שיינין: "צריך לאסור כניסת רכבים למרכז ת"א בזמן העבודות על הרכבת הקלה"

מנכ"ל מודלים כלכליים לגלי צה"ל: "אין סיבה שהפרויקט ייקח 6 שנים, צריך לעבוד 24 שעות ביממה"
לירן סהר | (18)

אתמול ערכו נת"ע ומשרד התחבורה תדרוך לקראת העבודות על הרכבת הקלה, אשר צפויות להתחיל ב-2 באוגוסט. העבודות צפויות להימשך 6 שנים עד לשנת 2021 ובמהלך תקופה זו תושבי גוש דן צפויים לסבול מעומסי תנועה קשים ומפגיעה בעסקים הקטנים לאורך ציר העבודות.

 

מנכ"ל נת"ע, יהודה בר און הציע לשנות את שעות היציאה לעבודה ולצאת שעה אחת מוקדם יותר, במקום ב-9 בבוקר ב-8 בבוקר, וגרר ביקורות רבות בקרב הציבור. בר און הסביר שהוקמו עד כה 4,000 מקומות חניה ב'חנה וסע' ושבזמן הקרוב יתווספו 3,000 נוספים. כמו כן רכבת ישראל תוסיף עוד 1,500 מקומות ישיבה בשעות השיא.

"אף אחד לא רוצה לפגוע בתל אביב או להחליש אותה, אך כדי להקים רכבת תחתית נצטרך לשלם על כך, יהיה סבל וייקח יותר זמן להגיע לעבודה", כך אמר היום ד"ר יעקב שיינין, מנכ"ל 'מודלים כלכליים', בראיון בגלי צה"ל.

הצעתו של שיינין עשויה לעורר מחלוקת: "צריך לאסור כניסה עם רכב פרטי למרכז תל אביב, להקים עכשיו מערכת הסעת המונים של אוטובוסים עד שתבוא הרכבת. צריך לעבוד 24 שעות ביום, כל השבוע – למה שייקח 6 שנים? באירופה ובארצות הברית עובדים בלי הפסקה בפרויקטים מהסוג הזה כדי למנוע פגיעה בתושבים. טוב שעושים את זה עכשיו, היה יותר טוב אם זה היה קורה לפני 20 שנה".

לגבי הפגיעה הצפויה בעסקים הקטנים, אמר שיינין" "אני מקווה שיהיה מספיק שכל לדאוג לעסקים הקטנים".

במסגרת התדרוך הוסבר כי בתקוםה הקרובה יחול שינוי משמעותי במערך האוטובוסים בגוש דן: החל מה-14 באוגוסט ייכנסו לפעולה 80 אוטובוסים חדשים ויתווספו 22 מטרוניות חדשות עבור קו 1. בנוסף ייכנס לפעולה קו חדש, קו 8, שייסע מתחנות הרכבת בתל אביב לאזור רוטשילד, אלנבי ויגאל אלון בצורה מעגלית כל 6 דקות בשעות השיא בבוקר וכל 15 דקות בשעות השפל. בנוסף רכבת ישראל תתוגבר ב-6,000 מקומות חדשים בשעות הבוקר ובעוד 7,000 בשעות הערב. 

עיקר הפקקים צפויים להיגרם בעקבות העבודה על תחנות הרכבת הקלה ברמת גן ובתל אביב: באתר העבודה באזור תחנת רכבת ארלוזורוב בתל אביב, ברחוב שאול המלך פינת מנחם בגין, בצומת מנחם בגין ושדרות יהודית, ברחובות יהודה הלוי ואלנבי, ברחוב קרליבך, בצומת אבא הילל וז'בוטינסקי ובצומת ז'בוטינסקי-ביאליק ברמת גן.

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    ranr 30/06/2015 21:33
    הגב לתגובה זו
    נראה לי שהפעלת מערך תחבורה משופר לקראת הפרוייקט, יענה על הצרכים ויתברר כי הפרוייקט האימתני הזה לא ממש דרוש.
  • 15.
    דני 26/06/2015 17:11
    הגב לתגובה זו
    בעקרון יהיו עכובי תנועה רבים. אבל מוגזמת ההצעה לסגור העיר לתנועה. התנועה והנהגים יסתדרו אחרי מספר ימים של כאוס. זה מה שאוב בתנועה , היא מתאימה עצמה למצב. חלק מהנהגים יעברו לאוטובוסים, חלקם ידירו עצמם מתא בשעות השיא והשאר יזדיינו בסבלנות. יש מקום לפצות העסקים ולאפשר אופציות נוספות בחניה ותח"צ .
  • 14.
    עמוס א 24/06/2015 15:39
    הגב לתגובה זו
    כל הליך ללא גבולות אין לו קיום. בעלי רכב פרטי הגרים בעיר לא יוכלו להכנס עם רכבם? בסופי שבוע חגים ו/או בימים שלא עובדים מדוע שיהיה מוגבל?
  • 13.
    קראטון 23/06/2015 16:06
    הגב לתגובה זו
    יש לעבור לשיטת המטרונית של חיפה
  • 12.
    ZZ 23/06/2015 15:03
    הגב לתגובה זו
    גם מבחינת זמן עבודה והפרעה, וגם משיקולי ביטחון. רכבת תחתית חיונית לבטחון התושבים, במיוחד בישראל. היא תשמש מקלט תת-קרקעי. כדי להקים את הרכבת הקלה המדוברת ידרשו 6 שנים של סבל בעבור כמה קרונות שיסתובבו על שתיים וחצי צירים ראשיים. בזיון.
  • 11.
    שיינין צודק ! (ל"ת)
    יוסי 23/06/2015 13:32
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    היכן שיינין גר (ל"ת)
    מעניין... 23/06/2015 13:06
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    שיניין, הצעה יותר טובה-.לאסור כניסה של בני אדם לת"א (ל"ת)
    תל אביבי מתחשב 23/06/2015 12:50
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    דירה להשקעה עם שותף 23/06/2015 12:45
    הגב לתגובה זו
    למי שאין הון עצמי מספיק
  • 7.
    צריך 23/06/2015 12:41
    הגב לתגובה זו
    מדינה הכי מפגרת במזרח התיכון. צוחקים על הערבים . אצל הערבים לא היה קורה מה שהולך פה. שוד כספי האזרחים עם מיסי הנדלן בהם האזרחים משלמים על אזלת ידה של הממשלה. ושוד הכספים. חלם זה ישראל.
  • 6.
    שלום 23/06/2015 12:37
    הגב לתגובה זו
    איך לעזעזל יגיעו השוכרים למשרדים על ציר בגין???מגדל רובינשטיין? לוינשטיין? סונול? כל המגדלים ברטשילד ויהודה הלוי??? באוטובוסים?
  • כן, כמו בהרבה מקומות אחרים בעולם (ל"ת)
    נהג 23/06/2015 14:02
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    לא מבין, רכבת קלה תחתית או רכבת קלה שאינה תחתית ? (ל"ת)
    Qossai 23/06/2015 12:35
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    שיינין-נראה לך שהדוסים הדפוקים האלה יתנו לעבוד בשבת? (ל"ת)
    תל אביב עיר חילונית! 23/06/2015 12:19
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    תומר 23/06/2015 11:54
    הגב לתגובה זו
    אי אפשר לעבוד ביום - חם פה בטירוף, בלילה לא רואים אז אי אפשר לעבוד גם. איך אתם רוצים לעבוד 24 שעות ביממה??!?!
  • בחו"ל בלילה מאירים עם פרוז'קטורים (ל"ת)
    מישה 23/06/2015 12:26
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רכבת תחתית היתה יעילה פי 5 והעבודות היו מתחת לאדמה (ל"ת)
    חסכנות לא משתלמת 23/06/2015 11:48
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ואיך אני אמור לאסוף או להחזיר ציוד ללקוחות? (ל"ת)
    עצמאי - תיקונים 23/06/2015 11:44
    הגב לתגובה זו
התחדשות עירונית
צילום: ליאור פתאל
פינוי בינוי

המדינה הכריזה על 25 מתחמים חדשים: כ-15 אלף דירות בדרך

במסגרת הצו החדש ייבנו 14.9 אלף דירות חדשות במקום כ-4.45 אלף דירות ישנות, עם דגש על אזור ירושלים וגם על טירה, שדרות, פתח-תקווה, רמת גן וקריית גת; המהלך מעניק הטבות מס ומסלול תכנון מואץ לפרויקטים

צלי אהרון |

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ומשרד הבינוי והשיכון מרחיבים את היקף ההתחדשות ברחבי הארץ: מנכ״ל המשרד ומ״מ ראש הרשות, יהודה מורגנשטרן, חתם על צו הכרזה ל-25 מתחמי פינוי-בינוי חדשים, שבמסגרתם ייהרסו כ-4.5 אלף דירות ישנות ובמקומן ייבנו 14,897 דירות חדשות, תוספת רחבה של דירות לשוק. ההכרזות פזורות במגוון מוקדים, החל מירושלים ויישובי המרכז ועד טירה, שדרות וקריית גת, ומבטאות שילוב בין אזורי ביקוש לבין יישובי פריפריה ויישובים ערביים שנכנסים לראשונה למפת ההתחדשות המוסדרת.

מהלך ההכרזה מאפשר קידום תכנוני במסלולים ייעודיים לצד הענקת הטבות מס, והוא בעצם שלב מרכזי בהפיכת יוזמות רעיוניות לפרויקטים שעשויים לצאת לפועל בשנים הקרובות. בנוסף, במקרים שבהם ייווצרו מחלוקות מול דיירים סרבנים, החוק מאפשר פרוצדורה מוסדרת לאחר ההכרזה, מה שמצמצם את הסיכוי לפרויקטים תקועים ומעלה את סיכויי הביצוע.

אילו ערים נמצאות ברשימה?

ירושלים מובילה את רשימת היישובים, עם חלק ניכר מההכרזות. בין המתחמים בבירה נכללים אזורים לאורך דרך חברון, מתחם “הצוף”, מתחם קטמונים 11, רחוב קדושי בבל, ומתחם קוסטה ריקה. כולם במיקומים ותיקים שבהם קיימת תשתית עירונית אך עם בניינים ישנים ואחוזי בנייה נמוכים. ההכרזה נועדה לאפשר חידוש בנייני שיכון ישנים, תוספת זכויות, והחלפת תשתיות עירוניות מיושנות, תוך הגדלת הצפיפות במקומות שבהם קיימת נגישות לתחבורה ציבורית ותעסוקה.

לצד ירושלים נכללה גם פתח-תקוה עם אחד המתחמים הגדולים בסבב: “מטרו ארלוזורוב”. במתחם זה מתוכננת הריסה של 1,271 דירות ובניית 4,355 דירות חדשות, כחלק מהיערכות ארוכת טווח לקראת פרויקט המטרו וההתפתחות העירונית סביבו. מדובר במהלך משמעותי עבור האזור, שמקודם בשיתוף עם העירייה במסגרת מסלול רשויות, וצפוי לשלב מגורים לצד שטחי ציבור ותשתיות תומכות.

בגוש דן נכללים גם מתחמים בתל אביב ורמת גן, בהם מתחמים בשכונות ותיקות הזקוקות לשדרוג כולל. בתל אביב הוכרז מתחם יפת בדרום העיר, המיועד לשדרוג רחובות ותיקים וליצירת רצף עירוני מודרני יותר. ברמת גן נכלל מתחם נוסף במסגרת מסלול מיסוי, המכוון לקידום יזמות פרטית בשילוב כלי מס שמאפשרים פרויקט כלכלי יותר במגרשים קיימים.מבשרת ציון מצטרפת גם היא עם מתחם “הכלנית”, שמקודם במסגרת מסלול רשויות.