איירון סורס
צילום: Youtube/NYSE
דוחות

איירון סורס מכה את התחזיות וצופה עלייה גם ברבעון הבא - עולה 5% בטרום

החברה, שפיתחה תשתית לפרסום באפליקציות משחקים, דיווחה על הכנסות של 140 מיליון דולר, לעומת צפי ל-130 מיליון דולר. התחזית לרבעון הבא: 140-145 מיליון, מעל הצפי ל-135 מיליון דולר
נתנאל אריאל | (2)

חברת איירון סורס שפיתחה תשתית לפרסום באפליקציות משחקים מדווחת על הכנסות של 140 מיליון דולר, לעומת הצפי בשוק ל-130 מיליון דולר. החברה רשמה EBITDA מתואם של 51 מיליון דולר, ומרווח של 36%.

תחזית החברה להכנסות ברבעון הבא היא בטווח של 140-145 מיליון דולר, גבוה מעל הצפי בשוק ל-135 מיליון דולר.

תומר בר זאב מנכ"ל איירון סורס אומר על רקע הדוחות: "הביצועים החזקים שלנו, למרות האתגרים בתעשייה סביב IDFA, מראה על היתרון הטכנולוגי שלנו, והצמיחה היא עדות לחוזקה של הגישה. מעבר לצמיחה האורגנית פעלנו גם באסטרטגיית המיזוגים ורכישות, עם ההכרזה על שתי רכישות אסטרטגיות".

מדובר על הרכישות של בידאלגו ושל Tapjoy. בידאלגו נרכשה על פי ההערכות בכ150-200 מיליון דולר. על פי החברות, הטכנולוגיה של Bidalgo מאפשרת למשווקי אפליקציות להציג נראות ושליטה על השקעות השיווק שלהם, כאשר במקום אחד ניתן יהיה ליצור, לנתח ולנהל את היבטי השיווק בתשלום של המשווקים. על פי איירון סורס, היא תוכל להציע מגוון רחב יותר של מוצרים ממוקדי שיווק, מה שיגדיל את הערך שלה למשווקי אפליקציות, כאשר הציבור יוכל לנהל הכל במקום אחד, כולל יצירת מודעות, דרך ניהול קמפיינים ואופטימיזציה שלהם.

Tapjoy העוסקת בפרסום דיגיטלי ומוכרת במעל 80 מיליון דולר נרכשה בתמורה ל-400 מיליון דולר. על פי החברות, הטכנולוגיה של טפג'וי משולבת ב-66 אלף אפליקציות, המותקנות אצל 1.6 מיליארד משתמשים פעילים בחודש. הרכישה הזו סינרגטית לאיירון סורס שמפתחת כלים למוניטיזציה ופרסום למפתחי אפליקציות, מפתחי תוכנה וספקי מכשירים ניידים. דרך המוצרים והפתרונות של הנרכשת היא עשויה להרחיב את מקורות ההכנסה של משתמשיה, ולשפר את הגישה שלהם למפרסמים נוספים.

איירון סורס גם תשתף פעולה עם חברת הטלפונים Vodafone ברחבי האיחוד האירופי. השותפות כוללת שילוב של הטכנולוגיה של איירון סורס במכשירי Vodafone ברחבי אירופה, כולל בבריטניה, גרמניה, ספרד ואיטליה. החברה גם הכריזה על שני מוצרים התומכים במפתחי אפליקציות iOS.

בתחילת יולי איירון סורס החלה להיסחר בוול סטריט לאחר שהשלימה מיזוג לתוך שלד הספאק של Thoma Bravo. המיזוג נעשה לפי שווי של 11.5 מיליארד דולר - הגבוה ביותר עבור חברה ישראלית. ואולם, מאז בתקופה של קצת פחות מחודש וחצי איבדה מערכה כך שהמשקיעים שהושקעו במניה היו מופסדים עליה. מאז היא הספיקה לתקן והיא נסחרה אתמול בשווי של 12.2 מיליארד דולר. המניה עולה ב-5% במסחר המוקדם, אבל האם התמחור הגבוה מוצדק?

לקריאה נוספת:

>>> איירון סורס שוב רוכשת ומוכיחה את מה שכתבנו: הישראליות רוכשות אחרי הנפקה כדי להציג צמיחה

קיראו עוד ב"גלובל"

>>> השיטה של המונפקות הישראליות בוול סטריט; רכישה אחרי הנפקה כדי להציג צמיחה

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חברה מטריפה 10/11/2021 16:49
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה!!!
  • 1.
    בן 10/11/2021 15:26
    הגב לתגובה זו
    לא מפסיקים לקדם טכנולוגיות ולחדש אנשים סופר מקצועיים
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.