תזוזות בצמרת: תקציב הפרסום של המכללה למנהל עובר ממקאן לאדלר

אדלר מתחזק ומחליש את מקאן. סדקים במערכת היחסים בין מקאן למכללה ניתן היה לזהות בעובדה ש'טוויסטד' עמדו מאחורי קמפיין היום הפתוח האחרון
משה בנימין | (8)

המחצית השנייה של 2013 ממשיכה את סגירת הפערים בין מקאן אריקסון למתחריו בצמרת. תקציב הפרסום של המכללה למנהל, התקציב הגדול בגזרת המוסדות האקדמיים בישראל, חוצה את הקווים ועובר ממקאן אריקסון לאדלר חומסקי.

השנה החולפת נתנה עדות ברורה לכך שמקאן והמכללה ידעו בעבר ימים יפים יותר וייתכן כי השינוי או הפרידה בדרך. לאחר שבמקאן לא הצליחו לענות בצורה משביעת רצון על הבריף ליום הפתוח של המכללה - מהקמפיינים החשובים והאסטרטגיים של כל מוסד אקדמי - פנו במכללה למשרד הפרסום טוויסטד שקיבל לידיו את הניהול המלא של הקמפיין, לרבות בטלוויזיה.

תקציב הפרסום של המכללה למנהל נחשב לגדול ביותר בישראל, כאשר ב-2012 הוא עמד על 5 מיליון דולר במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-9 מיליון שקלים. כך על פי נתוני יפעת בקרת פרסום. יוזכר כי אדלר חומסקי מחזיקים במקביל בתקציב הפרסום של המרכז הבין תחומי - מוסד אקדמי מוביל שפונה לאותו קהל סטודנטיאלי אליו המכללה מכוונת. ב-2 המקרים מדובר במכללות פרטיות שאינן מתוקצבות, מה שבא לידי ביטוי בשכר הלימודים הגבוה עליו מבוסס תקציב המכללה ועומד על כ-30 אלף שקלים לשנה.

בשלב זה טרם ידוע האם במרכז הבין תחומי יגיבו לצירוף המכללה למנהל לאדלר חומסקי ביציאה למכרז. באדלר חומסקי ובמכללה למנהל סירבו להגיב לידיעה.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    לא מבין 14/08/2013 13:02
    הגב לתגובה זו
    אתה מגיע לביקור במקאן ורואה צוות קריאייטיב. אחרי חודש אתה רואה את אותו הצוות עובד באדלר. אחרי חצי שנה הם יתפטרו וההוא יעבוד בבאומן והאחר בזרמון. אותו הדבר עם תקציבאים, פלנרים וכולם. זה אותם אנשים בכל המשרדים בסבב מטורף. אז מה הטעם לבחור במשרד כזה או אחר? תישאר באותו המקום וכל אנשי הפרסום יעבדו עלייך. אופי של משרד? קו פרסומי? זה הכל תדמית. החומר הוא אותו החומר
  • 5.
    ראול ו. 14/08/2013 10:43
    הגב לתגובה זו
    באחת הסדנאות שנעשו במקאן, בזמנו,דיברו על חשיבות לוח התוצאות...אז הנה נרשם לו על הלוח עוד הפסד (צורם). לקוח נאמן של שנים החליט לעזוב. איפה הגר ברזילי? איפה גיא קמחי? בעצם איפה כל הצוות שטיפל במכללה. אה, הם כבר לא. אז עכשיו גם המכללה כבר לא. והקפטן של הספינה, ריצ'י? היועץ (הקוסם) ממקינזי? הוא ידבר איתנו על קריאטיב ויעלה סדרת פרסומות של מחזמרים. התובנה הבסיסית שהכל מתחיל ונגמר באנשים. עצוב ומצד שני גם משמח. חטא היוהרה אינו משתלם. ההימור שלי שזה ממש לא הסוף. מי הבא בתור? יס? לאומי?
  • 4.
    אילן 13/08/2013 22:05
    הגב לתגובה זו
    אולי שיספרו לכם להם הם קיבלו את התקציב? למה לא היה מכרז? למה הם נפרדים מהבן תחומי אחרי כל כך הרבה שנים? קצת עיתונות חוקרת לא תזיק.... המעבר הזה מסריח למרחוק
  • 14/08/2013 12:37
    הגב לתגובה זו
    לכסף אין ריח :)
  • 3.
    אל תשתלב.... תשלם!! (ל"ת)
    ת״אביבי 13/08/2013 19:01
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חרא מכללה ועולה הון תועפות (ל"ת)
    שולי 13/08/2013 18:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שי 13/08/2013 17:54
    הגב לתגובה זו
    מה זאת אומרת לא ברור איך הבינתחומי יגיבו? זה כמו שבנק הפועלים ובנק לאומי יעבדו עם אותו משרד פרסום. נשמע הגיוני?
  • יואב 14/08/2013 09:56
    הגב לתגובה זו
    לא ברור שחומסקי ראה קצת יותר כסף ובעט את רייכמן???? זה הבן אדם ומסכנים הלקוחות שנותנים בו אמון
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.