לקראת יציאה מהקרייה בתל אביב: רשות השידור בודקת מתחמים בבת-ים ולוד

המנכ"ל יוני בן מנחם מנהל מפגשים עם עובדים לקראת יציאת הרפורמה לפועל. סיפר על הכנת התכנית לקריה עתידית מחוץ לת"א, ומכירת המתחם בקריה
אלכסנדר כץ | (2)

מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם, החל בימים האחרונים לקיים סדרת מפגשים עם עובדי רשות השידור לקראת התנעת הרפורמה בשבועות הקרובים. במפגשים ציין בן מנחם כי על-פי לוחות הזמנים אותם סיכמה הרשות עם משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר, "אנו קרבים בצעדי ענק ליישום הרפורמה". ברשות צופים כי עד סוף חודש מארס ייחתם הסכם המימון הסופי עם האוצר.

בן מנחם ציין עוד כי ישנם מספר תהליכים המתקיימים בו זמנית, בהם תהליכי חקיקת חוק רשות השידור החדש, משא ומתן מואץ לחתימת הסכם המימון ותהליך מכירת הנדל"ן של רשות השידור, ובמקביל, הכנת תכנית לקריה העתידית של רשות השידור בירושלים ובמטרופולין תל-אביב.

עד כה, נפגש המנכ"ל עם עובדי הרדיו במתקני הרדיו בירושלים, ובשבועות הבאים הוא עתיד להיפגש עם עובדי הטלוויזיה , עובדי הגבייה והמטה, והעובדים במערכת תל-אביב.

במהלך הפגישות ציין המנכ"ל כי הוא נחוש ליישם את הרפורמה וכי בלעדיה הרשות במצבה הנוכחי תקרוס. בן מנחם ציין עוד כי ההסכמים שנחתמו על ידי ההנהלה הקודמת הם בבחינת עובדה מוגמרת ו"ירושה" שאינה ניתנת לשינוי, ואין כל דרך לערוך בהם שינויים.

המנכ"ל שיתף את העובדים במצב העגום בו קיבל את הרשות, כשהיא תחת הערת אזהרת "עסק חי", לפי הדו"חות הכספיים שערך משרד רואי החשבון 'סומך חייקין', ובגרעון מצטבר של 134 מיליון שקלים, זאת בנוסף לקריסת המערכות הטכנולוגיות ולתדמיתה של הרשות בעיני הציבור.

בן מנחם אמר כי "אני מאמין שמתווה הרפורמה החדש שנחתם הוא הפתרון להצלת רשות השידור. במסגרת זו , תקום קריית רשות שידור מודרנית במתחם שערי צדק בירושלים, לצד השקעה של 330 מיליון שקלים בתחום הטכנולוגי, והקמת מתחם חדיש לרשות השידור באזור גוש דן שיחליף את המבנים המיושנים הנמצאים כיום במתחם הקריה בדרום תל-אביב".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אפשר בטייבה? (ל"ת)
    מפיקקה 12/03/2012 00:12
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שמעון 11/03/2012 20:44
    הגב לתגובה זו
    חלם בהתגלמותו. למדינה יש את מתחם הלימודית,יש להעביר לשם את ערוץ 1 ןרדיו תל אביב. רק הזויים כמו חברי הועד המנהל יכולים להגות רעיון כזה כמו לוד או בת ים.אין לי כל דבר נגדם, אך שום אורח לא יגיע לשם להתראיין. גם כיום רוב המרואיינים הם מהאולפן בתל אביב. קצת יזמות לאיחוד עם הלימודית בשרותי האולפן.
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.