מחפשים את הדור הבא? לבוגרי מגמת תקשורת חזותית בבצלאל יש מה להראות

95 בוגרים סיימו לפני כשבוע במגמת תקשורת חזותית בבצלאל ויחד הציגו גוף עבודות עשיר, מגוון ואיכותי, מאיור ואנימציה ועד לטיפוגרפיה, מיתוג ומוזיקה
משה בנימין | (3)
מחזור נוסף של תלמידי מגמת תקשורת חזותית בבצלאל נחתם לפני כשבוע, בתערוכה שהציגה גוף עבודות מגוון ומרשים של לא פחות מ-95 בוגרים. מנעד הקטגוריות נרחב ואיכות העבודות מוכיחה שאין תחליף ללימודים יסודיים על פני 4 שנים באחד מהמוסדות האקדמיים הנחשבים ביותר בישראל. עבודות הסטודנטים מוצגות באתר הבוגרים של המחלקה לתקשורת חזותית. באתר מופיעים דבריו של ראש המחלקה, עדי שטרן שכותב: "האתגר העומד בפנינו, כיוצרים בתחומי התקשורת החזותית הוא ההכרח ללכת בתלם ומחוצה לו בעת ובעונה אחת. בכדי לתקשר, אנו פועלים בתוך המכנה המשותף, בתוך מוסכמות השפה. בד בבד, בכדי לחדש, בכדי להיות מקוריים ומפתיעים, אנחנו מחויבים לפרוץ את המסגרת, לבעוט ולבטל את חומות התלמים החרושים, לפלס את הדרך אל מחוץ לקונבנציה". אוצר התערוכה להב הלוי כותב כי: "תערוכת הבוגרים הינה הקליק של מצלמת האייפון. הקפאת רגע נתון לצורך התבוננות בגוף העבודה של הבוגרים, החיים כולם באותו מרחב ציבורי, פוליטי ותרבותי, מביטים בו כל אחת ואחד מנקודת מבטם הפרטית, ופונים לכיוונים שונים כדי להגיב אל המרחב - לבקר אותו, לענות לצרכיו, לשפר אותו. לעשות את העולם יפה ומתוקן יותר. נסיונות אלה הם התערוכה". למרות שכל בוגרי המחלקה הם בהגדרה, בעלי פוטנציאל להשתחל לענף הפרסום, חלקם התמחו בקטגוריה זו והציגו בפרויקט הגמר שלהם קמפיינים פרסומיים. ביניהם נמנים הבוגרים: כרמל גילן, רומי גרינברג, יעל ויינשטיין, דפנה אשכנזי, שירן דמרי, שירן ירוחים, טלי בקשי, מאיר ביטון, מיה יחזקאל ונעה אברבנאל. בין הקטגוריות השונות לפיהן מחולקים הפרויקטים ניתן למצוא תחומים כגון: איור, אנימציה, טיפוגרפיה, משחק, מגזין, לוגו וסמל, מעברון, פונט, פוליטי, תרבות, פרסום, מיתוג, מוזיקה, ילדים ועוד. פרויקט אחד לדוגמא של בוגרת המחלקה כרמל גילן עסק באבחון מוקדם של אוטיזם ולקויות תקשורת בילדים. העבודה כללה סרטון, מודעות ועלונים לחדרי המתנה בקופות חולים ומרפאות, בהן נעשתה מניפולציה ויזואלית שמרחיקה את ההורה מילדה בסיטואציות חברתיות שבהן בד"כ המרחק הוא מינימלי. הקופי שליווה את הפרויקט הוא: "אבחון מוקדם של אוטיזם יכול לצמצם את המרחק בינך ובין הילד שלך". הסרטון של גילן

Carmel Gilan - אבחון מוקדם של אוטיזם ולקויות תקשורת from Bezalel : Visual Communication on Vimeo.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    י 07/08/2013 21:21
    הגב לתגובה זו
    יופי...
  • 2.
    יפה! (ל"ת)
    אי 07/08/2013 14:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כרמל 06/08/2013 19:27
    הגב לתגובה זו
    היי! קודם כל המון תודה על הפירגון :) שנית, השנה יש לתערוכה ולבוגרים גם עמוד פייסבוק, חשבון אינסטגרם וvine - https://www.facebook.com/FinalFinal2013 (ובהצלחה לכולנו)
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.