הפסד ליוצרים: בג"צ דחה עתירה נגד רשות השידור - תשקיע 15% בתוכן

השופט רובינשטיין החזיר את סוגיית השקעה בהפקות מקור, למחוקקים: "על העותרים להשתתף בדיוני ועדת הכנסת ולהביא את תעצומותיהן כולן לפניה"
אלכסנדר כץ | (6)

בג"צ דחה היום (יום א') את עתירתם של ארגוני היוצרים השונים למתן צו ביניים נגד רשות השידור, בעניין אישור תקציב השנתי. לפני כ-3 חודשים הגישו הארגונים עתירה נגד הרשות ובטענה כי רק 15% מתקציב 2012, יופנה להפקות מקור, כאשר החוק דורש השקעה של 36%.

העותרים הם פורום היוצרים הדוקומנטריים, איגוד במאי הקולנוע והטלוויזיה, איגוד תסריטאי הקולנוע והטלוויזיה, איגוד המפיקים לקולנוע טלוויזיה, איגוד עורכי תמונה וקול, איגוד עובדים בקולנוע ובטלוויזיה, וארגון השחקנים בישראל. העותרים מנהלים זו תקופה ארוכה מאבק כדי להעלות את אחוז ההשקעה בתוכן של ערוץ 1. מנגד, טענו ברשות השידור כי אינם יכולים בשלב זה להשקיע כ-180 מיליון שקלים בתוכן (מתקציב של כ-490 מיליון, א"כ), וביקשו באמצעות חקיקה להגיע לרמת 36% בתוך 5 שנים.

בשבוע שעבר לא דנה ועדת הכלכלה בסעיף לתיקון חוק רשות השידור, הנוגע למחויבות התוכן של הרשות, עד להחלטת בג"צ. משזו ניתנה היום, צפויה הוועדה לדון בסוגיה בישיבה שתקיים מחר.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    Z E L I G (ל"ת)
    Z e l i g 12/03/2012 16:16
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ז ל י ג (ל"ת)
    ז ל י ג 12/03/2012 10:25
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רשות השידור 11/03/2012 21:43
    הגב לתגובה זו
    הכל סגור למחר בוועדת הכלכלה. חבל שהיוצרים יגיעו הם הולכים לאכול אותה ובגדול.
  • 3.
    ועדת כלכלה 11/03/2012 21:12
    הגב לתגובה זו
    אין לכם מה להגיע לוועדת הכלכלה מחר,הכל סגור. סגרנו את הכל, חבל לכם על הכסף שאתם משלמים ללוביסטים שלכם,היום הממשלה שלנו-כמו שנאמר ״אכלתם אותה ובגדול״.
  • 2.
    הו הה מה קרה,היוצרים אכלו אותה. (ל"ת)
    סולי 11/03/2012 21:08
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אכלתם אותה,רציתם כסף-תקבלו 0 (ל"ת)
    עיתונאי 11/03/2012 20:39
    הגב לתגובה זו
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.