שיינין: "צריך לאסור כניסת רכבים למרכז ת"א בזמן העבודות על הרכבת הקלה"
אתמול ערכו נת"ע ומשרד התחבורה תדרוך לקראת העבודות על הרכבת הקלה, אשר צפויות להתחיל ב-2 באוגוסט. העבודות צפויות להימשך 6 שנים עד לשנת 2021 ובמהלך תקופה זו תושבי גוש דן צפויים לסבול מעומסי תנועה קשים ומפגיעה בעסקים הקטנים לאורך ציר העבודות.
מנכ"ל נת"ע, יהודה בר און הציע לשנות את שעות היציאה לעבודה ולצאת שעה אחת מוקדם יותר, במקום ב-9 בבוקר ב-8 בבוקר, וגרר ביקורות רבות בקרב הציבור. בר און הסביר שהוקמו עד כה 4,000 מקומות חניה ב'חנה וסע' ושבזמן הקרוב יתווספו 3,000 נוספים. כמו כן רכבת ישראל תוסיף עוד 1,500 מקומות ישיבה בשעות השיא.
"אף אחד לא רוצה לפגוע בתל אביב או להחליש אותה, אך כדי להקים רכבת תחתית נצטרך לשלם על כך, יהיה סבל וייקח יותר זמן להגיע לעבודה", כך אמר היום ד"ר יעקב שיינין, מנכ"ל 'מודלים כלכליים', בראיון בגלי צה"ל.
הצעתו של שיינין עשויה לעורר מחלוקת: "צריך לאסור כניסה עם רכב פרטי למרכז תל אביב, להקים עכשיו מערכת הסעת המונים של אוטובוסים עד שתבוא הרכבת. צריך לעבוד 24 שעות ביום, כל השבוע – למה שייקח 6 שנים? באירופה ובארצות הברית עובדים בלי הפסקה בפרויקטים מהסוג הזה כדי למנוע פגיעה בתושבים. טוב שעושים את זה עכשיו, היה יותר טוב אם זה היה קורה לפני 20 שנה".
- "הבורסות במחיר כלכלי מלא. אי אפשר לעשות קופה"
- שיינין: "רוב המשקיעים בשוק ההון עדיין לא החליפו דיסקט, הם חייבים להתעורר"; ויש לו גם דעה נחרצת על מחירי הדירות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לגבי הפגיעה הצפויה בעסקים הקטנים, אמר שיינין" "אני מקווה שיהיה מספיק שכל לדאוג לעסקים הקטנים".
במסגרת התדרוך הוסבר כי בתקוםה הקרובה יחול שינוי משמעותי במערך האוטובוסים בגוש דן: החל מה-14 באוגוסט ייכנסו לפעולה 80 אוטובוסים חדשים ויתווספו 22 מטרוניות חדשות עבור קו 1. בנוסף ייכנס לפעולה קו חדש, קו 8, שייסע מתחנות הרכבת בתל אביב לאזור רוטשילד, אלנבי ויגאל אלון בצורה מעגלית כל 6 דקות בשעות השיא בבוקר וכל 15 דקות בשעות השפל. בנוסף רכבת ישראל תתוגבר ב-6,000 מקומות חדשים בשעות הבוקר ובעוד 7,000 בשעות הערב.
עיקר הפקקים צפויים להיגרם בעקבות העבודה על תחנות הרכבת הקלה ברמת גן ובתל אביב: באתר העבודה באזור תחנת רכבת ארלוזורוב בתל אביב, ברחוב שאול המלך פינת מנחם בגין, בצומת מנחם בגין ושדרות יהודית, ברחובות יהודה הלוי ואלנבי, ברחוב קרליבך, בצומת אבא הילל וז'בוטינסקי ובצומת ז'בוטינסקי-ביאליק ברמת גן.
- 16.ranr 30/06/2015 21:33הגב לתגובה זונראה לי שהפעלת מערך תחבורה משופר לקראת הפרוייקט, יענה על הצרכים ויתברר כי הפרוייקט האימתני הזה לא ממש דרוש.
- 15.דני 26/06/2015 17:11הגב לתגובה זובעקרון יהיו עכובי תנועה רבים. אבל מוגזמת ההצעה לסגור העיר לתנועה. התנועה והנהגים יסתדרו אחרי מספר ימים של כאוס. זה מה שאוב בתנועה , היא מתאימה עצמה למצב. חלק מהנהגים יעברו לאוטובוסים, חלקם ידירו עצמם מתא בשעות השיא והשאר יזדיינו בסבלנות. יש מקום לפצות העסקים ולאפשר אופציות נוספות בחניה ותח"צ .
- 14.עמוס א 24/06/2015 15:39הגב לתגובה זוכל הליך ללא גבולות אין לו קיום. בעלי רכב פרטי הגרים בעיר לא יוכלו להכנס עם רכבם? בסופי שבוע חגים ו/או בימים שלא עובדים מדוע שיהיה מוגבל?
- 13.קראטון 23/06/2015 16:06הגב לתגובה זויש לעבור לשיטת המטרונית של חיפה
- 12.ZZ 23/06/2015 15:03הגב לתגובה זוגם מבחינת זמן עבודה והפרעה, וגם משיקולי ביטחון. רכבת תחתית חיונית לבטחון התושבים, במיוחד בישראל. היא תשמש מקלט תת-קרקעי. כדי להקים את הרכבת הקלה המדוברת ידרשו 6 שנים של סבל בעבור כמה קרונות שיסתובבו על שתיים וחצי צירים ראשיים. בזיון.
- 11.שיינין צודק ! (ל"ת)יוסי 23/06/2015 13:32הגב לתגובה זו
- 10.היכן שיינין גר (ל"ת)מעניין... 23/06/2015 13:06הגב לתגובה זו
- 9.שיניין, הצעה יותר טובה-.לאסור כניסה של בני אדם לת"א (ל"ת)תל אביבי מתחשב 23/06/2015 12:50הגב לתגובה זו
- 8.דירה להשקעה עם שותף 23/06/2015 12:45הגב לתגובה זולמי שאין הון עצמי מספיק
- 7.צריך 23/06/2015 12:41הגב לתגובה זומדינה הכי מפגרת במזרח התיכון. צוחקים על הערבים . אצל הערבים לא היה קורה מה שהולך פה. שוד כספי האזרחים עם מיסי הנדלן בהם האזרחים משלמים על אזלת ידה של הממשלה. ושוד הכספים. חלם זה ישראל.
- 6.שלום 23/06/2015 12:37הגב לתגובה זואיך לעזעזל יגיעו השוכרים למשרדים על ציר בגין???מגדל רובינשטיין? לוינשטיין? סונול? כל המגדלים ברטשילד ויהודה הלוי??? באוטובוסים?
- כן, כמו בהרבה מקומות אחרים בעולם (ל"ת)נהג 23/06/2015 14:02הגב לתגובה זו
- 5.לא מבין, רכבת קלה תחתית או רכבת קלה שאינה תחתית ? (ל"ת)Qossai 23/06/2015 12:35הגב לתגובה זו
- 4.שיינין-נראה לך שהדוסים הדפוקים האלה יתנו לעבוד בשבת? (ל"ת)תל אביב עיר חילונית! 23/06/2015 12:19הגב לתגובה זו
- 3.תומר 23/06/2015 11:54הגב לתגובה זואי אפשר לעבוד ביום - חם פה בטירוף, בלילה לא רואים אז אי אפשר לעבוד גם. איך אתם רוצים לעבוד 24 שעות ביממה??!?!
- בחו"ל בלילה מאירים עם פרוז'קטורים (ל"ת)מישה 23/06/2015 12:26הגב לתגובה זו
- 2.רכבת תחתית היתה יעילה פי 5 והעבודות היו מתחת לאדמה (ל"ת)חסכנות לא משתלמת 23/06/2015 11:48הגב לתגובה זו
- 1.ואיך אני אמור לאסוף או להחזיר ציוד ללקוחות? (ל"ת)עצמאי - תיקונים 23/06/2015 11:44הגב לתגובה זו

כמה עולה דירת 4 חדרים בפתח תקווה?
על מחירי הדירות בנתניה, בת ים ופתח תקווה
מחירי הדירות בתל אביב בקצב ירידה שנתי של כ-9% - מחירי הדירות בת"א בצניחה - על ההמשך ועל הפיל שבחדר, בערים הסובבות הירידה קצת נמוכה. מרגישים את זה גם במעגלים קצת מרוחקים יותר. בדקנו הפעם עסקאות אחרונות בפתח תקווה, נתניה ובת ים.
פתח תקווה
ברחוב ברוריה 8, דירת
4.5 חדרים, 111.9 מ"ר, קומה שישית, נמכרה ב־3.15 מיליון שקל
(28.2 אלף ש"ח למ"ר).
ברחוב בייליס
20, דירת 4 חדרים, 86 מ"ר, קומה שישית, נמכרה ב־2.76 מיליון שקל
(32.1 אלף ש"ח למ"ר).
ברחוב הרב
צבי יהודה 7, דירת 5 חדרים, 115.1 מ"ר, קומה רביעית, נמכרה ב־3.37 מיליון שקל
(29.3 אלף ש"ח למ"ר).
- דירה בהנחה - האם כדאי לכם לחכות להגרלה או לחפש דירה?
- מחירי הדירות בירושלים בשיא כל הזמנים - הכיצד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברחוב י"ז הבנים 7, דירת 3.5 חדרים, 74.8 מ"ר, קומה שלישית, נמכרה ב־2.18 מיליון שקל
(29.1 אלף ש"ח למ"ר).

בונים על התחדשות עירונית? תקבלו הרבה פחות ממה שחשבתם; על המשבר הגדול בהתחדשות
התחדשות עירונית אמורה היתה לפתור חלקית את בעיית המגורים, אבל תמונת המצב במרכז קשה - פרויקטים נתקעו בגלל ירידות המחירים, הקבלנים רוצים (ויכולים) להעביר פרויקטים לאחרים והתמורות שקיבלו הדיירים יורדות
ענף ההתחדשות העירונית עובר טלטלה כלכלית משמעותית: למרות עלייה בהיקפי הפעילות, רווחיות השחקנים הצטמצמה, ועשרות חברות מחפשות קונה לפעילות הזו. הן לא רוצות להמשיך - הרווחיות התכווצה בגלל ירידית המחירים, המימון עלה. מסתבר שהן יכולות לסגת מהפרויקט, ולהשאיר את הדיירים תקועים באמצע ההכנסות. יש פרויקטים שעובדים עליהם כבר 4-5 שנים והיזם אמר - "אני צריך להוריד את שטח הדירות ולעשות עוד שינויים, אחרת אי אפשר להמשיך, זה לא כלכלי". הדיירים אמרו - "אבל יש הסכם" אבל היזם הראה להם שההסכם מאפשר נסיגה בהינתן שינויים מסוימים.
כל הסכם לגופו, אבל בשטח יש עשרות רבות של פרויקטים שמחפשים "אבא". היזם המקורי רוצה למכור. זה גורם לשני דברים - הדיירים יצטרכו לחכות לדירה הרבה יותר זמן ממה שהעריכו. והם יקבלו תמורות נמוכות יותר משמעותית. כשהם מדברים עם יזמים חדשים הם מבינים שמה שהיה לא יהיה. אלו שהצליחו להיות בתחילת הדרך של ההתחדשות העירונית הרוויחו בגדול. כעת, ההשבחה תהיה נמוכה יותר.
ירידות מחירים במרכז
הגאות שהיתה במחירי הדירות במרכז קידמה מאוד את תחום ההתחדשות ודגש על תמ"א באזור המרכז כשרווחיות של הקלבנים נמדדה בעבר בשיעורים של כ־20% ואף יותר. היזמים גם נהנו מעליית מחירים מתמדת תוך כדי תנועה.
בשנה האחרונה התמונה השתנתה: המחירים במרכז ירדו בין 5% ל-10%. הירידה הזו משנה לחלוטין את התחשיב של היזמים. בפרויקטים מרכזיים רבים הרווחיות יורדת לכ־10% ואף פחות.
- 740 דירות חדשות בת"א: אושרה תוכנית של מטרופוליס
- 378 דירות חדשות בר"ג: תוכנית ההתחדשות יוצאת לדרך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההשפעה של ירידות מחירים מלווה במורכבות התפעולית של תמ"א 38/1 שרק הולכת והופכת למורכבת יותר. העבודה מבוצעת בתוך מבנים קיימים לרוב עם מגורים פעילים, וזה מורכב, כשבתל אביב המורכבות כפולה - יש אזורים שלא ניתן לעבוד בהם על רקע עבודות תשתית גדולות.
