משרד סגור נסגר
צילום: צילום אילוסטרציה: אייס
מיוחד

נפילתו של משרד הפרסום פריור: "אנשים טובים שקרסו - כי לא הרוויחו מספיק"

'פריור' של יואב חביב ורפי נמש, שרק לפני שנתיים גלגל מחזור של 23 מיליון ש', נסגר לאחרונה. סיפור נפילתו של המשרד מספר את סיפורה של תעשיית הפרסום המקומית, שנמצאת במאבק הישרדות מתמיד עם שולי רווח נמוכים
משה בנימין | (22)

היו ימים שהשם יואב חביב היה מספיק כדי לפתוח כל דלת בכפר סבא. מי שהוגדר על ידי רבים כ"צ'יף' של העיירה", האיש שידו בכל, ושנים רבות שימש כיועץ הסתרים של יצחק ולד, ראש העירייה המיתולוגי של העיר הירוקה מהשרון, סיים את פרק פריור בחייו - משרד הפרסום בו החזיק יחד עם רפי נמש - בקול ענות חלושה, כשדברי גורמים המכירים את הסיפור, הוא מותיר מאחוריו חובות לא מעטים לגופי מדיה שונים.

פריור פעל בכפר סבא וחיפה, והוחזק בשותפות על ידי נמש וחביב, שנחשב לרוח החיה ולדמות המרכזית. חביב, מאנשי הפרסום הוותיקים בישראל, שימש בעבר בתפקידים ייצוגיים בתעשיית הפרסום המקומית, אך את עיקר פעילותו בנה באזור השרון.

בכפר סבא יודעים לספר כי "בשלב מסוים פריור הלכה וגדלה עד שהפכה למשרד עצום. הם קנו קומה שלמה בבניין מרכזי בעיר וכל פעילות של יח"צ ופרסום בכפר סבא עברה דרכם, כולל ייעוץ תקשורתי בבחירות המקומיות".

"משרד הפרסום לא עמד בתשלומים לעיתון"

מקרה אחד שמספר באופן מדויק את שאירע ל'פריור' היה לפני כחצי שנה אז הגיעו הבעלים לפגישה עם אחד מלקוחות המשרד. בפגישה זו התוודו בעלי המשרד כי אין ביכולתם להמשיך ולספק את השירותים הנדרשים במסגרת החוזה בין הצדדים. לפני כן, אומר הלקוח לאייס: "המקומונים שאיתם עבדנו ובהם פרסמנו, הודיעו לנו שמודעות של החברה לא יפורסמו יותר על דפי העיתון מכיוון שמשרד הפרסום לא עומד בתשלומים". המקרה הזה אירע בסוף שנת 2012 ומיד לאחר מכן ההתקשרות בין הצדדים באה לסיומה.

פריור היה הרבה יותר ממשרד פרסום מקומי בשרון. בנוסף ללקוחות המקומיים, המשרד טיפל בתקציב הפרסום של רשת ניקולטי שהיה עד יומו האחרון אחד מתקציביו הבולטים. בנוסף שימש כזכיין של עיריית ראשון לציון, ניהל מספר שנים את התקציב של מנו ספנות וכן טיפל בתקציב הפרסום של הרשות לפיתוח הגליל. בשוק יש מי שטוענים שתחילת הסוף של פריור נעוצה ברגע בו החליט סילבן שלום, השר לפיתוח הנגב והגליל ולשיתוף פעולה אזורי להוציא את התקציב מידיו.

ממחזור של 23 מיליון, להיעלמות מלאה

הסיפור של פריור מעורר תמיהה כשמביטים במחזורי הפעילות שלו מהשנים האחרונות. בשונה ממשרדים אחרים שדעכו לאיטם ובהדרגתיות אל הסוף המר, בפריור זה נדמה כאילו השאלטר הורד מטה בבוקר בהיר אחד. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, ב-2010 עמדה ההוצאה לפרסום שרשומה תחת שמו של המשרד על 14.8 מיליון דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כ-24 מיליון שקלים. ב-2011 עמד המחזור על סכום זהה וב-2012 נרשמה ירידה קלה לכדי 20 מיליון שקלים.

אחד מלקוחותיו לשעבר מנסה להסביר את העניין ואומר לאייס כי "פריור היה משרד מצוין. הוא עשה עבודה טובה והצטיין בשירות ובאיכות. זמן התגובה שלו לדרישות הלקוח היה מהיר ובכלל ניהול הלקוח היה מוקפד. הבעיה שלו הייתה במלחמה בזירת המחיר מול משרדים אחרים. הוא עבד על שולי רווח נמוכים והיה מרוויח שקלים בודדים מהפעילות". לקוח נוסף של המשרד ציין אף הוא בפני אייס כי "מדובר באנשים טובים שנפלו מכיוון שלא הרוויחו מספיק".

גורמים בסביבת השותפים חביב ונמש, מסרו לאייס כי הדרך הקשה בה המשרד סיים את דרכו היא "פצע פתוח וכואב". אלו רומזים ללקוחות שפריור ליווה במהלך השנים האחרונות ולדבריהם "תקעו למשרד סכין בגב - היפנו לו עורף והסבו לו את הנזק הכספי שהוביל אותו לסגירה".

יואב חביב סירב להגיב לידיעה. את תגובת רפי נמש לא היה ניתן להשיג עד למועד פרסום הידיעה.

תגובות לכתבה(22):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 17.
    ניר 12/06/2013 16:22
    הגב לתגובה זו
    מאחד שיודע, מעניין מה הלקוח שגרם לעסק מצליח ושנתן שרות ברמה מקצועית ובניהול לקוחות מדהים שלא מוכר יותר היום ללקוחות ולעובדים מרגיש כשהוא מסתכל בראי על עצמו. אני מאחל לו שיקרה לו אותו דבר וכפי הנראה הוא בדרך "הנכונה" כמספק שרות שפס צרכיו ברמה כזאת מהעולם.
  • 01/03/2014 12:51
    הגב לתגובה זו
    אם הוא כל כך נבזה, אז למה אתה מגן עליו ברמיזות לא ברורות. לא הבנת שזו תגובה אנונימית ואתה יכול להתבטא בבירור?!
  • 16.
    זה בגלל שהמשרדים מתכופפים ללקוחות (ל"ת)
    מירב 12/06/2013 15:19
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    די 12/06/2013 09:30
    הגב לתגובה זו
    חבל על אנשים שפרנסתם קופחה אבל משרדי פרסום הם כל כך אאוט, בשביל מה צריך אותם? כדי שישכנעו אנשים לקנות מוצרים שהם לא זקוקים להם רק כדי שהטייקונים יתעשרו עוד יותר? הלוואי שהמקצוע הזה ייעלם מן העולם.
  • דביל (ל"ת)
    12/06/2013 14:43
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    המשקיף 12/06/2013 06:59
    הגב לתגובה זו
    יותר מדי משרדים נאבקים על פחות ופחות כסף. חבורה שיושבת בסירת הצלה ומנענעת את עצמה למוות: חנפנות ללקוח, הורדת מחירים עד עבודה בכמעט-חינם. ככל שיהיו פחות משרדים, כך התחרות הלא נורמאלית הזאת תצטמצם.
  • 13.
    הדר אלמגור ניר 11/06/2013 23:05
    הגב לתגובה זו
    עבדתי בפריור חמש עשרה שנים. כן. לא זמן מבוטל עבור קופירייטר שאמור לדלג בין משרדים אבל המקרה שלי היה שונה. עם ילד חולה לב זכיתי ליחס של משפחה וגם זכיתי ללמוד מהגדולים ביותר את מלאכת הפרסום. כל המשמיצים כאן שמחים לאידם של יואב חביב ורפי נמש כי בעולם הפרסום לא יודעים לפרגן. לא ידעו מעולם. זה עולם רע וכפוי טובה. לשמחתי, אני מחוץ לעולם הזה היום ואפילו כמה מהכותבים באתר הזה ממש הוכיחו לי שמילה שלהם היא לא מילה, אבל דווקא המילה של יואב ורפי היתה מילה עד הסוף. הסוף המר באמת שהגיע בשל הרוחות החדשות והרעות שנושבות בענף ולכל אלה שעוד לא הפנימו את המשפט החכם "בנפול אויבך אל תשמח" אני מאחלת ללמוד על בשרם איך זה כשהכוכב שלך נופל.
  • שרון 12/06/2013 11:33
    הגב לתגובה זו
    באמת אין שום סיבה הגיונית לחגוג אובדן פרנסה של אף אדם
  • 12.
    מעריץ של פריור 11/06/2013 21:54
    הגב לתגובה זו
    יואב ורפי מאחרוני דור הנפילים של ימי הזוהר של ענף הפרסום ולא פחות חשוב אנשים ישרים ומדהימים. אז אם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו אזובי הקיר.
  • 11.
    מוקי 11/06/2013 20:43
    הגב לתגובה זו
    יואב חביב - מדור המקצוענים בענף הפירסום שהולך וגווע . איש ערכי, תומך בזולת בסתר, ללא לשון הרע ועוד ועוד לכל מלעזיו היכן שהם . מאמינים בדרכו החדשה שתמשיך רק לטוב .
  • 10.
    אחד שמכיר 11/06/2013 19:44
    הגב לתגובה זו
    חביב היה מלך בכפר סבא רוב עיסקות הפרסום היו בברטר ולא בכסף המלך היה מזמין את כל מי שחפץ ביקרו למסעדות מפוארות נסע במכונית מפוארת מתנות לראש השנה ופסח היו מבצע חלוקת מתנות לכל העולם ואשתו ועל חשבון מי הנל נשאר חייב למדיות השונות מליוני שקלים התנהג לעובדיו ולעובדות במשרדו בצורה איומה והיום עוף החול עולה מחדש במשרד של שותפו
  • הדר אלמגור ניר 11/06/2013 23:09
    הגב לתגובה זו
    כמי שעבדה במקום לא היה ולא נברא. מכונית מפוארת בליסינג ומתנות ללקוחות זה עניין נהוג בכל עסק ומי אלו עובדיו אליהם אתה מתייחס כאן? לא מכירה את הדברים כדאי שתביא הוכחות לפני שתכתוב סתם השמצות זולות
  • 9.
    שי 11/06/2013 19:42
    הגב לתגובה זו
    לא מכיר את האנשים וגם לא את המשרד אבל בעידן בו אנחנו חיים אין מקום למשרדים מהסוג הזה. לקוחות גדולים שמחפשים פתרונות חדשניים לא יתקרבו אליו ולקוחות קטנים כבר לא צריכים אותו בעידן של פרסום בגוגל ופייסבוק ועידן שבו בכל פינה יש איזה סטודיו שיכול להפיק מודעות שנראות סבבה. אם למשרד הזה אין יכולות חדשנות אמיתיות, אין יצירתיות פורצת דרך, אין אסטרטגיה כמו שנדרש בימינו אז מה יש להם? שירות טוב זה חשוב אבל שירות טוב לא מביא מכירות ללקוחות
  • 8.
    יוסי 11/06/2013 19:35
    הגב לתגובה זו
    יואב חביב, אחד מל"ו הצדיקים בדורנו. האחרון שהיה מגיע לו ליפול. אני תקווה שיואב יתאושש במהרה וימשיך להאציל מכישוריו הרבים על ענף הפרסום. הוא מאוד חסר לנו.
  • 7.
    מכיר את הסניף החיפאי של פריור-גרוע, רמה נמוכה (ל"ת)
    וגם חוסר אמינות 11/06/2013 17:08
    הגב לתגובה זו
  • לקוח לשעבר 12/06/2013 16:18
    הגב לתגובה זו
    כלקוח לשעבר אני מרגיש חסר שהסניף החיפאי נסגר . יש לי רק לומר מילים טובות על הסניף : מקצועיים , קריאטיביים , בעלי ידע רב ,צוות נהדר וחברי , בעלי יכולת מעל ומעבר למקובל במחוזותינו . לא לחינם הם החזיקו בתקציבים ארציים ומקומיים מובילים בתחומם . כל הלקוחות הרציניים ניסו להמשיך את העבודה עמם . מה שקרה היה גדול עליהם .
  • 6.
    מנהל שכיר 11/06/2013 17:04
    הגב לתגובה זו
    אי אפשר לחיות מעמלות ללא כיסוי עלויות נוספות. חבל עליהם
  • 5.
    רפי תשובה 11/06/2013 16:36
    הגב לתגובה זו
    יואב חביב היה מעסיק גרוע והוא קבל את המגיע לו.
  • 4.
    אנשים ישרי דרך. עצוב. (ל"ת)
    11/06/2013 16:13
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ועדיין, הסטיגמה של הענף היא של גנבים ולא יעזו (ל"ת)
    אבי 11/06/2013 15:12
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עצוב לי עליהם (ל"ת)
    11/06/2013 15:11
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משה דיין 11/06/2013 14:14
    הגב לתגובה זו
    לאחרונה נשאלתי על איזה משרד פרסום בשרון אני ממליץ, ומיד הזכרתי את יואב חביב ורפי נמש. עבדתי עם שניהם בעבר. יואב חביב - כשמו כן הוא. חביב לכולם ועם ראש מבריק.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.