מצלמת רכב. צילום יואב פולס
מצלמת רכב. צילום יואב פולס

מצלמות רכב - הסוס הטרויאני שאתם מתקינים ברכב שלכם

אם חששתם ממעקב על ידי הרכב, את הסוס הטרויאני הבא אתם מתקינים באופן עצמאי ויזום. חוקרי אבטחת מידע פרצו בקלות לעשרות דגמים של מצלמות רכב המותקנות בכלי הרכב על ידי הבעלים. המצלמות מתעדות אודיו ו-וידאו כלומר את כל השיחות ברכב, וידאו וחלקן גם מיקום באמצעות רכיב GPS. 

יואב פולס | (3)

פרטיות המשתמשים בכלי הרכב עלתה לכותרות בהקשר של כלי הרכב המיוצרים בסין, עם החשש כי כלי הרכב מצויידים ביכולות הקלטה ושידור של אודיו, וידאו ומיקום. יכולות אלו, כך עלה החשש פוגעות בפרטיות ובסודיות של המשתמשים השונים, ומאפשרים לגורמים עויינים לאסוף מידע רב על המשתמש ברכב.

עתה מפרסמים חוקרי אבטחת מידע כי מצלמות הרכב DashCams, עלולות לעשות את אותו הדבר בדיוק. בכנס Black Hat שיערך בתחילת אפריל בסינגפור ייחשפו חולשות אבטחת מידע קריטיות במצלמות הרכב.

מצלמות הרכב DashCams הן אביזר אפטרמרקט פופולרי מאוד, הנרכש על ידי הבעלים של הרכב לטובת צילום רצוף של מהלך הנסיעות ברכב, ולעיתים בעלות פונקציונליות הקלטה גם כאשר הרכב כבוי. קיימים דגמים שונים של מצלמות רכב כאשר המתקדמים שבהם משולבים גם עם מצלמה אחורית ויכולות wifi. המצלמות מהוות תיעוד עבור הנהג למקרה של תאונת דרכים ויכולות להוכיח אשמה של אחד הצדדים, כמו גם תיעוד לטובת הנהג במקרה שהוא מואשם על ידי המשטרה בביצוע עבירת תנועה שלא בוצעה. חלק מהמצלמות משולבות גם רכיבי GPS המתעדים את המיקום המדויק של הרכב, לרבות חותמת זמן.

עתה חושפים חוקרי אבטחת מידע כי פרצו בקלות ליותר מ – 20 דגמים שונים של מצלמות רכב המשולבות יכולות wifi, אספו תמונות, האזינו וניתחו מיקומים שונים כאשר כל המצלמות שנבדקו נמצאו עם הגנות אבטחה חלשות המאפשרות חדירה מיידית וקלה למידע המתועד על ידי המצלמה. למעשה תוך דקות נפרצו כל המצלמות, ואיפשרו האזנה לשיחות ברכב, מעקב אחר נתוני מיקום וחשיפה מלאה למידע הויזואלי (וידאו ותמונות) המתועד באמצעות המצלמה.

בשלב הזה, ההמלצה היא לכבות את רכיב ה wifi כאשר הוא לא בשימוש, לעדכן גירסאות ככל ויש כאלה מצד יצרניות המצלמות, רכישה של מצלמות מחברות מוכרות המודעות ופועלות בתחום ההגנה על המידע, ולעדכן קושחה וחומרה ככל ויש עידכונים כאלה. עוד ממליצים לעדכן סיסמאות קישוריות מול המצלמה ובשום אופן לא להישאר עם סיסמאות ברירת המחדל מהיצרן. אפשרות נוספת היא לחזור צעד אחד אחורה ולרכוש מצלמת דרך השומרת את המידע על גבי כרטיס זיכרון חיצוני, נטולת קישוריות באופן מוחלט.


תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לרובן אין wifibt (ל"ת)
    אנונימי 06/03/2025 17:58
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנונימי 06/03/2025 15:49
    הגב לתגובה זו
    את מי זה מפחיד רק את הפושעים
  • 1.
    אנונימי 05/03/2025 21:21
    הגב לתגובה זו
    טוב לדעת
לקסוס טויוטה החדש (יצרן)לקסוס טויוטה החדש (יצרן)

לקסוס של טויוטה חוזרת למשחק: ה-LFA בגרסה חדשה - חשמלית, חדה, ומרשימה

יצרנית הרכב הגדולה בעולם חושפת את היורשת של ה-LFA האייקונית משנת 2010, והפעם היא מופעלת בחשמל טהור. האם מדובר בעוד רכב תדמיתי, או בתחילתו של עידן חדש לטויוטה ולקסוס בזירת הפרימיום החשמלית?



רן קידר |
נושאים בכתבה לקסוס


טויוטה חשפה את קונספט ה-LFA החשמלי - היורשת של מכונית העל המיתולוגית של לקסוס משנת 2010. המעבר המהיר ממנוע V10 טבעי לסוללת מצב מוצק ומנועים חשמליים מסמל אסטרטגיה נועזת: טויוטה, שתמיד נתפסה כשמרנית בכל הנוגע לרכבים חשמליים, מבקשת כעת לכבוש מחדש את שוק הפרימיום בעידן החשמלי.

ההשקה התקיימה בוונ סיטי שביפן, לצד דגמי GR GT ו-GR GT3, ומדגישה כוונה ברורה להטמיע טכנולוגיות מתקדמות בדגמים סדרתיים עתידיים.

עיצוב שמכבד את העבר, מסתכל לעתיד

העיצוב של הדגם החדש שומר נאמנות לקווי ה-DNA של המקור: מכסה מנוע ארוך, פרופיל נמוך ורחב, וזנב אירודינמי מובהק. אך הגרסה החשמלית מוסיפה שפה עיצובית מינימליסטית ועתידנית - תאורת LED דקיקה, קווים חדים וחלקים, וכמובן העדר מערכות קירור מסורתיות או פליטות גזי פליטה.

מבנה הרכב מבוסס על שלדת אלומיניום משותפת עם דגם ה-GR GT. הרכב החדש גדול במעט מקודמו - ארוך ב-7.5 אינץ' ורחב ב-5.7 אינץ' מה-LFA המקורית, עם בסיס גלגלים מוארך המבטיח יציבות משופרת במהירויות גבוהות.

בתוך התא, יוק (yoke) במקום ההגה המסורתי רומז על מערכת נהיגה אוטונומית מתקדמת, בשילוב חומרי פרימיום כמו עור איכותי וסיבי פחמן.

טכנולוגיה מתקדמת - סוללות מצב מוצק בדרך

פרטים טכניים מדויקים עדיין מוגבלים, אך טויוטה מבהירה כי מדובר ב-"halo car" - רכב דגל שתפקידו העיקרי הוא פיתוח וייעול טכנולוגיות שיועברו בהמשך לדגמים מסחריים. במרכז הבמה: סוללות מצב מוצק שמבטיחות טעינה מהירה משמעותית וטווח נסיעה ארוך יותר.

מערכת ההנעה החשמלית מבטיחה תאוצה מיידית ללא עיכוב, בניגוד למנועי בעירה, אך שומרת על חוויית נהיגה ספורטיבית דרך מערכות בקרת יציבות מתקדמות. ההשקה מציינת את עקרון "שיקינן סנגו" - מסורת יפנית של שימור והעברת ידע, בהובלת אקיו טוידה, יו"ר טויוטה ונהג מקצועי בעצמו.

לא רק חשמל - דגמי GR GT בדרך למסלולים

טויוטה (יצרן)טויוטה (יצרן)

טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?

על הכישלון של טויוטה בתחום הרכבים החשמליים ועל ההצלחה ההיברידית

יעקב צלאל |
נושאים בכתבה טויוטה

טויוטה חנכה השנה בארה״ב מפעל גדול לייצור סוללות, המפעל הראשון לייצור סוללות של קבוצת הרכב הגדולה בעולם מחוץ ליפן ובצפון אמריקה. בעוד שבשנים האחרונות יצרניות רכב היו מעורבות כמשקיעות בהקמת מפעלי סוללות לכלי רכב חשמליים, בכימיות ו-LFPToyota Battery Manufacturing, North Carolina (TBMNC), שבהקמתו יושקעו 14 מיליארד ד׳, לאחרונה החל להפעיל שני קווי ייצור ראשונים, וצפוי להגיע לתפוקה מלאה ב-2030. אולם זה מפעל שונה בתכלית ממפעלים לייצור סוללות לכלי רכב חשמליים. 

במפעל ייצרו, בשלב הראשון להפעלתו, סוללות בכימיית ניקל מטאל היידריד (NiMHICE (מנועי בעירה פנימית) ועד לכלי רכב הייברידיים, פלאג-אין הייבריד וכלי רכב חשמליים. לאחרונה, עבדנו גם על רכבי FCEV (תאי דלק חשמליים) וכלי רכב המונעים במנוע בעירה פנימית המוזן במימן,״ הסביר לאחרונה הירוק נקג׳ימה, סגן נשיא בקבוצה, את האסטרטגיה. מי שהגה את האסטרטגיה ויישם אותה ראשון, הוא יו״ר הקבוצה, אקיו טויודה, מי שכיהן עד לפני כשנתיים כ-CEO וגם כיום השפעתו, כך נדמה, לא פחתה.

טויוטה כבר שיווקה בעבר מכוניות בהנעת תאי דלק חשמליים, בכמויות של כ-1,000 יחידות לרבעון, אולם ברבעון האחרון הוא הפסיקה גם פעילות זו. מכוניות בעלות מנוע בעירה פנימית המוזן במימן לא שווקו מעולם, אולם טויוטה מקדמת את הטכנולוגיה ע״י פיתוחה והצגתה כמכונית מרוצים שהחברה מציגה מפעם לפעם. לאחרונה הציגה החברה קורולה שהוסבה למרוצים המוזנת במימן מונזל, בניגוד למימן גזי. מרבית הפיתוחים המוכרים של מימן מבוססים על מימן גזי. אולם בכל מקרה, שימוש במימן להזנת מכונית פרטית, אם בטכנולוגיית תאי דלק חשמליים, ואם במנועי בעירה פנימית, הוא בעייתי, וזה עוד לפני שמדברים על תשתית תדלוק מימן, שכיום אינה קיימת.

הרכבת סוללה במפעל טויוטה בארה״ב (טויוטה)


הסיבות לפיגור של טויוטה, ועימה כל תעשיית הרכב היפנית, בפיתוח כלי רכב חשמליים, נעוצות קודם כל בשמרנות היפנית. בעוד טויוטה היתה חלוצה בפיתוח מכוניות הייבריד, בסוף המאה הקודמת, הרי שהיה מדובר עדיין במנוע בעירה פנימית, תחום שטויוטה היתה חזקה בו וזו לא היתה מהפכה, אלא אבולוציה (פרדיננד פורשה פיתח מערכת הייבריד, למעשה מאריך טווח, המבוססת על שילוב מנועי בעירה פנימית ומנועים חשמליים, כבר ב-1900). כתוצאה מהשמרנות של טויוטה, והדומיננטיות שלה בשוק הרכב היפני, והעדר תמריצים ודחיפות בפיתוח מכוניות חשמליות מצד הממשל היפני, טויוטה התחמקה ממטלה זו. לאורך השנים בכירי טויוטה הסבירו שהסוללות יקרות מדי; שתשתיות הטעינה אינה מספיקות; שיהיו קשיים בהשגת מינרלים לסוללות; ושכלי רכב חשמליים (BEV)ולהעניק לדור הבא של דגמים חשמליים שמות מסחריים מוכרים (מהלך דומה עשתה גם קבוצת פולקסווגן, שתזנח את הקידומת לטובת שמות מוכרים כמו גולף ופולו).