נפילתו של משרד הפרסום פריור: "אנשים טובים שקרסו - כי לא הרוויחו מספיק"
היו ימים שהשם יואב חביב היה מספיק כדי לפתוח כל דלת בכפר סבא. מי שהוגדר על ידי רבים כ"צ'יף' של העיירה", האיש שידו בכל, ושנים רבות שימש כיועץ הסתרים של יצחק ולד, ראש העירייה המיתולוגי של העיר הירוקה מהשרון, סיים את פרק פריור בחייו - משרד הפרסום בו החזיק יחד עם רפי נמש - בקול ענות חלושה, כשדברי גורמים המכירים את הסיפור, הוא מותיר מאחוריו חובות לא מעטים לגופי מדיה שונים.
פריור פעל בכפר סבא וחיפה, והוחזק בשותפות על ידי נמש וחביב, שנחשב לרוח החיה ולדמות המרכזית. חביב, מאנשי הפרסום הוותיקים בישראל, שימש בעבר בתפקידים ייצוגיים בתעשיית הפרסום המקומית, אך את עיקר פעילותו בנה באזור השרון.
בכפר סבא יודעים לספר כי "בשלב מסוים פריור הלכה וגדלה עד שהפכה למשרד עצום. הם קנו קומה שלמה בבניין מרכזי בעיר וכל פעילות של יח"צ ופרסום בכפר סבא עברה דרכם, כולל ייעוץ תקשורתי בבחירות המקומיות".
"משרד הפרסום לא עמד בתשלומים לעיתון"
מקרה אחד שמספר באופן מדויק את שאירע ל'פריור' היה לפני כחצי שנה אז הגיעו הבעלים לפגישה עם אחד מלקוחות המשרד. בפגישה זו התוודו בעלי המשרד כי אין ביכולתם להמשיך ולספק את השירותים הנדרשים במסגרת החוזה בין הצדדים. לפני כן, אומר הלקוח לאייס: "המקומונים שאיתם עבדנו ובהם פרסמנו, הודיעו לנו שמודעות של החברה לא יפורסמו יותר על דפי העיתון מכיוון שמשרד הפרסום לא עומד בתשלומים". המקרה הזה אירע בסוף שנת 2012 ומיד לאחר מכן ההתקשרות בין הצדדים באה לסיומה.
פריור היה הרבה יותר ממשרד פרסום מקומי בשרון. בנוסף ללקוחות המקומיים, המשרד טיפל בתקציב הפרסום של רשת ניקולטי שהיה עד יומו האחרון אחד מתקציביו הבולטים. בנוסף שימש כזכיין של עיריית ראשון לציון, ניהל מספר שנים את התקציב של מנו ספנות וכן טיפל בתקציב הפרסום של הרשות לפיתוח הגליל. בשוק יש מי שטוענים שתחילת הסוף של פריור נעוצה ברגע בו החליט סילבן שלום, השר לפיתוח הנגב והגליל ולשיתוף פעולה אזורי להוציא את התקציב מידיו.
ממחזור של 23 מיליון, להיעלמות מלאה
הסיפור של פריור מעורר תמיהה כשמביטים במחזורי הפעילות שלו מהשנים האחרונות. בשונה ממשרדים אחרים שדעכו לאיטם ובהדרגתיות אל הסוף המר, בפריור זה נדמה כאילו השאלטר הורד מטה בבוקר בהיר אחד. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, ב-2010 עמדה ההוצאה לפרסום שרשומה תחת שמו של המשרד על 14.8 מיליון דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כ-24 מיליון שקלים. ב-2011 עמד המחזור על סכום זהה וב-2012 נרשמה ירידה קלה לכדי 20 מיליון שקלים.
אחד מלקוחותיו לשעבר מנסה להסביר את העניין ואומר לאייס כי "פריור היה משרד מצוין. הוא עשה עבודה טובה והצטיין בשירות ובאיכות. זמן התגובה שלו לדרישות הלקוח היה מהיר ובכלל ניהול הלקוח היה מוקפד. הבעיה שלו הייתה במלחמה בזירת המחיר מול משרדים אחרים. הוא עבד על שולי רווח נמוכים והיה מרוויח שקלים בודדים מהפעילות". לקוח נוסף של המשרד ציין אף הוא בפני אייס כי "מדובר באנשים טובים שנפלו מכיוון שלא הרוויחו מספיק".
גורמים בסביבת השותפים חביב ונמש, מסרו לאייס כי הדרך הקשה בה המשרד סיים את דרכו היא "פצע פתוח וכואב". אלו רומזים ללקוחות שפריור ליווה במהלך השנים האחרונות ולדבריהם "תקעו למשרד סכין בגב - היפנו לו עורף והסבו לו את הנזק הכספי שהוביל אותו לסגירה".
יואב חביב סירב להגיב לידיעה. את תגובת רפי נמש לא היה ניתן להשיג עד למועד פרסום הידיעה.
- 17.ניר 12/06/2013 16:22הגב לתגובה זומאחד שיודע, מעניין מה הלקוח שגרם לעסק מצליח ושנתן שרות ברמה מקצועית ובניהול לקוחות מדהים שלא מוכר יותר היום ללקוחות ולעובדים מרגיש כשהוא מסתכל בראי על עצמו. אני מאחל לו שיקרה לו אותו דבר וכפי הנראה הוא בדרך "הנכונה" כמספק שרות שפס צרכיו ברמה כזאת מהעולם.
- 01/03/2014 12:51הגב לתגובה זואם הוא כל כך נבזה, אז למה אתה מגן עליו ברמיזות לא ברורות. לא הבנת שזו תגובה אנונימית ואתה יכול להתבטא בבירור?!
- 16.זה בגלל שהמשרדים מתכופפים ללקוחות (ל"ת)מירב 12/06/2013 15:19הגב לתגובה זו
- 15.די 12/06/2013 09:30הגב לתגובה זוחבל על אנשים שפרנסתם קופחה אבל משרדי פרסום הם כל כך אאוט, בשביל מה צריך אותם? כדי שישכנעו אנשים לקנות מוצרים שהם לא זקוקים להם רק כדי שהטייקונים יתעשרו עוד יותר? הלוואי שהמקצוע הזה ייעלם מן העולם.
- דביל (ל"ת)12/06/2013 14:43הגב לתגובה זו
- 14.המשקיף 12/06/2013 06:59הגב לתגובה זויותר מדי משרדים נאבקים על פחות ופחות כסף. חבורה שיושבת בסירת הצלה ומנענעת את עצמה למוות: חנפנות ללקוח, הורדת מחירים עד עבודה בכמעט-חינם. ככל שיהיו פחות משרדים, כך התחרות הלא נורמאלית הזאת תצטמצם.
- 13.הדר אלמגור ניר 11/06/2013 23:05הגב לתגובה זועבדתי בפריור חמש עשרה שנים. כן. לא זמן מבוטל עבור קופירייטר שאמור לדלג בין משרדים אבל המקרה שלי היה שונה. עם ילד חולה לב זכיתי ליחס של משפחה וגם זכיתי ללמוד מהגדולים ביותר את מלאכת הפרסום. כל המשמיצים כאן שמחים לאידם של יואב חביב ורפי נמש כי בעולם הפרסום לא יודעים לפרגן. לא ידעו מעולם. זה עולם רע וכפוי טובה. לשמחתי, אני מחוץ לעולם הזה היום ואפילו כמה מהכותבים באתר הזה ממש הוכיחו לי שמילה שלהם היא לא מילה, אבל דווקא המילה של יואב ורפי היתה מילה עד הסוף. הסוף המר באמת שהגיע בשל הרוחות החדשות והרעות שנושבות בענף ולכל אלה שעוד לא הפנימו את המשפט החכם "בנפול אויבך אל תשמח" אני מאחלת ללמוד על בשרם איך זה כשהכוכב שלך נופל.
- שרון 12/06/2013 11:33הגב לתגובה זובאמת אין שום סיבה הגיונית לחגוג אובדן פרנסה של אף אדם
- 12.מעריץ של פריור 11/06/2013 21:54הגב לתגובה זויואב ורפי מאחרוני דור הנפילים של ימי הזוהר של ענף הפרסום ולא פחות חשוב אנשים ישרים ומדהימים. אז אם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו אזובי הקיר.
- 11.מוקי 11/06/2013 20:43הגב לתגובה זויואב חביב - מדור המקצוענים בענף הפירסום שהולך וגווע . איש ערכי, תומך בזולת בסתר, ללא לשון הרע ועוד ועוד לכל מלעזיו היכן שהם . מאמינים בדרכו החדשה שתמשיך רק לטוב .
- 10.אחד שמכיר 11/06/2013 19:44הגב לתגובה זוחביב היה מלך בכפר סבא רוב עיסקות הפרסום היו בברטר ולא בכסף המלך היה מזמין את כל מי שחפץ ביקרו למסעדות מפוארות נסע במכונית מפוארת מתנות לראש השנה ופסח היו מבצע חלוקת מתנות לכל העולם ואשתו ועל חשבון מי הנל נשאר חייב למדיות השונות מליוני שקלים התנהג לעובדיו ולעובדות במשרדו בצורה איומה והיום עוף החול עולה מחדש במשרד של שותפו
- הדר אלמגור ניר 11/06/2013 23:09הגב לתגובה זוכמי שעבדה במקום לא היה ולא נברא. מכונית מפוארת בליסינג ומתנות ללקוחות זה עניין נהוג בכל עסק ומי אלו עובדיו אליהם אתה מתייחס כאן? לא מכירה את הדברים כדאי שתביא הוכחות לפני שתכתוב סתם השמצות זולות
- 9.שי 11/06/2013 19:42הגב לתגובה זולא מכיר את האנשים וגם לא את המשרד אבל בעידן בו אנחנו חיים אין מקום למשרדים מהסוג הזה. לקוחות גדולים שמחפשים פתרונות חדשניים לא יתקרבו אליו ולקוחות קטנים כבר לא צריכים אותו בעידן של פרסום בגוגל ופייסבוק ועידן שבו בכל פינה יש איזה סטודיו שיכול להפיק מודעות שנראות סבבה. אם למשרד הזה אין יכולות חדשנות אמיתיות, אין יצירתיות פורצת דרך, אין אסטרטגיה כמו שנדרש בימינו אז מה יש להם? שירות טוב זה חשוב אבל שירות טוב לא מביא מכירות ללקוחות
- 8.יוסי 11/06/2013 19:35הגב לתגובה זויואב חביב, אחד מל"ו הצדיקים בדורנו. האחרון שהיה מגיע לו ליפול. אני תקווה שיואב יתאושש במהרה וימשיך להאציל מכישוריו הרבים על ענף הפרסום. הוא מאוד חסר לנו.
- 7.מכיר את הסניף החיפאי של פריור-גרוע, רמה נמוכה (ל"ת)וגם חוסר אמינות 11/06/2013 17:08הגב לתגובה זו
- לקוח לשעבר 12/06/2013 16:18הגב לתגובה זוכלקוח לשעבר אני מרגיש חסר שהסניף החיפאי נסגר . יש לי רק לומר מילים טובות על הסניף : מקצועיים , קריאטיביים , בעלי ידע רב ,צוות נהדר וחברי , בעלי יכולת מעל ומעבר למקובל במחוזותינו . לא לחינם הם החזיקו בתקציבים ארציים ומקומיים מובילים בתחומם . כל הלקוחות הרציניים ניסו להמשיך את העבודה עמם . מה שקרה היה גדול עליהם .
- 6.מנהל שכיר 11/06/2013 17:04הגב לתגובה זואי אפשר לחיות מעמלות ללא כיסוי עלויות נוספות. חבל עליהם
- 5.רפי תשובה 11/06/2013 16:36הגב לתגובה זויואב חביב היה מעסיק גרוע והוא קבל את המגיע לו.
- 4.אנשים ישרי דרך. עצוב. (ל"ת)11/06/2013 16:13הגב לתגובה זו
- 3.ועדיין, הסטיגמה של הענף היא של גנבים ולא יעזו (ל"ת)אבי 11/06/2013 15:12הגב לתגובה זו
- 2.עצוב לי עליהם (ל"ת)11/06/2013 15:11הגב לתגובה זו
- 1.משה דיין 11/06/2013 14:14הגב לתגובה זולאחרונה נשאלתי על איזה משרד פרסום בשרון אני ממליץ, ומיד הזכרתי את יואב חביב ורפי נמש. עבדתי עם שניהם בעבר. יואב חביב - כשמו כן הוא. חביב לכולם ועם ראש מבריק.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
