האם קיסטון מעניינת להשקעה לטווח בינוני-ארוך?
קיסטון קיסטון אינפרא -0.96% היא קרן ריט מעניינת כי היא משקיעה בתחום שהולך וצומח. ואף שחלק מהמשקיעים אולי חשבו שבמלחמה התחום יירד ויילך, הגופים המוסדיים דווקא אומרים שמבחינתם הכל מצוין. הם אומרים שהם רוצים להשקיע ושיש תשואה יפה.
קיסטון היא קרן תשתיות שמצד אחד נמצאת בהנחה - כמחצית מההון שלה נסחרת כיום, אבל כשמסתכלים פנימה רואים את הערכים לפי הדוחות והמצגות. מנכ"ל החברה, נבות בר, סיפר בוועידת ההשקעות של ישראל על התשואה הפנימית של הנכסים. לדבריו, רואים תשואה משמעותית, ובהינתן שמכפיל ההון נמוך - התשואה גבוהה יותר באופן משמעותי. אתמול החברה הנפיקה מניות ואופציות ודיללה את המשקיעים, המניה ירדה, אבל האופטימיות נמשכת - בעלי השליטה גיל דויטש, רוני בירם ונבות בר הגדילו אחזקות מ-16% ל-22%.
למה הנפקתם מניות ואופציות?
"אני לא יודע כמה גיוסים כאלה היו מאז תחילת המלחמה. אני יזם, אז אני אופטימי מטבעי. לא רוצה להגיד את המשפט של כמה נמוך אפשר לרדת כי תמיד אפשר", אומר בר. "בצער רב, מדינת ישראל מוכיחה שהיא צומחת ממשברים. שוק התשתיות באופן כללי הוא שוק שמרן. יש לנו בדרך כלל לקוח אחד שהוא מדינה. ההנפקה נעשתה בעיקר בגלל האופטימיות, אבל גם בגלל הפסימיות. מצאנו חלון זמנים קצר לעשות את זה וניצלנו אותו. כשיקרו הפתעות יהיה קשה הרבה יותר לגייס".
הגדלתם את ההחזקה בקרן עצמה.
"אנחנו בעל המניות הגדול ביותר בקיסטון. אני לא מכיר עוד דרך להבהיר שאנחנו בטוחים מאוד בעסקים".
העסק המרכזי של החברה הוא אגד, שלפי הדו"חות מייצרת תשואה של 12%.
"ההיילייט הראשון הוא לתפוס חברה שעושה את המעבר מהשלב הלא יעיל שלה לשלב המתקדם".
מי מכם אמר שהוא רוצה את אגד?
"אני. קנינו אותה לפי שווי של 5 מיליארד שקל", אומר בר. "באוקטובר עברה שנה, והיא עושה תשואה פנימית של 12%".
מה יהיה בהמשך?
"נשמור על זה. דווקא בנקודת המעבר שתפסנו אותה - ממקום של חוסר יעילות לחברה התחרותית שנהפוך אותה. אנחנו רואים המון פוטנציאל - יש בה הרבה נדל"ן שלא פותח מעולם".
- יוסי כרמיל מסכם 20 שנה בסלברייט: משווי אפסי ל-5 מיליארד דולר
- יעקב אטרקצ'י: "התחדשות עירונית עברונו זו שליחות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהם מנועי הצמיחה?
"הפעילות בחו"ל. שינינו מתודולוגיות עבודה. החברה חשבה רק תפעול והבאנו שינוי".
האופציה שקיימת לעוד שנה-שנתיים תמומש ותגיעו ל-100%?
"אנחנו מאוד מקווים. אני רק מזכיר שלמייסדים שמכרו לנו 60% יש אופציות פוט. אנחנו מעודדים אותם לממש את האופציה".
אחרי ההנפקה המניה ירדה. מהזווית של המשקיע זה מוריד את הלהבות והיא נסחרת סביב חצי מההון העצמי, אתה מדבר על תשואה פנימית של 12%.
"התשואה על ההון היא 19% והתשואה התזרימית היא 10%".
אתם גובים דמי ניהול של 1%, משקיע אמור לראות כאן תשואה של 12%-20% בשנה, מה השוק מפספס?
"קטונתי. כנראה שכל האמירות סביבינו משפיעות על האווירה הכללית, אבל אין לי מה לדבר על דמי הניהול, אני מדבר על תשואות. הטבע מראה שבטווח הארוך המספרים מתיישרים. תשואת הדיבידנד על מחיר המניה היום הוא בערך 8%. אנחנו מהמעטות ששמרו על חלוקת דיבידנדים אחרי המלחמה. הנכסים שלנו מאוד תזרימיים, קיסטון מכניסה כרבע מיליארד שקל מזומן בשנה".
גיוסים ב-2024, יהיו עוד הפתעות?
"שום דבר זה לא הפתעה. עשינו את ההערכה שנה קדימה. אם יהיו או לא - אין לנו תכניות כרגע. גייסנו עכשיו מתוך מטרה להיערך לשנה ולכל תרחיש".
לצד כל זה, חברת סאנפלאואר סאנפלאואר -0.65% של קיסטון עדכנה היום על התקדמות לקראת הקמת מגה פרויקט אגירה בארה"ב.
- 7.יוגב נהג ותיק 15/02/2024 09:41הגב לתגובה זונהג 30 שנה. אין הפסקות,אין שירותים,רק רוצים שתנהג.. שיגיעו לחקירות במשטרה הכל יתהפך עליהם.. כמה אפשר לדפוק את הנהגים.
- 6.דרור 13/02/2024 22:48הגב לתגובה זוכל הרווח של אגד מגיע ממשרד התחבורה,הם פותחים וסוגרים את הברז. מחר המשרד יכול לשנות תוכניות והסיפור יראה אחרת. בתחרות שנוצרה בענף בשנים האחרונות,לא הייתי נכנס לזה.
- 5.BABA 13/02/2024 19:25הגב לתגובה זורק להפחית דמי ניהול בבקשה!בנתיים נהנה מהדבידנד כל רבעון כמו שעון.
- 4.הוא מדבר הרבה ובינתיים עושה הנפקות בדיסקאונט משמעותי . (ל"ת)אייל 13/02/2024 16:18הגב לתגובה זו
- 3.עובד 13/02/2024 15:37הגב לתגובה זומשחקים עם הכסף של המשקעים כנהג אוטובוס אין יכולת להרוויח כסף מתחבורה ציבורית אולי רק בעזרת הממשלה ותיקצוב משרד התחבורה
- 2.יריב 13/02/2024 15:13הגב לתגובה זואחרת תמשיכו להסחר בפחות מחצי ההון.
- 1.השוק חכם ומתמחר את המניה ב40% מההון (ל"ת)פעיל 13/02/2024 12:50הגב לתגובה זו
- השוק בארץ חכם? חחח (ל"ת)ך 13/02/2024 23:22הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם
אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגזינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%
בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות? אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%
מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח
הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה:
דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים
- ארית זינקה 8.7%, פוםוום 14%; ת"א ביטוח זינק 2.5% - נעילה ירוקה בתל אביב
- ארית נפלה 20%, טבע זינקה 3%, המדדים שברו שיאים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
