אפל בדרך ל-4 טריליון דולר: האנליסטים צופים שיא היסטורי
אייפון חכם יותר, שוק גדול יותר: שילוב הבינה המלאכותית והפוטנציאל העצום בסין צפויים להוביל את אפל לשיא היסטורי חדש
דניאל אייבס, האנליסט המוביל מבית ההשקעות ווידבוש, מפיח רוח חדשה במניית אפל APPLE עם תחזית מרשימה לקראת סוף 2024. לפי הערכתו, מכירות חזקות של האייפון בתקופת חג המולד יניחו את היסודות להישג חסר תקדים - שווי שוק של 4 טריליון דולר כבר בתחילת 2025.
בדו"ח שפורסם היום (שני), מציין אייבס כי בדיקות שערך בשרשרת האספקה באסיה מעידות על מגמה חיובית בשדרוגי אייפון 16 לקראת תקופת החגים. הנתונים מצביעים על פוטנציאל צמיחה משמעותי בשוק הסיני, שם כ-100 מיליון מכשירי אייפון צפויים לעבור שדרוג במהלך 2025.
התמונה הגלובלית אף מרשימה יותר: כ-300 מיליון משתמשי אייפון ברחבי העולם לא שדרגו את מכשיריהם מזה יותר מארבע שנים. נתון זה מהווה פוטנציאל עצום למכירות בשנים הקרובות, במיוחד לאור החידושים הטכנולוגיים האחרונים של החברה.
הבינה המלאכותית ו-iOS 18.2
השקת מערכת ההפעלה iOS 18.2 בתחילת החודש מהווה נקודת מפנה משמעותית. המערכת החדשה כוללת תכונות בינה מלאכותית מתקדמות כמו Visual Intelligence לסיכום ותרגום טקסט, ו-Image Playground ליצירת תמונות מקוריות מתיאורים מילוליים. תכונות אלו זמינות באופן בלעדי באייפון 15 פרו ובסדרת אייפון 16.
שילוב הבינה המלאכותית במכשירי האייפון מספק למשתמשים סיבה שאמורה להיות מספיק משכנעת לשדרג את מכשיריהם. אייבס צופה כי בזכות זה, אפל תוכל למכור למעלה מ-240 מיליון יחידות ב-2025, שיא היסטורי עבור החברה מקופרטינו.
- בנק אוף אמריקה: אפל תכפיל את הרווחים תוך 5 שנים בזכות ה-AI
- אפל בשיא כל הזמנים - האם האייפון 17 יציל את 2025?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכל תלוי בתקופת החגים
הצלחת האייפון 16 בתקופת החגים הקרובה צפויה להוות קרש קפיצה במהלך 12-18 החודשים הבאים. התהליך כבר מתחיל ברבעון הנוכחי של דצמבר, ציין אייבס. לפי הערכות האנליסט, אפל עשויה להפוך לחברה הראשונה ששווי השוק שלה יגיע ל-4 טריליון דולר בתחילת 2025. כדי להשיג אבן דרך זו, על מניית החברה להגיע למחיר של 264.623 דולר - עלייה של כ-4% ממחיר הסגירה ביום שישי.
החברה צפויה לפרסם את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון, המסתיים בדצמבר, ב-30 בינואר. השוק מצפה בדריכות לראות האם התחזיות האופטימיות יתממשו. אייבס, המדורג כאנליסט האופטימי ביותר בוול סטריט לגבי אפל, מחזיק בהמלצת "ביצועי יתר" עם מחיר יעד של 300 דולר למניה. הערכתו החיובית מקבלת חיזוק מאנליסטים נוספים.
גם סמיק צ'טרג'י מג'יי פי מורגן חזר על המלצת "ביצועי היתר" שלו החודש, עם מחיר יעד של 265 דולר למניה. צ'טרג'י מצטרף לדעה כי שילוב הבינה המלאכותית יוביל לעלייה משמעותית במכירות האייפון.
- השורטיסטים מחכים לשוק בסיבוב
- האם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
הדוחות האחרונים
בתוצאותיה לרבעון הרביעי החברה דיווחה על רווח למניה של 1.64 דולר והכנסות של 94.9 מיליארד דולר, שניהם היו מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 1.60 דולר למניה ו-94.5 מיליארד דולר בהתאמה.
הכנסות האייפון עמדו על 46.2 מיליארד דולר ועברו את הציפיות המוקדמות של 45.3 מיליארד דולר. הביצועים החזקים של מכשיר הדגל הדגישו את חשיבותו האסטרטגית עבור אפל, כאשר הוא הווה כמעט מחצית מסך ההכנסות הרבעוניות של החברה.
עם זאת, שאר מוצרי החברה הציגו תוצאות מאכזבות. מכירות המחשבים מסדרת Mac הסתכמו ב-7.74 מיליארד דולר, מתחת לצפי של 7.9 מיליארד דולר, בעוד מכירות האייפד הגיעו ל-6.95 מיליארד דולר, נמוך מהתחזית של 7.1 מיליארד דולר. גם קטגוריית המוצרים הלבישים והאביזרים לא עמדה בציפיות, עם הכנסות של 9.04 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.2 מיליארד דולר.
תחום השירותים, שנחשב למנוע צמיחה משמעותי עבור החברה, הציג הכנסות של 24.97 מיליארד דולר, מעט מתחת לציפיות השוק שעמדו על 25.3 מיליארד דולר. נתון זה עורר שאלות לגבי קצב הצמיחה של פעילות השירותים הדיגיטליים של החברה.
ענקית הטכנולוגיה נסחרת כעת לפי שווי של 3.84 טריליון דולר, לאחר שמנייתה עלתה ב-32% מתחילת השנה וב-31% ב-12 החודשים האחרונים.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י מבהירה שהתקפה על טייוואן הוא איום על יפן ויצדיק שימוש בכוח צבאי
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י, דחתה את הדרישה הסינית לחזור בה מהצהרותיה על טייוואן, והבהירה כי אין כל שינוי בעמדתה הביטחונית של טוקיו בנוגע למצב של איום אזורי. בכך, העמיקה טאקאיצ'י את המשבר המדיני הראשון שלה מאז שנכנסה לתפקיד בחודש שעבר.(להרחבה: לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן)
במוקד המחלוקת, התבטאות של טאקאיצ'י, שבה הצהירה כי תרחיש צבאי במיצר טאיוואן עלול להיחשב כאיום ישיר על קיומה של יפן. אמירה זו נחשבת לקפיצת מדרגה בעמדה היפנית, והיא עוררה תגובה חריפה מצד בייג'ינג שכללה צעדי ענישה כלכליים.
בסין הכריזו כי יינקטו "אמצעים חמורים" אם יפן לא תחזור בה מהאמירה, ובינתיים הוקפאו אישורי ייבוא של פירות ים יפניים, הופסקה תיירות מאורגנת מסין ליפן, וכן נעצרו אישורים להפצת סרטים יפניים בשוק הסיני. עם זאת, בייג'ינג עדיין לא איימה בפגיעה בייצוא נדירים - מהלך בעל השלכות רחבות יותר על הכלכלה העולמית.
טאקאיצ'י מצדה נוקטת קו כפול: מצד אחד היא שומרת על ניסוח כללי וזהיר ("החלטות יתקבלו בהתאם לנסיבות"), אך מצד שני אינה מוכנה להתנצל או לחזור בה. במסיבת עיתונאים הבוקר, טרם צאתה לפסגת ה-G20 בדרום אפריקה, הדגישה כי העמדה הממשלתית נותרה עקבית.
- המניות ביפן בשיא - ראשת הממשלה סנאֶה טאקאיצ'י מניעה עלייה חדה בשווקים
- האישה הראשונה שתנהיג את יפן ואיך זה משפיע על הניקיי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המפגש הקודם בין טאקאיצ'י לנשיא סין שי ג'ינפינג נערך בפסגת APEC בקוריאה הדרומית, ובמהלכו סיכמו השניים על "קידום כולל של יחסים מועילים הדדית". כעת, מתברר כי הקרע סביב טאיוואן עלול להכתיב את הטון ביחסים הבילטרליים.
