גיתם BBDO כבר לא משרד של TOP5? "נחזק קשר עם הלקוחות, גם של אחרים"
באוקטובר 2013 הודיעה מיכל המאירי, מנכ"ל גיתם BBDO ב-9 השנים האחרונות על פרישתה מניהול המשרד. במשרד הפרסום שידע על כוונותיה של המאירי כבר הכינו את הקרקע ליום שאחרי, והמושכות עברו לידי עמית לבני ועידו הר-טוב שמונו למנכ"לים משותפים לכל פעילות הקבוצה החל מ-2014.
השנתיים האחרונות היו קשות לענף הפרסום וגורלו של גיתם BBDO לא היה שונה. עם זאת, המספרים מלמדים שבין המשרדים המובילים בישראל, אלו שהיו חברים קבועים במועדון ה-TOP5 היו שניים שנסוגו לאחור באופן משמעותי יותר מהאחרים: y&r ישראל וגיתם BBDO. בעוד שבמקרה של y&r מדובר בסיום דרכם של דור המייסדים שהוביל לקיטון חריף בפעילות, בגיתם BBDO מדובר בצירוף אחר של גורמים, שקט יותר אך מדאיג לא פחות, שבראשם המחאה החברתית שהורידה את המפרסמים לבונקר וחתכה את ההוצאה לפרסום, וכן העובדה שהמשרד הפגין חולשה בגזרת הניו-ביזנס ולא השכיל לצרף לשורותיו תקציבים משמעותיים חדשים שישמרו על מקומו בתעשייה. לזה ניתן להוסיף את ירידת קרנו של נוחי דנקנר, מי ששנים רבות תקציבי הפרסום של החברות שבאחזקתו מלוות על ידי גיתם BBDO.
אתמול (יום ג')
התפקיד מחייב: למרות שעברו 4 חודשים בלבד מאז מונה, עמית לבני, מנכ"ל גיתם BBDO (משותף לצד עידו הר טוב) הוא זה ש"נאלץ" לדבר עם אייס על דירוג יפעת. לבני פותח עם סנגוריה על המשרד וטוען כי "הפעילות הנספרת ביפעת מהווה רק 60% מפעילות גיתם". עם זאת, הוא אינו טומן ראשו באדמה ואומר: "הדירוג הוא אינדיקטור חשוב, ובנוסף כמובן שחשובה התדמית, ה-PR שלנו כארגון".
- איה בכור קוחניצקי מונתה לסמנכ"לית קריאייטיב בגיתם BBDO
- נערכים לחג: שופרסל גייסה את עמרי כספי לקמפיין לפסח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כשמונו הר טוב ולבני לתפקיד, ההודעה ציינה כי מדובר במנכ"לים משותפים לכל פעילות הקבוצה החל מ-2014. הניסוח לא היה מקרי והשיחה עם לבני נותנת לכך משנה תוקף. כזכור לבני החל את דרכו בגיתם BBDO בשנת 1993 ועסק בפרסום 10 שנים, מתוכן 4 כסמנכ"ל במשרד. באוקטובר 2012 הוא מונה לתפקיד מנכ"ל BBDO IM - חברת הייעוץ האסטרטגי וניהול הזירה הציבורית התקשורתית של קבוצת גיתם ומשם הגיע לניהול הקבוצה כולה. החיבור שלבני עושה בין BBDO IM לגיתם BBDO בולט לעין.
על פי לבני, הדרך להשיב את גיתם למקומו הראוי בין 5 המובילים של התעשייה מחייבת "ראייה הוליסטית על בסיס כל המותגים שפועלים תחת קבוצת גיתם", מה שלא נוצל מספיק בעבר". לדבריו "ה-DNA של גיתם היה תמיד המצרף הזה שמכנס בתוכו את כל מותגי הקבוצה. צריך לחזור לראייה ההוליסטית הזאת משום שכדי לייצר שותפות אמיתית עם לקוח לא מספיק רק קמפיין מדיה, אלא לפרוש ללקוח תפיסה כוללת שמדברת על כל נקודות המגע שלו עם הצרכן: קד"מ, שיח תקשורתי מקוון או בעיתונות, וכמובן הפעילות הפרסומית וסיפור המותג".
-במבט קדימה - על מה שמים את הפוקוס עכשיו?
"ישנם שני דגשים. פוקוס אחד הוא העולם הטכנולוגי והכלים החדשים שמתפתחים בעולם המדיה בדגש של קמפיינים מטורגטים ופרפורמנס. לשם כך צירפנו לגיתם את אייל ריבלין כסמנכ"ל חדשנות. ריבלין גדל בחברת 888 וחי את עולם הפרפורמנס הצומח. הוא, יחד עם גיא שמחון ב-TMF, אמור לסמן עבורנו את המחר בכל מה שקשור במגמות ההתפתחות הטכנולוגית של התקשורת השיווקית".
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
"ההיבט השני" אומר לבני "זה חיזוק הקשר עם הלקוחות, חלקם של גיתם, חלקם של אחרים, וחלקם מפוצלים. לתעשייה יש בעיה בקשר עם הלקוחות. לקוחות כיום עובדים עם הרבה ספקי תקשורת ובוטיקים מתמחים לכל נושא. המעמד שהיה לו פעם כשותף אסטרטגי לכל צרכיו התקשורתיים של הלקוח הלך ונשחק בתעשייה כולה ולא רק בגיתם, ואת זה אני אומר מזווית של מי שהיה עד לאחרונה לקוח. התעשייה סובלת משחיקה במעמדה האסטרטגי בקרב הלקוחות ולכן המוצר הפך לעוד קומדיטי. בסוף זה נגמר בלמי יש מחירי מדיה וסטודיו יותר טובים, ופחות באיכות העבודה, וזה גם משהו שנטפל בו באמצעות כינוס המותגים השונים שפועלים תחת גיתם כמו IM, גיתם פורטר נובלי ועוד".
-זה אומר שהדגש על גזרת הפרסום יפחת?
"לחלוטין לא - להיפך. הדרישות שלי מפרסומאי זה שיידע לבנות סיפור של מותג בכל הכלים של תקשורת שיווקית שבאמצעותם מגיעים לקהל המטרה שלך. היכולות שנדרוש מאנשי הפרסום שלנו יהיו לאין ערוך גבוהות יותר ממה שמקובל בתעשייה כולה בשנים האחרונות. אני מצפה ממנהל אצלי שיידע לשבת מול הלקוח, ולנתח את סביבת הפעילות של המותג, תובנות קהל המטרה, סיפור המותג וכו', ולדעת לנהל תכנית תקשורתית מלאה שכוללת בתוכה את כל המרכיבים הקיימים. תפקיד הפרסומאי לא מתחיל ונגמר בקמפיין הדיספליי המוכר".
-אתם בדרך לשינויים נוספים במערך כח האדם בקבוצה?
"גיתם כקבוצת תקשורת שיווקית היא המגוונת ביותר, ושם המשחק הוא לייצר את הסינרגיה הנכונה בקבוצה. איכות האנשים היא טובה מאוד ואני לא רואה שינויים, אלא "פיין טיונינג". מה שכן, יש לעשות הטמעה תרבותית של חשיבה כקבוצת תקשורת. יש צורך לשדרג את דפוסי החשיבה של העובדים כדי שכל אחד יידע לחשוב במונחים של יחידות אחרות. הפרסומאים יחשבו גם שיווק ויח"צ וההפך".
-איך השינויים בגזרת נוחי דנקנר וכניסת הבעלים החדשים לקבוצת איידיבי משפיעים עליכם?
"אנחנו עוסקים בלתת שירות מקצועי. אנחנו נמצאים בקרב הלקוחות, בזכות ולא בחסד. את שופרסל אנחנו מלווים כבר 28 שנים ועברנו שם חילופי הנהלות ובעלויות, וצמחנו איתם יחד. עידו (הר טוב, מ"ב) ואני עובדים בשירות ההנהלות של 2 החברות ולא עוסקים בנושאי הבעלויות, אלא בלהיות השותפים הטובים ביותר".
-היית שנים באל-על, מתי תקציב הפרסום של החברה יגיע לגיתם?
"קודם כל זה שעבדתי שם תקופה נפלאה והטבעתי חותם לא נותן לי שום ערובה. אל-על היתה אחת התקופות הכי מהנות שלי ברמה האישית והמקצועית, וכמובן שלא יהיה מאושר ממני לחזור ולעבוד עם אל-על אבל השליטה שלי בכך היא מוגבלת. יכול להיות שהבעלות אפילו לא תשאר כמו שהיא. אם זה יהיה על הפרק אני יותר מאשמח".
- 8.הפוך גוטה אל תגנוב תהיה טוב - חשבת על זה ? (ל"ת)גיל 26/07/2015 11:43הגב לתגובה זו
- 7.בהצלחה לאייל ריבלין התותח (ל"ת)דדו 27/01/2014 09:31הגב לתגובה זו
- 6.עד עכשיו יפעת כן ספרו טוב.... עוד כלומניק. (ל"ת)נוחי לא חותם על הצ'ק 23/01/2014 11:43הגב לתגובה זו
- 5.אחד העם 22/01/2014 22:40הגב לתגובה זואני רק אניח את זה כאן. אולי תפסיקו לצטט אחד את השני ולחזור על צמד המילים האלו "סיפור מותג"? חפרתם לנו בראש עם הסיפור הזה.
- 4.תקציבאי עלום 22/01/2014 14:22הגב לתגובה זוהוא מעורר פיהוקקק
- קפטן סטובינג 23/01/2014 22:06הגב לתגובה זוולהקפיץ את מי שעובד במקומה ועובד באמת
- 3.גיא שמחון 22/01/2014 13:16הגב לתגובה זוהערס של עולם המדיה...פוליטיקאי מומחה לליקוקים יחסי אנוש של אסד
- בובו 23/01/2014 10:00הגב לתגובה זושמחון המלך
- 2.איזה קטע, רק מיכל המאירי עזבה ובום נפילה (ל"ת)אליק מרחבא 22/01/2014 12:31הגב לתגובה זו
- היא עזבה כי היא ידעה שזה בא (ל"ת)דהה 23/01/2014 10:00הגב לתגובה זו
- 1.קידי קידון 22/01/2014 12:29הגב לתגובה זוקודם כל, ואח"כ להתנהל כמו משרד מקצועי ולא כמו מגזר בסקטור הציבורי
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
