דו"חות בזק: ירידה של 4.1% בהכנסות, חולשה בכלל המיגזרים

יוסי פינק | (7)
נושאים בכתבה בזק

ענקית התקשורת הישראלית בזק 2.01% פרסמה הבוקר את הדו"חות לרבעון הראשון של 2017 והציגה ירידה של 4.1% בהכנסות שהסתכמו ב-2.45 מיליארד שקלים. מנגד, הרווח הנקי זינק 21.5% והסתכם ב-350 מיליון שקלים כאשר הסיבה לגידול היא ירידה בהוצאת המיסוי שרשמה בזק. 

הרווח התפעולי ברבעון הראשון הסתכם בכ-566 מיליון שקלים, ירידה של 1.4% וה-EBITDA הסתכם בכ-994 מיליון ש' (שיעור EBITDA של 40.5%), ירידה של כ- 2.8%.  

בהסתכלות לשנה כולה צופה בזק רווח נקי של כ-1.4 מיליארד שקל, EBITDA  של כ-4 מיליארד שקל ותזרים המזומנים חופשי של כ-2 מיליארד שקל.

חברת yes

מספר המנויים של yes המשיך לרדת כאשר ברבעון החולף איבדה החברת 6,000 מנויים. כעת מצבת המנויים של yes עומדת על 608 אלף. כלומר תוך שנה איבדה yes 21 אלף מנויים, זאת ככל הנראה ברקע לתחרות שההולכת וגוברת בתחום - בעיקר מצד סלקום טיוי. ההכנסה החודשית מלקוח אמנם ירדה מעט לעומת הרבעון הקודם מ-237 שקלים ל-232 שקלים אבל נותרה יציבה לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הכנסות yes ברבעון הראשון של 2017 הסתכמו בכ-424 מיליון שקל, ירידה של כ 3.4% לעומת רבעון מקביל אשתקד כאשר עיקר הירידה הינה כתוצאה מקיטון במצבת הלקוחות. הרווח הנקי של yes ברבעון הראשון הסתכם בכ- 19 מיליון שקל. 

חברת פלאפון

חברת הסלולר מבית בזק אמנם הצליחה להגדיל את מספר המנויים ברבעון הראשון מ-2.402 מיליון ל-2.430 מיליון (גידול של 28 אלף מנויים) אבל ההכנסות החודשית מלקוח לא מתאוששת וכעת עומדת על 60 שקלים, מול 62 שקלים  ברבעון הקודם ו-57 שקלים ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA ברבעון הראשון של 2017 הסתכם בכ-99 מיליון שקל, גידול של 16.5% לעומת כ-85 מיליון שקל ברבעון הקודם. הרווח הנקי קפץ ל-16 מיליון שקלים, לעומת 3 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות פלאפון ברבעון הראשון הסתכמו בכ-628 מיליון שקל, ירידה של 3.7% לעומת רבעון מקביל אשתקד. 

הפעילות הקווית של בזק

בזק ממשיכה לרשום ירידה במספר מנויי הטלפוניה (קווי טלפון) אבל מנגד רושמת גידול במספר מנויי האינטרנט (תשתית). ברבעון החולף איבדה בזק עוד 19 אלף קווי טלפון כאשר ההכנסה החודשית הממוצעת לקו ירדה קלות לעומת רבעון מקביל אשתקד ועמדה על 57 שקלים. מנגד, מספר מנויי האינטרנט המהיר של בזק גדל ב-22 אלף כאשר ההכנסה החודשית מלוקח אינטרנט נותרה ללא שינוי על 91 שקלים. באופן כללי הכנסות בזק מהפעילות הקווית הסתכמו ברבעון הראשון בכ-1.08 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.11 מיליארד שקל ברבעון הראשון אשתקד, ירידה של כ-3.1%. הרווח התפעולי הסתכם בכ-513 מיליון שקל, ירידה של כ-4.3%. 

 

בזק בינלאומי

הכנסות בזק בינלאומי ירדו 2.8% לעומת רבעון מקביל אשתקד והסתכמו ב-384 מיליון שקלים וזאת בשל השחיקה הנמשכת בשוק השיחות הבינלאומיות. גידול של כ-9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד נרשם בהכנסות בזק בינלאומי מפעילות פתרונות תקשורת לעסקים (ICT). גידול של כ-1% נרשם בהכנסות אינטרנט של החברה לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בעיקר בזכות המשך הצמיחה בשירותי ערך מוסף ללקוחות החברה. הרווח הנקי ברבעון הראשון של שנת 2017 הסתכם בכ-36 מיליון שקל לעומת כ-26 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד, גידול של כ-38.5%. לפי הודעת החברה, הזינוק בכל מדדי הרווחיות הושפע בין השאר מן הגידול בפעילות למגזר העסקי וכן מהוצאות שנרשמו ברבעון המקביל כתוצאה מחתימת ההסכם הקיבוצי. 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לקוח לשעבר 18/05/2017 17:59
    הגב לתגובה זו
    אני עברתי מהם אחרי שירות לא טוב להרגשתי וקבלתי חשבון מנופח במעבר. היום עברתי להוט תשתית+ספק+טלפון. איכות התקשורת ןהמהירות טובים הרבה יותר.
  • 1.
    איפה הימים שהינו 12000 עובדים (ל"ת)
    עובד בזק 18/05/2017 09:50
    הגב לתגובה זו
  • אריה 18/05/2017 10:12
    הגב לתגובה זו
    מתי יחלקו דוידנד?
  • סטלה 18/05/2017 11:08
    חילקו לפני יומיים, הפעם הבאה באוקטובר
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

3 הערות על הנפקת ארית

על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

ארית ארית תעשיות -3.82%   ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם  מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל.  אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף


1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים. 

יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע. 

2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה. 

3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.