תזוזות בצמרת: תקציב הפרסום של המכללה למנהל עובר ממקאן לאדלר

אדלר מתחזק ומחליש את מקאן. סדקים במערכת היחסים בין מקאן למכללה ניתן היה לזהות בעובדה ש'טוויסטד' עמדו מאחורי קמפיין היום הפתוח האחרון
משה בנימין | (8)

המחצית השנייה של 2013 ממשיכה את סגירת הפערים בין מקאן אריקסון למתחריו בצמרת. תקציב הפרסום של המכללה למנהל, התקציב הגדול בגזרת המוסדות האקדמיים בישראל, חוצה את הקווים ועובר ממקאן אריקסון לאדלר חומסקי.

השנה החולפת נתנה עדות ברורה לכך שמקאן והמכללה ידעו בעבר ימים יפים יותר וייתכן כי השינוי או הפרידה בדרך. לאחר שבמקאן לא הצליחו לענות בצורה משביעת רצון על הבריף ליום הפתוח של המכללה - מהקמפיינים החשובים והאסטרטגיים של כל מוסד אקדמי - פנו במכללה למשרד הפרסום טוויסטד שקיבל לידיו את הניהול המלא של הקמפיין, לרבות בטלוויזיה.

תקציב הפרסום של המכללה למנהל נחשב לגדול ביותר בישראל, כאשר ב-2012 הוא עמד על 5 מיליון דולר במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-9 מיליון שקלים. כך על פי נתוני יפעת בקרת פרסום. יוזכר כי אדלר חומסקי מחזיקים במקביל בתקציב הפרסום של המרכז הבין תחומי - מוסד אקדמי מוביל שפונה לאותו קהל סטודנטיאלי אליו המכללה מכוונת. ב-2 המקרים מדובר במכללות פרטיות שאינן מתוקצבות, מה שבא לידי ביטוי בשכר הלימודים הגבוה עליו מבוסס תקציב המכללה ועומד על כ-30 אלף שקלים לשנה.

בשלב זה טרם ידוע האם במרכז הבין תחומי יגיבו לצירוף המכללה למנהל לאדלר חומסקי ביציאה למכרז. באדלר חומסקי ובמכללה למנהל סירבו להגיב לידיעה.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    לא מבין 14/08/2013 13:02
    הגב לתגובה זו
    אתה מגיע לביקור במקאן ורואה צוות קריאייטיב. אחרי חודש אתה רואה את אותו הצוות עובד באדלר. אחרי חצי שנה הם יתפטרו וההוא יעבוד בבאומן והאחר בזרמון. אותו הדבר עם תקציבאים, פלנרים וכולם. זה אותם אנשים בכל המשרדים בסבב מטורף. אז מה הטעם לבחור במשרד כזה או אחר? תישאר באותו המקום וכל אנשי הפרסום יעבדו עלייך. אופי של משרד? קו פרסומי? זה הכל תדמית. החומר הוא אותו החומר
  • 5.
    ראול ו. 14/08/2013 10:43
    הגב לתגובה זו
    באחת הסדנאות שנעשו במקאן, בזמנו,דיברו על חשיבות לוח התוצאות...אז הנה נרשם לו על הלוח עוד הפסד (צורם). לקוח נאמן של שנים החליט לעזוב. איפה הגר ברזילי? איפה גיא קמחי? בעצם איפה כל הצוות שטיפל במכללה. אה, הם כבר לא. אז עכשיו גם המכללה כבר לא. והקפטן של הספינה, ריצ'י? היועץ (הקוסם) ממקינזי? הוא ידבר איתנו על קריאטיב ויעלה סדרת פרסומות של מחזמרים. התובנה הבסיסית שהכל מתחיל ונגמר באנשים. עצוב ומצד שני גם משמח. חטא היוהרה אינו משתלם. ההימור שלי שזה ממש לא הסוף. מי הבא בתור? יס? לאומי?
  • 4.
    אילן 13/08/2013 22:05
    הגב לתגובה זו
    אולי שיספרו לכם להם הם קיבלו את התקציב? למה לא היה מכרז? למה הם נפרדים מהבן תחומי אחרי כל כך הרבה שנים? קצת עיתונות חוקרת לא תזיק.... המעבר הזה מסריח למרחוק
  • 14/08/2013 12:37
    הגב לתגובה זו
    לכסף אין ריח :)
  • 3.
    אל תשתלב.... תשלם!! (ל"ת)
    ת״אביבי 13/08/2013 19:01
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חרא מכללה ועולה הון תועפות (ל"ת)
    שולי 13/08/2013 18:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שי 13/08/2013 17:54
    הגב לתגובה זו
    מה זאת אומרת לא ברור איך הבינתחומי יגיבו? זה כמו שבנק הפועלים ובנק לאומי יעבדו עם אותו משרד פרסום. נשמע הגיוני?
  • יואב 14/08/2013 09:56
    הגב לתגובה זו
    לא ברור שחומסקי ראה קצת יותר כסף ובעט את רייכמן???? זה הבן אדם ומסכנים הלקוחות שנותנים בו אמון
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.