אמיר פנוש
צילום: יחצ

סיוה - ירידה של 20% בהכנסות; הרווחיות הגולמית עלתה ל-92%

החברה מדווחת על ירידה בהכנסות אבל עליה ברווחיות הגולמית - בגלל מכירת אינטרינסיקס והחזרה למודל קניין רוחני מלא; בנוסף החברה מרחיבה את תוכנית הרכישה העצמית ל-844 אלף מניות
רוי שיינמן |

חברת סיוה סיוה המתכננת רכיבי מוליכים למחצה ומספקת טכנולוגיות קישוריות וחישה חכמה, מדווחת על תוצאותיה לרבעון השלישי, ללא פעילות אינטרינסיקס שנמכרה במהלך הרבעון - הכנסות החברה הסתכמו ב-24.1 מיליון דולר לעומת 30 מיליון דולר ברבעון המקביל - ירידה של 20%. הרווח הגולמי ירד גם כן מ-26.7 מיליון דולר ל-22.1 מיליון דולר, אבל שיעור הרווח הגולמי מההכנסות גדל מ-89% ל-92%, וזאת בזכות מכירת אינטרינסיקס - במהלך הרבעון הודיעה סיוה שתמכור את אינטרינסיקס, שנתיים בלבד לאחר הרכישה, ב-35 מיליון דולר.

במהלך הרבעון השלישי חתמה סיוה על 13 הסכמים לרישוי טכנולוגיות, מתוכם 4 עם לקוחות חדשים ו-2 עם יצרני מכשירי קצה. ההסכמים היו לאספקת טכנולוגיות למגוון שווקים ויישומים, בהם קישוריות Wi-Fi 7, Wi-Fi 6 ובלוטות׳ 5. 

הרווח התפעולי ירד ב-78% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-1.6 מיליון דולר, והרווח הנקי המתואם ירד ב-72% ל-1.4 מיליון דולר. בשורת הרווח למניה רשמה החברה רווח של 6 סנט, לעומת רווח של 22 סנט ברבעון המקביל. הרווח הנקי והרווח למניה על בסיס Non-GAAP שכללו את פעילות אינטרינסיקס הסתכמו ב-0.4 מיליון דולר וב-2 סנט, לעומת 4.7 מיליון דולר ו-20 סנט ברבעון המקביל.

בנוסף, סיוה הודיעה, כי דירקטוריון החברה אישר הרחבת תוכנית הרכישה העצמית ל-700 אלף מניות נוספות. נכון לסוף הרבעון השלישי, נותרו לחברה כ-144 אלף מניות לרכישה חוזרת במסגרת התוכנית הקיימת, כך שעם הרחבתה רשאית סיוה לבצע רכישה חוזרת של כ-844 אלף מניות. לדברי מנכ"ל סיוה, אמיר פנוש: "הרחבת הרכישה העצמית מהווה הבעת אמון של הדירקטוריון בתוכנית האסטרטגית של החברה להשגת צמיחה ורווחיות ארוכות טווח ויצירת ערך לבעלי המניות".

סיוה רכשה את אינטרינסיקס ב-33 מיליון דולר, ולדברי החברה הסיבה למכירה הינה העובדה שאינטרינסיקס, הנמצאת בבעלותה המלאה, איננה פועלת במודל של קניין רוחני, מה שפגע בשיעורי הרווחיות שלה. ״חוזקה של סיוה במשך השנים היה בפיתוח טכנולוגיות קניין רוחני ומכירת רישיונות לתכנון שבבים, ששולבו ביותר מ-16 מיליארד מוצרים עד היום״, אמר פנוש לאחר המכירה.

לאחר מכירת אינטרינסיקס, סיוה צופה הכנסות של 23.3-25.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי (ללא פעילות אינטרינסיקס). הרווח הגולמי ברבעון הרביעי צפוי להסתכם בכ-90%, ובכ-92% על בסיס Non-GAAP. הוצאות התפעול, בנטרול הוצאה בסך 4.2 מיליון דולר בגין תגמול מבוסס מניות לעובדים והפחתה לא מוחשית בסך 0.3 מיליון דולר בגין רכישות, צפויות להסתכם ב-20.1-21.1 מיליון דולר. הכנסות המימון צפויות להסתכם בכ-1.1 מיליון דולר. המס ברבעון הרביעי צפוי להסתכם בכ-1.4 מיליון דולר, ומספר המניות צפוי לעמוד על 25.1 מיליון.

בצד הרווחים - הרווח המתואם למניה צפוי להסתכם בכ-6 סנט. סיוה צופה רווח גולמי של 90% מההכנסות גם ב-2024, ורמת הוצאות כוללת (עלויות מכר והוצאות תפעול) דומה לזו של 2023. החברה ציינה, כי הרווחיות התפעולית בשנה הבאה צפויה להשתפר עם הצמיחה בהכנסות, וכי תמסור תחזית מפורטת יותר ל-2024 ברבעון הבא.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מנית סיוה נסחרת במחיר של 20.3 דולר למניה ושווי שוק של 479.9 מיליון דולר. בחודש האחרון עלתה המניה ב-12% אבל מתחילת השנה ירדה ב-19% וב-12 החודשים האחרונים ירדה ב-30%.

מנית סיוה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד 5.11%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

שמעון אקהויז יור ואסף קורנר סופוייב; קרדיט: אתר החברהשמעון אקהויז יור ואסף קורנר סופוייב; קרדיט: אתר החברה
ראיון

יו״ר סופוווייב: ״2025 תהיה השנה הראשונה שבה נציג רווח נקי״

יו״ר סופווייב ד"ר שמעון אקהויז אומר כי הנפקה בנאסד״ק תקרה "כשהזמן יהיה נכון", מדגיש את גל הביקושים שנוצר בעקבות תרופות ההרזיה GLP-1 וחושב שהדרך בסופווייב רק התחילה

מנדי הניג |

לפני שלוש שנים היא הייתה רק עוד חברת חלום בשוק האסתטיקה הרפואית, היום סופווייב -3.14%   כבר משחקת בליגה של הגדולים. החברה הישראלית שמאחורי טכנולוגיית האולטרסאונד למיצוק העור מציגה רווח נקי שני ברציפות, ומדווחת על למעלה מ-660 אלף טיפולים שבוצעו ברחבי העולם. קפיצה במכירות, התרחבות וביקוש גדל מצד משתמשי תרופות הGLP-1, את המגמה הזאת מרגישים גם במחיר המניה, שטיפסה השנה ביותר מ-115% ומשקפת לסופווייב שווי שוק של כ-1.13 מיליארד שקל.

ברבעון השלישי רשמה סופווייב הכנסות של כ-21.1 מיליון דולר - עלייה של כ-56% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ממכירת פולסים עלו בכ-55% ל-8.3 מיליון דולר, וההכנסות ממכירת מכונות טיפסו בכ-57% ל-12.8 מיליון דולר. הרווח הגולמי צמח בכ-53% ל-15.5 מיליון דולר ושיעורו נותר גבוה, סביב 74%. הרווח התפעולי עמד על 1.5 מיליון דולר, לעומת הפסד של 1.3 מיליון דולר בשנה שעברה, והחברה סיימה את הרבעון ברווח נקי של מיליון דולר ותזרים חיובי של 2.5 מיליון דולר. גם בתשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה החברה צמיחה של 42% בהכנסות, לרמה של 58.7 מיליון דולר.

על רקע התוצאות, ישבנו לשיחה עם יו"ר סופווייב ד"ר שמעון אקהויז ועם סמנכ"ל הכספים אסף קורנר - על הדרך לרווחיות, המודל העסקי שמאפשר לחברה להציג שיעור רווח גולמי חריג לענף, גל הביקוש שנוצר בעקבות תרופות ההרזיה.

זה כבר רבעון שני של רווחיות נקייה, אחרי כמה רבעונים שבהם לא הצלחתם לגלגל את זה לשורה התחתונה. איך ממשיכים ומשמרים את הרווחיות, ועדיין שומרים על הצמיחה?

אסף קורנר: "כן, זה רבעון שני של רווחיות נקייה, כמו שדיווחנו. אנחנו רואים את הצמיחה בהכנסות, וחושבים שיש עדיין מקום להמשיך לצמוח ולשפר את הרווחיות. בעבר אמרנו שנגיע לאיזון תפעולי בשנת 2025, וכעת אנחנו אומרים ששנת 2025 תהיה רווחית גם מבחינת רווח נקי. זה הכיוון שאנחנו הולכים אליו וממשיכים בו."

מה בעצם תורם הכי הרבה לרווחיות הזו?