שנה טובה: מקאן יטפל בתקציב הפרסום של איקאה - המוערך ב-15 מיליון שקל
חילופי מנכ"ל ו/או סמנכ"ל שיווק בקרב המפרסמים, הם ברוב המקרים רמז לבאות בכל הנוגע לזהות הספקים ונותני השירות איתם החברה נוהגת לעבוד. המקרה הנוכחי של איקאה ישראל מספר זאת בדרך הברורה ביותר, כאשר שוקי קובלנץ המנכ"ל הנכנס של איקאה החליט להעביר את תקציב הפרסום של הרשת מאזימוט לידי מקאן אריקסון.
התקציב, בהיקף מוערך של כ-15 מיליון שקלים טופל במשרד הפרסום 'אזימוט' מאז שנת 2001. בשנים אלו שמר המותג נאמנות למשרד הרסום לכל אורך הקדנציה של שלומי גבאי, המנכ"ל היוצא. המנכ"ל הנכנס, קובלנץ, שם לנגד עיניו את הרענון המתבקש בשפה התקשורתית של איקאה ישראל, על בסיס מתיחת פנים במתווה האסטרטגי של המותג. למקאן אריקסון, על אף שאיבד מעט מזוהרו בשנים האחרונות, נותר הדימוי של משרד הפרסום המוביל באסטרטגיה בישראל, מה שניצח עבורו את ההתמודדות מול שאר המשרדים.
לדברי קובלנץ, המנכ"ל הנכנס: "הנהלת איקאה מודה לכל עובדי ומנהלי אזימוט, על שליוו אותנו לאורך השנים כשותפים מלאים ובהצלחה יתירה בכל אחד מהתהליכים והאתגרים בהם עמדה רשת איקאה ישראל. העבודה הנפלאה שעשו עבורנו, החל מהיערכות פרסומית מקיפה לרגל פתיחת חנויות הרשת בנתניה ובראשל"צ ולאחר השריפה בנתניה, דרך יצירת בידול פרסומי ושפה תקשורתית חדשה המזוהה כולה תחת המותג, תרמו רבות להצלחה ולאהדה יוצאת הדופן של המותג "איקאה" בישראל. בחודשים האחרונים בחנו מס' משרדי פרסום מובילים והחלטנו לעבור למקאן אריקסון מתוך ראיה שיהוו עבורנו פרטנר אידאלי בקידום האסטרטגיה השיווקית של המותג".
ריצ'י הנטר, מנכ"ל מקאן אריקסון: "אנו גאים על הזכייה בתקציב של איקאה ומודים להם על מתן האמון. כמי שעובדים עם החברות המובילות בישראל אנו שמחים שאיקאה, החברה המובילה בתחומה בחרה לעבוד אתנו ויחד אנו בטוחים כי נגיע לתוצאות מצוינות. במסגרת העבודה המשותפת נעמיד לרשותם את הניסיון הקמעונאי שלנו, את היכולת בעבודה מול מותגים בינלאומיים לצד החדשנות הפרסומית שיבואו לידי ביטוי במהלכים פורצי דרך"
- בוקר טוב לרשות להגנת הצרכן ולנגיד בנק ישראל - איפה הייתם עד היום?
- השלב הבא בקריסת מטומי: מחזיקי האג"ח ימנו עו"ד מטעמם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשת איקאה העולמית כוללת 347 חנויות ב-42 מדינות. מחזור המכירות של הרשת הסתכם בכ -29.2 מיליארד יורו בשנה שהחלה ב- 1.9.2012 והסתיימה ב- 31.8.2013. בשנה זו ביקרו בסניפי הרשת 775 מיליון צרכנים. אמצעי השיווק העיקרי של הרשת הוא הקטלוג הנשלח ישירות לבתים. השנה הודפסו 212 מיליון קטלוגים ברחבי העולם, המהווים את הפקת הדפוס השנייה בגודלה בעולם אחרי התנ"ך.
בישראל פועלת הרשת מאז אפריל, 2001 באמצעות שתי חנויות: במחלף פולג בנתניה, חנות ששטחה 25,000 מ"ר שנפתחה מחדש ב-6.3.2012. ובמתחם מעוין שורק בראשון-לציון, חנות ששטחה 34,000 מ"ר, אשר נפתחה ב- 9.3.2010. בשתי החנויות יחד מאז פתיחת הרשת ביקרו למעלה מ- 31 מיליון מבקרים.
- 9.ריינבאו 27/02/2014 04:01הגב לתגובה זוחוש הריח שלי אומר שזה הכל קשור למחירי המדיה שיוניברסל-מק'קאן יכולים להציע (גם ללא שקל רווח כשהם רוצים לרכוש לקוח...!!!) ולא לאיסטרטגיה וליצירתיות חלילה. אבל, אף אחד לא יודה בזה. אי אפשר להתווכח עם ההצלחה של איקאה ואזימוט היו שותפים מלאים להצלחה.
- 8.מאיר 11/02/2014 14:38הגב לתגובה זושולם פישר שותפו של מתיו ברונפמן באיקאה ובפאלאס תעשיות, ההיכרות עם ריצ'י עוד מתקופת שופרסל גרמה לעזיבת אזימוט.
- 7.אבי 22/01/2014 18:13הגב לתגובה זומשרד קיקיוני, שמבין קצת, אולי, בנדל"ן. לא ראוי לייצג לקוח כמו איקאה. בני קרת, אדם לא נאמן. קיבל את המגיע לו.
- יוסי קליפאן 23/01/2014 10:56הגב לתגובה זוכל מה שאתה יודע על איקאה זה בזכות אזימוט אז איך "לא ראוי לייצג לקוח כמו איקאה"? ואני לא מכיר את בני קרת אישית אבל החבר'ה במקאן נאמנים?... בקיצור, תתקדם.
- 6.אחד שיודע 21/01/2014 20:08הגב לתגובה זוהכל בלאגן, אנשים נחשים, למה לאיקאה לזרוק כסף לשק של נחשים.
- 5.רון 21/01/2014 15:51הגב לתגובה זוכאן איקאה רואים תוצאות טובות ... ולכן בעיני לא היה צריך לעזוב את אזימוט שנתנו יחס מיוחד וטוב ללקוח זה , ורואים זאת במכירות של החברה .
- 4.חרדי 21/01/2014 13:47הגב לתגובה זובמגזר החרדי הם כבר עובדים עם MCCANN. כנראה שהיו מרוצים והעבירו אליהם את כל התקציב.
- דודו 21/01/2014 14:52הגב לתגובה זודרכם נפרדו לפני מעל לשנה וחצי.
- מה הקשר? (ל"ת)21/01/2014 14:10הגב לתגובה זו
- 3.מתחרה של אזימוט 21/01/2014 13:22הגב לתגובה זומקאן באחת התקופות החלשות ביותר בכל המחלקות
- דוקטור רות 21/01/2014 14:29הגב לתגובה זושאבא שלך לא גמר בחוץ
- דניאל 21/01/2014 16:30מעולה!
- 2.בני קרת- יש גבול לתחמנות (ל"ת)שוקי 21/01/2014 11:59הגב לתגובה זו
- 1.מיקי 21/01/2014 11:17הגב לתגובה זואיקאה היו הלקוח העיקרי וכמעט היחיד של המשרד. כעת אין מנוס אלא להתמזג אל תוך משרד האם משום שאזימוט הפך לחדל זכות קיום

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.