ציפוטלה
צילום: לינקדין
לקראת הדוחות

לקראת דוחות צ'יפוטלה: האם המחירים הגבוהים הבריחו את הלקוחות?

האנליסטים מצפים כי לרבעון יוני צ'יפוטלה תדווח על רווח למניה של 32 סנט על הכנסות של 2.94 מיליארד דולר, צמיחה של 28% -17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד
אדיר בן עמי |

בעוד רוב רשתות המזון המהיר נאבקות לשמור על הלקוחות על רקע המחירים הגבוהים ויוצאות עם עסקאות חדשות, צ'יפוטלה CHIPOTLE MEXICAN GRILL ממשיכה לזרוח הודות לקהל הלקוחות הנאמן שלה שהמחיר לא ממש מעניין אותו. רשת המסעדות תדווח על תוצאותיה היום (רביעי) לאחר המסחר ובוול-סטריט אופטימיים.

האנליסטים מצפים כי לרבעון יוני צ'יפוטלה תדווח על רווח למניה של 32 סנט על הכנסות של 2.94 מיליארד דולר, צמיחה של 28% -17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לפי חברת המודיעין על בסיס מיקום Placer.ai, מספר הביקורים בסך הכל בסניפי צ'יפוטלה גדל בכמעט 17% לעומת הרבעון השני בשנה שעברה. בעוד הצמיחה נבעה בחלקה מפתיחה של סניפים חדשים, מספר הביקורים פר סניף גדל גם הוא ב-9.5%, מה שמצביע על מכירות חזקות בחנויות זהות. 

לפי שלושה חודשים, רשת המסעדות דיווחה על תוצאות חזקות לרבעון הראשון, עם עלייה של 24% ברווחים ו-14% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. המכירות בחנויות זהות צמחו גם הן ב-7%, בעזרת מחירים גבוהים יותר ושיפור במספר הקונים. קהל הלקוחות של צ'יפוטלה נוטה להיות צעיר יותר, אמיד יותר ומודע יותר לבריאות ולתזונה שלו. כך שהם נחשבים נאמנים יותר לרשת גם בזמן עליית מחירים. 

 

התחזית להמשך

לשנת 2024, צ'יפוטלה צופה צמיחה במכירות בחנויות זהות של איזור ה-5%. החברה מתכננת לפתוח בין 285 ל-315 מסעדות חדשות השנה, בנוסף ל-3,400 סניפים שהרשת כבר מפעילה. רוב הסניפים החדשים כוללים גם מסלול הזמנות לרכבים, כך שהצרכנים יכולים להזמין באפליקציה ולאסוף את ההזמנות במהירות. האסטרטגיה החדשה, לפי החברה, גרמה למכירות ושולי רווח גבוהים יותר מאשר במסעדות רגילות.

בטווח הארוך, צ'יפוטלה פועלת להכפיל את מספר הסניפים שלה ל-7,000 ברחבי ארה"ב והגיע למכירות ממוצעות מכל סניף של 4 מיליון דולר, לעומת ממוצע של 3.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה. 

מניית רשת המסעדות עלתה ביותר מ-50% בששת החודשים הראשונים של השנה על רקע הצמיחה החזקה ברווחים. המניה עברה בחודש שעבר פיצול של 1 ל-50 והמניה ירדה מאז והיא נסחרת ב-23% מתחת לשיא כל הזמנים אליו הגיעה ב-18 ביוני. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

צילום: Jens Mahnke, Pexelsצילום: Jens Mahnke, Pexels
הטור של גרינברג

עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית

יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל    

שלמה גרינברג |
נושאים בכתבה טבע שברון


לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך. 

זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות". 

אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".

מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.

עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות

שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.