בגדים
צילום: FREEPIK
דוחות

מותג הביגוד Figs חותך את תחזית ההכנסות וצולל 25%

"אתגרי שרשרת האספקה וגורמים מאקרו-כלכליים רחבים יותר, כולל אינפלציה גבוהה ושינויים בדפוסי הוצאת הצרכנים הובילו להורדת התחזיות" כך הסבירו בחברה
נתן טגי |

מותג הביגוד והלייף סטייל הבריאותי FIGS -0.76% שהונפק לציבור במאי 2021 במחיר של 28 דולר למניה ושווי שוק של כ-4.5 מיליארד דולר, שווה היום כבר כ-2.2 מיליארד דולר ונסחר במחיר של 9.3 דולר למניה.

חברת הביגוד דיווחה על הכנסות שהסתכמו ברבעון הראשון על כ-110 מיליון דולר וזאת בהשוואה לצפי אנליסטים להכנסות של כ-134 מיליון דולר ברבעון הראשון. בשורה התחתונה דיווחה על רווח מתואם למניה של 0.05 דולר למניה בהשוואה לצפי אנליסטים של 0.06 דולר למניה.

ההוצאות התפעוליות ברבעון הראשון עמדו על כ-64 מיליון דולר, מייצג עלייה של כ-39% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. עליה זו נובעת בעקבות הוצאות מכירה גבוהות ברבעון הראשון בהשוואה לרבעון המקביל. החברה הציגה גם ירידה של 40% ברווח הגולמי וזאת עקב הוצאות גבוהות על הובלה אווירית וכן עלייה בתעריפי ההובלה הימיים.

מניית החברה נחתכת ב-25% וזאת כתוצאה מהורדת התחזיות לשנה כולה, החברה מסרה כי היא צופה הכנסות של בין 510-530 מיליון דולר בשנת 2022, ירידה מהתחזית הקודמת שעמדה על בין 550-560 מיליון דולר. בחברת ההלבשה הסבירו "אתגרי שרשרת האספקה וגורמים מאקרו-כלכליים רחבים יותר, כולל אינפלציה גבוהה ושינויים בדפוסי הוצאת הצרכנים הובילו להורדת התחזיות".

החברה הוסיפה כי הרווח הגולמי בשנת 2022 צפוי להיות בטווח של בין 67%-68% מההכנסות בהשוואה לתחזית הקודמת שעמדה על מעל ל-70%, "בעיקר עקב עלייה משמעותית בשימוש של החברה בהובלה אווירית כדי להתמודד עם בעיות שרשרת האספקה".

תגובת האנליסטים לא איחרה לבוא לאחר הדוחות שהורידו את המחיר היעד של המניה ל-11 דולר מ-24 דולר. "הכאוס בשרשרת האספקה הוביל לשיבוש משמעותי בתזרימי המזומנים של החברה" כך הסבירו אנליסטים ב-cowen בנוגע לשורה התחתונה האנליסטים הפחיתו את אומדני הרווחים של חברת ההלבשה לשנת 2022 ל-16 סנט למניה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.