מצלמות רכב - הסוס הטרויאני שאתם מתקינים ברכב שלכם
אם חששתם ממעקב על ידי הרכב, את הסוס הטרויאני הבא אתם מתקינים באופן עצמאי ויזום. חוקרי אבטחת מידע פרצו בקלות לעשרות דגמים של מצלמות רכב המותקנות בכלי הרכב על ידי הבעלים. המצלמות מתעדות אודיו ו-וידאו כלומר את כל השיחות ברכב, וידאו וחלקן גם מיקום באמצעות רכיב GPS.
פרטיות המשתמשים בכלי הרכב עלתה לכותרות בהקשר של כלי הרכב המיוצרים בסין, עם החשש כי כלי הרכב מצויידים ביכולות הקלטה ושידור של אודיו, וידאו ומיקום. יכולות אלו, כך עלה החשש פוגעות בפרטיות ובסודיות של המשתמשים השונים, ומאפשרים לגורמים עויינים לאסוף מידע רב על המשתמש ברכב.
עתה מפרסמים חוקרי אבטחת מידע כי מצלמות הרכב DashCams, עלולות לעשות את אותו הדבר בדיוק. בכנס Black Hat שיערך בתחילת אפריל בסינגפור ייחשפו חולשות אבטחת מידע קריטיות במצלמות הרכב.
מצלמות הרכב DashCams הן אביזר אפטרמרקט פופולרי מאוד, הנרכש על ידי הבעלים של הרכב לטובת צילום רצוף של מהלך הנסיעות ברכב, ולעיתים בעלות פונקציונליות הקלטה גם כאשר הרכב כבוי. קיימים דגמים שונים של מצלמות רכב כאשר המתקדמים שבהם משולבים גם עם מצלמה אחורית ויכולות wifi. המצלמות מהוות תיעוד עבור הנהג למקרה של תאונת דרכים ויכולות להוכיח אשמה של אחד הצדדים, כמו גם תיעוד לטובת הנהג במקרה שהוא מואשם על ידי המשטרה בביצוע עבירת תנועה שלא בוצעה. חלק מהמצלמות משולבות גם רכיבי GPS המתעדים את המיקום המדויק של הרכב, לרבות חותמת זמן.
עתה חושפים חוקרי אבטחת מידע כי פרצו בקלות ליותר מ – 20 דגמים שונים של מצלמות רכב המשולבות יכולות wifi, אספו תמונות, האזינו וניתחו מיקומים שונים כאשר כל המצלמות שנבדקו נמצאו עם הגנות אבטחה חלשות המאפשרות חדירה מיידית וקלה למידע המתועד על ידי המצלמה. למעשה תוך דקות נפרצו כל המצלמות, ואיפשרו האזנה לשיחות ברכב, מעקב אחר נתוני מיקום וחשיפה מלאה למידע הויזואלי (וידאו ותמונות) המתועד באמצעות המצלמה.
- סיד בהשתתפות חיים סבן גייס 9.5 מיליון דולר לסטארטפ אבטחת מידע ישראלי
- MIND גייסה 30 מיליון דולר: תכפיל את צוות המו"פ בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב הזה, ההמלצה היא לכבות את רכיב ה wifi כאשר הוא לא בשימוש, לעדכן גירסאות ככל ויש כאלה מצד יצרניות המצלמות, רכישה של מצלמות מחברות מוכרות המודעות ופועלות בתחום ההגנה על המידע, ולעדכן קושחה וחומרה ככל ויש עידכונים כאלה. עוד ממליצים לעדכן סיסמאות קישוריות מול המצלמה ובשום אופן לא להישאר עם סיסמאות ברירת המחדל מהיצרן. אפשרות נוספת היא לחזור צעד אחד אחורה ולרכוש מצלמת דרך השומרת את המידע על גבי כרטיס זיכרון חיצוני, נטולת קישוריות באופן מוחלט.
- 3.לרובן אין wifibt (ל"ת)אנונימי 06/03/2025 17:58הגב לתגובה זו
- 2.אנונימי 06/03/2025 15:49הגב לתגובה זואת מי זה מפחיד רק את הפושעים
- 1.אנונימי 05/03/2025 21:21הגב לתגובה זוטוב לדעת
דגם קונספט של מכונית הפורמולה 1 2026 של אודי (מלפנים), על רקע מכוניות מרוצים של המותג. קרדיט: אודילאחר שמרצדס פורמולה 1 הגיעה לשווי 6 מיליארד דולר, אודי חוזרת לזירה אחרי 87 שנים
לאחר התרסקות הרווח התפעולי של החברה, רכשה אודי את קבוצת סאובר, שעל בסיסה הוקמה פעילות הפורמולה 1, ובכך חוזרת לאליפות לאחר היעדרות של 87 שנה; היעד: להתמודד על האליפות עד 2030
אודי, יצרנית מכוניות הפרימיום הגרמנית, הנמנית על קבוצת פולקסווגן, ערכה החודש אירוע תקשורתי לרגל הצטרפות המותג לזירת הפורמולה 1 החל בעונת 2026. באירוע החגיגי הוצג העבר הספורטיבי המפואר של המותג, שהחל בעידן הנאצי עם מכוניות המרוצים של אוטו יוניון, ובמהלכו
הציבו ראשי אודי מטרה למנהלי הקבוצה, התמודדות על אליפות העולם בפורמולה 1 ב-2030, העונה החמישית להשתתפות הקבוצה בסבב.
אמנם, הטקס היה חגיגי, אבל ספק אם לאודי, בדומה לשאר תעשיית הרכב הגרמנית, יש מה לחגוג בימים אלה. בשנתיים האחרונות התרסקו הביצועים
הכספיים של אודי, ואם בעבר מרווח הרווח התפעולי היה בין 13% ל-15% הרי שבשנתיים האחרונות הוא הצטמק בכ-10 נקודות ויותר. לא בדיוק רקע מזהיר להצטרף לתחרות בזבוז הכסף המכונה פורמולה 1. אולם ההחלטה להצטרף לסבב, התקבלה בימים העליזים, כאשר הרווחים והמרווחים היו גבוהים
והשוק הסיני הניב הכנסות ורווחים כמעט ללא מאמץ.
לפי הערכות שונות, אודי רכשה את קבוצת סאובר, שעל בסיסה מוקמת פעילות הפורמולה 1, תמורת 600 מיליון אירו, סכום לא גבוה בהתחשב בהערכות השווי האחרונות של קבוצות הפורמולה 1, אולם סכום לא נמוך כאשר סוכמה
העסקה, לפני שלוש שנים. בשנים אלה ערכן של קבוצות הפורמולה 1 התפוצץ.
באותו היום שבו הציגה אודי את מכונית הפורמולה 1 באירוע במינכן, התפרסם שטוטו וולף, הבוס של קבוצת הפורמולה 1 מרצדס-AMG, ובעל שליש ממניות מרצדס-בנץ גרנד פרי., החברה שבבעלותה קבוצת
הפורמולה 1, מעוניין למכור חלק מאחזקותיו בחברה, 5% ממניות החברה, לפי שווי שוק של 6 מיליארד דולר. השבוע, נערך הגרנד פרי של לאס ווגאס, ובו בזמן, אושר שהעסקה אכן יוצאת אל הפועל (אם כי הסכומים הכספיים לא פורסמו רשמית). וולף מכר 15% ממניות החברה שבבעלותו, Motorsport
Investment , שאחזקתה העיקרית היא 33.3% ממניות מרצדס-בנץ גרנד פרי תמורת לפי הערכות 300 מיליון דולר. הרוכש הוא ג׳ורג׳ קורץ, המייסד והמנכ"ל של קראודסטרייק, חברת הסייבר האמריקנית, שמאז 2019 היא גם ספונסורית של קבוצת הפורמולה 1. קורץ רכש מניות בעסק שרווחיו בשנה
האחרונה רשמו שיא. בהזדמנות הרכישה קורץ גם התמנה ל-"יועץ טכנולוגי" של מרצדס.
- אאודי מקצצת תחזית: המכסים תקעו מקלות בגלגלים
- האקרים פרצו לנתונים של פולקסוואגן- מידע על 3 מיליון לקוחות נגנב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהדו״ח הכספי לשנת 2024 של מרצדס-בנץ גרנד פרי עולה שהרווחיות שלה זינקה בחדות. ההכנסות הסתכמו ב-636 מיליון פאונד, גידול בשיעור 17%; הרווח התפעולי עמד על 160 מיליון פאונד
(41%+), מרווח 25% (עליה של 4 נקודות). ףרווח הנקי הסתכם ב-120 מיליון פאונד (44%+), מרווח 19% (עליה של 4 נקודות). אלו מרווחים שבמרצדס או באודי רק יכולים לחלום עליהם. החברה גם הכריזה על דיבידנד בסך 125 מיליון פאונד.
דגם קונספט של מכונית הפורמולה 1 2026 של אודי (מלפנים), על רקע מכוניות מרוצים של המותג. קרדיט: אודילאחר שמרצדס פורמולה 1 הגיעה לשווי 6 מיליארד דולר, אודי חוזרת לזירה אחרי 87 שנים
לאחר התרסקות הרווח התפעולי של החברה, רכשה אודי את קבוצת סאובר, שעל בסיסה הוקמה פעילות הפורמולה 1, ובכך חוזרת לאליפות לאחר היעדרות של 87 שנה; היעד: להתמודד על האליפות עד 2030
אודי, יצרנית מכוניות הפרימיום הגרמנית, הנמנית על קבוצת פולקסווגן, ערכה החודש אירוע תקשורתי לרגל הצטרפות המותג לזירת הפורמולה 1 החל בעונת 2026. באירוע החגיגי הוצג העבר הספורטיבי המפואר של המותג, שהחל בעידן הנאצי עם מכוניות המרוצים של אוטו יוניון, ובמהלכו
הציבו ראשי אודי מטרה למנהלי הקבוצה, התמודדות על אליפות העולם בפורמולה 1 ב-2030, העונה החמישית להשתתפות הקבוצה בסבב.
אמנם, הטקס היה חגיגי, אבל ספק אם לאודי, בדומה לשאר תעשיית הרכב הגרמנית, יש מה לחגוג בימים אלה. בשנתיים האחרונות התרסקו הביצועים
הכספיים של אודי, ואם בעבר מרווח הרווח התפעולי היה בין 13% ל-15% הרי שבשנתיים האחרונות הוא הצטמק בכ-10 נקודות ויותר. לא בדיוק רקע מזהיר להצטרף לתחרות בזבוז הכסף המכונה פורמולה 1. אולם ההחלטה להצטרף לסבב, התקבלה בימים העליזים, כאשר הרווחים והמרווחים היו גבוהים
והשוק הסיני הניב הכנסות ורווחים כמעט ללא מאמץ.
לפי הערכות שונות, אודי רכשה את קבוצת סאובר, שעל בסיסה מוקמת פעילות הפורמולה 1, תמורת 600 מיליון אירו, סכום לא גבוה בהתחשב בהערכות השווי האחרונות של קבוצות הפורמולה 1, אולם סכום לא נמוך כאשר סוכמה
העסקה, לפני שלוש שנים. בשנים אלה ערכן של קבוצות הפורמולה 1 התפוצץ.
באותו היום שבו הציגה אודי את מכונית הפורמולה 1 באירוע במינכן, התפרסם שטוטו וולף, הבוס של קבוצת הפורמולה 1 מרצדס-AMG, ובעל שליש ממניות מרצדס-בנץ גרנד פרי., החברה שבבעלותה קבוצת
הפורמולה 1, מעוניין למכור חלק מאחזקותיו בחברה, 5% ממניות החברה, לפי שווי שוק של 6 מיליארד דולר. השבוע, נערך הגרנד פרי של לאס ווגאס, ובו בזמן, אושר שהעסקה אכן יוצאת אל הפועל (אם כי הסכומים הכספיים לא פורסמו רשמית). וולף מכר 15% ממניות החברה שבבעלותו, Motorsport
Investment , שאחזקתה העיקרית היא 33.3% ממניות מרצדס-בנץ גרנד פרי תמורת לפי הערכות 300 מיליון דולר. הרוכש הוא ג׳ורג׳ קורץ, המייסד והמנכ"ל של קראודסטרייק, חברת הסייבר האמריקנית, שמאז 2019 היא גם ספונסורית של קבוצת הפורמולה 1. קורץ רכש מניות בעסק שרווחיו בשנה
האחרונה רשמו שיא. בהזדמנות הרכישה קורץ גם התמנה ל-"יועץ טכנולוגי" של מרצדס.
- אאודי מקצצת תחזית: המכסים תקעו מקלות בגלגלים
- האקרים פרצו לנתונים של פולקסוואגן- מידע על 3 מיליון לקוחות נגנב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהדו״ח הכספי לשנת 2024 של מרצדס-בנץ גרנד פרי עולה שהרווחיות שלה זינקה בחדות. ההכנסות הסתכמו ב-636 מיליון פאונד, גידול בשיעור 17%; הרווח התפעולי עמד על 160 מיליון פאונד
(41%+), מרווח 25% (עליה של 4 נקודות). ףרווח הנקי הסתכם ב-120 מיליון פאונד (44%+), מרווח 19% (עליה של 4 נקודות). אלו מרווחים שבמרצדס או באודי רק יכולים לחלום עליהם. החברה גם הכריזה על דיבידנד בסך 125 מיליון פאונד.
