סגירה בירידות על רקע תוכנית ביידן: הנאסד"ק ירד ב-0.9%
מאקרו: נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן פתח את ועידת האקלים של מנהיגי העולם, כשהתחייב לחתוך בחצי את עקבות הפחמן של ארה"ב עד 2030. "מדובר בחובה מוסרית, חובה כלכלית, אמנם זה רגע של סיכון, אבל גם רגע של הזדמנויות רבות", אמר ביידן, כשהערותיו צפויות להשפיע לחיוב על חברות האנרגיה המתחדשת. במקביל, היום פורסמו נתוני האבטלה בארה"ב שממשיכה להראות שיפור. בעוד השוק ציפה ל-610 אלף דורשי עבודה, כשהנתון הרשמי עמד על 547 אלף. בסך הכול יש 3.673 מיליון מובטלים לעומת צפי של 3.65 מיליון מובטלים. מניות במרכז: רק השבוע מניית ניקולה NIKOLA CORPORATION (NKLA) ירדה אל מתחת למחיר שבה הונפקה אשתקד, כלומר פחות מ-10 דולר, שהן מחיר של יחידה ב-SPAC – שלד בורסאי שמוקם לצורך מיזוג פעילות עסקית פרטית – שעמו התמזגה. היום המניה טסה, לרמה של 12.7 דולר למניה, לאחר שהודיעה יחד עם חברת TravelCenters (TA) כי תקים 2 תחנות דלק מימניות עד 2023 בקליפורניה, כשאם השת"פ יצלח, הן יהפכו אותו למיזם שיתפרס על פני ארה"ב כולה. (לכתבה המלאה) AT&T AT&T INC חברת התקשורת היכתה את התחזיות והמניה עלתה. חברת התקשורת הגדולה בארה"ב הרוויחה מהמשך הסגרים במדינה ודיווחה כי הוסיפה כמעט 600 אלף לקוחות חדשים ברבעון רק לתוכניות המובייל שלה. (לכתבה המלאה) אינטל INTEL CORPORATION (סימול: INTC) תדווח היום אחרי המסחר - זה מה שצופים בשוק. ענקית השבבים לא נתנה תחזית מדויקת, אבל בקונצנזוס צופים שההכנסות ברבעון הנוכחי יגיעו לכ-18 מיליארד דולר, כשהרווח למניה יעמוד על 1.15 דולר. (לכתבה המלאה) לאחר המסחר, אינטל מדווחת על דוחות חזקים שעוקפים את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ומפספסת בצפי של השורה התחתונה לרבעון השני, דוחות שמעניקים קבלת פנים חמה למנכ"ל החדש פט גלסינר. בנוסף החברה מעלה את התחזית לשנת 2021 (לכתבה המלאה). הוול סטריט ג'ורנל דיווח היום כי החשיפה של בנק קרדיט סוויס CREDIT SUISSE GROUP (סימול: CS) לקרן הגידור ארצ'יגוס שקרסה, עמד על 20 מיליארד דולר. הפרשה שמזעזעת את הבנק והביאה להפסדים של 285 מיליון דולר ברבעון האחרון, מביאה את רשות לני"ע בשוויץ חקור את הבנק. (לכתבה המלאה) אמריקן איירליינס AMERICAN AIRLINES (AAL) הפסידה 4.32 דולר למניה ברבעון הראשון של 2021, ב-1 סנט יותר מהקונצנזוס ודיווחה כי תזרים המזומנים שלה הוא חיובי. גם סאות'ווסט SOUTHWEST AIRLINES CO דיווחה שההפסד למניה היה פחות מהצפי ועמד על 1.72 דולר למניה לעומת צפי של 1.85 דולר. חברת התוכנה והאנליזה טרהדאטה TERADATA CORP (TDC) שחררה את התוצאות הראשוניות לרבעון הראשון הראתה צמיחה משמעותית מעבר לתחזית שנתנה, לאחר שהרוויחה משירותי הענן שהיא מספקת. חברת האשראי אקוויפקס EQUIFAX INC (EFX) דיווחה על תוצאות חיוביות יותר ממה שצפה הקונצנזוס. זאת לאחר שחוותה עלייה של קרוב ל-60% בהכנסות מחטיבת פתרונות העבודה שלה. יצרנית הטרקטורים, טרקטור סאפליי TRACTOR SUPPLY (TSCO) דיווחה על רווח של 1.55 דולר למניה, לעומת צפי של 96 סנט למניה בקונצנזוס. דיאם המטבע הדיגיטלי מבית ענקית הטכנולוגיה פייסבוק FACEBOOK יצא להשקה בחודשים הקרובים;קרולין אברסון, סמנכ"ל קבוצת העסקים הגלובלית של פייסבוק"יש לנו תוכניות גדולות מאוד לגבי תשלומים דיגיטליים"; "אנשים רבים בתחום מעריכים כי אנו עומדים בראש האבולוציה הגדולה הבאה הגדולה סביב עתיד הפינטק" (לכתבה המלאה). ישראליות במרכז: מניית חברת סולאראדג' (סימול: SEDG) זינקה היום במסחר ב-8%, המשקיעים צופים כי גם היא תהנה מהרחבת תחום האנרגיה המתחדשת על רקע ההחלטות שנלקחות בוועידת האקלים כעת, על הקטנת פליטות הפחמן וגזי החממה ומעבר לייצור חשמל מאנרגיה נקייה ומתחדשת מאשר שריפת דלקים (לכתבה המלאה). מניית חברת הספנות צים עלתה ב-2.7% לאחר שדיווחה כי בכוונתה לבצע פירעון מוקדם של איגרות החוב של החברה במזומן בסכום כולל של 100% מסדרות אג"ח 1 ו-2 המגיעים לפירעון בשנת 2023 בסכום כולל של 351.6 מיליון דולר. לרבות ריבית שנצברה. מועד הפירעון נקבע ל-21 ביוני. עיקר הסכום הוא למחזיקי סדרה A1, שבה סכום הקרן שטרם נפרע עומד על 215 מיליון דולר (לכתבה המלאה). חברת התקשורת הלוויינית הדואלית גילת (US) רשתות מדווחת על קבלת הזמנות בהיקף של מעל 5 מיליון דולר ממפעילת רשת תקשורת סלולרית Tier-1 ביפן להרחבת הכיסוי הסלולרי על גבי לוויין. בחברה מדווחים כי כבר החלו בפריסה "אגרסיבית" כדי לעמוד בלוחות הזמנים של הלקוחה. (לכתבה המלאה) החברה הדואלית מיטק המפתחת טכנולוגיה לייצור וגידול בשר מתורבת בתלת מימד, מדווחת על העמקת ההפסד ב-2020 ל-18.5 מיליון דולר, או 30 סנט למנייה רגילה, בהשוואה ל-0.4 מיליון דולר, או 2 סנט למנייה רגילה ב-2019. הנתון הוסבר על ידי החברה בהוצאות הרישום שלה למסחר והגדלת ההוצאות התפעוליות (לכתבה המלאה). היום יתחיל להיסחר בנאסד"ק, הסטארט-אפ נוירופייס NeuroPace (סימול: NPCE) שבשליטת קרן אקסלמד (20%), קרן ההשקעות בטכנולוגיות רפואיות שבשליטת ד"ר אורי גייגר, השלימה הלילה IPO בנאסד"ק וגייסה 100 מיליון דולר לפי שווי של כחצי מיליארד דולר. בחודש אוגוסט האחרון אקסלמד השקיעה בנוירופייס 15 מיליון דולר בסיבוב גיוסים שהובילה לפי שווי של כ-20 מיליון דולר לפני הכסף. בכך הקרן רושמת תשואה של פי 5 על ההשקעה תוך כ-9 חודשים. (לכתבה המלאה) המנייה טסה במסחר ב-45%. פלטפורמת המלצות התוכן אאוטבריין הגישה אתמול טיוטת תשקיף חסויה לרשות לניירות ערך האמריקאית לקראת הנפקה. השווי המוערך הוא 2 מיליארד דולר. בין המשקיעים בחברה נמצאות קרן גלנרוק, ויולה, אינדקס, לייטספיד ועוד. הפלטפורמה של אאוטבריין משמשת אתרי חדשות מובילים בהם אלה של ה-CNN בארה"ב, ה-BBC בבריטניה והדר שפיגל הגרמני. (לכתבה המלאה)
- 4.זה היה ברור 22/04/2021 22:33הגב לתגובה זוזה היה ברור שזה יקרה
- 3.ביידן 22/04/2021 21:20הגב לתגובה זוהם אסון טבע, יותר גרועים משינוי האקלים שהם כל כך פוחדים ממנו
- 2.דניאל 22/04/2021 19:56הגב לתגובה זוSTRATA Skin Sciences, Inc https://finance.yahoo.com/quote/SSKN?p=SSKN&.tsrc=fin-srch פוטנציאל גדול לחברה הזו במיוחד בטכנולוגית המכישר למחלת פסוריאזיס לא מזמן צרפה לבורד שלה את אחד התותחים בתעשייה
- 1.tt 22/04/2021 16:37הגב לתגובה זוובסוף סוגרים בירוק..
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
