רויטרס מטיל פצצה: חושף כי האיחוד האירופי עשוי להטיל בקרוב סנקציות על הבנקים הישראלים - המעו"ף מגיב

הצעד הינו במטרה מוצהרת ללחוץ על ישראל לחזור לשולחן המו"מ עם הפלסטינים לעבר פתרון שתי המדינות
אירופה יורדת, צילום: Getty images Israel

אתר רויטרס חושף בדקות האחרונות כי האיחוד האירופי מתכוון להפעיל נשק כבד מאוד נגד ישראל - סנקציות על הבנקים. צריך להבהיר, לא מדובר במסמך של האיחוד האירופי אלא  במסמך של מכון מחקר שמוכר כמייעץ לאיחוד האירופי. לפי המסמך, יש כוונה להעלות לדיון את שאלת הלגיטימיות של פעילות הבנקים הישראלים בשטחים. מדובר בצעד שהינו חלק מהניסיון האירופי ללחוץ על ישראל לחזור לשולחן המו"מ עם הפלסטינים לעבר הסדר, ואם עד כה נקט האיחוד בעיקר בטקטיקה של  סימון מוצרים ישראלים שמיוצאים לאירופה ומיוצרים בשטחים, כעת האיחוד לוקח צעד קדימה, ומסתכל על הבנקים הישראלים. 

בדו"ח נכתב בין היתר, כי "על פי התקנות והעקרונות שלה, אירופה לא יכולה להתחמק מחובתה להבדיל בין ישראל לבין פעילותה בשטחים הפלסטיניים הכבושים". עוד נטען בדו"ח, באופן חד משמעי, כי לחץ כלכלי על ישראל אמור להוביל אותה אל מו"מ עם הפלסטיניים: "על ידי הבדלה בין ישראל להתנחלויות, תיאלץ את ישראל לבחור איזה סוג של קשר היא רוצה עם אירופה, ודבר זה יעודד אותה לחזור אל שולחן המו"מ עם הפלסטינים לפתרון שתי-המדינות. מטיה טולדו (mattia tolado), מכותבי הדו"ח, אמר ש: "בידול (ישראל) הוא תנאי הכרחי עבור האיחוד האירופי כדי להימנע מהפרת החוקים שלו, עלינו לעשות את זה באופן חוקי ולפי הספר, וזה גם יועיל לתהליך השלום, כי זה משנה את החישובים של הישראלים".
המסמך שחושף רויטרס מציג השלכות חריפות הרבה מעבר לסימון מוצרים שמיוצרים בשטחים: האיחוד האירופי מתכנן להעלות היום הצעה לחקיקת שורה ארוכה של מגבלות על כל נושא הסחר וההשקעות בשטחים, כאשר הבנקים במוקד. אלו יצטרכו לדווח על כל הלוואה או מתן מימון לעסקים או אנשים פרטיים בשטחים (למשל משכנתאות). באופן מעשי, יוכלו ממשלות האיחוד האירופי להגביל את האינטראקציה של בנקים אירופים עם בנקים ישראלים.
וכך נכתב במסמך שחושף רויטרס: "האם מסחר יום-יומי בין בנקים באירופה לבנקים בישראל עומד בקנה אחד עם דרישת האיחוד האירופי שלא לספק תמיכה להתנחלויות?" על השאלה הזו יצטרכו לענות השבוע באיחוד האירופי.   
וזה לא רק הבנקים, באיחוד האירופי מכוונים גם למוסדות האקדמים שפועלים בשטחים, הכל תחת ההתפיסה לפיה האיחוד האירופי לא מכיר בריבונות הישראלית בשטחים (כלומר באזורים שנוספו לישראל ב-67'): האיחוד מעלה את השאלה האם עליו להכיר בהסמכות האקדמיות שהתקבלו במוסדות שמעבר לקו הירוק (בראשם - אוניברסיטת אריאל). 
יותר מכך, האיחוד מעלה שאלה האם עליו לשתף פעולה עם מוסדות ישראליים היושבים במזרח ירושלים - כגון משרד המשפטים והמטה הארצי של המשטרה.
התגובה לפרסום הדו"ח הייתה חריפה, כש- מדד ת"א בנקים-5 +1.46% מדד ת"א בנק 1,859.45 +1.46% מדד ת"א בנקים-5 בסיס:1,832.66 פתיחה:1,835.24 גבוה:1,872.32 נמוך:1,833.73 תמורה:179,354,455 לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא:  עבר לנפילות של 2.2% ו מדד ת"א 35 +0.55% מדד ת"א 35 1,473.81 +0.55% מדד ת"א 35 בסיס:1,465.73 פתיחה:1,468.8 גבוה:1,476.56 נמוך:1,468.25 תמורה:705,544,558 לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא: עבר מירידות של 0.2% לירידות של 0.8% בלחץ הבנקים סביב החרפה הירידות באירופה - הקאק נופלת כבר 1.5%. מניות לאומי ופועלים מאבדות כ-2%. דיסקונט נופלת 2.1%. לסיקור המסחר בבורסה - לחץ כאן.
נזכיר כי לפני כשבועיים נחשף מסמך של משרד האוצר לפיו בתרחיש קיצון, חרם מצד אירופה עלול ליצור לכלכלה הישראלית נזק של 125 מיליארד שקלים - לכתבה המלאה.


ארז צדוק, מנכ"ל קרנות אביב: "הירידות שנרשמות במניות הבנקים בישראל כתגובה למסמך האירופי הן תגובה אימפולסיבית, שמשקפת חשש אמיתי. למרבית הבנקים הישראליים יש פעילות באירופה, בין אם באמצעות חברות בנות שפועלות תחת רישיון בנקאות מקומי, בשוויץ ובמקומות אחרים, ובין אם באמצעות סניפים או נציגויות. אלו עשויות להיפגע משמעותית מהגבלות שיטיל האיחוד האירופי על הבנקאות הישראלית, אם היא תכלול גם את הזרועות הללו.


גם פעילות היצוא והיבוא של ישראל עם מדינות האיחוד האירופי עלולה להיפגע, אם כי לא ברור מה הנזק הפיננסי שעלול להיגרם. בכל מקרה, זוהי בעיה לאומית שצריכה לקבל פתרון ברמת הממשלה. אם היה לנו שר חוץ, למשל, זה היה יכול להיות נחמד בימים כאלה. אנחנו לא ממליצים לזרוק את מניות הבנקים בגלל המסמך הזה, אבל אי אפשר להתעלם ממנו. בדיקת משקל הבנקים בתיק ההשקעות ובדיקת ההשלכות של התעקשות אירופית לממש את הסנקנציות הללו על מניות הבנקים ועל התיק, ראויה שתיעשה על ידי כל משקיע".
 

תגובות לכתבה(73):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 54.
    כל עוד העומדים בראש הצד הפלסטיני הם דתיים - אסור לעשות
    יוסי 28/07/2015 21:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שום וויתור (=הסכם עם רמאים) - מבחינת הדת המזויפת שלהם הם צריכים לרצוח כל מי שחושב אחרת מאמונתם - הכל טקטיקה איך להכניע אותנו או ח"ו להשמיד
    סגור
  • 53.
    האירופאים מתנכלים לנו כי:
    אשקלוני 23/07/2015 13:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי יש נמר מוסלמי רעב שחייבים לתת לו קצת בשר שירגע...לא רק שהוא לא נרגע,אלא שהנמר המוסלמי בולע את אירופה ובקרוב זה יתעצם יותר ויותר. הפליטיקלי האירופי הוא דבר ידוע,רק שהיום אנחנו מבינים עד כמה הוא מגוחך ולא פחות - מסוכן. חברים, אירופה נמחקת! טובעת! אסור לנו לתת לה להטביע אותנו יחד איתה!
    סגור
  • 52.
    האנטישמיות המודרנית במיטבה - פגיעה בישראל
    מוסר כפול אירופי 23/07/2015 03:09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הפרת זכויות אדם וסכסוכים דתיים, אתניים, וטריטוריאליים מתרחשים בכל העולם, ובאזור המזרח התיכון במיוחד, אבל רק ישראל היא הבעיה של האירופים. איפה הסנקציות על בנקים בלבנון? במצרים? בסוריה? בסין?
    סגור
  • האמן לי :יותר מעצבן זאת המדיניות השקטה והמטומטמת
    נילי 23/07/2015 09:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של ביבי . לוקח לו שנה להגיב על כל דבר . ההסברה שלנו והמדיניות שלנו על הפנים !
    סגור
  • 51.
    כמה פוטים קנו וכמה מכרו קולים? שווה לשחד מכון מחקר
    כמו האיש ההוא 23/07/2015 00:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בכמה אלפים דולרים שישחרר לרויטרס כתבה כזאת יום לפני פקיעת אופציות מעוף. כמובן הרשות לא תחקור כי איכפת להם רק מעמלות.
    סגור
  • 50.
    פצצה אישית
    אור 23/07/2015 00:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מקווה שהפצצה תתפוצץ לא בפרצוף
    סגור
  • 49.
    ישראלים פניקיסטים
    צדק 22/07/2015 21:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי מרוויח מהפניקה הזו ? האירופים האנטישמיים הרי נהנים לראות אותנו נענקים ! אז קצת קור רוח חברים
    סגור
  • 48.
    הדבר הטוב ביותר שקרה לנו. כנסו:
    הראל 22/07/2015 21:42
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מהלימון תצא לימונדה! 1. לא נעים לומר זאת וגם לחוות זאת אך התהליך הזה הוא תהליך שאנחנו עוברים שיביא אותנו לעצמאות אמיתית! גם כלכלית וגם מדינית. אם אנחנו לא נפעל לכך,יעשו זאת בשבילנו העולם. 2. אירופה מתה! אין עתיד באירופה. מי שקצת קורא ועוכב אחרי מה שקורה שם מבין שגם מבחינה כלכלית וגם דמוגרפית היבשת הזאת גמורה טוטאלית! תרבות מערבית ותרבות ערבית בהתנגשות ציויליזציות אדירה! מה שקורה שם זו פלישה וכיבוש מוסלמי שבקרוב מאוד וכבר עכשיו החל למלחמות פנימיות וריסוק היבשת. מבחינה כלכלית,האיחוד האירופי גוסס. חד משמעית. תחילת המפולת של גוש האירו היא ביוון ובעקבותיה קריסת כל האיחוד האירופי. מגדל קלפים שיטביע את כל היבשת כולה. 3. ליהודים אין עתיד באירופה. החכמים מהגרים לישראל עוד כשהנכסים שלהם שווים משהו. בקרוב הטיפשים שהתעקשו להישאר,יברחו משם חסרי כל. 4. המציאות הנוכחית מקדמת אותנו לתקופה מאוד קשה שרק אם נחזיק באמונה ובביטחון - נוכל לצלוח זאת. המציאות הנוכחית מוכיחה אותנו,מוכיחה אותנו בצורה מאוד בוטה שהגיע הזמן לפעול לעצמאות אמיתית! לחזור לצדק הבסיסי והאמיתי ביותר שזו הארץ שלנו!
    סגור
  • יישר כוח. ירבו כמוך (ל"ת)
    נילי 23/07/2015 09:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 47.
    נשמע כמו ספין
    שמטוב 22/07/2015 21:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איננו זקוקים לאשראי אירופי. המטבע שלנו נסחר בכל העולם בלי קשר לבנקים אירופאים. למעשה הסיפור נשמע לי כספין שנועד להצדיק משהו אחר.
    סגור
  • טען עוד
  • 46.
    אירופה רוצה ליבש אותנו ואמריקה מסייעת לחסל אותנו
    חיים 22/07/2015 21:21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הנוסחה היא כזאת: יחסי אירופה +אמריקה > מעשים הכי נפשעים של הנאצים .
    סגור
  • 45.
    נסחפתם חברים.
    יוסי 22/07/2015 18:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זה מכון מחקר שממליץ. וגם אם בבריסל הוא "יתקבל" (וזה ספק גדול) צריכות המדינות השונות להסכים ולפעול על הבנקים שלהם - מה שגם לא ברור מאליו... אז "עשוי להטיל בקרוב" זה ממש לא נכון.
    סגור
  • 44.
    אירופה בונה שואה מודרנית (ל"ת)
    בני אהרון 22/07/2015 17:28
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 43.
    תשקיעו בארץ תתעלמו מהגויים
    בני אהרון 22/07/2015 17:27
    הגב לתגובה זו
    7 2
    אנחנו רק למכור יידע
    סגור
  • 42.
    מי שרצח 6000000 יהודים , רוצה עוד פעם , אירופאים עאלק!!
    ערבי 22/07/2015 16:03
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אפילו ערבים לא עשו לנו את זה
    סגור
  • ערבים יעשו ועוד איך יעשו. מחכים רק להזדמנות
    נילי 22/07/2015 21:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל ההיסטוריה של 100 השנים האחרונות מוכיחות את זה בעליל.
    סגור
  • מתי על פני ההיסטוריה טבחו ערבים ביהודים! היה טרור
    איש כמו האיש ההוא 23/07/2015 00:27
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ומלחמות כן. אבל ערבים ויהודים חייו במזרח התיכון במשך אלפי שנים ביחסים טובים. המאה השנים האחרונות יהודים הרגו יותר ערבים מאשר ההפך. רק במזרח התיכון יכולים היהודים לחיות בשלום. ולכו צריך להתפלל שיבוא שלום עלינו , צודק ובר קיימא. בשביל זה צריך לנסות בכל הכוח לקדם הסכם שלום. אחרת בזכות הפצצה הדימוגרפית יגיע סופה של ישראל בלי יריית כדור אחד.
    סגור
  • 41.
    זה מזכיר את הצרת הצעדים של היהודים בגרמניה
    נילי 22/07/2015 16:01
    הגב לתגובה זו
    7 0
    ערב השואה. כל פעם גזרה חדשה. כל הבעיה כאן חוסר תגובה תקיפה של ממשלת נתניהו .אם אין כוונה להחזיר שטחים שיקום פעם אחת ולתמיד יוגיד את זה בריש גלה. מספיק עם הדיפלומטיה השקטה והמטומטמת של ביבי .
    סגור
  • 40.
    מהומה על לא מאומה (ל"ת)
    שיר 22/07/2015 15:55
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 39.
    אנטישמיות מכוערת
    מיכאל 22/07/2015 15:55
    הגב לתגובה זו
    4 0
    רק צריך לראות את הכיוון הכללי כדי להבין את גודל הצביעות והאנטישמיות של אירופה, הם מורידים את הסנקציות על הבנקים באירן, מעודדים אותם לפתח פצצה גרעינית, ומגבילים אותנו... קנאות כלכלית בהצלחה שלנו בארץ.
    סגור
  • 38.
    בתקופה הזאת אני חייב לישון בשקט לכן...
    יוני 22/07/2015 15:55
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אני יוצא מהשוק גם במחיר שבמקרה ואני טועה והשוק יעלה במספר אחוזים מעדיף לטעות בהפסד של רווח היפוטטי של מספר אחוזים מאשר לא לצאת ולסכן הפסד של עשרות אחוזים בדרך כלל לחדשות מהסוג הזה גורם לירידות בטווח המיידי ובצידה והחשש מבוסס יכול לרדת הרבה יותר לכן מכרתי הכל וממתין לראות מה ילד יום
    סגור
  • 37.
    מזכיר לי את המסמך מhsbc על הרחבה
    איש 22/07/2015 15:29
    הגב לתגובה זו
    4 2
    כמותית והורדת ריבית שהתבררה כמניפולציה בשווקיםגם כאן ככל הנראה מדובר בלקוח שהזמין כתבה כדי לעשות מכה כבר אי אפשר להאמין היום גם לגופים בינלאומיים מכובדים
    סגור
  • מסכים. על הרשות לבדוק מי הגוף הזר שהלך שורט אתמול והיום
    איש כמו האיש ההוא 23/07/2015 00:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והאם אותו גוף הלך לונג טרם הפרסום של HSBC בתאריך 19 למרץ האחרון. כבר מזמן מספרים ש USB ו HSBC שולטים בבורסה אצלנו דרך מכונות באופציות המעוף. על הרשות לחקור ואם יש צורך אם להזמין אותם לחקירה ולהטיל קנסות. אבל הבורסה לא רוצה להפסיד עמלות. תאר לעצמך מה יקרה אם יפריטו את הבורסה. לא רק מניות הבנקים יהפכו לבית זונות אלא כל המניות והשלדים! בבורסה.
    סגור
  • 36.
    לפי המסמך הסנציות עוד השבוע
    זה באמת מפחיד 22/07/2015 15:25
    הגב לתגובה זו
    2 4
    יש ברוטר נוסח מלא
    סגור
  • 35.
    הבורסה בארץ יורדת הכי מעט מכל הבורסות בעולם.
    מוטי 22/07/2015 15:20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הנסדאק: 1.34, הדאקס: 0.95, הפוטסי: 1.25, הונג קונג: 0.99 ורק ת"א 25: 0.76
    סגור
  • רק ההתחלה.עוד לא מעכלים מה שצפוי
    משקיע 22/07/2015 15:27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בקרוב יבינו
    סגור
  • 34.
    פורומים בארה"ב מדברים על יום הדין.אפל גמורה
    זהירות 22/07/2015 15:15
    הגב לתגובה זו
    1 4
    וזה מביא למפולת בטוחה
    סגור
  • 33.
    האנטישמיות מצד אירופה מסריחה, אבל אי אפשר
    עופר 22/07/2015 15:00
    הגב לתגובה זו
    2 4
    להתעלם מפרות הבאושים של ממשלת הימין הקיצוני/חרדים שמובילה את ישראל לבידוד בינלאומי
    סגור
  • גם אתה מתכוון להחזיר שטחים? מה יצא לנו מהוויתורים?:
    נילי 22/07/2015 16:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק טילים ? חוץ מזה למה הארץ מלאה ערבים ולפי הערכה שלי הסתננו לכאן מליונים מהשטחים וחיים פה בארץ! יש היום כמו כלום בין 30% לבין 40% ערבים ! אז מה תחזיר? מסתננים מהשטחים או שטחים ?
    סגור
  • 32.
    עד שלא יהיה באירופה מגה פיגוע כמו בתאומים לא יבינו (ל"ת)
    גל 22/07/2015 14:46
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 31.
    הבעייה זה לא רק הבנקים זה כל המשק
    המבין יבין 22/07/2015 14:41
    הגב לתגובה זו
    3 2
    זה כדור שלג וזה פצצה שטרם נראתה
    סגור
  • 30.
    מטומטמים האירופאים האלה (ל"ת)
    דני 22/07/2015 14:38
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • הם לא מטומטמים.הבוגדים כאן בתוכנו עוזרים להם.
    נילי 22/07/2015 16:16
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בתחילת הגזרות של הנאצים על היהודים עם פרוץ מלה"ע השנייה היו לא מעט יהודים שעזרו לנאצים .לצערנו זה לא חדש . "מחריבייך ומהרסייך ממך יצאו ..."
    סגור
  • מודיעין
    אןריאל 22/07/2015 15:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לקח להם 50 שנה, כך גם עם הלא אירופאים שנופלים להם לגבולם .הם אסופת מטומטמים שחשבו שאנחנו באמת רוצים להפטר מהפלסטינים שהם אחים שלנו לנצח .
    סגור
  • 29.
    איפה בנט אחי - יאללה כנס בהם ..אתה גבר שבגברים
    שלומי 22/07/2015 14:32
    הגב לתגובה זו
    7 3
    תראה לכולם שעם ישראל יכול גם להיקיים בבידוד מוחלט - העיקר שנמשיך לבנות בשטחים ולא נתנצל. אגב מתי אתה עובר לשטחים ???
    סגור
  • תן להם את הבית שלך לא את שלי. (ל"ת)
    לשלומי 22/07/2015 15:44
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 28.
    עולם חדש שלא הכרנו
    אלכס 22/07/2015 14:31
    הגב לתגובה זו
    8 1
    הקלות לאיראנים וחרם על ישראל???????????? שנות השלושים חוזרים ועכשיו עם הפרצוף קצת שונה אך עם אותן מנגינות. אני לא נבהל מכוון שגם ככה אירופה זה עבר , זקנה , חולה ועם האוכלוסיה המוסלימית שחוץ מלהרוס לא יודעת כלום. פנינו למזרח והם שייחנקו.
    סגור
  • 27.
    אל דאגה, עוד כמה ימים כבר לא ישאר מה להרוס במדינה שלנו
    משה 22/07/2015 14:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אז אני אופטימי, לא יהיה מה להרוס
    סגור
  • 26.
    הבנקים מזמן היו צריכים לרדת
    שלומי 22/07/2015 14:27
    הגב לתגובה זו
    2 5
    אני כבר המון זמן אומר שמנפחים את מיות הבנקים --- הנה המפולת באה ... אם או בלי קשר לאיחוד. לאומי צריכה להיות 1300
    סגור
  • 25.
    יש מפולת גם באירופה כעת והחוזים מדרדרים עוד ועוד
    המסקנה 22/07/2015 14:16
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לקחת את הכסף ולברוח
    סגור
  • 24.
    התשובה צריכה להיות פיתוח לוויתן
    גז 22/07/2015 14:14
    הגב לתגובה זו
    3 3
    שיעשו חרם שמרם כל עוד הגז לא זורם והכסף נכנס אנחנו מפסידים לעולם איזה מדינה מפגרת אירגוני השמאל שמחים גם נזק מהחרם וגם הגז נקבר בים כבר 6 שנים אתם לא מבינים איזה נזק קורה פה המדינה שלנו הולכת ונגמרת פשוט בזיון שלא עושים משהו נגד הגז והנפט שיש בלוויתן הוא הניצחון של ישראל מול כל אירופה
    סגור
  • 23.
    רציתם ליכוד קיבלתם....
    משקיע 22/07/2015 14:14
    הגב לתגובה זו
    16 7
    ביבי מלך ישראל.מה חעשות? לעשות ולחסות.
    סגור
  • תגיד תודה גדולה לנתניהו
    Rusl 22/07/2015 15:07
    הגב לתגובה זו
    8 4
    עדיף בעשרות מונים על רבין שהביא לנו אחרי עוד כוסית של וויסקי את הסכם אוסלו האומלל שעלה לנו בעשרות-אלפי נרצחים ונכים-ברור לי שרק כסף מעניין אותך ולאחיי אדם-בזכות נתניהו ירד מספר הנרצחים בעשרות%ולסיכום תגיד תודה שנתניהו ראש הממשלה ובזכותו-המדינה משגשגת ובטוחה יותר גם לך ולחבריך שיכוליםלשבת בבית קפה תלאביבי ללגום קפה בשקט??
    סגור
  • 22.
    איך הגיע אליהם המסמך.?
    רע 22/07/2015 14:11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    זה יכול לקרות היום או מחר לפי הדייוח
    סגור
  • 21.
    אחשוורוש
    המן 22/07/2015 14:10
    הגב לתגובה זו
    5 1
    שטויות מה זה חשוב העיקר:אירן, אירן, אירן, אירן ועוד פעם אירן.שם הפרסים רגילים לחיות מאורז ( אשפלאו) לנו לא יהיה אפילו פלאפל
    סגור
  • 20.
    אני ימני טיפש ולכן אלחם נגד כל העולם כי אני צודק אפילו
    שיחנקו אותנו כלכלית 22/07/2015 14:10
    הגב לתגובה זו
    9 11
    ההתנחלויות זה עיקר החיים שלנו! לא נוותר נמשיך בכיבוש כדי לשלוט על אחרים בלי שיקבלו מינימום זכויות אנוש..!
    סגור
  • כמוך
    אנשים 22/07/2015 14:51
    הגב לתגובה זו
    7 2
    לעולם לא ילמדו. ההיסטוריה מבחינתכם היא אותו הדבר. כך יהודי אמסטרדם ב-1944 לא ראו דבר. כך יהודי הונגריה, באותה תקופה לא ראו ולא שמעו דבר. לפלסטינים יש רמת חיים גבוהה יותר מתושבי מאה מדינות בעולם. הם חיים את הדולצ'ה-ויטה כפרזיטים מושלמים. ומפגר כמוך לא רואה ולא שומע. אתה אנטישמי גרוע יותר מהאירופאים.
    סגור
  • 19.
    הזדמנות
    אחד שחושב שיודע 22/07/2015 14:09
    הגב לתגובה זו
    5 0
    נו טוב עוד ספין יש הזדמנות קניה
    סגור
  • 18.
    אנטישמים (ל"ת)
    dd 22/07/2015 14:08
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 17.
    אולי עכשיו אם זה יקרה אז באמת הנדלן יתמוטט כי יפסקו חג (ל"ת)
    זוג צעיר 22/07/2015 14:07
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 16.
    יש לזקוף גם את ההצלחה הזו לנתניהו כמו את השגיו בכל שאר
    בנימין נ 22/07/2015 14:04
    הגב לתגובה זו
    14 4
    התחומים
    סגור
  • 15.
    חוטובלי החסודה צאי לריקוד ראוווה בהר הבית. (ל"ת)
    תודה לביבי 22/07/2015 14:03
    הגב לתגובה זו
    10 5
    סגור
  • לאירופה
    חזור 22/07/2015 14:52
    הגב לתגובה זו
    2 3
    מפגר שכמותך. אתה ראוי להם והם לך. השחיטה הגדולה שלהם עוד לא הסתיימה, כל עוד סתומים כמוך לא מבינים את היסודות.
    סגור
  • האחראים על לכשלונות הסכם
    צחי 22/07/2015 14:13
    הגב לתגובה זו
    4 2
    האחראים לכשלונות המשא ומתן בעבר היו הפלשתינאים לדלות הבנתי. אשמח אם תוכל להסביר לי אחרת. תודה
    סגור
  • 14.
    ואנשים פה עוד בחלומות של יצוא גז...מסירים את הסנקציות
    / 22/07/2015 14:01
    הגב לתגובה זו
    4 1
    על איראן ומעבירים אותם עלינו.
    סגור
  • 13.
    שורטטטט לאומי (ל"ת)
    שלומי 22/07/2015 13:59
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 12.
    גם המפולת הצפוייה בארה"ב לא תורמת
    הכל נמכר כעת 22/07/2015 13:58
    הגב לתגובה זו
    1 3
    נחכה שהרוחות יירגעו,אם בכלל
    סגור
  • 11.
    הבנקים יתממשו חזק עכשיו (ל"ת)
    TCH 22/07/2015 13:56
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 10.
    מפשירים כספים לאירן ולוחצים על ישראל חחחחחחחחח (ל"ת)
    החרה האירופי 22/07/2015 13:55
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 9.
    חרב פיפיות. הסנקציות על אירן יופנו לישראל
    גדעון 22/07/2015 13:55
    הגב לתגובה זו
    5 3
    עכשיו אחרי שהעולם לימד את אירן מה השפעות הסנקציות יתפנה להשתמש באותו הנשק נגדנו. נראה איך ביבי מתבכיין. זה היה ברור שיגיע היום הזה.
    סגור
  • 8.
    מפולת של ממש צפוייה אם זה קורה
    באסה 22/07/2015 13:53
    הגב לתגובה זו
    3 2
    וגם אם לא קורה מיד, כולם בורחים ממניות הבנקים כעת
    סגור
  • הכל לטובה
    צחי 22/07/2015 14:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פתח שורט ממונף ותוכל בקרוב לקנות מספר דירות במחיר מצויין מהבנקים שישרדו
    סגור
  • 7.
    עוד כותרת מפוצצת של התקשורת. (ל"ת)
    קארין איי 22/07/2015 13:53
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 6.
    אירופה.
    זו אותה 22/07/2015 13:52
    הגב לתגובה זו
    7 5
    היא לעולם לא השתנתה. לפני שבעים שנה היא שחטה את יהודיה שהעטירו עליה רק חוכמה ודעת, והיום היא נותנת כסף ליהודים ופלסטינים שיבצעו ארת המלאכה הבזויה. שום דבר לא מפתיע באירופה שאגמתה רווייה דם יהודים. אך תמיד יש נחמה. במקום היהודים שהביאו אותה לרמתה המדעית-טכנולוגית הקיימת, אלוהים העניטק להם את המוסלמים. אין ואקום. והמוסלמים מביאים אותם לעבר המדברי שלהם של המאה ה-7, של הרבה דם ואלימות. תהני אירופה, וחתתבוססי בדמייך. מהר את תהפכי, ובריטניה תהיה הראשונה, לרפובליקה האסלאמית. במקום האור והמדע של היהודים תקבלי את החושך והנבערות של האסלאם. ותרקדו ביחד: "עוגה, עוגה, עוגה."
    סגור
  • לשלוח את מניות הבנקים לרצפה
    וסילי גונדר 22/07/2015 15:04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זו מצווה בלי קשר !!! הקשר בין הבנקים וביבי פשוט, שניהם חושבים עקום, עושים עקום והדבר האחרון שמעניין את שניהם הם " אנחנו" תמכרו בנקים ותשלחו את ביבי הביתה לשרה. או תמשיכו לאכול חרא.
    סגור
  • 5.
    זורקים מניות בנקים בטרוף
    מוטי 22/07/2015 13:51
    הגב לתגובה זו
    1 2
    זה יכול להוות טריגר לבריחת משקיעים
    סגור
  • 4.
    לא סתם הריסון רוצה למכור (ל"ת)
    ווווו 22/07/2015 13:49
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    בחרתם ביבי- קיבלתם ש"ס
    avi 22/07/2015 13:49
    הגב לתגובה זו
    8 4
    בעזרת ביבי נגיע מהר מאוד ליוון ואף דרומה מכך. תשומת לבכם לאן הכסף זורם למתנחלים וחרדים.
    סגור
  • 2.
    היידה ביבי - כל הכבוד - מלך הכשלונות הסידרתיים... (ל"ת)
    דני 22/07/2015 13:45
    הגב לתגובה זו
    9 8
    סגור
  • 1.
    אם פושעים פרצו לאתר של JP-Morgan אז אולי גם לרויטרס?
    007 22/07/2015 13:43
    הגב לתגובה זו
    1 4
    ותחשבו על זה שרויטיירס זה אפילו לא 1% מ- JP-Morgan
    סגור
  • @@@@@@@@@@ טפשות לקנות היום דירה בישראל!!! וזו הסיבה:
    @@@ שימו לב @@@ 22/07/2015 14:19
    הגב לתגובה זו
    4 1
    בעיקרון אם יש לכם הון עצמי 40% מערך הדירה, הוא יעלה לפחות ל 45% תוך כמה שנים כי הון עצמי צובר תשואה. בנתיים מחיר הדירה יירד, מספיק שיירד מ 100% ל 90% ותראו מה קורה: הלוואת המשכנתא שלכם תוכל לרדת מרמה של 60% ל 45% , מה שאומר שתוכלו לחסוך רבע מהמשכנתא. במקום משכנתא של 28 שנים תוכלו לחסוך 7 שנות תשלום. אז אפילו אם חיכיתם 5 שנים (במהלכם שילמתם שכירות בערך בגובה המשכנתא), תחסכו 2 שנים בשקלול הסופי. ואם המחירים לא יירדו ב 10% אלא ביותר (מחיר מטרה כבר חוסך 20% ויותר ממחיר השוק וכבר יש קבלנים שזכו במכרזים ויתחילו לבנות בקרוב) , אתם תחסכו המון המון שנות משכנתא. הסבר הרבה יותר מפורט ומעמיק נמצא בסרטון שקל למצוא באינטרנט (חפשו: לקנות דירה או לחכות), הנה גם קישור https://www.youtube.com/watch?v=UydmZU2p0r8
    סגור
  • שאלה
    daniel 22/07/2015 19:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    למה שמחירי הדירות ירדו וההון העצמי יוסיף לערכו? יאידה דרסטית במחירי הדירות בשקלול הארצי של 10 אחוזים משמע שיש מקומות שירד יותר מ 10.בתגובה הבורסה וניירות מכל הסוגים יפגעו חזק ואילו אתה טוען שערך החיסכון יעלה.אתה טוען שכח הקנייה ישתפר וכך יוכלו הקבלנים לשוב ולהעלות את מחירי הדירות.בקיצור חישובים לחוד ומציאות לחוד.
    סגור
  • עם ישראל חי
    יצחק 22/07/2015 14:53
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אירופה אנטישמית לא יכולה לסבול שליהודים יש מדינה חזקה עם כלכלה יציבה ומוחות של גאונים.
    סגור