איירון סורס
צילום: Youtube/NYSE

איירון סורס שוב רוכשת ומוכיחה את מה שכתבנו: הישראליות רוכשות אחרי הנפקה כדי להציג צמיחה

איירון סורס רוכשת את בידאלגו, בתחום הפעילות שלה. היא סירבה לחשוף את סכום הרכישה אך על פי ההערכות בשוק מדובר בכ-150-200 מיליון דולר
נתנאל אריאל | (2)

איירון סורס  מכה שנית (כלומר - רוכשת שוב חברה בזמן קצר, לאחר שרק לפני שבועיים רכשה את Tapjoy העוסקת בפרסום דיגיטלי ב-400 מיליון דולר) ומוכיחה את הטענה שהצגנו כאן לפיה החברות הישראליות שרוצות לצמוח גם אם אינן צומחות אורגנית, רוכשות חברות כדי להציג צמיחה.

איירון סורס דיווחה כעת כי היא רוכשת את חברת התוכנה השיווקית בידאלגו (Bidalgo) בסכום שאותו אמנם החברה סירבה למסור אך על פי גורמים בשוק מדובר על כ-150-200 מיליון דולר.

הטכנולוגיה של Bidalgo מאפשרת למשווקי אפליקציות להציג נראות ושליטה על השקעות השיווק שלהם, כאשר במקום אחד ניתן יהיה ליצור, לנתח ולנהל את היבטי השיווק בתשלום של המשווקים. על פי איירון סורס, היא תוכל להציע מגוון רחב יותר של מוצרים ממוקדי שיווק, מה שיגדיל את הערך שלה למשווקי אפליקציות, כאשר הציבור יוכל לנהל הכל במקום אחד, כולל יצירת מודעות, דרך ניהול קמפיינים ואופטימיזציה שלהם.

בשתי החברות מסבירים כי כדי להצליח לגדול, חשוב שמפתחי אפליקציות יוכלו למדוד, לשלוט, ולהקצות כספים ביעילות גם בערוצי שיווק שונים.

מבחינת איירון סורס מדובר בהעמקת הנוכחות בשוק, וזאת באמצעות מאגר הלקוחות של בידאלגו, באפליקציות מעבר למשחקים, כולל אפליקציות של היכרויות ומסחר אלקטרוני שמשתמשות בטכנולוגיה של בידאלגו לניהול וייעול הוצאות השיווק. שתי החברות עובדות במקביל עם רבים מאותם לקוחות, ולכן מדובר בעצם בקונסולידציה.

על פי המידע שנמסר מהחברות, בידאלגו מנהלת למעלה ממיליארד דולר. לדברי מייסד החברה פלאי בארי: "עם השינויים בתעשייה, זיהינו את חשיבות הניתוח היצירתי במתן נראות ובקרה רבה יותר למשווקים, והצגנו כלים חדשים לפלטפורמת הבינה השיווקית שלנו, אשר כיום עוקבת אחר מנהלי תקשורת מדי שנה ומנהלת למעלה ממיליארד דולר".

נציין כי איירון סורס דיווחה כי ההכנסות ברבעון השני זינקו ב-83% ל-135 מיליון דולר, מול 74 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הרווח בתקופה על בסיס Non-GAAP הוכפל ויותר לכ-40 מיליון דולר (4 סנט למניה בדילול מלא) מול 17.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (2 סנט למניה בדילול מלא). הרווח על בסיס GAAP לעומת זאת נחתך בחצי לכ-10 מיליון דולר (0.1 דולר למניה בדילול מלא) מרמה קודמת של 23.2 מיליון דולר.

באיירון סורס פרסמו תחזית לרבעון השלישי של השנה - ההכנסות יסתכמו ב-125-130 מיליון דולר, כלומר ירידה של עד 3.7% לעומת הרבעון שקדם לו, השני, עליו דיווחה כעת. יובהר כי הכנסות החברה אינן מושפעות מעונתיות, וכן כי ירידה זו מפתיעה במידת מה ביחס להודעות החברה על השקות של פיצ'רים חדשים במערכת שלה ועל הרחבת שיתוף הפעולה עם סמסונג בגרמניה. ביחס לרבעון המקביל, השלישי של 2020 התחזית תשקף צמיחה של 42-48%. ה-EBITDA המתואם יהיה ברמה של 43-45 מיליון דולר לפי החברה, עם שוליים של 33-36%.

קיראו עוד ב"גלובל"

תחזית ההכנסות לשנה כולה הועלתה ב-20 מיליון דולר לטווח של 510-520 מיליון דולר, כלומר צמיחה שנתית של 54-575. תחזית ה-EBITDA המתואם הועלתה מ-150-155 מיליון דולר עם שוליים של 31% ל-173-178 מיליון דולר עם שוליים של 33-35%.

קודם להנפקתה חשפה כי ברבעון הראשון ההכנסות יעמדו על 120 מיליון דולר, כך, בצירוף הרבעון השני, מדובר בסכום מצטבר של 255 מיליון דולר במחצית. היות והתחזית ל-2021 כולה מניחה הכנסות של 510-520 מיליון דולר, המשמעות היא שבמחצית השנייה לא תציג צמיחה ביחס לזו הראשונה - ואם כן, היא תהיה בשיעור לא גבוה.

ולכאן בדיוק מתחברות הרכישות - תוספת של 80 מיליון דולר פלוס מהרכישה הקודמת, מעל 20 מיליון דולר ברבעון, פלוס הרכישה הנוכחית שתסדרת לה עוד עשרות מיליונים, מסדרת לאיירון סורס שלא צומחת אורגנית - צמיחה. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מרק אופברג 26/10/2021 08:45
    הגב לתגובה זו
    אין מה לעשות. דיגיטל טורבין הוא האלוף האמיתי!
  • 1.
    ודים 25/10/2021 23:55
    הגב לתגובה זו
    מזל טוב ניר אקרמן!
גולדמן
צילום: טוויטר

״ה-S&P יניב תשואה שנתית ממוצעת של 6.5% בלבד בעשור הקרוב״

בגולדמן סבורים כי גל ה-AI מזכיר את בועת הדוט-קום, אבל הנפילה עוד רחוקה; האסטרטגים מעריכים שהיתרון של וול סטריט יישחק, והצמיחה הגלובלית תעבור למוקדים חדשים במזרח ובשווקים מתעוררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה גולדמן זאקס

יותר מעשור שוול סטריט נראית כמו ״המקום הבטוח בעולם״. מי שהחזיק מדדים אמריקאיים כמעט לא הפסיד. אפילו אם נתעלם מהתנודתיות של השנה האחרונה, רכבת הרים שהתחילה במלחמת המכסים של טראמפ ב-4 באפריל, המשיכה בירידות והתאזנה שוב עם התאוששות מהירה שוק המניות האמריקאי עם עלייה של כ-16% מתחילת השנה. 

מהמשבר ב-2008 נבנה סביב ארה"ב נרטיב של יציבות וצמיחה גדולה. זה הגיע גם בזכות ריביות אפסיות, כסף זול ומדיניות מוניטרית מרחיבה כל אלה יצרו סביבה שבה חברות יכלו לצמוח כמעט בלי מגבלות. אחר כך הגיעה הקורונה עוד משבר שהפיל את הבורסות בתוך שבועות ספורים, אבל אחרי זה התגנבה לכולנו התחושה שוול סטריט בלתי ניתנת לעצירה. 

הזרמות העתק של הפד, ריביות כמעט אפסיות ותמיכה ממשלתית מסיבית הזניקו את מחירי המניות לשיאים חדשים. ענקיות הטכנולוגיה כמו אפל, מיקרוסופט ואנבידיה הפכו את מדד S&P 500 למדד שלא מפסיק לשבור שיאים, כשגם מתקופות של אי-ודאות הוא יצא רק מחוזק. זה היה עשור שבו אמריקה שלטה בשווקים כמעט לבד, בעוד ששאר העולם ניסה להדביק את הקצב.

אבל לפי גולדמן זאקס, הסיפור הזה מתקרב לסיומו. בצוות האסטרטגים של הבנק, בראשות פיטר אופנהיימר, מעריכים שהעשור הבא ייראה אחרת לגמרי. המניות בארה"ב יניבו תשואה שנתית ממוצעת של 6.5% בלבד - הרמה הנמוכה ביותר מבין כל האזורים המרכזיים - בעוד שהשווקים המתעוררים צפויים להוביל את הצמיחה עם תשואה שנתית של 10.9%.

לדברי גולדמן, מרכז הכובד של הכלכלה הגלובלית מתחיל לזוז מזרחה. הודו, סין ומדינות נוספות באסיה נהנות ממומנטום מבני שמזין את הצמיחה - אוכלוסייה צעירה, השקעות ממשלתיות ענקיות בתשתיות ותעשייה מתקדמת, ומעבר מהיר לדיגיטציה. במקביל, החברות האמריקאיות מתמודדות עם מציאות חדשה ריבית גבוהה, עלויות מימון כבדות ותמחור שמגלם כמעט כל גרם של אופטימיות.

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

המכירות צונחות - המניה עולה; איך הפכה טסלה מיצרנית רכבים לחברת AI

ירידה של 23% במכירות הרכב החשמלי לא מרתיעה את המשקיעים - הם מסתכלים על רובוטים, שבבים ונהיגה אוטונומית; וגם - האם צפויה הנפקת מניות בטסלה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טסלה אילון מאסק

טסלה Tesla -2.05%  עלתה בשנה האחרונה ב-31% לשווי של 1.4 טריליון דולר. היא עשתה זאת למרות - ירידה במכירות רכבים חשמליים. אתמול פרסמה החברה נתונים המצביעים על ירידה של כ-23% במכירות הרכב החשמלי באוקטובר בהשוואה לשנה הקודמת, בשווקים מרכזיים כמו ארצות הברית, אירופה, סין ודרום קוריאה. בצפון אמריקה, שוק הבית של החברה, נרשמה ירידה של כ-25% לעומת ספטמבר, מ-60 אלף רכבים שנמכרו בספטמבר ל-45 אלף באוקטובר. באירופה המצב דומה: עד ספטמבר ירדו המכירות ב-28.5% לעומת התקופה המקבילה ב-2024, ובגרמניה, נמכרו רק 750 רכבים באוקטובר, פחות ממחצית מהנתון של אוקטובר 2024.

הירידה בארה"ב מוסברת בחלקה בסיום הזכאות להטבת מס פדרלית של 7,500 דולר לרכבים חשמליים, מה שהוביל לזינוק מלאכותי במכירות בספטמבר. עם זאת, הנתונים חושפים מגמה רחבה יותר של חולשה בביקוש. בסין, שוק הרכב החשמלי הגדול בעולם, נמכרו כ-26 אלף רכבים באוקטובר, הנתון הנמוך ביותר מזה כמעט שלוש שנים, ירידה של 36% בהשוואה לשנה הקודמת. דגם Model Y, דגם הדגל של טסלה בסין, רשם ירידה של 8.76% במכירות קמעונאיות, ל-38,562 יחידות. התחרות מצד יצרניות מקומיות כמו BYD ו-Xpeng, לצד האטה כלכלית והוזלות מחירים, מקשות על טסלה לשמור על נתח שוק.

למרות הנתונים המדאיגים, מניית טסלה איבדה רק כ-2% במסחר בימים האחרונים. המניה עלתה בכ-6.6% מתחילת השנה ובכ-31% ב-12 החודשים האחרונים, מה שמעיד על אמון בחזון ארוך הטווח של החברה.

השאלה המרכזית בשוק כיום: האם רכבי החשמל (EV), שהיוו את ליבת סיפור טסלה במשך יותר מעשור, איבדו את כוח המשיכה שלהם? ומה בעצם מושך את המשקיעים? נראה שהמשקיעים כבר מסתכלים מעבר למכירות הרבעוניות. טסלה עוברת שינוי: מיצרנית רכבים חשמליים לחברת טכנולוגיה שבה הרכב הוא רק פלטפורמה אחת. מנועי הצמיחה החדשים הם בינה מלאכותית (AI), רובוטיקה, שבבים מותאמים ורכבים אוטונומיים.


מנועי הצמיחה החדשים 


לאחרונה אישרו בעלי המניות תוכנית תגמול לאילון מאסק, ששוויה הפוטנציאלי מגיע לטריליון דולר. התוכנית מתמקדת כמעט לחלוטין בתחומי AI ולא ברכבים חשמליים מסורתיים. מתוך ארבעת היעדים העיקריים, שלושה קשורים ישירות לבינה מלאכותית: הפעלת מיליון מוניות רובוטיות (Robotaxi), מכירה של מיליון רובוטים הומנואידיים (Optimus) ומכירת 10 מיליון מנויים לשירותי נהיגה אוטונומית (Full Self-Driving, FSD). מאסק יקבל אופציות למניות אם יעמוד ביעדים אלה. האישור, שקיבל 75% תמיכה, מחזק את המסר ומלמד שככה רואים המשקיעים את החברה בעתיד - חברת AI.