אדם סינגולדה. טאבולה
צילום: טאבולה

שנתיים להשקה: פיד הניוז של טאבולה למובייל עם 220 מ' קליקים בחודש

מדובר בצמיחה של 270% על פני הרבעון המקביל, עבור השירות שמציג לבעלי אנדרואיד המלצות לחדשות במסך הנעילה של הטלפון. בטאבולה צופים כי הכנסות הרבעון השני יהיו בין 108-113 מ' ד' וה-EBITDA המתואם בין 34-36 מ' ד'

איתי פת-יה | (3)

חברת המלצות התוכן טאבולה שהנפיקה באחרונה בנאסד"ק מדווחת כי שירות פיד החדשות שלה למכשירים ניידים ייצר ברבעון השני, שנתיים לאחר ההשקה, כ-220 מיליון מעורבויות מדי חודש ב-80 מדינות שונות. מדובר בצמיחה של 270% על פני הנתון ברבעון המקביל אשתקד.

מדובר בפיצ'ר שזמין במכשירי אנדרואיד בלבד תחת מספר מפעילים סלולאריים, ומופעל במסך הנעילה של הסמארטפון. משתמש הטלפון רואה במסך, היכן שמופיעה השעה ונוטיפיקציות נוספות, המלצות לחדשות מטאבולה, בהתאם להעדפות שהגדיר. כשטאבולה סופרת "מעורבויות" היא למעשה מתכוונת למשתמש שבמקום להסיר את ההמלצה, נכנס אליה, קרא את הידיעה, או החל לגלול בחיפוש אחר ידיעות אחרות בפיד החדשות שלה.

בחברה מציגים את השירות הזה כמעין מתחרה לאפל ניוז, על אף שמדובר במוצרים שונים. את זה של ענקית הטק אפשר לתאר כמעין ספוטיפיי של מגזינים ואתרי לייף סטייל עם חומות תשלום. במנוי יחיד ניתן לגשת לידיעות ממספר גופי תקשורת שכאלה.

אצל טאבולה, המודל הכלכלי של הניוז פיד במובייל הוא כמו זה באתרים עצמם. כלומר, החברה מציגה למשתמשים כתבות מאתרים שונים שיש לה הסכם עמם, וגם משלבת קישורים חיצוניים ממפרסמים בתשלום. על כל לחיצה על קישור ממומן כזה, החברה מקבלת עמלה.

"למעלה מ-86% מהמבוגרים האמריקאים צורכים חדשות בסמארטפון, כך לפי פירמת המחקר Pew Research Center", אומר אדם סינגולה, מנכ"ל ומייסד טאבולה. "ברור מכך שהצרכנים רעבים לעיתונות איכותית היכן שהם לא נמצאים. הדרישה הזאת היא אחת הסיבות ש'טאבולה ניוז' מצליח לחבור למפעילות סלולריות נחשבות בעולם".

טאבולה מוזגה לשלד ספאק לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר, ואולם בשלושת השבועות לערך שחלפו מאז תחילת המסחר בה, ירד שוויה בכ-18% ל-1.86 מיליארד דולר. תחזיות החברה לרבעון השני של השנה הן להכנסות של 315-320 מיליון דולר, ההכנסות ex-TAC יהיו בין 108-113 מיליון וה-EBITDA המתואם יהיה בין 34-36 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שום משמעות , יש המון בלוף בקליקים (ל"ת)
    דייגו 20/07/2021 06:55
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מחכה להם ב5 דולר למנייה (ל"ת)
    אנונימי 19/07/2021 16:36
    הגב לתגובה זו
  • תמשיך לחכות... (ל"ת)
    ראזה 20/07/2021 00:11
    הגב לתגובה זו
מקרון צרפתמקרון צרפת

הבנק המרכזי של צרפת מוריד תחזיות

צרפת מתמודדת עם האטה כלכלית וחוסר יציבות פוליטית: הבנק המרכזי מוריד תחזיות צמיחה, פיץ' מפחיתה דירוג אשראי והשווקים דורשים תשואה גבוהה יותר על החוב הממשלתי

אדיר בן עמי |

הבנק המרכזי של צרפת הודיע על הפחתת תחזיות הצמיחה לשנים 2026 ו-2027 ב־0.1 נקודת אחוז, בעקבות חוסר הוודאות הפוליטי שנוצר לאחר נפילת הממשלה השנייה בתוך פחות משנה. הבנק מזהיר כי צרפת עלולה להישאר מאחור ביחס לשאר מדינות האיחוד האירופי בשנים הקרובות.


המצב הכלכלי בצרפת מסתבך. ראש הממשלה החדש, סבסטיאן לקורנו, מנסה לגבש תקציב ל־2026 תוך ניהול משא ומתן עם מפלגות האופוזיציה. אך מפלגות מהשמאל והימין הקיצוניים דורשות בחירות חדשות במקום לסייע בגיבוש הסכמות, מה שמקשה על תהליך קבלת ההחלטות. המפלגה הסוציאליסטית, שעל תמיכתה תלויה יציבות הממשלה, דורשת להעלות מסים על עסקים ולהאט את תהליך צמצום הגירעון – הגדול ביותר באיחוד האירופי. קו זה מנוגד לרצון השווקים, והדבר מתבטא בעליית תשואות האג"ח הממשלתיות הצרפתיות ביחס למדינות שכנות.


פיץ' הורידה דירוג

חברת הדירוג פיץ' הורידה ביום שישי את דירוג האשראי של צרפת מ-AA- ל-A+, בשל חששות מיכולת הממשלה לעמוד ביעדי התקציב ולהגיב למצבי חירום כלכליים. המהלך משקף הערכה גוברת של המשקיעים כי צרפת נעשית פחות יציבה מבחינה פיסקלית.


הבנק המרכזי הצרפתי מזהיר מפני המשך מדיניות כזו. הכלכלן הראשי אוליביה גארנייה אמר כי אם לא יתקדמו בצמצום הגירעון, "אי הוודאות הפיסקלית תתרחב, והחלטות השקעה ותעסוקה של עסקים ומשקי בית יישארו מהוססות". נגיד הבנק, פרנסואה וילרואה דה גלהאו, הוסיף כי הממשלה הבאה חייבת להישאר מחויבת ליעד של גירעון של 3% מהתמ"ג עד 2029. לדבריו, "אם נכשלים בתחילת הדרך, קשה לשכנע שהיעד יושג בזמן".

התחזיות החדשות

התחזית המעודכנת מצביעה על האטה בצמיחה לעומת שאר מדינות האיחוד האירופי בשנים הקרובות. הבנק צופה צמיחה מתונה ב-2026 וב-2027, ומדגיש כי עסקים ומשקי בית נוטים לעכב השקעות עד שתהיה בהירות בנוגע למדיניות התקציב.


צוקרברג מטא ריי באן
צילום: טוויטר

מטא מהמרת על המשקפיים החכמים החדשים שלה

החברה משיקה דגם חדש של משקפי ריי-באן חכמים עם מסך מובנה, בתקווה לפרוץ לשוק רחב יותר ולחזק את חזון המציאות המדומה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מטא מארק צוקרברג

מטא Meta Platforms 0.39%  מתכוננת להציג השבוע דגם חדש של משקפי ריי-באן חכמים עם מסך מובנה. המהלך עשוי לקבוע אם המוצר יפרוץ לשוק הרחב או יישאר מוצר נישה. מניית החברה עולה ב־0.4%, על רקע הציפייה לכנס Connect השנתי.


השוק כבר מפגין עניין ראשוני. מאז ההשקה ב־2023 נמכרו יותר משני מיליון זוגות, לפי נתוני אסילור-לוקסוטיקה, השותפה בייצור. עם זאת, שוק המשקפיים החכמים כולו עדיין קטן יחסית. הדגם החדש צפוי לעלות כ־800 דולר – מחיר שממשיך להקשות על חדירה המונית. בבנק אוף אמריקה מציינים כי המחיר נותר גבוה לשוק הרחב, אך מעריכים שהמוצר עשוי לתרום לקידום הקטגוריה כולה.


מטא מחזיקה כיום בכ־60% משוק המשקפיים החכמים, אך התחרות מתרחבת. גוגל פועלת יחד עם קרינג וורבי פרקר לפיתוח דגם משלה, וחברות נוספות בוחנות כניסה לתחום, מתוך הבנה שמשקפיים חכמים עשויים לשמש שער לעולמות הדיגיטליים הבאים. מבחינת המשקיעים, מדובר ביותר מעוד מוצר. המשקפיים משתלבים באסטרטגיה של מטא להוביל את המעבר לעידן המציאות המדומה והמציאות הרבודה, ולהפוך מחשוב לביש לחלק טבעי מהחיים היומיומיים.


עם זאת, ההשקעות בתחום מכבידות על דוחות החברה. חטיבת Reality Labs, האחראית לפיתוח המשקפיים ומוצרי VR אחרים, צפויה לרשום השנה הפסד של עד 20 מיליארד דולר, לעומת 17.7 מיליארד דולר אשתקד. הנתונים האלה מגבירים את הלחץ על מארק צוקרברג להוכיח שההשקעה במטאוורס ובמציאות מדומה היא מהלך מוצדק. הצלחת המשקפיים עשויה לספק הכנסות ראשונות משמעותיות ולהראות שהחזון יכול להפוך למנוע כלכלי.


נותר לראות אם הצרכנים אכן מעוניינים לשים מחשב על הפנים. עד כה פנו מוצרים דומים בעיקר לחובבי טכנולוגיה ולמשתמשים מוקדמים. מטא מקווה שהמותג ריי-באן והשדרוגים הטכנולוגיים יסייעו לפרוץ לקהל רחב יותר.


מטא נסחרת כעת לפי שווי של 1.9 טריליון דולר, לאחר שמנייתה עלתה ב-31% מתחילת השנה וב-44% ב-12 החודשים האחרונים.