מצלמות רכב - הסוס הטרויאני שאתם מתקינים ברכב שלכם
אם חששתם ממעקב על ידי הרכב, את הסוס הטרויאני הבא אתם מתקינים באופן עצמאי ויזום. חוקרי אבטחת מידע פרצו בקלות לעשרות דגמים של מצלמות רכב המותקנות בכלי הרכב על ידי הבעלים. המצלמות מתעדות אודיו ו-וידאו כלומר את כל השיחות ברכב, וידאו וחלקן גם מיקום באמצעות רכיב GPS.
פרטיות המשתמשים בכלי הרכב עלתה לכותרות בהקשר של כלי הרכב המיוצרים בסין, עם החשש כי כלי הרכב מצויידים ביכולות הקלטה ושידור של אודיו, וידאו ומיקום. יכולות אלו, כך עלה החשש פוגעות בפרטיות ובסודיות של המשתמשים השונים, ומאפשרים לגורמים עויינים לאסוף מידע רב על המשתמש ברכב.
עתה מפרסמים חוקרי אבטחת מידע כי מצלמות הרכב DashCams, עלולות לעשות את אותו הדבר בדיוק. בכנס Black Hat שיערך בתחילת אפריל בסינגפור ייחשפו חולשות אבטחת מידע קריטיות במצלמות הרכב.
מצלמות הרכב DashCams הן אביזר אפטרמרקט פופולרי מאוד, הנרכש על ידי הבעלים של הרכב לטובת צילום רצוף של מהלך הנסיעות ברכב, ולעיתים בעלות פונקציונליות הקלטה גם כאשר הרכב כבוי. קיימים דגמים שונים של מצלמות רכב כאשר המתקדמים שבהם משולבים גם עם מצלמה אחורית ויכולות wifi. המצלמות מהוות תיעוד עבור הנהג למקרה של תאונת דרכים ויכולות להוכיח אשמה של אחד הצדדים, כמו גם תיעוד לטובת הנהג במקרה שהוא מואשם על ידי המשטרה בביצוע עבירת תנועה שלא בוצעה. חלק מהמצלמות משולבות גם רכיבי GPS המתעדים את המיקום המדויק של הרכב, לרבות חותמת זמן.
עתה חושפים חוקרי אבטחת מידע כי פרצו בקלות ליותר מ – 20 דגמים שונים של מצלמות רכב המשולבות יכולות wifi, אספו תמונות, האזינו וניתחו מיקומים שונים כאשר כל המצלמות שנבדקו נמצאו עם הגנות אבטחה חלשות המאפשרות חדירה מיידית וקלה למידע המתועד על ידי המצלמה. למעשה תוך דקות נפרצו כל המצלמות, ואיפשרו האזנה לשיחות ברכב, מעקב אחר נתוני מיקום וחשיפה מלאה למידע הויזואלי (וידאו ותמונות) המתועד באמצעות המצלמה.
- רובריק זינקה - צמיחה של 48% והימור על בינה מלאכותית לאבטחת נתונים
- מחקר: רוב מתקפות הסייבר מתרחשות בסופ"שים ובחגים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב הזה, ההמלצה היא לכבות את רכיב ה wifi כאשר הוא לא בשימוש, לעדכן גירסאות ככל ויש כאלה מצד יצרניות המצלמות, רכישה של מצלמות מחברות מוכרות המודעות ופועלות בתחום ההגנה על המידע, ולעדכן קושחה וחומרה ככל ויש עידכונים כאלה. עוד ממליצים לעדכן סיסמאות קישוריות מול המצלמה ובשום אופן לא להישאר עם סיסמאות ברירת המחדל מהיצרן. אפשרות נוספת היא לחזור צעד אחד אחורה ולרכוש מצלמת דרך השומרת את המידע על גבי כרטיס זיכרון חיצוני, נטולת קישוריות באופן מוחלט.
- 3.לרובן אין wifibt (ל"ת)אנונימי 06/03/2025 17:58הגב לתגובה זו
- 2.אנונימי 06/03/2025 15:49הגב לתגובה זואת מי זה מפחיד רק את הפושעים
- 1.אנונימי 05/03/2025 21:21הגב לתגובה זוטוב לדעת
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
איון V. עיצוב שונה. מרווח פנימי מצוין. צילום יואב פולסאיון V - קרוסאובר חשמלי שימושי
מותג איון מוצא את עצמו בכותרות הכלכליות בגלל רשות התחרות שממליצה לבצע שינוי בזיכיון הייבוא. התעלמנו מהכותרות ולקחנו את האיון V לתהות על קנקנו בלי להתייחס לרעשי הרקע.
אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, ביצועים
פחות אהבנו: מתלים רכים, מערכות בטיחות אגרסיביות
ציון מסכם 4.1 בסולם פולס
מעט לפני ראש השנה העברית השיקה מחדש אוריון מוביליטי (חברה בת של יוניון מוטורס יבואנית טויוטה) את מותג AION בישראל, אחד המותגים של GAC הסינית. את GAC אנחנו זוכרים מסיבוב קצר ועגום משהו שנפגע קשות ממגיפת הקורונה (זוכרים שהיה כזה דבר?).
דגמי GAC החדשים עשו קפיצת דרך משמעותית מאז, ואוריון מוביליטי השיקה שלושה דגמים, את ה AION Y את ה AION HT שניהם ללא תקינה מערבית, ואת הדגם החשוב ביותר לשוק הישראלי הוא ה AION V שמגיעה עם תקינה מערבית מלאה.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר C-SUV |
| מימדים (מטר) | אורך 4.605 /רוחב 1.876 /גובה 1.686 /בסיס
גלגלים 2.775 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה | קדמית, חשמלית |
| הספק ומומנט | 204 כ"ס, 21.4 קג"מ |
| סוללה וטעינה | 75.3Kwh, טעינת AC בהספק 11Kw, טעינת DC בהספק 180Kw |
| טווח ותקן | 510 ק"מ. תקן
יצרן. |
| בטיחות | ציון איבזור בטיחות 7. |
| מחיר | 167.0 אש"ח |
האיון V שלנו מגיעה בכתום אדום בולט שעושה חסד עם העיצוב המעט שונה של האיון. חזית האיון V לא דומה לאף קרוסאובר גנרי על הכביש. יחידות תאורה גדולות תחומות עם שני פסי לד אנכיים ורחבים, חזית אטומה שנראית מחייכת משהו, כיתוב AION גדול במרכז וכונס אוויר שחור בתחתית. מהצד בולטת עוד יותר סכימת הצביעה של האיון V. הספים התחתונים (וחיפויי הגלגלים) שחורים, הדלתות בצבע המרכב, כתום במקרה שלנו, מסגרת החלונות העליונה בצבע לבן, הקורות האנכיות בצבע שחור, וקורות הגגון בצבע כסוף. מאחור דלת חמישית אנכית ויחידות תאורה גדולות גם בהן פסי לד אנכיים ורחבים.
פנים הרכב לוקח לקצה את ה'אין מתגים'. צג לוח מחוונים בגודל ''8.88, מולטימדיה בגודל ''14.6, עם קישוריות לאפל קארפליי. בשלב זה קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו באמצעות מתאם, ופתיחת ממשק ייעודי במסך. המפתיע היה שהרכב סגור ונעול, אני בבית, ושיחות הטלפון עוברות ישירות למתאם שבאוטו, למרות שהרכב כבוי ונעול.
