נירלט הגדילה את ההכנסות ב-18% ל-240 מיליון שקל

בשנת 2004. הכנסות הרבעון הרביעי של שנת 2004 מצביעים על צמיחה בשיעור של 18% והסתכמו ב-59.4 מיליון שקל, לעומת 50.5 מיליון שקל ברבעון המקביל
שירות ביזפורטל |

יצרנית הצבעים קבוצת אוניברקול-נירלט מקבוצת שרם-פודים-קלנר, פרסמה היום את דו"חותיה הכספיים לשנת 2004. הדו"חות הכספיים מצביעים על צמיחה בהכנסותיה בשנת 2004, אשר הסתכמו בסך של כ-240 מיליון שקל, בהשוואה למכירות בהיקף של כ-203.6 מיליון ש"ח ב-2003, גידול בשיעור של כ-18%.

גם הכנסות הרבעון הרביעי של שנת 2004 מצביעים על צמיחה בשיעור של 18% והסתכמו ב-59.4 מיליון שקל, לעומת 50.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2003. הכנסות החברה ממכירות לייצוא גדלו אף הם בשנת 2004 בשיעור של 32% והסתכמו ב-35.1 מיליון שקל, לעומת 26.6 מיליון שקל בשנת 2003.

קבוצת אוניברקול-נירלט הציגה שיפור ניכר בכל מדדי הרווחיות שלה. הרווח הגולמי הסתכם בסך של כ-76.5 מיליון שקל, בהשוואה לסך של כ-64.1 מיליון שקל בשנת 2003, גידול בשיעור של כ-19%. השיפור המשמעותי ביותר הושג בשורת הרווח התפעולי, אשר הסתכם בסך של כ-13.2 מיליון שקל, בהשוואה לרווח תפעולי בסך של כ-6.9 מיליון שקל בשנת 2003, גידול בשיעור של כ-91%.

אוניברקול-נירלט מדווחת על רווח נקי בסך של 5.1 מיליון שקל בשנת 2004 לעומת רווח של כחצי מיליון שקל בשנת 2003. ברבעון הרביעי של 2004 הציגה החברה רווח נקי של 900 אלף שקל, לעומת הפסד של 500 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מנכ"ל אוניברקול-נירלט, אלדד בן-משה, ציין כי הצמיחה החדה במכירות והשיפור הניכר בתוצאות העסקיות של הקבוצה בכל הפרמטרים הושגו על אף התנאים הכלכליים הקשים השוררים בענף הבנייה בישראל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד