אדגר: הנכסים המניבים בפולין הביאו לגידול בהכנסות ל-76 מיליון שקל; הרווח הנקי גדל
הכנסות חברת אדגר -0.61% , הפועלת בתחום הנדל"ן המניב ומתמחה ברכישה, פיתוח והשבחת נכסי נדל"ן, הסתכמו ברבעון הראשון של השנה ב-76.2 מיליון שקל, עליה של כ-13.6% לעומת 67.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לחברה פעילות בינלאומית ב-4 מדינות: קנדה (בעיקר טורונטו), ישראל (בעיקר בתל אביב), בלגיה (אנטוורפן) ופולין (וורשה). עיקר העלייה נובעת מהגידול בהכנסות בפולין בסך כ-7.5 מיליון שקל, בעיקר משיפור בשיעור התפוסה הממוצע, מנכסים חדשים וכן מגידול בהכנסות בישראל בסך כ-3.1 מיליון שקל מהנכס אדגר 360. העלייה קוזזה בחלקה בעיקר כתוצאה מקיטון הכנסות בקנדה כתוצאה ממימוש נכסים וירידה בתפוסה. ה-NOI ברבעון הסתכם בכ-67.9 מיליון שקל, עלייה של כ-9.2% לעומת כ-62.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מעלייה בשיעור התפוסה הממוצע בפולין, גידול בהכנסות באדגר 360 בישראל ועליית המדד. בשורת הרווח, ה-FFO ברבעון עלה בכ-7.7% והסתכם לכ-31.3 מיליון שקל, לעומת כ-29.0 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-9.2 מיליון שקל, לעומת כ-5.4 מיליון שקל אשתקד - עליה של 70%. הרווח הכולל הסתכם ב-30.2 מיליון שקל לעומת 28.9 מיליון שקל אשתקד. הרווח הכולל מורכב מהרווח הנקי ורווח כולל אחר בסך כ-21 מיליון שקל אשר רובו כתוצאה מהשינויים בשערי החליפין של האירו והדולר הקנדי לעומת השקל. ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות היה 1.373 מיליארד שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-29.2 מיליון שקל בהשוואה לכ-31.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
רועי גדיש, מנכ"ל החברה, מסר: "פתחנו את שנת 2023 עם שיפור בפרמטרים העיקריים והמשך מגמת הצמיחה. עליית המדד בישראל מגדילה את הוצאות המימון אך יחד איתן גם את הכנסות החברה, היות שמרבית הנכסים מושכרים בחוזים צמודי מדד, מה שצפוי להביא לעליית שוויים ההוגן. העלייה בשיעור התפוסה בפולין, יחד עם צמיחת פעילות ה- Brain Embassy ועדכון שכר הדירה בעקבות עליית המדד תרמו לגידול משמעותי ב-NOI. בקנדה חווינו ירידה בשיעור התפוסה וב-NOI, בעיקר בגין עזיבת דייר בנכס 120 בלור, דייר חדש עמו נחתם חוזה על מרבית השטחים שהתפנו צפוי להתאכלס בהמשך השנה. אנו ממוצבים היטב בכדי להבטיח מקורות תזרימיים גם בעתות משבר כלכלי, באמצעות מגוון מקורות אשראי זמינים ונכסים בלתי משועבדים, המאפשרים לנו גמישות פיננסית והמשך פיתוח תיק הנכסים הקיים".

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳