טסלה עולה למרות הירידות בוול סטריט; האנליסטים מעלים תחזיות
לראשונה מאז תחילת פברואר – TESLA INC (TSLA) שוב מתקרבת ל-800 דולר. המניה קעולה בוול סטריט למרות יום של ירידות חדות, אחרי שעקפה את צפי מסירות הרכבים לרבעון השלישי, והאנליסטים כבר מעלים את תחזיות הרווח שלהם לחברה.
מותג הרכב החשמלי של אילון מאסק מסר בתקופה 241 אלף רכבים, בעוד שבשוק ציפו שהנתון יעמוד על 225-230 אלף. מדובר בעלייה של 70% בהשוואה לרבעון המקביל ושל 20% בהשוואה לזו של הרבעון הקודם השני של 2021. כל זאת בזמן ששוק הרכב מתמודד עם השבתות של מפעלים בשל מחסור בשבבים – שתוקעים את הייצור כולו.
כך למשל, בדיימלר יצרנית מרצדס הופחת היקף הפעילות של המפעלים בקשקנט שבהונגריה ובברמן שבגרמניה, מה שקרה גם אצל פולקסווגן בדרזדן. PSA שמחזיקה בסיטרואן ופג'ו השביתה מפעל בצרפת ונוספים באיטליה. וולוו חוותה לאחרונה השבתה של מתקן בשוודיה שמאז שב לפעולה, אופל הכריזה על השבתה במתקן באייזנאך שבגרמניה, ג'נרל מוטורס גם כן הודיעה על השבתה לפני כחודש, של רוב המפעלים, ומנייתה איבדה 33%. הונדה ביפן ירדה לתפוקה של 40% במפעלי הייצור.
לאחר נתוני המכירות המעודדות של הרבעון השלישי, האנליסטים צופים כי הרווח למניה בו יהיה 1.54 דולר, בעוד שקודם להודעה של החברה עמדה תחזית הקונצנזוס על 1.47 דולר למניה. האנליסט פייר פראגו מהפירמה New Street Research כתב כי הם "מצפים להכאת תחזיות הרווח הרבעוני ב-50% ושורה של שדרוג תחזיות". כלומר, אם תשאלו אותו, הוא מצפה לרווח של 2.25 דולר למניה בדוחות הקרובים.
- הקשר בין טסלה לאנבידיה, ולמה טסלה מזנקת ב-6%?
- מאסק משנה כיוון: הרובוטים האנושיים יהיו 80% מהמיקוד של טסלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדעתו הסיבה לכך תהיה הגידול במכירות הכמותיות בצד מחיר מכירה יקר יותר (בין אם בשל העלאת המחירים לעומת תקופות עברו ובין אם הודות לתמהיל שיטה לטובת דגמים או מפרטים יקרים יותר). כך שולי הרווח הגולמי עתידים לעלות, לפי פראגו, שמעניק למניה המלצת קנייה במחיר יעד של 900 דולר.
בפירמה וודבוש, האנליסט דאן ייב דווקא לא חשב שיש מקום לשנות את תחזיות הרווח, וגם לא את מחיר היעד. עדיין הוא בעמדה שורית על המניה ונותן לה גם כן המלצת קניה – אפילו במחיר יעד של 1,000 דולר למניה. גם בן קאלו מ-Baird הותיר את מחיר היעד על קנו – 764 דולר. כלומר, הוא סבור שהמניה יקרה מדי.
עוד אנליסט שחושב שטסלה יקרה הם ג'וזף ספאק (כן כן... זה עם K), שמצדו העלה את מחיר היעד ב-10 דולר מ-745 דולר ל-755, אך עם המלצת "החזק". צפי הרווח שלו לרבעון עלה מ-1.68 דולר למניה ל-1.95 דולר, וב-2022 הוא צופה רווח של 10.03 דולר למניה, ולא 8.93 דולר כמו קודם לכן, ומכאן מסתמן שהוא חושב שהמסירות החזקות מהצפוי לא היו עניין של הרבעון הקודם בלבד.
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
לשם פרופורציה, יש דובים גדולים ממנו: קחו למשל את ריאן ברינקמן מטסלה עם המלצת "מכירה". בכל זאת מידה של אופטימיות גילה כשאמר שאם כבר למכור, אז לפחות ב-215 דולר למניה, ולא ב-180 דולר, כמו בסיקור הקודם שלו על מניית טסלה. את תחזית הרווח שלו ל-2021 הוא העלה מ-5.5 דולר למניה ל-5.67 דולר, ובשנה הבאה מצא סיבה לחתוך תחזיות: העיכוב בייצור של הסייברטארק. על כן, הוריד את הצפי מ-6.75 ל-6.5 דולר למניה.
אגב, הוא חשב שהמכירות ברבעון יעמדו על 209 אלף רכבים ועתה הוא כותב למשקיעים ש"המסירות החזקות יותר מבדלות את טסלה משאר היצרניות שמתקשות להבטיח את אספקת השבבים, מה שמרמז על הוצאה טובה לפועל של עסקי החברה בהיבט הזה, וגם על ביקושים חזקים".
יב מוודבוש שהזכרנו קודם מאמין שנתוני המכירות משקפים את הביקושים החזקים שיהיו לרכבים חשמליים גם ברבעון הנוכחי. קאלו מאמין שתחזיות טסלה לתקופה הן ברות השגה. ככלל, בשוק נותנים את אותו צפי כמו ברבעון השלישי – 230 אלף מכוניות, יעד שאם יושג יציב את מספר המסירות השנתי על 860 אלף.
- 2.איתמר פדן 05/10/2021 09:49הגב לתגובה זותראו את האנליסטים האלה שאינם החוד הכי חד בקלמר, גם אם טסלה תמכור 10 מיליון מכוניות, זה עדיין לא מצדיק את המחיר המנופח שלה , שנגזר רק מהרצות של בעלי ענין!!! אחרת כל תעשיית הרכב ,ששויה חצי מטסלה , אמורה לעלות הרבה יותר , כי בהמשך מכוניות חשמליות ,יהיו מצרך רגיל , ולטסלה לא תהיה שום ייחודיות המצדיקה מחיר של פי -2 מכל תעשיית הרכב ביחד.
- דובון 05/10/2021 11:13הגב לתגובה זוושל שאל תעשיית הרכב ל-5-8 אחוז. לכן על כל רכב שטסלה מוכרת היא מרוויחה פי 4-5 מאשר פולקסוואגן למשל. וכן, טסלה תמכור 10 מיליון רכבים כבר ב-2025, וזה יהיה החלק הקטן יותר בהכנסות שלה - כי את הרווחים הגדולים היא תעשה מחטיבת האנרגיה הסולארית שלה וכן מתוכנת הנהיגה העצמית המדהימה שיש לה (מוניות אוטונומיות). לך ללמוד חמוד!
- 1.משקיע 04/10/2021 21:02הגב לתגובה זוכוללללם רוצים טסלהההה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה
האינפלציה במצרים 12.3%, הריבית על הלוואות כ-20%
הבנק המרכזי של מצרים הודיע על הפחתת ריבית חמישית בשנת 2025, לאחר שהאינפלציה הפתיעה כלפי מטה ואפשרה למעשה מדיניות מוניטרית מקלה יותר. הריבית על פיקדונות ירדה ב-100 נקודות בסיס לרמה של 18%, והריבית על הלוואות ירדה באותו שיעור ל-21%.
המהלך, של הבנק המרכזי שיצר הפתעה בקרב חלק מהכלכלנים, משקף את ניסיונה של קהיר לאזן בין הורדת עלויות המימון של המדינה והמערכת הבנקאית לבין שמירה על יציבות מחירים. למרות שהאינפלציה עדיין נמצאת ברמה דו-ספרתית, ההאטה האחרונה בקצב עליית המחירים מאפשרת לבנק המרכזי להמשיך בהדרגתיות במסלול ההורדות.
אינפלציה נמוכה מהצפוי
הגורם המרכזי שהביא להורדת הריבית הנוספת הוא ירידת האינפלציה הכללית ל-12.3% בנובמבר, נתון מפתיע לנוכח קיצוץ בסובסידיות הדלק שנעשה כחלק מרפורמות בתמיכת קרן המטבע. הבנק המרכזי ציין כי עדיין קיים לחץ מתמשך באינפלציה שאינה מזון, כמו עלויות שירותים וסחורות שאינן בסיסיות, וכן מתיחות גיאופוליטית עולמית כגורמי סיכון. המסר הוא שהקיצוץ מהווה התאמה זהירה לנתונים ולא שינוי מהותי במדיניות.
נזכיר כי בתחילת 2024, מצרים העלתה את הריבית לשיא והפחיתה את ערך המטבע בכ-40%. צעדים אלו היו חלק מתיקון רחב שנועד לייצב את שוק המטבע, לצמצם עיוותים ולאפשר כניסת מימון חיצוני. במקביל, מצרים קיבלה חבילת תמיכה גלובלית בהיקף של כ-57 מיליארד דולר כדי להתמודד עם לחצים חריפים כמו מחסור במטבע זר ותשלומי ריבית כבדים על התקציב. כל שינוי בריבית נבחן גם דרך הפריזמה של שירות החוב: ריבית גבוהה מדי מכבידה על המדינה, אך ריבית נמוכה מדי עלולה לפגוע ביכולת למשוך הון זר.
- לאומי מספק מימון של 1.7 מיליארד לקיסטון בריבית טובה וזה עדיין מעל ריבית המשכנתא שלכם
- טראמפ: אם השווקים חזקים יו״ר הפד צריך להוריד ריבית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המטרה: אטרקטיביות למשקיעים זרים
מאז תחילת 2025, מצרים מבצעת הורדה הדרגתית בריבית תוך שמירה על פער מספיק גדול כדי להישאר אטרקטיבית למשקיעים זרים באפיקי חוב מקומיים. זהו איזון מורכב: הורדת הריבית מקלה על התקציב ועל פעילות עסקית, אך אם היא מהירה מדי, עלולה להתחדש לחץ על המטבע ועל האינפלציה.
