אפליקציות מובייל: למה ומתי כדאי, ואיך מגיעים ללקוחות
פיתוח אפליקציות וקידום באפליקציות הינה דרך פעולה מצוינת עבור חלק מהחברות והמותגים. אפליקציה הבנויה נכון ממירה משתמשים ללקוחות, בונה קהילה ומייצרת ערך מוסף אמיתי. אך כיוון שיש היום מאות אלפי אפליקציות, התחרות על לב הגולש עצומה.
היכולת כמשתמש להשתייך לכמות גדולה מאוד של אפליקציות ולעשת בהן שימוש לעיתים קרובות - היכולת הזו הולכת וקטנה. לעומת זאת עלות פיתוח אפליקציה גבוהה מאוד ולכן לחברות רבות המשתייכות לSMB (עסקים קטנים ובינוניים) - האופציה הזו פחות רלוונטית.
פיתוח אפליקציה - למה ומתי זה כדאי?
אין ספק שלאפליקציה יתרונות רבים כמו מיתוג מעודכן ובעיקר נוחות למשתמש, בעצם היותה ממוקמת על לוח הסמארטפון ונגישה בקלות, ללא צורך בחיפושים במרחב האינטרנטי. מצד שני - נהיה טרנד בקרב בעלי עסקים בישראל להגיד ש"פיתחנו אפליקציה", בעוד שאפליקציות רבות אינן ממירות משום שמורדות פעם אחת והחזרתיות אליהן נמוכה.
כלומר יש לבחון בקפידה את החלופות ביחס לתקציב ולמטרות השיווקיות, ולהבין בצורה מעמיקה האם האפליקציה היא הדבר הנכון עבורו או דרך פעולה אחרת עדיפה.
צריך להבין: אין זה מספיק לפתח אפליקציה. יש צורך לקדם את האפליקציה בתוך החנות ל-top 10 והקידום צריך להתחיל מחוץ לחנות, כדי שאנשים ישמעו על האפליקציה ויורידו אותה אליהם לנייד. העלויות הללו יקרות ודורשות תחזוקה, לכן הייתי ממליצה לפתח אפליקציה רק אם באמת יש בה צורך בקרב קהל המטרה, ברמה שישובו וישתמשו בה בתדירות שתצדיק את עלויות הפיתוח והקידום. עוד דבר חשוב ומהותי - כאשר אנו בוחרים בדרך פעולה של אפליקציה, עלינו לדאוג שתהיה לנו דרך למדוד את ההמרות שהיא מבצעת במטרה למקסם את ה- ROI.
- הבינה המלאכותית מגיעה לסמארטפונים - מה צפוי להיחשף בכנס בברצלונה?
- טאבולה ירדה וזה הזמן להודעה חיובית: 220 מ' קליקים בחודש בפיד בנייד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפשרויות הקידום של האפליקציה
יש מותגים שאנו מקדמים בתוך אפליקציות אחרות בעזרת באנרים או משחקים, כך שכשהיוזר מוריד אפליקציה הוא מוריד גם את הפרסום של המותג שלנו ובעצם נחשף אליו בתוך האפליקציה שבחר להוריד. בכך המותג שלנו נהנה מחשיפה שנוצרת בתהליך ההורדה.
עוד דרך היא הורדת אפליקציות דרך הפייסבוק. בעזרת APP INSTALL ADS תקבלו מודעה שמאפשרת הורדה מידית של האפליקציה. ניתן לטרגט משתמשים בפרסום בפייסבוק במובייל לפי מערכת ההפעלה שלהם וקריטריונים נוספים. היכולת לפעול מתוך פייסבוק מובייל ולטרגט את קהל הלקוחות הרלוונטיים לאפליקציה במערכת ההפעלה הנכונה מסייעת משמעותית לקידום האפליקציות השונות.
בנוסף יש לנו אפשרויות לפרסום בגוגל אדוורדס עם הפניה לעמודי המובייל. גוגל היום מאפשרת מתחת למודעת הטקסט הכנסת מספר טלפון, כך שהגולש למעשה מבצע פעולת CLICK TO CALL.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
בנוסף נמליץ לפרסם ולנהל קמפיינים במאות אלפי אפליקציות בעזרת רשת המדיה הסלולרית ADMOB, באמצעות ממשק חכם המאפשר לנו לדעת באיזה אפליקציה המודעה התפרסמה, ולבצע אופטימיזציה.
קידום אפליקציות ועוד באמצעות QR קוד
Qr code - זהו קוד שסריקה שלו על ידי הסמארטפון מובילה לעמוד נחיתה סלולרי או לאתר סלולרי. עושים בו שימוש גם לקידום סרטונים באתרי שיתוף וידאו ולקידום אפליקציות באמצעות הפניה לחנויות.
ניתן לפרסם את הקוד בפרסום אוף ליין על גבי שלטים, עמדות בנקודות מכירה, בעיתונות וגם במדיה דיגיטלית לסוגיה, ובכך לקשר בין המדיות השונות. הקוד יכול להיות מעוצב וממותג. הסריקה מהירה מאוד ומייצרת חווית משתמש מיוחדת. יחד עם זאת מנסיון לא כל הקהלים אוהבים או בעלי סבלנות לסריקה; בקרב צעירים יותר ובוורטיקלים ספציפיים הסריקה פופולרית ויעילה.
קידום אפליקציות באמצעות שיווק שותפים
אסטרטגיה נוספת לשווק הצעות של חברות למותגים שונים היא באמצעות שיווק שותפים במובייל - Mobile Affiliation בשיטה זו החברה מוציאה את הצעת המכר שלה לשיווק בידי משווקים עצמאים ואלו מקדמים את ההצעה תמורת עמלה בעת שההצעה מתממשת (בצורת השארת פרטים של ליד, הורדה ופתיחת אפליקציה או רכישה).
אוגמנטד ריאלטי - "הצעקה האחרונה" במדיה דיגיטלית
דרך פעולה שלדעתי תלך ותגבר עם השנים היא המציאות המדומה או בשמה הבאזזי אוגמנטד ריאלטי. בטכנולוגיה זו משתלבים עצמים ווירטואליים במציאות חיינו בעזרת מצלמת הסלולר. הטכנולוגיה הזו מאפשרת לפתח מהלכים המשלבים משחקים ייחודים של הצופה עם עצמו דרך המובייל, היכולת לראות לצידך עצמים ווירטואלים מערבבת בין דמיון למציאות ומייצרת מדיה חדשה מרתקת ומאתגרת.
השוק היום מחפש את הדרך האחרת והייחודית להגיע אל הגולש עם המותג, לשעשע אותו, להדהים אותו וככל שהטכנולוגיה מתפתחת, כך ההזדמנויות להפתיע את הגולש בדרך זו תעצים את המותגים שמשתמשים בה. בעתיד יותר ויותר ומשחקים אינטראקטיבים במובייל יתבססו על האוגמנטד ריאליטי ובטכנולוגיה כמו בטכנולוגיה - השמיים הם הגבול.
** בשבוע הבא נעשה השוואה בין אתרים סלולריים לאפליקציות. אשמח לשאלות, תגובות והרהורי לבכם בטוקבקים .
הכותבת היא סמנכ ל המכללה לשיווק סלולרי, המכשירה לשווק שותפים במובייל ומלווה בעלי עסקים ומשרדי פרסום באסטרטגיה שיווקית במובייל, ובוגרת הקריה האקדמית אונו.
- 5.אנונימי 09/09/2013 15:00הגב לתגובה זואין מילים לתאר את הרמה השכלית של המגיבים פשוט לא מבינים כלום תתבישו, אתם רק יכולים ללמוד מהכותבת ומהסדנאות של תומר חן
- אריק 28/11/2013 11:22הגב לתגובה זואם אתם מזלזלים במגיבים מדוע דוקא אתם אנונימיים??
- 4.אנונימי 08/09/2013 16:59הגב לתגובה זואם כבר מישהו לא מבין זה אתם! היא מבינה הרבה יותר מכם,בניתיים היא סמנכ"לית ואתם לא... הדברים שהיא כותבת נכונים מאוד
- 3.מישהו שכן מבין... 30/06/2013 19:42הגב לתגובה זוהרבה זמן לא ראיתי כזו כתבה לא מקצועית ממישהו שמתימר להיות מקצועי... אשכרה הכל פה שטויות, טעויות ודברים שבכלל לא קשורים. אייס...לא מתאים לכם. זה מתאים לאיזו בלוג מצ'וקמק אבל בטוח שלא אליכם
- 2.דניאל 28/06/2013 07:11הגב לתגובה זותני קצת מספרים בבקשה - כמה מהידע שלך עולה להרים אפךיקציה ראויה ומה עלויות התחסוקה בחודש
- 1.ליאור 27/06/2013 23:23הגב לתגובה זוהכותבת לא יודעת מה ההבדל בין אסטרטגיה, טקטיקה וכלי פרסום. אדמוב וגוגל התאחדו לפני שנתיים כאשר אדמוב נקנתה ומוזגה לתוך אדוורדס של גוגל כך שמוזר שהיא מוזכרת כ״אסטרטגיה״ נפרדת. אוגמנטד ריאליטי בכלל לא קשור לאמצעי שיווק אפליקציה ובכלל לא נכתב כאן טיפ אחד רלוונטי. הכתבה לא מקצועית בעליל ואם זה מה שנלמד במכללה המהוללת אני ממליץ לבדוק טוב טוב לפני שנרשמים.
- יניב 30/06/2013 09:13הגב לתגובה זומסכים מאה אחוז עם ליאור, זה אולי עושה רושם על אנשים שאינם מבינים דבר, אבל על אנשים מהתחום זה נשמע כמו מונולוג של הברור והפשוט ברמה ירודה מאד בלי אף חידוש ועם טעויות בסיסיות. מציאות מדומה -לידיעתך, זה קשקוש מהנייניטיז, אוגמנטד ריאליטי זו מציאות מועשרת ואין קשר לפרסום, זו טכנולוגיה.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.