איירון סורס
צילום: Youtube/NYSE

איירון סורס שוב רוכשת ומוכיחה את מה שכתבנו: הישראליות רוכשות אחרי הנפקה כדי להציג צמיחה

איירון סורס רוכשת את בידאלגו, בתחום הפעילות שלה. היא סירבה לחשוף את סכום הרכישה אך על פי ההערכות בשוק מדובר בכ-150-200 מיליון דולר
נתנאל אריאל | (2)

איירון סורס  מכה שנית (כלומר - רוכשת שוב חברה בזמן קצר, לאחר שרק לפני שבועיים רכשה את Tapjoy העוסקת בפרסום דיגיטלי ב-400 מיליון דולר) ומוכיחה את הטענה שהצגנו כאן לפיה החברות הישראליות שרוצות לצמוח גם אם אינן צומחות אורגנית, רוכשות חברות כדי להציג צמיחה.

איירון סורס דיווחה כעת כי היא רוכשת את חברת התוכנה השיווקית בידאלגו (Bidalgo) בסכום שאותו אמנם החברה סירבה למסור אך על פי גורמים בשוק מדובר על כ-150-200 מיליון דולר.

הטכנולוגיה של Bidalgo מאפשרת למשווקי אפליקציות להציג נראות ושליטה על השקעות השיווק שלהם, כאשר במקום אחד ניתן יהיה ליצור, לנתח ולנהל את היבטי השיווק בתשלום של המשווקים. על פי איירון סורס, היא תוכל להציע מגוון רחב יותר של מוצרים ממוקדי שיווק, מה שיגדיל את הערך שלה למשווקי אפליקציות, כאשר הציבור יוכל לנהל הכל במקום אחד, כולל יצירת מודעות, דרך ניהול קמפיינים ואופטימיזציה שלהם.

בשתי החברות מסבירים כי כדי להצליח לגדול, חשוב שמפתחי אפליקציות יוכלו למדוד, לשלוט, ולהקצות כספים ביעילות גם בערוצי שיווק שונים.

מבחינת איירון סורס מדובר בהעמקת הנוכחות בשוק, וזאת באמצעות מאגר הלקוחות של בידאלגו, באפליקציות מעבר למשחקים, כולל אפליקציות של היכרויות ומסחר אלקטרוני שמשתמשות בטכנולוגיה של בידאלגו לניהול וייעול הוצאות השיווק. שתי החברות עובדות במקביל עם רבים מאותם לקוחות, ולכן מדובר בעצם בקונסולידציה.

על פי המידע שנמסר מהחברות, בידאלגו מנהלת למעלה ממיליארד דולר. לדברי מייסד החברה פלאי בארי: "עם השינויים בתעשייה, זיהינו את חשיבות הניתוח היצירתי במתן נראות ובקרה רבה יותר למשווקים, והצגנו כלים חדשים לפלטפורמת הבינה השיווקית שלנו, אשר כיום עוקבת אחר מנהלי תקשורת מדי שנה ומנהלת למעלה ממיליארד דולר".

נציין כי איירון סורס דיווחה כי ההכנסות ברבעון השני זינקו ב-83% ל-135 מיליון דולר, מול 74 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הרווח בתקופה על בסיס Non-GAAP הוכפל ויותר לכ-40 מיליון דולר (4 סנט למניה בדילול מלא) מול 17.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (2 סנט למניה בדילול מלא). הרווח על בסיס GAAP לעומת זאת נחתך בחצי לכ-10 מיליון דולר (0.1 דולר למניה בדילול מלא) מרמה קודמת של 23.2 מיליון דולר.

באיירון סורס פרסמו תחזית לרבעון השלישי של השנה - ההכנסות יסתכמו ב-125-130 מיליון דולר, כלומר ירידה של עד 3.7% לעומת הרבעון שקדם לו, השני, עליו דיווחה כעת. יובהר כי הכנסות החברה אינן מושפעות מעונתיות, וכן כי ירידה זו מפתיעה במידת מה ביחס להודעות החברה על השקות של פיצ'רים חדשים במערכת שלה ועל הרחבת שיתוף הפעולה עם סמסונג בגרמניה. ביחס לרבעון המקביל, השלישי של 2020 התחזית תשקף צמיחה של 42-48%. ה-EBITDA המתואם יהיה ברמה של 43-45 מיליון דולר לפי החברה, עם שוליים של 33-36%.

קיראו עוד ב"גלובל"

תחזית ההכנסות לשנה כולה הועלתה ב-20 מיליון דולר לטווח של 510-520 מיליון דולר, כלומר צמיחה שנתית של 54-575. תחזית ה-EBITDA המתואם הועלתה מ-150-155 מיליון דולר עם שוליים של 31% ל-173-178 מיליון דולר עם שוליים של 33-35%.

קודם להנפקתה חשפה כי ברבעון הראשון ההכנסות יעמדו על 120 מיליון דולר, כך, בצירוף הרבעון השני, מדובר בסכום מצטבר של 255 מיליון דולר במחצית. היות והתחזית ל-2021 כולה מניחה הכנסות של 510-520 מיליון דולר, המשמעות היא שבמחצית השנייה לא תציג צמיחה ביחס לזו הראשונה - ואם כן, היא תהיה בשיעור לא גבוה.

ולכאן בדיוק מתחברות הרכישות - תוספת של 80 מיליון דולר פלוס מהרכישה הקודמת, מעל 20 מיליון דולר ברבעון, פלוס הרכישה הנוכחית שתסדרת לה עוד עשרות מיליונים, מסדרת לאיירון סורס שלא צומחת אורגנית - צמיחה. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מרק אופברג 26/10/2021 08:45
    הגב לתגובה זו
    אין מה לעשות. דיגיטל טורבין הוא האלוף האמיתי!
  • 1.
    ודים 25/10/2021 23:55
    הגב לתגובה זו
    מזל טוב ניר אקרמן!
בועה
צילום: גיא טל
ניתוח טכני

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?

לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו

זיו סגל |

ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו.  שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720. 

6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך. 



מה אומרות המניות המופלאות

הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.


- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.


- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע. 


הסלמה בין יפן לסין, קרדיט: גרוקהסלמה בין יפן לסין, קרדיט: גרוק

סין מגבירה לחץ כלכלי על יפן: הפחתת טיסות כתגובה למתיחות סביב טייוואן

צעד מדיני-כלכלי שמשפיע על תעופה, תיירות ושרשרות אספקה - רקע היסטורי, השלכות מיידיות והסלמה אסטרטגית וגם - איך התפתח העימות בין סין ויפן - כל השלבים

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סין יפן

בעוד המתיחות הדיפלומטית בין בייג'ינג לטוקיו הולכת ומחריפה, פרסמה סין הנחיה רשמית לחברות התעופה שלה להפחית באופן משמעותי את מספר הטיסות ליפן, והמהלך ייכנס לתוקף מיידי ויימשך עד מרץ 2026. הצעד, שמגיע על רקע הצהרותיה של ראש ממשלת יפן, סאנאה טקאיצ'י, בנוגע להתערבות צבאית אפשרית במקרה של פלישה סינית לטייוואן, משלב אלמנטים של לחץ מדיני עם השלכות כלכליות ישירות. על פי דיווחים מניקיי אסיה והגרדיאן, כבר בוטלו מאות אלפי כרטיסי טיסה, וההערכות הן שהנזק הכלכלי ליפן עשוי להגיע ל-1.2 מיליארד דולר עד סוף 2025, עם פוטנציאל להפסדים של עד 9 מיליארד דולר אם המגמה תימשך.

ההנחיה, שפורסמה על ידי רשות התעופה האזרחית הסינית (CAAC), מחייבת את החברות להקטין את תדירות הטיסות ב-20% עד 30% במסלולים מרכזיים, כגון סיאנגהאי-אוסקה וצ'ונגצ'ינג-טוקיו. חברות כמו אייר צ'יינה, צ'יינה איסטרן וצ'יינה סאדרן איירליינס קיבלו הוראה ליישם את השינויים לעת עתה, עם שיקול דעת פנימי בבחירת המסלולים שייפגעו. המועד - משלהי נובמבר 2025 ועד מרץ 2026 - תואם את תקופת המעבר בין לוחות הזמנים העונתיים של התעופה, מה שמעיד על כוונה להאריך את ההגבלה מעבר לחגי השנה החדשה, תקופה קריטית לתיירות בין המדינות. על פי נתונים מהשוק הסיני, כבר בנובמבר לבדו בוטלו כ-32% מכרטיסי הטיסה ליפן, המהווים כ-500,000 כרטיסים, והחברות מציעות החזרים מלאים ללא קנסות, מה שמעודד ביטולים נוספים.

הרקע הדיפלומטי: הצהרות טקאיצ'י והתגובה הסינית

הרקע הדיפלומטי לעניין נעוץ בהצהרותיה של טקאיצ'י, שמונה לראש הממשלה הראשונה אישה בתולדות יפן באוקטובר 2025. במהלך ועידת הפרלמנט היפני ב-7 בנובמבר, היא אמרה כי "יפן תשקול התערבות צבאית אם סין תנסה לפלוש לטייוואן, כחלק מהאינטרסים האסטרטגיים שלנו באזור". הדברים, שפורסמו גם ב-CNN ובחוות'ם האוס, נתפסו בביג'ינג כהסלמה ישירה, שכן הם מחזקים את הברית היפנית-אמריקאית סביב טייוואן. סין, שרואה בטייוואן חלק בלתי נפרד משטחה, הגיבה מיידית: משרד החוץ הסיני זימן את השגריר היפני להוקעה, והנחה את אזרחיה להימנע מטיולים ליפן עקב "סיכונים ביטחוניים". כתוצאה מכך, אתרי הזמנות סיניים כמו Ctrip דיווחו על ירידה של 80% בהזמנות ליפן לשארית השנה. להרחבה: סין מזהירה את אזרחיה: הימנעו מנסיעות ליפן על רקע מתיחות סביב טייוואן.

מבחינה כלכלית, ההשפעה על יפן חמורה במיוחד. סין היא מקור התיירות הגדול ביותר של יפן, עם כ-10 מיליון מבקרים בשנה טרום-מגפה, והוצאותיהם מהוות כ-20% מסך ההכנסות מתיירות. על פי הערכות של China Trading Desk, שצוטטו ב-Dim Sum Daily, יפן עלולה לאבד 1.2 מיליארד דולר בהוצאות תיירים סינים עד סוף 2025, בעיקר בתחומי האירוח

, הקמעונאות והפנאי. עסקים באוסקה ובטוקיו, שתלויים בתיירים סינים, כבר מדווחים על ביטולים המוניים: חברת התיירות East Japan International Travel Service איבדה 80% מההזמנות לנובמבר-דצמבר. אם ההגבלה תימשך עד 2026, ההפסדים הכוללים עשויים להגיע ל-9 מיליארד דולר, דבר שיחייב את יפן לגוון מקורות תיירות - אולי דרך אירופה או דרום-מזרח אסיה - אך זה ייקח זמן ויישפיע על תעשיות מקומיות.