איירון סורס
צילום: Youtube/NYSE

איירון סורס שוב רוכשת ומוכיחה את מה שכתבנו: הישראליות רוכשות אחרי הנפקה כדי להציג צמיחה

איירון סורס רוכשת את בידאלגו, בתחום הפעילות שלה. היא סירבה לחשוף את סכום הרכישה אך על פי ההערכות בשוק מדובר בכ-150-200 מיליון דולר
נתנאל אריאל | (2)

איירון סורס  מכה שנית (כלומר - רוכשת שוב חברה בזמן קצר, לאחר שרק לפני שבועיים רכשה את Tapjoy העוסקת בפרסום דיגיטלי ב-400 מיליון דולר) ומוכיחה את הטענה שהצגנו כאן לפיה החברות הישראליות שרוצות לצמוח גם אם אינן צומחות אורגנית, רוכשות חברות כדי להציג צמיחה.

איירון סורס דיווחה כעת כי היא רוכשת את חברת התוכנה השיווקית בידאלגו (Bidalgo) בסכום שאותו אמנם החברה סירבה למסור אך על פי גורמים בשוק מדובר על כ-150-200 מיליון דולר.

הטכנולוגיה של Bidalgo מאפשרת למשווקי אפליקציות להציג נראות ושליטה על השקעות השיווק שלהם, כאשר במקום אחד ניתן יהיה ליצור, לנתח ולנהל את היבטי השיווק בתשלום של המשווקים. על פי איירון סורס, היא תוכל להציע מגוון רחב יותר של מוצרים ממוקדי שיווק, מה שיגדיל את הערך שלה למשווקי אפליקציות, כאשר הציבור יוכל לנהל הכל במקום אחד, כולל יצירת מודעות, דרך ניהול קמפיינים ואופטימיזציה שלהם.

בשתי החברות מסבירים כי כדי להצליח לגדול, חשוב שמפתחי אפליקציות יוכלו למדוד, לשלוט, ולהקצות כספים ביעילות גם בערוצי שיווק שונים.

מבחינת איירון סורס מדובר בהעמקת הנוכחות בשוק, וזאת באמצעות מאגר הלקוחות של בידאלגו, באפליקציות מעבר למשחקים, כולל אפליקציות של היכרויות ומסחר אלקטרוני שמשתמשות בטכנולוגיה של בידאלגו לניהול וייעול הוצאות השיווק. שתי החברות עובדות במקביל עם רבים מאותם לקוחות, ולכן מדובר בעצם בקונסולידציה.

על פי המידע שנמסר מהחברות, בידאלגו מנהלת למעלה ממיליארד דולר. לדברי מייסד החברה פלאי בארי: "עם השינויים בתעשייה, זיהינו את חשיבות הניתוח היצירתי במתן נראות ובקרה רבה יותר למשווקים, והצגנו כלים חדשים לפלטפורמת הבינה השיווקית שלנו, אשר כיום עוקבת אחר מנהלי תקשורת מדי שנה ומנהלת למעלה ממיליארד דולר".

נציין כי איירון סורס דיווחה כי ההכנסות ברבעון השני זינקו ב-83% ל-135 מיליון דולר, מול 74 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הרווח בתקופה על בסיס Non-GAAP הוכפל ויותר לכ-40 מיליון דולר (4 סנט למניה בדילול מלא) מול 17.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (2 סנט למניה בדילול מלא). הרווח על בסיס GAAP לעומת זאת נחתך בחצי לכ-10 מיליון דולר (0.1 דולר למניה בדילול מלא) מרמה קודמת של 23.2 מיליון דולר.

באיירון סורס פרסמו תחזית לרבעון השלישי של השנה - ההכנסות יסתכמו ב-125-130 מיליון דולר, כלומר ירידה של עד 3.7% לעומת הרבעון שקדם לו, השני, עליו דיווחה כעת. יובהר כי הכנסות החברה אינן מושפעות מעונתיות, וכן כי ירידה זו מפתיעה במידת מה ביחס להודעות החברה על השקות של פיצ'רים חדשים במערכת שלה ועל הרחבת שיתוף הפעולה עם סמסונג בגרמניה. ביחס לרבעון המקביל, השלישי של 2020 התחזית תשקף צמיחה של 42-48%. ה-EBITDA המתואם יהיה ברמה של 43-45 מיליון דולר לפי החברה, עם שוליים של 33-36%.

קיראו עוד ב"גלובל"

תחזית ההכנסות לשנה כולה הועלתה ב-20 מיליון דולר לטווח של 510-520 מיליון דולר, כלומר צמיחה שנתית של 54-575. תחזית ה-EBITDA המתואם הועלתה מ-150-155 מיליון דולר עם שוליים של 31% ל-173-178 מיליון דולר עם שוליים של 33-35%.

קודם להנפקתה חשפה כי ברבעון הראשון ההכנסות יעמדו על 120 מיליון דולר, כך, בצירוף הרבעון השני, מדובר בסכום מצטבר של 255 מיליון דולר במחצית. היות והתחזית ל-2021 כולה מניחה הכנסות של 510-520 מיליון דולר, המשמעות היא שבמחצית השנייה לא תציג צמיחה ביחס לזו הראשונה - ואם כן, היא תהיה בשיעור לא גבוה.

ולכאן בדיוק מתחברות הרכישות - תוספת של 80 מיליון דולר פלוס מהרכישה הקודמת, מעל 20 מיליון דולר ברבעון, פלוס הרכישה הנוכחית שתסדרת לה עוד עשרות מיליונים, מסדרת לאיירון סורס שלא צומחת אורגנית - צמיחה. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מרק אופברג 26/10/2021 08:45
    הגב לתגובה זו
    אין מה לעשות. דיגיטל טורבין הוא האלוף האמיתי!
  • 1.
    ודים 25/10/2021 23:55
    הגב לתגובה זו
    מזל טוב ניר אקרמן!
ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוק

קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?

הדס ברטל |
נושאים בכתבה שחקנים קולנוע

שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.


1 # ארנולד שוורצנגר 

ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.

שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.


ארנולד שוורצנגר מתוך הרשתות החברתיות
ארנולד שוורצנגר - קרדיט: מתוך הרשתות החברתיות


2 # דוויין "דה רוק" ג'ונסון 

הונו של דה רוק (דוויין ג'ונסון) מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר. הוא נולד ב-1972 בהייברד, קליפורניה, למשפחת מתאבקים, והתחיל את הקריירה שלו ככוכב WWE לפני שהפך לאחד מכוכבי הקולנוע המבוקשים בעולם. את הונו העצום עשה בזכות שילוב של שכר גבוה משוברי קופות שכיכב בהם, אחוזים מהרווחים ועסקים חוץ־קולנועיים. אחד הסרטים המצליחים ביותר שבהם השתתף הוא “מהיר ועצבני 7 ”, שהכניס כ-1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לשובר קופות ענק. בשנים האחרונות ג'ונסון חתם על עסקת־שיא עם אמזון על סרט האקשן “Red One”, שבגינה קיבל חבילת שכר של כ-50 מיליון דולר, באחת העסקאות הגבוהות שנרשמו אי־פעם לשחקן בסרט סטרימינג. ג'ונסון כיכב גם בלהיטים כמו “ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל” שהכניס כ-962 מיליון דולר וב“מואנה” (בקולו של מאוי).

ענקיות הטכנולוגיהענקיות הטכנולוגיה

ענקיות הטכנולוגיה עוברות לעידן עתיר הון - כיצד ה-AI משנה את פני התעשייה

מיקרוסופט, גוגל ואמזון השקיעו מעל 600 מיליארד דולר בתשתיות בינה מלאכותית ונאלצות לגייס חוב כשקופות המזומנים מתכווצות - בעוד וורן באפט מצמצם את ההחזקה באפל ולראשונה רוכש מניות  אלפאבית ב-4.3 מיליארד דולר
אדיר בן עמי |

ענף הטכנולוגיה נכנס לשלב חדש. שנים דיברו על חברות הענק כעסקים שמייצרים עוד הכנסה כמעט בלי להגדיל עלויות. אבל המציאות של הבינה המלאכותית דוחפת אותן לטריטוריה אחרת לגמרי. היום הן נראות הרבה יותר כמו תעשיות כבדות שזקוקות להון עצום כדי להמשיך לרוץ. במרכז המגמה עומדות מיקרוסופט Microsoft Corp 1.37%  , גוגל Alphabet -0.78%  ואמזוןAmazon.com Inc. -1.22%  . שלושתן פתחו את הכיס בהיקפים שלא נראו בענף. תשתיות AI, חוות שרתים, חוזי ענן ארוכי טווח וציוד מחשוב מתקדם. בתוך תקופה קצרה הן השקיעו מעל 600 מיליארד דולר, והמספרים ממשיכים לעלות.


מה שמרתק הוא שהחברות האלו יכלו להרשות לעצמן את ההשקעה. הן נכנסו לעידן הבינה המלאכותית כמעט ללא חוב, עם הרבה מזומן ותזרים חזק. הן נהנו מרווחי עתק של השנים האחרונות, שלא קשורים דווקא ל־AI. עכשיו התחושה היא שהן משתמשות בכסף כדי לשמור על ההובלה. עם זאת, משהו חורק. רואים את זה בשקט במאזנים. כריות המזומנים מתכווצות. מיקרוסופט, שבעבר כמעט מחצית מנכסיה היו במזומן ובהשקעות קצרות טווח, נמצאת היום בפחות מחמישית. אצל אמזון וגוגל הסיפור דומה. הנכסים גדלים, אבל המזומן לא עומד בקצב.

זה לא מסתיים שם. התזרים של גוגל ואמזון חלש יותר לעומת השנה הקודמת. גם אצל מיקרוסופט התמונה פחות יפה כשמכניסים לחישוב התחייבויות לעלויות תשתית שמופיעות מחוץ לדוח. במילים פשוטות, גם ענקיות כאלה מתחילות להרגיש את העומס.

האנליסטים כבר מצפים לעלייה דרמטית נוספת בהוצאות בשנה הבאה. מיקרוסופט צפויה להוציא כ־159 מיליארד דולר, אמזון כ־145 מיליארד וגוגל תתקרב ל־112 מיליארד. בתוך ארבע שנים מדובר כבר על טריליון דולר. רובו על AI. בינתיים ההכנסות עדיין מחזיקות את המערכת, כאשר שלושתן גדלות בקצב שמאפשר להן להמשיך להשקיע. אבל זה לא יהיה מספיק לאורך זמן. ברגע שההוצאות הופכות למפלצת, חברות חייבות לגייס חוב. מטא כבר עשתה זאת כשגייסה 30 מיליארד דולר. אורקל הוציאה 18 מיליארד נוספים, רק כדי לעמוד בדרישות התשתית.


השינוי לענף עתיר הון

הענף שהיה מזוהה עם צמיחה כמעט אינסופית והוצאות יציבות הופך לענף עתיר הון. כל החלטה אסטרטגית הופכת להימור על מיליארדים. כל עיכוב בביקושים או טכנולוגיה שנזנחת עלולים להפוך השקעה יקרה לנטל. זה משפיע גם על הדרך שבה משקיעים מסתכלים על חברות טכנולוגיה. פחות תשומת לב לכמות המשתמשים בשירות מסוים ויותר לביצועים של מערכות AI. יותר עניין בהתחייבויות עתידיות ובהסכמי ענן, ופחות במשפטים כלליים על חדשנות.