סיכום שנתי ברייטינג: קשת לא עוצרת; רשת לא מוותרת וערוץ 10 - בשנה הבאה

ערוץ 10 מזדחל מאחור אבל סוגר שנה עם פתח לתקווה; רשת רושמת את העליה הגבוהה ביותר ברייטינג הממוצע לעומת 2012 וקשת שוברת שיאים
משה בנימין | (2)
נושאים בכתבה רייטינג

התחרות בין הערוצים המסחריים בישראל לא משתנה הרבה משנה לשנה. ערוץ 10 מזדחל מאחור כשהוא ניצב בפני קשיים תקציביים ואיומי סגירה, ועם זאת סוגר את השנה עם פתח לתקווה; זכיינית ערוץ 2 רשת משתדלת להילחם ואף רואה ברכה במעשיה, אך מעל כולם זאת קשת שמשמרת את הפער בינה לבין המתחרים ושוברת שיאי צפייה וממוצעי רייטינג בפריים-טיים.

סיכום הרייטינג השנתי בטלוויזיה מציג גרף שאינו משתמע ל-2 פנים: קשת מגיעה לנקודת שיא עם ממוצע של 27.3% בפריים-טיים לעומת 26.9% בסיכום 2012. רשת רושמת את העלייה הגבוהה ביותר בקרב ערוצי הברודקאסט עם זינוק מרשים של 17% ל-22.7% לעומת 19.6% ב-2012 ואילו ערוץ 10 רושם ירידה ל-7.1% בממוצע לעומת 9% ב-2012. קשת מובילה גם באלפי צופים עם 700 לעומת 609 לרשת ו-174 לערוץ 10.

את רשימת 10 התכניות הנצפות בישראל מאיישות קשת ורשת, ללא נוכחות מצד ערוץ 10. 2 התכניות הראשונות הן מאסטר שף 3 והאח הגדול 5 עם 41.6% ו-36.5% בהתאמה. במקום ה-3 נמצאת בוס בהסוואה שעלתה השנה לאוויר ותפסה מקום של כבוד עם 34.1%. הפורמט החדש של קשת 'הכוכב הבא' תפס את המקום ה-4 בדירוג עם ממוצע של 33.7%.

10 התכניות הנצפות בישראל ב-2013

קשת מחזיקה גם בתואר הזכיינית היחידה עם תכנית שחצתה את קו מיליון הצופים - מאסטר שף 3 שהגיעה לרייטינג ממוצע של 41.6%, פרק גמר ששבר שיא של 13 שנים עם ועשה היסטוריה עם 46.6% ו-1.116 מיליון איש.

חדשות מנצחות, וחדשות מנצחות יותר

בעוד שרשת מציינת כי חברת החדשות של ערוץ 2 מובילה על המתחרות. בקשת מחדדים את הנקודה ומציינים בסיכום השנתי שלהם כי בימי השידור שלהם מהדורת החדשות מגיעה לממוצע של 22.7% מול 19.8% בימי השידור של רשת ו-9% לערוץ 10.

לאנשי ערוץ 10 שניצלו, גם השנה, ברגע האחרון, אין על מה להישען. השנה שהייתה אחת הקשות בתולדות הערוץ הציגה ירידה ברייטינג הממוצע, אך נחתמה עם ניצוץ של תקווה, תודות לרבעון האחרון שהציג מדדים חיוביים לעמת הרבעון ה-3, הן ברייטינג הממוצע והן בהיקף הצופים. נקודת אור נוספת היא חברת החדשות שרשמה עלייה נאה ועקבית מאז אוגוסט האחרון, למרות רצועת פריים טיים שלא מצליחה לעזור לה.

למרות זאת, בערוץ 10 מצביעים על נתון מעניין לפיו, הרייטינג של הערוץ צומח מול קשת, גם כשזו לא משדרת פרסומות כדי להקשות את התחרות. הרייטינג של הערוץ עלה מ-7.2% ברבעון הראשון של 2013 ל-9.4% ברבעון הרביעי של השנה. בחודש דצמבר האחרון, לראשונה מאז 2008, הרייטינג של ערוץ 10 עמד על נתון דו ספרתי.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לימור ש. 29/12/2013 12:54
    הגב לתגובה זו
    אין מה לעשות התוכניות הכי טובות שם. יש בעיה קלה של מיתוג, שאולי הייתי ממליצה להם לקחת איש מקצוע כמו ברנדון, http://www.brandon.co.il/%D7%91%D7%9C%D7%95%D7%92/ אבל למרות זאת מאוד נהנית מהתוכניות ובמיוחד מהחדשות
  • 1.
    פולה סייקביץ 29/12/2013 09:37
    הגב לתגובה זו
    חלילה שיהיה אזכור על התוכנית כך היינו הנפלאה עם יגאל רביד כל עוד אייס הוא חבר של עוזי פלד ואורי שנער יעשו הכל כדי למחוק את מי שמאיים עליהם.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.