פרסום ראשון

גמר חתימה טובה: שמעוני פינקלשטיין ברקי נכנס למערך הפרסום של HP

בתום מכרז בן מספר חודשים, נבחר המשרד לטפל בתקציב של חטיבת הקו-מרקטינג הכוללת בתוכה פרסום לחטיבות השונות ב-HP וכן לשותפיה העסקיים
משה בנימין | (8)

משרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין ברקי מצליח לסדר לעצמו פתיחה טובה לשנת תשע"ד עם השתלבות במערך הפרסום של HP ישראל. לדברי דלית טסל, סמנכ"לית השיווק של HP, שמעוני פינקלשטיין ברקי יטפל בעיקר בגזרת הקו-מרקטינג של החברה שנוגעת לפעילות השו"פ של HP ושותפיה העסקיים.

לאייס נודע כי הבחירה בשמעוני פינקלשטיין ברקי מגיעה לאחר מכרז שלקח מספר חודשים וכלל משרדי פרסום נוספים, מהבלטים בענף. יצוין כי הודעה רשמית בנושא לא יצאה מטעם משרד הפרסום או חברת HP אך עדות לתחילת העבודה המשותפת התקבלה לפני מספר ימים עם מודעה ראשונה של HP שפורסמה בעיתון גלובס, עליה חתום משרד הפרסום.

למעשה, במסגרת הגדרת הטיפול בפעילות הקו-מרקטינג, שמעוני פינקלשטיין ברקי יעבוד מול החטיבות השונות ב-HP ומעבר לכך ינהל את כל הגזרה הפרסומית שכוללת את העבודה המשותפת של החברה עם המשווקים והמפיצים השונים, ובכללן תקציבי פרסום המשותפים ל-2 הצדדים.

על פי יפעת בקרת פרסום, היקף התקציב של HP ישראל אינו דבר של מה בכך. רוב התקציב מופנה לקידום תחום הליבה של החברה - המדפסות, לצד השקעה בפרסום מחשביה הניידים, פיתרונות אחסון לשרתים, ראשי דיו, כנסים ועוד. על פי יפעת, ב-2011 עמד תקציב הפרסום של HP על כ-4 מיליוןדולר במחירי מחירון המהווים בפועל כ-6.5 מיליון שקלים. ב-2012 עמד התקציב על כ-5.6 מיליון דולר (מחירון) המהווים בפועל כ-9 מיליון שקלים ואילו ב-2013, נכון לעכשיו, עם פתיחת הרבעון האחרון, עומד התקציב על סכום זהה לזה ב-2012.

דודי שמעוני, מבעלי משרד הפרסום אמר לאייס: "אנחנו שמחים להצטרף לעבודה המאתגרת עם חברה בינלאומית בסדר הגודל של HP, ושותפיה העסקיים".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    ק. בטיחות וגהות 16/09/2013 22:40
    הגב לתגובה זו
    חייבים להקפיד בנושאים האתיים ואלו ש״בינו לבינה״...
  • 7.
    י' 16/09/2013 16:22
    הגב לתגובה זו
    ברכות!!! ותמשיכו בשקט ובכשרון הרב שהתברכתם בו.
  • 6.
    מה זה "מכרז שלקח מספר חודשים"? לאן לקח? (ל"ת)
    שיחזיר, זה לא בסדר 16/09/2013 15:04
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    וזה כי הדיגיטל שלו פורץ דרך ?! (ל"ת)
    ארז 16/09/2013 14:55
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    RESPECT (ל"ת)
    ליאור 16/09/2013 14:53
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רועי קי 16/09/2013 14:28
    הגב לתגובה זו
    מזל טוב אחד המשרדים היותר סימפטיים בארץ
  • 2.
    16/09/2013 14:24
    הגב לתגובה זו
    השמעוני הזה נראה כמו דראג קווין
  • 1.
    מרגש (ל"ת)
    ג. בר 16/09/2013 14:01
    הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה

טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס? 

רן קידר |

הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים. 

המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים. 

פריים טיים

גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם 6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף צופים.