לתפוס את השמיים
צילום: צילום מסך קשת ערוץ 2

סדרת הדרמה הישראלית 'לתפוס את השמיים' תופק לשידור בארה"ב - לערוץ סנדנס

גל הסדרות הישראליות ששוטף את העולם לא עוצר. לאחר שנמכרה לעיבוד בקנדה על ידי eOne Entertainment היא ממשיכה לארה"ב. על המכירה אחראיות טל שקד ועינת שמיר העומדות בראש חברת התוכן א-קפלה
משה בנימין |

סדרת הדרמה הישראלית לתפוס את השמיים שנמכרה לעיבוד על ידי eOne Entertainment מקנדה תעשה את דרכה גם לשוק האמריקאי, לאחר שהחברה הקנדית חתמה על הסכם להפקה ב-2014 של הדרמה עבור ערוץ סנדנס האמריקאי.

החברה רכשה את הסדרה לאדפטציה בשתי ורסיות באנגלית. הראשונה נמכרה לאנגליה, לורסיה נוצרית, וזו המכירה השנייה, לורסיה יהודית אורתודוכסית. היום פורסם כי eOne מכרה את הורסיה האמריקאית, לערוץ סנדנס האמריקאי, שרכש להפקה (ללא פיילוט) 10 פרקים לשידור ב-2014.

הורסיה האמריקאית תכתב על-ידי הסופר האמריקאי מייק סייד (Mike Seid) ותתרחש בלאס וגאס. במקור, הסדרה 'לתפוס את השמיים', מבוססת על ספרה של אורה מורג "מאה תפוחים חדשים כולל מע"מ" ונכתבה על-ידי שלמה משיח.

הסדרה מספרת את סיפורה של משפחה ישראלית ממוצעת, בה אבי המשפחה (יורם חטב במקור), חוזר בתשובה. המשפחה עוזרת לאב בדרכו החדשה (אורלי זילברשץ בתפקיד האם במקור) אך אינה רוצה לחבור אליו למסעו אל חיים דתיים. שתי עונות של הסדרה שודרו בישראל בקשת בהצלחה רבה. הסדרה, זכתה בפרס האקדמיה הישראלית ובפסטיבל ירושלים. את הסדרה ביימו רוני ניניו וינקול גולדווסר.

לתפוס את השמיים היא מבית היוצר של נורמה הפקות, אסף אמיר. על המכירה אחראיות טל שקד ועינת שמיר העומדות בראש חברת התוכן א-קפלה.

סגנית נשיא תחום ההפקה הבינלאומית של קבוצת eOne, קרי שטיין (Carrie Stien): "מה שעשה את הפיץ' כל כך מוצלח, היא העובדה שגבר אורתודוקסי מודרני, שחי בלוס אנג'לס, מציג פיץ' לסדרה על חזרה בתשובה בלאס וגאס. לא ממש משנה בן איזו דת אתה, הדרמה היא בכך שגבר שחוזר בתשובה, מפרק את נשואיו והדבר משפיע על המבנה והקשרים המשפחתיים".

ננה רודריגו (Nana Rodrigue), סמנכ"ל תכניות והפקות של ערוץ סנדנס: "לתפוס את השמיים מייצגת דילמה משפחתית על רקע דתי בדרך שלא נראתה בעבר. אנחנו נלהבים ומצפים לעבודה המשותפת".

עינת שמיר, מנכ"ל א-קפלה: "לתפוס את השמיים" כדוגמא, מביאה את תפיסתנו הייחודית במכירת תוכן לאדפטציה. אחרי שנמכרה הסדרה לורסיה נוצרית ויהודית אורתודוכסית, אנו בוחנים בימים אלו עם שותפינו, את הורסיה השלישית בסדרה, המספרת סיפורה של משפחה בה אם המשפחה מתאסלמת. פרויקטים נוספים שנמכרו על-ידי א-קפלה בשנה החולפת, נמצאים כרגע בשלבי גיבוש קונספטואליים מול גופי שידור מרכזיים באירופה וארה"ב.

אסף אמיר: "מאוד שמח על המכירה. תמיד חשבתי שהקונפליקט בין בני זוג על רקע דתי שמאיים לפרק את המשפחה מהווה בסיס לדרמה מצוינת. הסיפור של אורה מורג והעיבוד של שלמה משיח רלוונטי היום כמו שהיה לפני 10 שנים ויכול להתרחש בכל מקום בעולם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.