איירון סורס
צילום: Youtube/NYSE
דוחות

איירון סורס מכה את התחזיות וצופה עלייה גם ברבעון הבא - עולה 5% בטרום

החברה, שפיתחה תשתית לפרסום באפליקציות משחקים, דיווחה על הכנסות של 140 מיליון דולר, לעומת צפי ל-130 מיליון דולר. התחזית לרבעון הבא: 140-145 מיליון, מעל הצפי ל-135 מיליון דולר
נתנאל אריאל | (2)

חברת איירון סורס שפיתחה תשתית לפרסום באפליקציות משחקים מדווחת על הכנסות של 140 מיליון דולר, לעומת הצפי בשוק ל-130 מיליון דולר. החברה רשמה EBITDA מתואם של 51 מיליון דולר, ומרווח של 36%.

תחזית החברה להכנסות ברבעון הבא היא בטווח של 140-145 מיליון דולר, גבוה מעל הצפי בשוק ל-135 מיליון דולר.

תומר בר זאב מנכ"ל איירון סורס אומר על רקע הדוחות: "הביצועים החזקים שלנו, למרות האתגרים בתעשייה סביב IDFA, מראה על היתרון הטכנולוגי שלנו, והצמיחה היא עדות לחוזקה של הגישה. מעבר לצמיחה האורגנית פעלנו גם באסטרטגיית המיזוגים ורכישות, עם ההכרזה על שתי רכישות אסטרטגיות".

מדובר על הרכישות של בידאלגו ושל Tapjoy. בידאלגו נרכשה על פי ההערכות בכ150-200 מיליון דולר. על פי החברות, הטכנולוגיה של Bidalgo מאפשרת למשווקי אפליקציות להציג נראות ושליטה על השקעות השיווק שלהם, כאשר במקום אחד ניתן יהיה ליצור, לנתח ולנהל את היבטי השיווק בתשלום של המשווקים. על פי איירון סורס, היא תוכל להציע מגוון רחב יותר של מוצרים ממוקדי שיווק, מה שיגדיל את הערך שלה למשווקי אפליקציות, כאשר הציבור יוכל לנהל הכל במקום אחד, כולל יצירת מודעות, דרך ניהול קמפיינים ואופטימיזציה שלהם.

Tapjoy העוסקת בפרסום דיגיטלי ומוכרת במעל 80 מיליון דולר נרכשה בתמורה ל-400 מיליון דולר. על פי החברות, הטכנולוגיה של טפג'וי משולבת ב-66 אלף אפליקציות, המותקנות אצל 1.6 מיליארד משתמשים פעילים בחודש. הרכישה הזו סינרגטית לאיירון סורס שמפתחת כלים למוניטיזציה ופרסום למפתחי אפליקציות, מפתחי תוכנה וספקי מכשירים ניידים. דרך המוצרים והפתרונות של הנרכשת היא עשויה להרחיב את מקורות ההכנסה של משתמשיה, ולשפר את הגישה שלהם למפרסמים נוספים.

איירון סורס גם תשתף פעולה עם חברת הטלפונים Vodafone ברחבי האיחוד האירופי. השותפות כוללת שילוב של הטכנולוגיה של איירון סורס במכשירי Vodafone ברחבי אירופה, כולל בבריטניה, גרמניה, ספרד ואיטליה. החברה גם הכריזה על שני מוצרים התומכים במפתחי אפליקציות iOS.

בתחילת יולי איירון סורס החלה להיסחר בוול סטריט לאחר שהשלימה מיזוג לתוך שלד הספאק של Thoma Bravo. המיזוג נעשה לפי שווי של 11.5 מיליארד דולר - הגבוה ביותר עבור חברה ישראלית. ואולם, מאז בתקופה של קצת פחות מחודש וחצי איבדה מערכה כך שהמשקיעים שהושקעו במניה היו מופסדים עליה. מאז היא הספיקה לתקן והיא נסחרה אתמול בשווי של 12.2 מיליארד דולר. המניה עולה ב-5% במסחר המוקדם, אבל האם התמחור הגבוה מוצדק?

לקריאה נוספת:

>>> איירון סורס שוב רוכשת ומוכיחה את מה שכתבנו: הישראליות רוכשות אחרי הנפקה כדי להציג צמיחה

קיראו עוד ב"גלובל"

>>> השיטה של המונפקות הישראליות בוול סטריט; רכישה אחרי הנפקה כדי להציג צמיחה

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חברה מטריפה 10/11/2021 16:49
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה!!!
  • 1.
    בן 10/11/2021 15:26
    הגב לתגובה זו
    לא מפסיקים לקדם טכנולוגיות ולחדש אנשים סופר מקצועיים
סימבוטיק אתר החברהסימבוטיק אתר החברה
דוחות

מניית הרובוטיקה שמזנקת ב-40%

סימבוטיק עקפה את הציפיות עם הכנסות של 618.5 מיליון דולר ורווח מתואם של 58 סנט, הוסיפה את Medline כלקוחה חדשה וממשיכה להעמיק את השותפות עם וולמארט

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רובוטיקה


סימבוטיק Symbotic 12.95%  , שמפתחת מערכות רובוטיות מונעות בינה מלאכותית לאוטומציה של מחסנים ומרכזי הפצה, פרסמה דוחות חזקים לרבעון שהחזירו את המניה לקדמת הבמה. בשוק הגיבו במהירות, והמניה עלתה כמעט 40% ביום אחד, התאוששות חדה אחרי ירידה של 34% מן השיא שנרשם בתחילת נובמבר.


הכנסות החברה ברבעון הגיעו ל־618.5 מיליון דולר, לעומת ציפיות אנליסטים ל־604 מיליון דולר. הרווח המתואם זינק ל־58 סנט למניה, מול צפי של 6 סנט בלבד. במונחי GAAP, סימבוטיק רשמה הפסד קל של 3 סנט למניה, טוב מהתחזית להפסד של 4 סנט. במרווח הגולמי המתואם נרשם שיפור נוסף, ל־22.1%, לעומת 21.5% ברבעון הקודם ו־17.9% ברבעון המקביל אשתקד.


גם ברמה השנתית סימבוטיק המשיכה לצמוח במהירות. החברה סיימה את שנת הכספים עם הכנסות של 2.25 מיליארד דולר, עלייה של 24% לעומת השנה הקודמת, ועם רווח מתואם של 2.02 דולר למניה - לעומת 12 סנט בלבד בשנה שעברה. לרבעון הראשון של 2026 צופה סימבוטיק הכנסות של 610 עד 630 מיליון דולר. הקונצנזוס עמד על 611.5 מיליון דולר, כך שהחברה מציגה טווח מעט גבוה יותר מהתחזיות. החברה מנחה ל־EBITDA מתואם של 49–53 מיליון דולר, מעט מתחת לצפי האנליסטים שעמד על 54 מיליון דולר.


מנכ"ל החברה, ריק כהן, אמר בשיחת הוועידה כי סימבוטיק עמדה ביעדים לשנת 2025 עם צמיחה בהכנסות, הרחבת מספר המערכות הפעילות ושיפור ברווחיות. לדבריו, החברה נכנסת ל־2026 במטרה להעמיק פעילות מול לקוחות קיימים ולפתח הזדמנויות בשווקים נוספים.

הקשר עם וולמארט

וולמארט ממשיכה להיות לקוח מרכזי של סימבוטיק. בינואר רכשה סימבוטיק מוולמארט את פעילות Advanced Systems and Robotics (ASR), וחתמה עמה על "הסכם אוטומציה ראשי" לפיתוח, ייצור והתקנה של מערכות אוטומטיות לאיסוף והחזרת הזמנות אונליין ברמת החנות. במסגרת הסכם 2025 מפעילה החברה מספר מערכות רובוטיות להכנת הזמנות, כמענה לגידול במסחר המקוון.


סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)

סין מחרימה את התקשורת היפנית: עיתונאים יפנים הורחקו מתערוכת התעופה בז'והאי

העימות בין סין ויפן מחריף; על האסטרטגיה הסינית ועל מוקד העימות

רן קידר |

המתיחות הגיאופוליטית בין בייג'ינג לטוקיו, שמתמקדת בעיקר בסוגיית טייוואן, ממשיכה להסלים וגולשת כעת גם לזירות אזרחיות ומסחריות. בתקרית האחרונה, שהתרחשה במהלך נובמבר 2025, סין מנעה מעיתונאים יפנים וממוזמנים יפנים אחרים להשתתף בתערוכת התעופה הבינלאומית Airshow China בז'והאי - אחד האירועים החשובים ביותר בתחום התעופה האזרחית והביטחונית במזרח אסיה. התערוכה, שמשכה כ-60 אלף מבקרים, שימשה להצגת טכנולוגיות מתקדמות כמו מטוס הקרב J-20, מל"טי Wing Loong ומערכות הגנה אווירית. אלא שהשנה, לראשונה, הדלת נסגרה בפני נציגי יפן - צעד שנראה כחלק ממסע לחצים רחב ומתואם של בייג'ינג.

הרקע הישיר להסלמה הוא הצהרתה של ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י, בתחילת נובמבר 2025, כי טוקיו תשקול שימוש בכוח צבאי להגנה על אינטרסיה אם סין תפלוש לטייוואן. בייג'ינג הגיבה במהירות ובנחישות: אזהרות מסע לאזרחים סינים, הקפאת יבוא פירות ים יפניים, עיכובים בהקרנות סרטים יפניים, והחלטה דרמטית להפחית משמעותית את מספר הטיסות בין שתי המדינות עד מרץ 2026 - צעד שפוגע קשות בחברות התעופה היפניות ובתיירות הדו-צדדית (להרחבה: סין מגבירה לחץ כלכלי על יפן: הפחתת טיסות כתגובה למתיחות סביב טייוואן).

במקביל, משרד החוץ הסיני פרסם אזהרה חריפה לאזרחיו להימנע כליל מנסיעות ליפן, בטענה ל"סיכונים ביטחוניים" (להרחבה: סין מזהירה את אזרחיה: הימנעו מנסיעות ליפן על רקע מתיחות סביב טייוואן). תחת הכותרת הזו, גם תערוכת ז'והאי - שנחשבה עד כה לפלטפורמה בינלאומית פתוחה יחסית - הפכה לזירה של נקמה סמלית.

סוכנות קיודו היפנית דיווחה כי עיתונאי שאושר מראש קיבל הודעה פתאומית על ביטול האישור שלו. מארגני האירוע, בשיתוף חברת מסה פרנקפורט וממשלת מחוז גואנגדונג, אישרו ש"מספר אישורים בוטלו" אך סירבו לנקוב בשמות או להסביר. בפועל, כל בקשה שהכילה אזרחות יפנית או כתובת דוא"ל יפנית נחסמה אוטומטית - מהלך שפגע לא רק בעיתונאים אלא גם בנציגי חברות כמו מיצובישי הקי תעופה וקוואסאקי, שקיוו לבחון שיתופי פעולה אפשריים.

המהלך משקף שתי אסטרטגיות סיניות מקבילות: