דוחות

רב-בריח תולה את תקוותה ב״צמיחה הגדולה״ שתבוא אחרי המלחמה; בינתיים החברה הפסדית

חברת הדלתות מדווחת על חזרת הביקושים מצד השוק והגברת ההיצעים מצידה. ההפסד הנקי אמנם גדל לעומת שנה שעברה אך קטן לעומת הרבעון הקודם. שמואל דונרשטיין ״החברה ערוכה לתת מענה לגידול בביקושים למוצריה שיגיע עם החזרה לשגרה״
חיים בן הקון | (1)

רב בריח  רב בריח -0.39% מדווחת על צמיחה של 11.5% בהכנסות, ועליה של 174ֿ% בהפסד הנקי לעומת הרבעון המקביל. זאת בעיקר לאור ההאטה בענףהנדל״ן בעקבות המלחמה, שפגעה בחברות רבות בענף.

 

במקביל, השלימה החברה ברבעון מהלכים פיננסים לטיוב מקורות המימון שהותאמו לפעילות החברה; בעקבות המהלך, עברה החברה להון חוזר חיובי.

חוזרת לפסי צמיחה: התוצאות הכספיות של רב בריח

קבוצת רב-בריח מסכמת את הרבעון השלישי של שנת 2024 ומציגה התאוששות בפרמטרים התפעוליים לעומת הרבעונים הקודמים של השנה והרבעון הרביעי של 2023, בתחילתו פרצה המלחמה. 

 

הקבוצה סיימה את הרבעון השלישי של שנת 2024 עם הכנסות בסך של כ-177.4 מיליון שקל. זאת, בהשוואה לכ-159.2 מיליון שקל ברבעון הקודם ולכ-200.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

 

הרווח הגולמי של רב בריח ברבעון השלישי של שנת 2024 הסתכם בכ-34.3 מיליון שקל, שיפור ניכר לעומת רווח גולמי בסך של כ-17.4 מיליון שקל שהציגה החברה ברבעון השני של השנה, ובהשוואה לרווח גולמי של כ-37.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ברבעון השלישי משקף, בין היתר, את מהלכי ההתייעלות שביצעה החברה לשיפור הרווחיות.

  

הרווח התפעולי של החברה ברבעון השלישי של השנה הסתכם בכ-2.7 מיליון שקל, וזאת לאחר הפסד תפעולי ברבעון השני של השנה, ורווח תפעולי בסך של כ-4.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השיפור לעומת הרבעון הקודם נבע ממהלכי ההתייעלות בהם נקטה החברה.

 

ה-EBITDA המתואמת של החברה ברבעון השלישי של השנה עלה לכ-18.1 מיליון שקל, גבוה מה-EBITDA ברבעון השלישי אשתקד, טרום המלחמה, שהסתכמה בכ-18 מיליון שקל, לעומת כ-925 אלף שקל ברבעון הקודם השנה. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ההפסד הנקי של החברה ברבעון השלישי של השנה ירד ל-8.5 מיליון שקל, נמוך מההפסד הנקי ברבעון המקביל בשנה שעברה שהסתכם בכ-3 מיליון שקל.

 

רב בריח השלימה בחודש יולי האחרון הנפקת אג"ח להמרה בהיקף של כ-69.3 מיליון שקל. לצד זאת, דיווחה החברה על חתימת הסכמים עדכניים עם הבנקים המממנים את פעילותה, בעקבותיהם הותאמו תנאי האשראי של החברה לצרכי החברה בשנים הבאות וכן הותאמו אמות המידה הפיננסיות של החברה מול הבנקים הממנים לפעילותה של החברה. מהלכים אלו הובילו למעבר להון חוזר חיובי ברבעון השלישי השנה.

 

המגזרים העסקיים ומנועי הצמיחה של החברה

 

ברמת המגזרים העסקיים, החברה רשמה ברבעון השלישי שיפור בשוק הפרטי. ההכנסות ממגזר זה הסתכמו בכ-42.2 מיליון שקל, לעומת כ-41.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, והרווח המגזרי בשוק זה עלה לכ-3.9 מיליון שקל, לעומת כ-1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

במגזר הקבלנות (בנייה רוויה ושוק מוסדי) רשמה החברה ברבעון השלישי של 2024 הכנסות בסך של כ-109.1 מיליון שקל, לעומת כ-128.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כאשר המגזר הסב לחברה הפסד של כ-1.9 מיליון שקל, לעומת רווח מגזרי של כ-4.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במגזר הנעילה, המהווה את אחד ממנועי הצמיחה של החברה, נרשמה עלייה בהכנסות לסך של כ-18.5 מיליון שקל, לעומת כ-14.1 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023.

״החברה ערוכה לתת מענה לגידול בביקושים למוצריה שיגיע עם החזרה לשגרה״

שמואל דונרשטיין, בעל השליטה ומנכ"ל קבוצת רב-בריח: "ברבעון השלישי של שנת 2024 אנו רואים את הפירות הראשונים של המהפכה התפעולית שבוצעה בשורות קבוצת רב בריח, וזאת לצד תרומה חיובית של ההתאוששות בסביבה העסקית על רקע התקופה המאתגרת והשלכות מלחמת חרבות ברזל.

בהשוואה לרבעונים הקודמים של השנה, שהושפעו באופן מהותי מהשלכות המלחמה, אנו מזהים עתה בזהירות מגמה חיובית בסביבה העסקית וצופים שיפור נוסף גם בהמשך השנה, ומקווים כי בתקופה הקרובה אף נוכל לחזור לרמות הפעילות שאפיינו את פעילות הקבוצה טרום המלחמה.

תוצאות הפעילות בשוק הפרטי משקפות בעיקר את החזרה ההדרגתית של ביקושים בעקבות חזרתם של חלק מכוחות המילואים לביתם ואת התחלת שיקום האזורים הפגועים בצפון הארץ ובדרומה.

ברמת הקבוצה, ביצענו שורה של מהלכים להגדלת כושר הייצור, הרחבת היצע המוצרים ללקוחות, ולשיפור הרווחיות. כבר ברבעון זה הצלחנו לשפר משמעותית את שיעור הרווחיות הגולמית ולייצב את הרווחיות התפעולית, כאשר אנו מעריכים כי ברבעונים הבאים יבואו לידי ביטוי באופן משמעותי יותר פירות תכנית ההתייעלות שביצענו, במסגרתה ייחסכו הוצאות בהיקף גבוה. בד בבד, השלמנו ברבעון את הצעדים הפיננסיים מול הבנקים ומול שוק ההון, והחברה ערוכה לתת מענה לגידול בביקושים למוצריה שיגיע עם החזרה לשגרה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יוגב 29/11/2024 00:36
    הגב לתגובה זו
    פשיטת רגל
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳