סוכני הביטוח הם החומה הבצורה של המשפחה בעת צרה
"הרפורמה בביטוחי הבריאות תיכשל כי סוכני הביטוח 'עובדים' על הלקוחות שלהם", זו הייתה כותרת המאמר שכתב שי מלמד לאתר Bizportal. לפני הכל, אני מאמין ומקווה שהוא יחזור בו מדבריו ויתנצל, מהסיבה שהם רחוקים מהאמת מרחק שנות אור.
בימים שבהם אני עסוק ימים כלילות ופגישות עם סוכני ביטוח מכל רחבי הארץ, אני מוצא את עצמי נשאל על הנושא הזה. הוא מטריד את הסוכנים וזה קורה בגלל ששמם הטוב חשוב להם יותר מכל. משנים של היכרות עם מרבית סוכני הביטוח בישראל אני אומר בביטחון מלא ש-99.9% מהם לא "עובדים" על הלקוחות שלהם, אלא הם הבטון היצוק והחומה הבצורה של המשפחות בעת צרה ובטח ובטח שבשגרה. הנה, שנתיים של קורונה וסוכני הביטוח מנעו מרבים לא פעם לפדות שלא לצורך קרנות פנסיה וחסכונות ארוכי טווח.
28 שנה אני בענף הביטוח, מתוכן 12 שנים בתפקידים שונים בלשכת סוכני הביטוח. במהלך אותן שנים נתקלתי באלפי מקרים שבהם סוכני ביטוח היו "עמוד האש שלפני המחנה". כשמשפחה לא רוכשת או לא יכולה לרכוש ביטוח בריאות פרטי המגן מפני מחלות קשות, לצערנו אנחנו שומעים בכלי התקשורת על מבצעי התרמה כדי להציל את בן המשפחה ולהשיג לו את הכספים למען ניתוח החירום.
מה שאנחנו לא שומעים זה את אותם המקרים שסוכן ביטוח מקבל טלפון בהול בערב ומזדעק כדי לפעול למען המבוטחים שלו ואל מול חברות הביטוח כדי שאותם חולים יקבלו את מה שהובטח להם במסגרת הפוליסה. את המאמצים להשגת ניתוח החירום או תרופה של מיליוני שקלים בשנה, הצלת חיים של ממש. את הדברים הללו רבים לא שומעים בכלי התקשורת. אז יש לי חדשות בשבילכם: הם קורים יום יום וסוכני הביטוח מסייעים למשפחות שלהם בעת צרה.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלה לא המקרים היחידים, מצבים של מוות פתאומי של הורה במשפחה או בעת אסונות או תאונות, זוג הורים, מגיעים גם לסוכני הביטוח שניצבים לעתים מול משפחות של אלמנות ויתומים והופכים ממש לאמא ולאבא לתקופה קצרה. סוכן הביטוח הוא איש האמון של המשפחה והמעמד הזה רק יילך ויתחזק בשנים האחרונות. מדוע? מאחר וסוכן הביטוח שדואג לאינטרס של המשפחה לטווח ארוך, כדי שתהיה מכוסה בשעת צרה, על מנת שיהיו חסכונות ארוכי טווח לשעת חירום ולא רק פנסיה.
לצערי הרב, בשנים האחרונות, הכפשה של סוכני ביטוח הפכה לספורט לאומי. החל מחברות גדולות שמלגלגות על סוכן הביטוח ועד לטורי דעה כמו זה שפורסם ב-Bizportal ומציג את סוכני הביטוח כלא אמינים. כשאותם אנשים מפחיתים את מעמד סוכן הביטוח הם פוגעים למעשה בציבור הרחב ולא רק בסוכנים. כל זה עומד להשתנות ממש בקרוב. כשאכנס לתפקיד נשיא לשכת סוכני הביטוח, אני מתכנן ליישם תכנית אסטרטגית, יסודית ומקיפה להסברה ציבורית אודות תפקיד סוכני הביטוח והתפקיד המקצועי שלהם: לסייע למשפחות לנווט בין היצע המוצרים הרחב בעולמות הפיננסים והביטוח כדי שיוכלו לבצע את הבחירות הנכונות עבורן.
אין זה סוד, הסוכנים חיים ומתפרנסים מעמלות המשולמות להם מטעם חברות הביטוח. אך אם לא יפעלו בראש ובראשונה לטובת הלקוחות שלהם, הם לא יצליחו לזכות באמונם לשנים ארוכות. בעידן של שקיפות הולכת וגדלה, ידע שזמין למכביר באינטרנט וברשתות החברתיות שאלה הם אור השמש המחטא את הבערות. העולם השתנה ותפקידם של סוכני הביטוח הופך רק לחשוב יותר ויותר.
- 27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל הדירה
- הפרשים של עשרות אלפי שקלים בביטוח החיים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- 27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל...
ללשכת סוכני הביטוח ולסוכני הביטוח אכן עבודה קשה מאוד ומפרכת בשיקום תדמיתם, בהצגת הישגיהם והעצמתם. אין דרך אחרת.
צילום: רמי זרנגר
- 9.הוכחת את הנקודה! אי אפשר להאמין לסוכני ביטוח (ל"ת)ציון 15/11/2021 17:16הגב לתגובה זו
- 8.דוד 12/11/2021 09:31הגב לתגובה זויש גוגמאות למכביר החל מהעברת כספים מקופה לקופה על מנת לזכות בעמלה דרך הוצאת ריידרים מהפוליסה ומכירה שלהם באופן פרטי על מנת ליהנות מעמלה גבוהה יותר מהעמלה על הפוליסה כולה. נסיעות לחו"ל כמה פעמים בשנה (כל פעם במימון חברת ביטוח אחרת) באה על הגב של מי ? רק של הלקוחות. אתם מתווכים מהסוג הרע ביותר ויש לכם יתרום אחד (וחשוב) - שכשקורה ארוע, יש לכם יכולת קצת יותר גדולה משל המבוטח לפעול עבורו. אבל מאחר שתביעות יש מעט - זה אומר שהיתרון שלכם בטל בשישים ונשאר רק העושק.
- 7.אריק 31/10/2021 12:27הגב לתגובה זוכל מי שיש מעט שכל בקודקוד יבחין מיד בפער העצום בין תוכן דברי היועץ לבין הכותרת הבומבסטית והפוגענית שבחר העיתונאי/עורך לתת. אז ממי שמתיימר להנהיג את סוכני הביטוח מצופה שיתייחס באופן ענייני לתוכן הכתבה ויבוא חשבון עם העיתונאי על הכותרת שבחר. אך הסירו דאגה מלבכם זה לא יקרה, כי מי שמתנהל כפופוליסט ומחפש קולות לבחירה מדבר בסיסמאות ואין מצב שיתחיל פתאום להיות ענייני ומקצועי.
- 6.מאיר 29/10/2021 11:20הגב לתגובה זוסוכני הביטוח עובדים למען עצמם, על גבם של הלקוחות, תוך ניצול חוסר הידע וחוסר ההבנה שלהם. מכיוון שאת שכרם הם מקבלים מחברות הביטוח, אין לצפות שיהיה אחרת.
- 5.אלון 28/10/2021 17:40הגב לתגובה זוכל ההעברות מקופה לקופה ומקרן לקרן שנעשו ביוזמה של סוכני הביטוח אין להן שום בסיס כלכלי מלבד שהסוכן יגזור עמלות ופרסים מהגוף אליו הוא מעבר כסף
- 4.נמאס מההשמצות אנחנו עובדים ימים ולילות עבור הציבור! (ל"ת)דני 28/10/2021 15:49הגב לתגובה זו
- 3.ימים כלילות - זה ממש לא טוב (ל"ת)אני 28/10/2021 15:42הגב לתגובה זו
- 2.שלומי 28/10/2021 13:34הגב לתגובה זואז אל תבוא ותמכור לנו עכשיו פה סיפורים של סוכני ביטוח שהפכ ו" לעובדים סוציאליים"
- 1.סוכני בטוח זה שודדי החסכונות של האוצר לא מיצרים כלום (ל"ת)טוני 28/10/2021 13:02הגב לתגובה זו

27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל הדירה
בית המשפט בהרצליה קבע: שירביט ונץ התרשלו בטיפול בנזק - "הותירו את התובע בן ערובה למחלוקות ביניהן"
פסק דין תקדימי שניתן בבית משפט השלום בהרצליה חושף את הכשלים החמורים בטיפול של חברות הביטוח בנזקי מים. השופטת הבכירה הדסה אסיף קבעה כי חברת הביטוח שירביט וחברת ניהול התביעות נץ התרשלו בטיפול בנזילה בביתו של אהרון אזון, וחייבה אותן לפצותו בסכום כולל של למעלה מ-100 אלף שקל.
המקרה המדובר החל באפריל 2019, כאשר אזון הבחין בהתנפחות של קיר בחדר המזווה וסימני טפטוף מים. מה שהיה אמור להיות תיקון פשוט הפך למסע ייסורים של חמישה חודשים, במהלכם ביקרו בעלי מקצוע שונים בביתו לא פחות מ-27 פעמים, כאשר כל ביקור נמשך כשלוש שעות.
"אתר בנייה במקום בית" - התובע מתאר חודשים של טרטור
בפסק הדין מצטטת השופטת אסיף את עדותו של התובע, שתיאר כיצד "כל ביקור של בעל מקצוע פגע בשגרת המשפחה, וגרם לו לעגמת נפש ואף לאובדן שעות עבודה לא מועטות". התובע כינה את תנאי המגורים בתקופה זו כ"אתר בנייה", ותיאר את "הצורך בריקון דליי מים שנצברו במזווה במשך תקופה ממושכת, השבתת חדר האמבטיה ששירת 4 נפשות לרבות תינוקת ואשר כלל את האמבטיה היחידה בבית".
הנתון המדהים ביותר עולה מהפער הזמנים: בעוד הקריאה הראשונה לטיפול בנזילה נעשתה ב-15 באפריל 2019, רק ב-1 באוגוסט - כשלושה וחצי חודשים לאחר מכן - הוזמנה לראשונה חברת מדיטסט, המתמחה באיתור נזילות. השופטת קבעה כי "פער זמנים משמעותי זה מעיד על טיפול רשלני ומתמשך מצד הנתבעות".
- רוטשטיין תפצה רוכשי דירה - אך לא על הג'קוזי
- המוכר סיפר על הרטיבות - למה יפצה בכל זאת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחת הטענות המרכזיות של חברת נץ הייתה שהיא שימשה רק כמתאמת בין השרברבים לבין המבוטח. אולם השופטת דחתה טענה זו נחרצות, תוך שהיא מצטטת מההסכם בין שירביט לנץ: "חברת הניהול מתחייבת שהשירותים שיינתנו על ידה לפי הסכם זה ונספחיו יהיו מהירים, יעילים ואדיבים, באיכות וברמה מקצועית גבוהה".