איירון סורס
צילום: Youtube/NYSE
דוחות

איירון סורס מכה את התחזיות וצופה עלייה גם ברבעון הבא - עולה 5% בטרום

החברה, שפיתחה תשתית לפרסום באפליקציות משחקים, דיווחה על הכנסות של 140 מיליון דולר, לעומת צפי ל-130 מיליון דולר. התחזית לרבעון הבא: 140-145 מיליון, מעל הצפי ל-135 מיליון דולר
נתנאל אריאל | (2)

חברת איירון סורס שפיתחה תשתית לפרסום באפליקציות משחקים מדווחת על הכנסות של 140 מיליון דולר, לעומת הצפי בשוק ל-130 מיליון דולר. החברה רשמה EBITDA מתואם של 51 מיליון דולר, ומרווח של 36%.

תחזית החברה להכנסות ברבעון הבא היא בטווח של 140-145 מיליון דולר, גבוה מעל הצפי בשוק ל-135 מיליון דולר.

תומר בר זאב מנכ"ל איירון סורס אומר על רקע הדוחות: "הביצועים החזקים שלנו, למרות האתגרים בתעשייה סביב IDFA, מראה על היתרון הטכנולוגי שלנו, והצמיחה היא עדות לחוזקה של הגישה. מעבר לצמיחה האורגנית פעלנו גם באסטרטגיית המיזוגים ורכישות, עם ההכרזה על שתי רכישות אסטרטגיות".

מדובר על הרכישות של בידאלגו ושל Tapjoy. בידאלגו נרכשה על פי ההערכות בכ150-200 מיליון דולר. על פי החברות, הטכנולוגיה של Bidalgo מאפשרת למשווקי אפליקציות להציג נראות ושליטה על השקעות השיווק שלהם, כאשר במקום אחד ניתן יהיה ליצור, לנתח ולנהל את היבטי השיווק בתשלום של המשווקים. על פי איירון סורס, היא תוכל להציע מגוון רחב יותר של מוצרים ממוקדי שיווק, מה שיגדיל את הערך שלה למשווקי אפליקציות, כאשר הציבור יוכל לנהל הכל במקום אחד, כולל יצירת מודעות, דרך ניהול קמפיינים ואופטימיזציה שלהם.

Tapjoy העוסקת בפרסום דיגיטלי ומוכרת במעל 80 מיליון דולר נרכשה בתמורה ל-400 מיליון דולר. על פי החברות, הטכנולוגיה של טפג'וי משולבת ב-66 אלף אפליקציות, המותקנות אצל 1.6 מיליארד משתמשים פעילים בחודש. הרכישה הזו סינרגטית לאיירון סורס שמפתחת כלים למוניטיזציה ופרסום למפתחי אפליקציות, מפתחי תוכנה וספקי מכשירים ניידים. דרך המוצרים והפתרונות של הנרכשת היא עשויה להרחיב את מקורות ההכנסה של משתמשיה, ולשפר את הגישה שלהם למפרסמים נוספים.

איירון סורס גם תשתף פעולה עם חברת הטלפונים Vodafone ברחבי האיחוד האירופי. השותפות כוללת שילוב של הטכנולוגיה של איירון סורס במכשירי Vodafone ברחבי אירופה, כולל בבריטניה, גרמניה, ספרד ואיטליה. החברה גם הכריזה על שני מוצרים התומכים במפתחי אפליקציות iOS.

בתחילת יולי איירון סורס החלה להיסחר בוול סטריט לאחר שהשלימה מיזוג לתוך שלד הספאק של Thoma Bravo. המיזוג נעשה לפי שווי של 11.5 מיליארד דולר - הגבוה ביותר עבור חברה ישראלית. ואולם, מאז בתקופה של קצת פחות מחודש וחצי איבדה מערכה כך שהמשקיעים שהושקעו במניה היו מופסדים עליה. מאז היא הספיקה לתקן והיא נסחרה אתמול בשווי של 12.2 מיליארד דולר. המניה עולה ב-5% במסחר המוקדם, אבל האם התמחור הגבוה מוצדק?

לקריאה נוספת:

>>> איירון סורס שוב רוכשת ומוכיחה את מה שכתבנו: הישראליות רוכשות אחרי הנפקה כדי להציג צמיחה

קיראו עוד ב"גלובל"

>>> השיטה של המונפקות הישראליות בוול סטריט; רכישה אחרי הנפקה כדי להציג צמיחה

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חברה מטריפה 10/11/2021 16:49
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה!!!
  • 1.
    בן 10/11/2021 15:26
    הגב לתגובה זו
    לא מפסיקים לקדם טכנולוגיות ולחדש אנשים סופר מקצועיים
מקרון צרפתמקרון צרפת

הבנק המרכזי של צרפת מוריד תחזיות

צרפת מתמודדת עם האטה כלכלית וחוסר יציבות פוליטית: הבנק המרכזי מוריד תחזיות צמיחה, פיץ' מפחיתה דירוג אשראי והשווקים דורשים תשואה גבוהה יותר על החוב הממשלתי

אדיר בן עמי |

הבנק המרכזי של צרפת הודיע על הפחתת תחזיות הצמיחה לשנים 2026 ו-2027 ב־0.1 נקודת אחוז, בעקבות חוסר הוודאות הפוליטי שנוצר לאחר נפילת הממשלה השנייה בתוך פחות משנה. הבנק מזהיר כי צרפת עלולה להישאר מאחור ביחס לשאר מדינות האיחוד האירופי בשנים הקרובות.


המצב הכלכלי בצרפת מסתבך. ראש הממשלה החדש, סבסטיאן לקורנו, מנסה לגבש תקציב ל־2026 תוך ניהול משא ומתן עם מפלגות האופוזיציה. אך מפלגות מהשמאל והימין הקיצוניים דורשות בחירות חדשות במקום לסייע בגיבוש הסכמות, מה שמקשה על תהליך קבלת ההחלטות. המפלגה הסוציאליסטית, שעל תמיכתה תלויה יציבות הממשלה, דורשת להעלות מסים על עסקים ולהאט את תהליך צמצום הגירעון – הגדול ביותר באיחוד האירופי. קו זה מנוגד לרצון השווקים, והדבר מתבטא בעליית תשואות האג"ח הממשלתיות הצרפתיות ביחס למדינות שכנות.


פיץ' הורידה דירוג

חברת הדירוג פיץ' הורידה ביום שישי את דירוג האשראי של צרפת מ-AA- ל-A+, בשל חששות מיכולת הממשלה לעמוד ביעדי התקציב ולהגיב למצבי חירום כלכליים. המהלך משקף הערכה גוברת של המשקיעים כי צרפת נעשית פחות יציבה מבחינה פיסקלית.


הבנק המרכזי הצרפתי מזהיר מפני המשך מדיניות כזו. הכלכלן הראשי אוליביה גארנייה אמר כי אם לא יתקדמו בצמצום הגירעון, "אי הוודאות הפיסקלית תתרחב, והחלטות השקעה ותעסוקה של עסקים ומשקי בית יישארו מהוססות". נגיד הבנק, פרנסואה וילרואה דה גלהאו, הוסיף כי הממשלה הבאה חייבת להישאר מחויבת ליעד של גירעון של 3% מהתמ"ג עד 2029. לדבריו, "אם נכשלים בתחילת הדרך, קשה לשכנע שהיעד יושג בזמן".

התחזיות החדשות

התחזית המעודכנת מצביעה על האטה בצמיחה לעומת שאר מדינות האיחוד האירופי בשנים הקרובות. הבנק צופה צמיחה מתונה ב-2026 וב-2027, ומדגיש כי עסקים ומשקי בית נוטים לעכב השקעות עד שתהיה בהירות בנוגע למדיניות התקציב.


אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.