפוסי החשיבה של העובדים כדי שכל אחד יידע לחשוב במונחים של יחידות אחרות. הפרסומאים יחשבו גם שיווק ויח"צ וההפך".
-איך השינויים בגזרת נוחי דנקנר וכניסת הבעלים החדשים לקבוצת איידיבי משפיעים עליכם?
"אנחנו עוסקים בלתת שירות מקצועי. אנחנו נמצאים בקרב הלקוחות, בזכות ולא בחסד. את שופרסל אנחנו מלווים כבר 28 שנים ועברנו שם חילופי הנהלות ובעלויות, וצמחנו איתם יחד. עידו (הר טוב, מ"ב) ואני עובדים בשירות ההנהלות של 2 החברות ולא עוסקים בנושאי הבעלויות, אלא בלהיות השותפים הטובים ביותר".
-היית שנים באל-על, מתי תקציב הפרסום של החברה יגיע לגיתם?
"קודם כל זה שעבדתי שם תקופה נפלאה והטבעתי חותם לא נותן לי שום ערובה. אל-על היתה אחת התקופות הכי מהנות שלי ברמה האישית והמקצועית, וכמובן שלא יהיה מאושר ממני לחזור ולעבוד עם אל-על אבל השליטה שלי בכך היא מוגבלת. יכול להיות שהבעלות אפילו לא תשאר כמו שהיא. אם זה יהיה על הפרק אני יותר מאשמח".
- 8.הפוך גוטה אל תגנוב תהיה טוב - חשבת על זה ? (ל"ת)גיל 26/07/2015 11:43הגב לתגובה זו
- 7.בהצלחה לאייל ריבלין התותח (ל"ת)דדו 27/01/2014 09:31הגב לתגובה זו
- 6.עד עכשיו יפעת כן ספרו טוב.... עוד כלומניק. (ל"ת)נוחי לא חותם על הצ'ק 23/01/2014 11:43הגב לתגובה זו
- 5.אחד העם 22/01/2014 22:40הגב לתגובה זואני רק אניח את זה כאן. אולי תפסיקו לצטט אחד את השני ולחזור על צמד המילים האלו "סיפור מותג"? חפרתם לנו בראש עם הסיפור הזה.
- 4.תקציבאי עלום 22/01/2014 14:22הגב לתגובה זוהוא מעורר פיהוקקק
- קפטן סטובינג 23/01/2014 22:06הגב לתגובה זוולהקפיץ את מי שעובד במקומה ועובד באמת
- 3.גיא שמחון 22/01/2014 13:16הגב לתגובה זוהערס של עולם המדיה...פוליטיקאי מומחה לליקוקים יחסי אנוש של אסד
- בובו 23/01/2014 10:00הגב לתגובה זושמחון המלך
- 2.איזה קטע, רק מיכל המאירי עזבה ובום נפילה (ל"ת)אליק מרחבא 22/01/2014 12:31הגב לתגובה זו
- היא עזבה כי היא ידעה שזה בא (ל"ת)דהה 23/01/2014 10:00הגב לתגובה זו
- 1.קידי קידון 22/01/2014 12:29הגב לתגובה זוקודם כל, ואח"כ להתנהל כמו משרד מקצועי ולא כמו מגזר בסקטור הציבורי
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0.98% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
