דוחות

שבא: הכנסות של 39 מ' שקל ברבעון, רווח של 15.6 מ' שקל, זינוק של 35%

מיעוט הטיסות הביא להמשך גידול בהוצאות כרטיסי אשראי של הישראלים גם ברבעון השלישי - ההכנסות של ש.ב.א צמחו ב-9.7% ברבעון לצד זינוק של 34.5% ברווח
רוי שיינמן |
נושאים בכתבה איתן לב טוב שבא

שבא, מפתחת ומנהלת מערכות התשלומים הלאומיות באשראי, מדווחת על תוצאות הרבעון השלישי של שנת 2024. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון בכ-39.4 מיליון שקל, צמיחה של כ 9.7% בהשוואה להכנסות של כ-35.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה הגידול נובע בעיקר מהצמיחה בהכנסות מבוססות תנועות ותשתית ועדכון התעריפים ממאי 2023.

איתן לב טוב, מנכ

איתן לב טוב, מנכ"ל שבא; קרדיט: יחצ

 

הרווח התפעולי עמד על כ-15.6 מיליון שקל, צמיחה של כ-34.5% לעומת כ- 11.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. לדברי החברה הצמיחה ברווח התפעולי התרחשה לאור הצמיחה בהכנסות לצד עליה מתונה יותר בהוצאות החברה. הרווח הנקי הסתכם ב-15.5 מיליון שקל.

 

הכנסות ממימון נטו הסתכמו ב 3.7 מיליון שקל לעומת הכנסות מימון ברבעון המקביל של 0.1 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת (אחרי מימון ומיסים) הסתכם ברבעון השלישי בכ-18.1 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ב-43.7 מיליון שקל.

 

ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות  נכון ל-30 בספטמבר 2024, הסתכם בכ-247 מיליון שקל, לעומת הון העצמי של 231 מיליון שקל ב-31 בדצמבר 2023, זאת לאחר שבמהלך חודש אפריל, חילקה החברה דיבידנד בסך 25 מיליון ש"ח לבעלי המניות.

 

"הרבעון השלישי אופיין בעליה בהכנסות החברה לאור הגידול בהיקפי הפעילות של המשק, בדגש על הצמיחה בשימוש בכרטיסי חיוב", מסר איתן לב טוב, מנכ"ל שבא. "החברה מבצעת השקעות נרחבות במערכות טכנולוגיות מתקדמות ומקפידה להמשיך ולשפר אותן בהתאם לסטנדרטים הגבוהים ביותר. בנוסף למגמה המתמשכת של צמיחה בפעילות, המשכנו ברבעון הנוכחי לפתח את מנועי הצמיחה של החברה תוך החתמה של לקוחות חדשים לקבלת שירותים שלאורך זמן ישפיעו על הכנסות החברה. בנוסף לכך במהלך הרבעון האחרון חיברנו משתתפים וגופים נוספים למערכות התשלומים שלנו שיוכלו להנות ממוצרים ושירותים שונים של החברה".

 

מניית ש.ב.א נסחרת לפי שווי של 852 מיליון שקל אחרי עלייה של 41% מתחילת השנה ושל 45% בשנה האחרונה.

מניית ש.ב.א בשנה האחרונה

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳