ניתוח

מי אמר שהרדיו מת? צור גולן על מהלכי הרדיו בקליאו 2012

לא רואים אותו, לא נוגעים בו, אי אפשר לצלם אותו והוא הכי פחות פופולארי מבין כל אחיו במדיה המסורתית ועדיין, צור גולן ששפט בקטגוריית הרדיו בקליאו 2012 חושב שמדובר במדיום נפלא. הנה הרעיונות שעשו לו את זה
צור גולן | (4)

דברים ששומעים משם לא שומעים מכאן: לא רואים אותו, לא נוגעים בו, אי אפשר לצלם אותו והוא הכי פחות פופולארי מבין כל אחיו במדיה המסורתית. היום, כשבני הדודים שלו באינטרנט, ברשתות החברתיות, בסלולר ובטאבלטים צוברים תאוצה יש כאלו שזונחים אותו או ממקמים אותו בתחתית סדר העדיפויות ויש כאלו שאומרים שעבר זמנו... אז זהו שלא. הרדיו חי וקיים, הרדיו הוא מדיום נפלא ואני לא מתכוון להתייחס לנתוני האזנה ותמורה על ההשקעה (אני יודע שהם מצויינים), אני מתכוון לפן הקריאטיבי.

במהלך השבועות האחרונים שפטתי בתחרות הקליאו, היה לי הכבוד להיות השופט הישראלי הראשון בקטגוריית הרדיו באחת התחרויות היוקרתיות בעולם. במהלך השיפוט נחשפתי למאות תשדירי רדיו מכל רחבי העולם ושמחתי לשמוע כיצד אנשי קריאטיב מפיקים מהמדיום הזה מטעמים.

לצערי המשרדים הישראליים לא הצליחו השנה להיות חלק מהחגיגה ולהתברג לשורטליסט וחבל כי ברדיו לעומת מדיומים אחרים כמו הטלוויזיה ובוודאי באינטרנט יש לנו נקודת פתיחה זהה לשאר העולם. ולמה אני מתכוון: זול להפיק תשדיר רדיו, המדיה לא יקרה והכי חשוב ברדיו זה רעיון נטו, ללא הפקות מורכבות ויקרות, ללא תלת מימד, אנימציות וריטצ'רים, ללא אתרים מרהיבים וצילומי חוץ ופנים. אני מנצל את ההזדמנות להעביר מסר לכל התעשייה: תשקיעו חשיבה קריאטיבית ברדיו, תקליטו סקיצות, לכו ללקוח עם התשדיר כשהוא כמעט מוכן, הרדיו מוכר את עצמו יותר טוב מכל איש קריאטיב שמקריא מנייר שהתקמט בדרך לפרזנטציה. דרך הרדיו אפשר להעלות את קרנו של הקריאטיב הישראלי בעולם.

נחזור לקליאו, לאורך תהליך השיפוט אספתי מספר תשדירים שמשכו את תשומת ליבי, אין לי מושג מי מהם יגיע לשורטליסט בסופו של דבר וכמובן מי יביא ליוצריו את הגביע המרשים והיוקרתי. אני בכל אופן אהבתי אותם מאוד.

אני אוהב מאוד את הרעיונות שעושים שימוש מיוחד במדיום וזה נכון במיוחד ברדיו, מדיום בו יש מעט מאוד רעיונות כאלו. התשדיר הבא הגיע מקולומביה, אנשי המשטר שרצו להעביר מסרי עידוד לחיילים ושוטרים שהיו בשבי, בחרו לעשות את זה באמצעות אותות מורס ששולבו בתוך שיר שנכתב והולחן במיוחד

הרעיון הבא העביר את המסר שהתחנה עוברת לתדר חדש בצורה יוצאת דופן: לאורך כל שעות היום נשמעו במקביל לשידור הרגיל רעשי רקע של מעבר דירה ושיפוצים. מידי פעם הסביר הקריין את פשר הרעשים.

הקמפיין הבא מטעם חברת ביטוח, יכול להתקיים רק ברדיו

הומור, רדיו הוא אמצעי נהדר להצחיק והומור שכתוב טוב עושה את העבודה.

הצד השני והלא פחות מרשים של ההומור הם התשדירים החכמים, אלו שגורמים לך להבין את המסר בדרך מורכבת מעט יותר, אבל הרבה יותר מעניינת

ולסיום תשדיר משעשע שמחובר למותג בצורה פנטסטית

אני מקווה שנהניתם לפחות כמוני, אני מקווה שמה ששמעתם עושה לכם חשק ליצור, לכתוב, להפתיע, להבריק ולא, לא בטלוויזיה או באינטרנט אלא ברדיו. אז יאללה לעבודה, אנחנו יכולים להביא ברזל מהקליאו. בהצלחה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    חן 06/05/2012 14:07
    הגב לתגובה זו
    שמעתי תשדיר שממש אהבתי ברדיו גלי ישראל על איזו מסעדה חדשה - ממש הצלחתי לדמיין את המנות בזכות התשדיר
  • 3.
    אברשה 01/05/2012 10:15
    הגב לתגובה זו
    אז החלפתי בטריות וזה דווקא עובד לא רע
  • 2.
    יש פה כמה דברים ממש ממש ממש חכמים (ל"ת)
    30/04/2012 19:23
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צור צור אתה תותח על (ל"ת)
    30/04/2012 18:19
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.