טסלה
צילום: Istock

טסלה אכזבה את המשקיעים, מניית החברה איבדה 4% במסחר המאוחר

שבוע לאחר "הדלפת" המייל של אילון מאסק לעובדים, בו נרמז על מסירות של 100 אלף רכבים ברבעון האחרון,  החברה פרסמה אמש לאחר סגירת המסחר כי מסרה כ-97 אלף רכבים בלבד. "עוד דוגמא לחוסר היכולת של מאסק לנהל ציפיות" טענו אמש בוול סטריט
עמית נעם טל | (2)

בדיוק לפני כשבוע "הודלף" מייל של מנכ"ל יצרנית הרכבים טסלה (סימול:TSLA) ובו נטען כי החברה הצליחה למסור כ-100,000 רכבים בחדשים במהלך הרבעון האחרון. הדיווח העלה מיידית את הציפיות בשוק, דבר שגרם ל"שורט סקוויז" וזינוק של קרוב ל-8% במחיר המניה. אמש דיווחה החברה לאחר סגירת המסחר על המספר הסופי - ואכזבה את המשקיעים.

לפי הודעת החברה, החברה יצרה כ-96,155 רכבים חדשים ברבעון האחרון, ומסרה בערך 97,000 רכבים. מתוך כלל הרכבים שנמסרו ברבעון האחרון, 79,600 היום מדגם "מודל 3" של החברה. בחברה ניסו למזער את האכזבה כאשר טענו כי "יש לראות בספירת המסירות שלנו כשמרניות מעט, וכי המספרים הסופיים עשויים להשתנות עוד ב-0.5% כלפי מעלה". 

נראה כי המשקיעים לא אהבו שוב את ההתנהלות של מאסק, ושלחו את מחיר המניה לירידות של 4% במהלך המסחר המאוחר. בעקבות הירידות, מניית החברה מחקה את כל המהלך שביצעה בעקבות המייל "שהודלף". "כאשר אלון מאסק רומז על מסירות של 100 אלף רכבים ברבעון, אתה מצפה לנתון סופי של 102 אלף רכבים, לא 97 אלף", טענו רבים אמש בוול סטריט בעקבות הדו"חות.

יש לציין כי החברה לא אישררה אמש את התחזית הקודמת שלה למסירת 360-400 רכבים חדשים עד סוף השנה. החברה תצטרף לשבור שיא, ולמסור בערך 105 אלף רכבים חדשים בשלושת החודשים הבאים בשביל להגיע לרף התחתון של התחזית.

דו"חות החברה המלאים צפויים להתפרסם ב-24 באוקטובר. נזכיר כי ברבעון האחרון דיווחה החברה על הפסד של 408 מיליון דולר או 2.31 דולרים למניה, כאשר ההכנסות של החברה הסתכמו ב-6.3 מיליארד דולר. ברבעון השני הצליחה החברה למסור כ-92,500 רכבים חדשים.

גרף מניית החברה בשנה האחרונה: צפי לירידה של של 4% בפתיחת המסחר היום

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מפתיע שהשוק מגיב כה חזק על הבדל של 3000 מכוניות בלבד (ל"ת)
    שי 03/10/2019 11:06
    הגב לתגובה זו
  • סוחר 03/10/2019 15:00
    הגב לתגובה זו
    זה מידע שספקולנטים מאוד אוהבים לסחור בו. מה עוד שתנועה יומית ממוצעת בטסלה היא 5% ככה שזה לא היסטרי, תוסיף לזה את העובדה שזה מסחר מאוחר, בכלל חסר משמעות.

לקרוא וללמוד: 7 מיתוסים שגורמים למשקיעים להפסיד כסף בבורסה

או: מה שאתה חושב שאתה יודע על כסף, רק יכול לפגוע בך בסופו של דבר. הנה 7 מיתוסים שכדאי להימנע מהם
מתן בן ברוך |
נושאים בכתבה השקעות מיתוסים
פעמים רבות המשקיע הממוצע בבורסה לא פועל ברציונליות אלא מתוך התבססות על מיתוסים ואמונות שנבנו על פני דורות של משקיעים. אין ספק שמערכת השווקים בבורסות העולם היא מערכת דינמית ולא פשוטה שדורשת הבנה ומשמעת על רצפת המסחר, לכן יש להימנע ממיתוסים ולפעול ברציונליות, אלו המיתוסים שהמשקיעים צריכים לשים לב אליהם: 1."גם אתה יכול להיות וורן באפט": במשך 30 שנה גרם וורן באפט לציבור המשקיעים בעולם להעריץ אותו. המיתוס הרווח הוא שבאפט "פשוט בוחר" את מניות הערך שלו כך טועים אנשים לחשוב בניסיון לשכפל את הישגיו. האמת רחוקה מכך, באפט בוחר בפינצטה את המניות שלו באופן מורכב מאוד, כך האורקל מאומהה מצליח להשיג תשואות נאות לאורך שנים.
2."דמי ניהול טובים יותר-ביצועים טובים יותר" מיליוני משקיעים "תקועים" בקרנות נאמנות שלא מצליחות להכות את מדד הייחוס שלהם לאורך שנים. יקר לא אומר בהכרח טוב יותר. 3."צריך להתמקד או בניתוח טכני או בניתוח פונדמנטלי": חסידי הגישה הפונדמנטלית יאמרו שצריך ללמוד ולהבין את יסודות החברה לעומק על מנת להעריך את ביצועיה בעתיד. לעומת זאת, מאמיני הניתוח הטכני דוגלים בגישה שהגרף מגלם בתוכו את כל המידע הרלוונטי, ההיסטוריה תספר על העתיד. האמת היא איפה שהוא באמצע, אין גביע קדוש אחד, צריך להיות עם ראש פתוח שכן לכל גישה יש את היתרונות והחסרונות שלה. מילת המפתח היא איזון. 4."השקעה פסיבית": אין כזה דבר משקיע "פסיבי", יש צורך תמידי באיזון מחדש של תיק ההשקעות, הכנסת רעיונות חדשים, חיזוק חולשות וכו'. מן העבר השני חשוב לזכור כי אקטיביות יתר יכולה לגרום לשחיקת רווחים על ידי עמלות.