טקסס Texas Instruments
צילום: צילום מסך אתר חברת Texas Instruments
דוחות

טקסס אינסטרומנטס הפתיעה לטובה למרות תחזית מאכזבת

למרות התוצאות החיוביות, החברה הפתיעה כאשר פרסמה תחזית הכנסות של 3.7-4 מיליארד דולר לרבעון הרביעי, נמוך מהערכות האנליסטים שעמדו על 4.06 מיליארד דולר
אדיר בן עמי |

יצרנית השבבים האמריקאית טקסס אינסטרומנטס TEXAS INSTRUMENTS דיווחה על תוצאות מעורבות, כאשר הציגה רווחים גבוהים מהצפי ברבעון השלישי אך סיפקה תחזית מאכזבת לרבעון הבא. החברה, המייצרת רכיבים אלקטרוניים בסיסיים למגוון רחב של תעשיות, רשמה רווח של 1.47 דולר למניה, גבוה משמעותית מתחזיות וול סטריט שעמדו על 1.38 דולר למניה. ההכנסות הסתכמו ב-4.15 מיליארד דולר, מעט מעל לציפיות האנליסטים.

למרות התוצאות החיוביות, החברה הפתיעה כאשר פרסמה תחזית הכנסות של 3.7-4 מיליארד דולר לרבעון הרביעי, נמוך מהערכות האנליסטים שעמדו על 4.06 מיליארד דולר.

מנכ"ל החברה, חביב אילן, ציין כי ההכנסות ירדו ב-8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אך עלו ב-9% בהשוואה לרבעון הקודם. הוא הדגיש כי המגזר התעשייתי המשיך להראות חולשה, בעוד שאר השווקים הציגו צמיחה.

באופן מפתיע, המשקיעים הגיבו בחיוב לדיווח. לאחר ירידה ראשונית של 2%, המניה התאוששה ועלתה ב-3% במסחר המאוחר. במסחר המוקדם היום, המניה עלתה ב-2.9% ל-199.59 דולר. ההשפעה החיובית הורגשה גם במניות חברות שבבים אחרות, כאשר On Semiconductor עלתה ב-4.4%, NXP Semiconductors עלתה ב-2.4%, ו-Analog Devices רשמה עלייה של 1.6%.

האנליסט קודי אקרי מחברת Benchmark ציין כי לאור החדשות המאכזבות לאחרונה מסקטור הרכב, נראה שהמשקיעים היו מוכנים לתחזית שלילית אף יותר, מה שהסביר את התגובה החיובית של השוק.

בשיחת ועידה עם משקיעים ואנליסטים, הנהלת החברה דיווחה על חוזקה בשוק הרכב החשמלי בסין, אך חולשה בסקטור הרכב מחוץ למדינה האסיאתית. המנהלים גם ציינו כי טרם נראה תחתית המשבר הנוכחי בענף השבבים. טקסס אינסטרומנטס, המשרתת יותר מ-100,000 לקוחות, מספקת שבבים בסיסיים למוצרים בכמעט כל סקטור במשק, החל מתעשיית הרכב והתעשייה ועד למוצרי צריכה אלקטרוניים.

בתחילת השבוע, האנליסט ג'ון וין מ-KeyBanc Capital Markets הזהיר כי הביקוש לשבבים בשווקי הרכב והתעשייה עבור טקסס אינסטרומנטס נותר מאתגר, וצפה כי מגמת החולשה הרחבה בביקושים תימשך. כיצרנית השבבים הגדולה הראשונה שמדווחת על תוצאות הרבעון השלישי, הדוח של טקסס אינסטרומנטס מהווה אינדיקציה חשובה למצב ענף השבבים כולו ועשוי לרמז על המגמות הצפויות בדוחות החברות האחרות בסקטור.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותאיצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיות

סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם

האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים

רן קידר |
נושאים בכתבה סעודיה

סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.

האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.


              הדמייה של "איצטדיון השמיים". קרדיט: רשתות חברתיות

הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.

הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.

החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.

איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותאיצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיות

סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם

האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים

רן קידר |
נושאים בכתבה סעודיה

סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.

האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.


              הדמייה של "איצטדיון השמיים". קרדיט: רשתות חברתיות

הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.

הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.

החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.