מי יסדר לעצמו טיסה לקאן? צפו במודעות 'דג הזהב' של משרדי הפרסום המובילים

כמדי שנה, תחרות דג הזהב של שוקן, במסגרתה המשרדים מתחרים במודעות פרינט עבור לקוחותיהם, מוציאה מהם את המיטב. מה לא עושים כדי לטוס לקאן
משה בנימין | (15)
נושאים בכתבה דג הזהב

תחרות 'דג הזהב' ה-20 מטעם רשת שוקן תחתם בסביבות מרץ הקרוב, ובימים האחרונים הפיצוט משרדי הפרסום את מרכולתם ברחבי הרשת. בשנה שעברה היה זה משרד הפרסום גיתם BBDO שלקח את הקופה בענק עם זכייה במקום הראשון והשני עבור מודעות לאורביט ו-BMW.

השנה יש לא מעט עבודות מעולות והתחרות צפויה להיות מסקרנת. אנחנו שמנו עין על מודעה אחת מעולה לעמותת בקול שנעשתה בבאומן בר ריבנאי, אבל קשה לנחש מי יהיה הזוכה הגדול, מכיוון שכל משרד מחזיק באמתחתו לפחות מודעה אחת משובחת.

כמדי שנה קבוצת 'הארץ' שולחת את עבודות הזוכים כנציגות ישראל לתחרות קאן ליונס העולמית. במסגרת זו, הצוותים שעומדים מאחורי המודעות נוסעים לפסטיבל קאן, שמהווה את הכינוס השנתי של קהילת הפרסום והשיווק העולמית, ומשתתפים בתחרות שכוללת מגוון קטגוריות בתחומי הטלוויזיה, הפרינט ועוד. המודעות שמוגשות לתחרות מבוצעות למטרת התחרות בלבד - מחלקות הקריאייטיב מקבלות דרור מהלקוח - והתוצאות בהתאם.

אדלר חומסקי

באומן בר ריבנאי

בן-נתן גולן

גיתם BBDO

גליקמן נטלר סמסונוב

פוגל אוגילבי

JWT ישראל

LEAD

מקאן אריקסון

ראובני פרידן

יהושע TBWA

דרורי שלומי

שמעוני פינקלשטיין ברקי

ליאו ברנט

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    אוי ויי... 20/01/2014 13:46
    הגב לתגובה זו
    חומסקי כבר עשו את המודעה עם השערות למהירות של הונדה במודעה לפני שנתיים לסיאט... איזה חוצפה לגנוב ככה.
  • 13.
    חלש שבא לישון.. (ל"ת)
    סיניה 14/01/2014 18:17
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    ווספה מועתק 06/01/2014 16:33
    הגב לתגובה זו
    הווספה מועתק. חד משמעית. קמפיין שזכה בקאן . זה היה או למשפיים או למותג עטים יוקרתי. למספר 8. העצים של ראובני?!?!?! זה שאתה מרואבני זה ברור אבל גם אם אתה מפרגן לעצמך, לפחות תעשה את זה בצורה חכמה.
  • 11.
    פרילאנס 06/01/2014 00:01
    הגב לתגובה זו
    לא צריך להבין בפרסום בשביל לראות שהמודעה של סטימצקי "מסתמכת" על המודעה ששמו פה בלינקים. מודעה שמפרסמת את אותו המוצר בדיוק באותו הקונספט בדיוק בביצוע מעט שונה. מה שנקרא העתקה מתוחכמת.
  • 10.
    גדעון המקורי 05/01/2014 00:27
    הגב לתגובה זו
    תראה את הלינק שכבר שמו פה לפני - http://theinspirationroom.com/daily/2010/crisol-books-imagine-harry-and-frodo-as-you-wish/ אותה "תובנה" בביצוע טוב יותר. אבל חוץ זה, אין לי מושג על איזה עוד עבודות שכבר נעשו מס' 4 מדבר.
  • 9.
    גדעון המקורי 02/01/2014 22:05
    הגב לתגובה זו
    תראה את הלינק שכבר שמו פה לפני -  http://theinspirationroom.com/daily/2010/crisol-books-imagine-harry-and-frodo-as-you-wish/ אותה "תובנה" בביצוע טוב יותר. אבל חוץ זה, אין לי מושג על איזה עוד עבודות שכבר נעשו מס' 4 מדבר.
  • 8.
    דייג 02/01/2014 19:40
    הגב לתגובה זו
    בעיקר בקראפט, אבל גם ברעיון. הפייבוריטים שלי: ההיפסטר של ווספה. החולצה של קריסטל. העצים של שברולט.
  • 7.
    זאביק 02/01/2014 09:51
    הגב לתגובה זו
    משרדי הפרסום ממשיכים ללקק לעצמם את האגו, עם תחרות לא רלוונטית, שתורמת רק לאגו של הקריאייטיב ותו לא. מהצד וכאחד שהיה שם, זה נראה כל כך פאתטי שאין לתאר. וכל הפייסבוק מלא בפוסטים מלאי חשיבות עצמית של הצוות שעשה אותם. איפה הם ואיפה העסקים שבאמת צריכים עזרה בליווי ובבנייתם. קיצר, מגעיל.
  • 6.
    גדעון האמיתי 02/01/2014 08:51
    הגב לתגובה זו
    נמק את מה שכתבת
  • 5.
    יוסף 02/01/2014 08:10
    הגב לתגובה זו
    קצת התבלבלנו - מרוב מאמץ לעשות מודעות ״חוליות״ השקענו יותר בביצוע, איורים, תלתים, פילטרים וברעיונות לעומת זאת, השקענו ממש פחות. ובכל זאת - הווספה מעולה ה-zzz גם כן והכלב ההפוך לא רע. כל השאר מאוד יפות. מאוד.
  • 4.
    חצי מהרעיונות פה כבר עשו (ל"ת)
    ג.עמיחי 02/01/2014 01:28
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    סטימצקיש 01/01/2014 22:03
    הגב לתגובה זו
    וככה נראית מודעת המקור של סטימצקי http://theinspirationroom.com/daily/2010/crisol-books-imagine-harry-and-frodo-as-you-wish/
  • אסי 02/01/2014 09:50
    הגב לתגובה זו
    מביך
  • 2.
    עמית 01/01/2014 10:38
    הגב לתגובה זו
    יש מצב שהמודעות יהיו קליקאבליות כך שיפתחו לגודל מלא ושנוכל לקרוא גם מה כתוב בהם?
  • 1.
    פיליפ 31/12/2013 22:51
    הגב לתגובה זו
    יש הבדל בין רעיון שמובע בתמונה לזה שמומחש בפוטושופ. בפרסום מנסים למכור משהו אמין אמיתי. בתמונה יש משהו אמיתי שקל יותר להאמין לו. תודה . פיליפ
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.