סדרת הדרמה הישראלית 'לתפוס את השמיים' תופק לשידור בארה"ב - לערוץ סנדנס

גל הסדרות הישראליות ששוטף את העולם לא עוצר. לאחר שנמכרה לעיבוד בקנדה על ידי eOne Entertainment היא ממשיכה לארה"ב. על המכירה אחראיות טל שקד ועינת שמיר העומדות בראש חברת התוכן א-קפלה
משה בנימין |

סדרת הדרמה הישראלית לתפוס את השמיים שנמכרה לעיבוד על ידי eOne Entertainment מקנדה תעשה את דרכה גם לשוק האמריקאי, לאחר שהחברה הקנדית חתמה על הסכם להפקה ב-2014 של הדרמה עבור ערוץ סנדנס האמריקאי.

החברה רכשה את הסדרה לאדפטציה בשתי ורסיות באנגלית. הראשונה נמכרה לאנגליה, לורסיה נוצרית, וזו המכירה השנייה, לורסיה יהודית אורתודוכסית. היום פורסם כי eOne מכרה את הורסיה האמריקאית, לערוץ סנדנס האמריקאי, שרכש להפקה (ללא פיילוט) 10 פרקים לשידור ב-2014.

הורסיה האמריקאית תכתב על-ידי הסופר האמריקאי מייק סייד (Mike Seid) ותתרחש בלאס וגאס. במקור, הסדרה 'לתפוס את השמיים', מבוססת על ספרה של אורה מורג "מאה תפוחים חדשים כולל מע"מ" ונכתבה על-ידי שלמה משיח.

הסדרה מספרת את סיפורה של משפחה ישראלית ממוצעת, בה אבי המשפחה (יורם חטב במקור), חוזר בתשובה. המשפחה עוזרת לאב בדרכו החדשה (אורלי זילברשץ בתפקיד האם במקור) אך אינה רוצה לחבור אליו למסעו אל חיים דתיים. שתי עונות של הסדרה שודרו בישראל בקשת בהצלחה רבה. הסדרה, זכתה בפרס האקדמיה הישראלית ובפסטיבל ירושלים. את הסדרה ביימו רוני ניניו וינקול גולדווסר.

לתפוס את השמיים היא מבית היוצר של נורמה הפקות, אסף אמיר. על המכירה אחראיות טל שקד ועינת שמיר העומדות בראש חברת התוכן א-קפלה.

סגנית נשיא תחום ההפקה הבינלאומית של קבוצת eOne, קרי שטיין (Carrie Stien): "מה שעשה את הפיץ' כל כך מוצלח, היא העובדה שגבר אורתודוקסי מודרני, שחי בלוס אנג'לס, מציג פיץ' לסדרה על חזרה בתשובה בלאס וגאס. לא ממש משנה בן איזו דת אתה, הדרמה היא בכך שגבר שחוזר בתשובה, מפרק את נשואיו והדבר משפיע על המבנה והקשרים המשפחתיים".

ננה רודריגו (Nana Rodrigue), סמנכ"ל תכניות והפקות של ערוץ סנדנס: "לתפוס את השמיים מייצגת דילמה משפחתית על רקע דתי בדרך שלא נראתה בעבר. אנחנו נלהבים ומצפים לעבודה המשותפת".

עינת שמיר, מנכ"ל א-קפלה: "לתפוס את השמיים" כדוגמא, מביאה את תפיסתנו הייחודית במכירת תוכן לאדפטציה. אחרי שנמכרה הסדרה לורסיה נוצרית ויהודית אורתודוכסית, אנו בוחנים בימים אלו עם שותפינו, את הורסיה השלישית בסדרה, המספרת סיפורה של משפחה בה אם המשפחה מתאסלמת. פרויקטים נוספים שנמכרו על-ידי א-קפלה בשנה החולפת, נמצאים כרגע בשלבי גיבוש קונספטואליים מול גופי שידור מרכזיים באירופה וארה"ב.

אסף אמיר: "מאוד שמח על המכירה. תמיד חשבתי שהקונפליקט בין בני זוג על רקע דתי שמאיים לפרק את המשפחה מהווה בסיס לדרמה מצוינת. הסיפור של אורה מורג והעיבוד של שלמה משיח רלוונטי היום כמו שהיה לפני 10 שנים ויכול להתרחש בכל מקום בעולם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11
רייטינג

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של  204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג. 

עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג. 


בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה. 


בוקר, אמצע היום ולייט נייט 

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.