אסיה סגרה בעליות חדות: הניקיי קפץ בשיעור החד מאז 2002
המניות הנסחרות באסיה קפצו היום, בהובלת מדד הניקיי 225 שרשם את העלייה החדה ביותר מאז 2002, בהמשך לנתונים חיובים על הכלכלה היפנית שצמחה ביותר מהצפוי והפתעה בנתוני מכירות הקמעונאיות בארה"ב.
מניות מיצ'והו פיננסים טיפסו בפעם הראשונה בשבעה הימים האחרונים, אחרי שהתוצר המקומי הגולמי של יפן התרחב בקצב המהיר ביותר בשלושת הרבעונים האחרונים. מניות היצואניות, סאמסונג וטויוטה רשמו עליות, בין החברות המוכרות לארה"ב. מניות Rio Tinto קפצו, לאחר שהחברה דיווחה על רווחים הגבוהים מהצפוי.
הנתונים שברקע
הכלכלה היפנית צמחה בשיעור של 3.7% ברבעון הרביעי של 2007, זאת בהשוואה לצמיחה של 1.3% ברבעון השלישי, מסר משרד האוצר היום. קונצנזוס ציפיות 39 אנליסטים, ע"פ סקר שנערך ע"י בלומברג, היה לצמיחה של 1.7%.
בארה"ב, מכירות הקמעונאיות טיפסו ב-0.3% בעקבות ביקוש גבוהה למכוניות, בגדים ובנזין. צפי האנליסטים היה לירידה של 0.3%. נתונים עלו ודוחותיה של אפלייד מטריאלס, שהראו שהביקוש החזק למוצריה העצים את הרווחים, דחפו את המניות האמריקניות לעליות יום שלישי ברציפות, רצף העליות הארוך ביותר השנה.
באותו הזמן, באוסטרליה פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כי שיעור האבטלה נפל לרמתו הנמוכה ביותר מאז 1974. לפני יומיים, הייתה זו הממשלה הדרום קוריאנית, שדיווחה כי ביטחון הצרכנים זינק לשיא של יותר מחמש שנים.
בקרב המדדים: ביפן, הניקיי 225 טיפס 4.3%. בדרום קוריאה, הקוספי עולה 4%. בהודו, הניפטי מטפס 4.6%. בהונג קונג, האנג סנג מוסיף 3.7%. בסין, שנחאי מוסיפה 1.4%.
החדשות הרעות, המגיעות הבוקר מסינגפור, לא מצליחות לפגוע בסנטימנט הרחב ואפילו לא במקומי. המדד בבורסה הסינגפורית מטפס 2.8%, למרות הנתונים הממשלתיים המצביעים על כך שהכלכלה המקומית הצטמקה ב-4.8% ברבעון הרביעי, לאחר שהאינפלציה המשיכה לצמוח והתפוקה בסקטור הבריאות נפלה. בהמשך לכך, הממשלה הנמיכה את תחזיות הצמיחה שלה לשנת 2008 ל-4% עד 6% מהתחזיות הקודמות ל-4.5% עד 6.5%.
מניות במרכז
סמסונכ, יצרנית הזיכרונות למחשבים הגדולה בעולם, טיפסו ב-3.3%. מניות LG.Philips, יצרנית טלוויזיות ה-LCD השנייה בגודלה בעולם, הוסיפו5.3%. מניות Hon Hai Precision Industry , יצרנית ה-IPOD של אפל, טיפסו 6.7%. מניות Li & Fung , ספקית של רשת וול-מארט, זינקו 4%.
בסקטור הרכב, מניות יצרנית המכוניות הגדולה ביפן, טויוטה, עלו 2.2%, בעוד מניות ניסן, השלישית בגודלה, זינקו 5.1% לאחר שאנליסט KBC העניק לחברה המלצת "קנייה".

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.