גיתם BBDO כבר לא משרד של TOP5? "נחזק קשר עם הלקוחות, גם של אחרים"
באוקטובר 2013 הודיעה מיכל המאירי, מנכ"ל גיתם BBDO ב-9 השנים האחרונות על פרישתה מניהול המשרד. במשרד הפרסום שידע על כוונותיה של המאירי כבר הכינו את הקרקע ליום שאחרי, והמושכות עברו לידי עמית לבני ועידו הר-טוב שמונו למנכ"לים משותפים לכל פעילות הקבוצה החל מ-2014.
השנתיים האחרונות היו קשות לענף הפרסום וגורלו של גיתם BBDO לא היה שונה. עם זאת, המספרים מלמדים שבין המשרדים המובילים בישראל, אלו שהיו חברים קבועים במועדון ה-TOP5 היו שניים שנסוגו לאחור באופן משמעותי יותר מהאחרים: y&r ישראל וגיתם BBDO. בעוד שבמקרה של y&r מדובר בסיום דרכם של דור המייסדים שהוביל לקיטון חריף בפעילות, בגיתם BBDO מדובר בצירוף אחר של גורמים, שקט יותר אך מדאיג לא פחות, שבראשם המחאה החברתית שהורידה את המפרסמים לבונקר וחתכה את ההוצאה לפרסום, וכן העובדה שהמשרד הפגין חולשה בגזרת הניו-ביזנס ולא השכיל לצרף לשורותיו תקציבים משמעותיים חדשים שישמרו על מקומו בתעשייה. לזה ניתן להוסיף את ירידת קרנו של נוחי דנקנר, מי ששנים רבות תקציבי הפרסום של החברות שבאחזקתו מלוות על ידי גיתם BBDO.
אתמול (יום ג')
התפקיד מחייב: למרות שעברו 4 חודשים בלבד מאז מונה, עמית לבני, מנכ"ל גיתם BBDO (משותף לצד עידו הר טוב) הוא זה ש"נאלץ" לדבר עם אייס על דירוג יפעת. לבני פותח עם סנגוריה על המשרד וטוען כי "הפעילות הנספרת ביפעת מהווה רק 60% מפעילות גיתם". עם זאת, הוא אינו טומן ראשו באדמה ואומר: "הדירוג הוא אינדיקטור חשוב, ובנוסף כמובן שחשובה התדמית, ה-PR שלנו כארגון".
- איה בכור קוחניצקי מונתה לסמנכ"לית קריאייטיב בגיתם BBDO
- נערכים לחג: שופרסל גייסה את עמרי כספי לקמפיין לפסח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כשמונו הר טוב ולבני לתפקיד, ההודעה ציינה כי מדובר במנכ"לים משותפים לכל פעילות הקבוצה החל מ-2014. הניסוח לא היה מקרי והשיחה עם לבני נותנת לכך משנה תוקף. כזכור לבני החל את דרכו בגיתם BBDO בשנת 1993 ועסק בפרסום 10 שנים, מתוכן 4 כסמנכ"ל במשרד. באוקטובר 2012 הוא מונה לתפקיד מנכ"ל BBDO IM - חברת הייעוץ האסטרטגי וניהול הזירה הציבורית התקשורתית של קבוצת גיתם ומשם הגיע לניהול הקבוצה כולה. החיבור שלבני עושה בין BBDO IM לגיתם BBDO בולט לעין.
על פי לבני, הדרך להשיב את גיתם למקומו הראוי בין 5 המובילים של התעשייה מחייבת "ראייה הוליסטית על בסיס כל המותגים שפועלים תחת קבוצת גיתם", מה שלא נוצל מספיק בעבר". לדבריו "ה-DNA של גיתם היה תמיד המצרף הזה שמכנס בתוכו את כל מותגי הקבוצה. צריך לחזור לראייה ההוליסטית הזאת משום שכדי לייצר שותפות אמיתית עם לקוח לא מספיק רק קמפיין מדיה, אלא לפרוש ללקוח תפיסה כוללת שמדברת על כל נקודות המגע שלו עם הצרכן: קד"מ, שיח תקשורתי מקוון או בעיתונות, וכמובן הפעילות הפרסומית וסיפור המותג".
-במבט קדימה - על מה שמים את הפוקוס עכשיו?
"ישנם שני דגשים. פוקוס אחד הוא העולם הטכנולוגי והכלים החדשים שמתפתחים בעולם המדיה בדגש של קמפיינים מטורגטים ופרפורמנס. לשם כך צירפנו לגיתם את אייל ריבלין כסמנכ"ל חדשנות. ריבלין גדל בחברת 888 וחי את עולם הפרפורמנס הצומח. הוא, יחד עם גיא שמחון ב-TMF, אמור לסמן עבורנו את המחר בכל מה שקשור במגמות ההתפתחות הטכנולוגית של התקשורת השיווקית".
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- דני אבדיה ומי עדן בקמפיין חדש: טסים לפגוש את הכוכב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
"ההיבט השני" אומר לבני "זה חיזוק הקשר עם הלקוחות, חלקם של גיתם, חלקם של אחרים, וחלקם מפוצלים. לתעשייה יש בעיה בקשר עם הלקוחות. לקוחות כיום עובדים עם הרבה ספקי תקשורת ובוטיקים מתמחים לכל נושא. המעמד שהיה לו פעם כשותף אסטרטגי לכל צרכיו התקשורתיים של הלקוח הלך ונשחק בתעשייה כולה ולא רק בגיתם, ואת זה אני אומר מזווית של מי שהיה עד לאחרונה לקוח. התעשייה סובלת משחיקה במעמדה האסטרטגי בקרב הלקוחות ולכן המוצר הפך לעוד קומדיטי. בסוף זה נגמר בלמי יש מחירי מדיה וסטודיו יותר טובים, ופחות באיכות העבודה, וזה גם משהו שנטפל בו באמצעות כינוס המותגים השונים שפועלים תחת גיתם כמו IM, גיתם פורטר נובלי ועוד".
-זה אומר שהדגש על גזרת הפרסום יפחת?
"לחלוטין לא - להיפך. הדרישות שלי מפרסומאי זה שיידע לבנות סיפור של מותג בכל הכלים של תקשורת שיווקית שבאמצעותם מגיעים לקהל המטרה שלך. היכולות שנדרוש מאנשי הפרסום שלנו יהיו לאין ערוך גבוהות יותר ממה שמקובל בתעשייה כולה בשנים האחרונות. אני מצפה ממנהל אצלי שיידע לשבת מול הלקוח, ולנתח את סביבת הפעילות של המותג, תובנות קהל המטרה, סיפור המותג וכו', ולדעת לנהל תכנית תקשורתית מלאה שכוללת בתוכה את כל המרכיבים הקיימים. תפקיד הפרסומאי לא מתחיל ונגמר בקמפיין הדיספליי המוכר".
-אתם בדרך לשינויים נוספים במערך כח האדם בקבוצה?
"גיתם כקבוצת תקשורת שיווקית היא המגוונת ביותר, ושם המשחק הוא לייצר את הסינרגיה הנכונה בקבוצה. איכות האנשים היא טובה מאוד ואני לא רואה שינויים, אלא "פיין טיונינג". מה שכן, יש לעשות הטמעה תרבותית של חשיבה כקבוצת תקשורת. יש צורך לשדרג את דפוסי החשיבה של העובדים כדי שכל אחד יידע לחשוב במונחים של יחידות אחרות. הפרסומאים יחשבו גם שיווק ויח"צ וההפך".
-איך השינויים בגזרת נוחי דנקנר וכניסת הבעלים החדשים לקבוצת איידיבי משפיעים עליכם?
"אנחנו עוסקים בלתת שירות מקצועי. אנחנו נמצאים בקרב הלקוחות, בזכות ולא בחסד. את שופרסל אנחנו מלווים כבר 28 שנים ועברנו שם חילופי הנהלות ובעלויות, וצמחנו איתם יחד. עידו (הר טוב, מ"ב) ואני עובדים בשירות ההנהלות של 2 החברות ולא עוסקים בנושאי הבעלויות, אלא בלהיות השותפים הטובים ביותר".
-היית שנים באל-על, מתי תקציב הפרסום של החברה יגיע לגיתם?
"קודם כל זה שעבדתי שם תקופה נפלאה והטבעתי חותם לא נותן לי שום ערובה. אל-על היתה אחת התקופות הכי מהנות שלי ברמה האישית והמקצועית, וכמובן שלא יהיה מאושר ממני לחזור ולעבוד עם אל-על אבל השליטה שלי בכך היא מוגבלת. יכול להיות שהבעלות אפילו לא תשאר כמו שהיא. אם זה יהיה על הפרק אני יותר מאשמח".
- 8.הפוך גוטה אל תגנוב תהיה טוב - חשבת על זה ? (ל"ת)גיל 26/07/2015 11:43הגב לתגובה זו
- 7.בהצלחה לאייל ריבלין התותח (ל"ת)דדו 27/01/2014 09:31הגב לתגובה זו
- 6.עד עכשיו יפעת כן ספרו טוב.... עוד כלומניק. (ל"ת)נוחי לא חותם על הצ'ק 23/01/2014 11:43הגב לתגובה זו
- 5.אחד העם 22/01/2014 22:40הגב לתגובה זואני רק אניח את זה כאן. אולי תפסיקו לצטט אחד את השני ולחזור על צמד המילים האלו "סיפור מותג"? חפרתם לנו בראש עם הסיפור הזה.
- 4.תקציבאי עלום 22/01/2014 14:22הגב לתגובה זוהוא מעורר פיהוקקק
- קפטן סטובינג 23/01/2014 22:06הגב לתגובה זוולהקפיץ את מי שעובד במקומה ועובד באמת
- 3.גיא שמחון 22/01/2014 13:16הגב לתגובה זוהערס של עולם המדיה...פוליטיקאי מומחה לליקוקים יחסי אנוש של אסד
- בובו 23/01/2014 10:00הגב לתגובה זושמחון המלך
- 2.איזה קטע, רק מיכל המאירי עזבה ובום נפילה (ל"ת)אליק מרחבא 22/01/2014 12:31הגב לתגובה זו
- היא עזבה כי היא ידעה שזה בא (ל"ת)דהה 23/01/2014 10:00הגב לתגובה זו
- 1.קידי קידון 22/01/2014 12:29הגב לתגובה זוקודם כל, ואח"כ להתנהל כמו משרד מקצועי ולא כמו מגזר בסקטור הציבורי
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
