האינפלציה בארה"ב מתחזקת: ליבת מדד המחירים ליצרן עקפה את הציפיות
נתון המאקרו היחיד, והמשמעותי, להיום הינו מדד המחירים ליצרן אשר התחזק בחודש אפריל בשיעור של 0.2%, באופן מתון מן הצפוי. זאת, בעוד שמחירי המזון נותרו ללא שינוי, ולאחר שמחירי האנרגיה ירדו בשיעור של 0.2%, כך דיווחה היום לשכת העבודה האמריקנית.
ראוי לציין, כי מדד המחירים ליצרן התחזק במהלך השנה האחרונה בשיעור של 6.5%. מדד הליבה, אשר מנכה את עליית מחירי המזון והאנרגיה, טיפס בחודש אפריל בשיעור של 0.4%, מעל רמת הציפיות בשוק. בראייה שנתית, מדד הליבה הוסיף לערכו במהלך השנה האחרונה 3%, העלייה החדה ביותר מאז שלהי 1991.
האנליסטים בוול סטריט העריכו כי מדד המחירים ליצרן יטפס בחודש אפריל בשיעור של 0.4%, בעוד מדד הליבה היה צפוי להתחזק בשיעור של 0.2%.זאת, לאחר שבחודש מרץ זינק המדד בשיעור של 1.1%.
נתונים אלו נערכים על ידי הממשלה ומתואמים עונתית בכדי לנכות את התנודתיות העונתית, בכדי להתמקד על שינויי המחירים הבסיסים. מכיוון שמחירי האנרגיה מתחזקים בדרך כלל במהלך חודש אפריל, נתוני הממשלה מצביעים על ירידת מחירי האנרגיה בשיעור של 0.2%, ואילו בפעול המחירים זינקו ב-2.9%.
בהתאם לאמור, מחירי הבנזין צנחו ב-4.6% בתאום רבעוני, אך בניכוי התאום, המחירים זינקו ב-3.2%. בעוד שמחירי המזון התנהגו באופן הפוך. בתאום עונתי, מחירי המזון נותרו ללא שינוי, אך בניכוי התאום המחירים ירדו ב-0.3%.
עוד מן הנתונים, מחירי הסחורות התלויות בנפט התחזקו טיפסו ב-3.2%, מחירי הדלקים, המופקים מן הנפט, התחזקו ב-4.5%, בעוד מחירי הגז הטבעי עלו ב-4.3%. מדד ליבת מחירי הנפט זינק באפריל בשיעור של 7.9%.
בעקבות נתונים אלו, החוזים העתידים על המדדים המובילים בוול סטריט נחלשו ב-0.7%.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
