אל על יורדת בכ-4% בעקבות ספליט הפוך במניה שיצא לדרך היום; האם המניה עדיין יקרה?
מניית חברת התעופה אל על 3.95% יורדת בשעה זו ב-4% בעקבות ספליט הפוך (איחוד הון) במניה שנכנס לתוקף הבוקר, ביחס של 8 ל-1. כל שמונה מניות של החברה מוזגו למניה אחת, כלומר, שער הבסיס הבוקר היה גבוה פי שמונה משער הנעילה ביום חמישי.
החברה מתמודדת עם סביבה עסקית מורכבת בצל הקורונה, עיכוב ההזרמה מצד הבעלים החדשים קני רוזנברג ומאבקים מול משרד האוצר - שמסרב להפוך הלוואה למענק, כפי שמבקשים באל על. לפני שנה, לפני הדרישות החדשות שהציגה אל על, ומול שר אוצר ומנכ"ל משרד אחר, ייתכן שבחסות התקוות למימוש תכנית ההתייעלות, חוותה המניה תקופה טובה בזמן שהחברה סופגת הפסדים גדולים.
מה שתמך בעליות אז היו גם הגיוסים - כסף נכנס לקופת החברה, השווי על פניו חייב לעלות. בביזפורטל סברנו אז כי המניה בכל זאת הייתה יקרה מדי - ומאז דצמבר האחרון השווי נחתך כמעט בחצי לכ-560 מיליון שקל (מקווים שחסכנו הפסדים מחלק מהקוראים). הירידות היום הן ביטוי לאותו סנטימנט, כשמקובל כי ספליטים הפוכים מביאים לירידות. אז אולי מדובר בירידה טכנית, אבל מכל הבחינות השווי של אל על עדיין גבוה. מדובר בחברה שאין לה בעצם זכות קיום אלמלא השקעת הבעלים והמדיה, חברה שהשווי שלה כעת הוא גבוה מהשווי שלה טרום הקורונה וזאת למרות שמאז היא איבדה מאות רבות של מיליונים מההון שלה. זה יתפוצץ מתישהו, השאלה היחידה היא מתי?
קודם לכן אל על נסחרה בסביבות 40-45 אגורות למניה, והיום אחרי המהלך שער הבסיס, היה 3.44 שקלים. מהון מונפק ונפרע בהיקף של 1,350,422,665 מניות, המספר ירד ל-168,802,833. ייתכן כי אחת הסיבות למהלך היה גם סעיף ישן בתקנון הבורסה, שלא מאשר למניות להיסחר מתחת לשער של 30 אגורות. הסיבה היא החשש מכך שמשקיעים יראו בתמחור כזה, בסיטואציות מסוימות, הזדמנות להשקיע בניתוק מעסקי החברה בפועל.
- סלע נדל״ן: רווח נקי תפעולי של 62 מיליון שקל - החברה הכריזה על דיבידנד
- מחירי הדלק יישארו ללא שינוי בחודש אוקטובר - למרות התחזקות הדולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצד זאת, מפרטת אל על בדיווחיה כי מספר כתבי האופציה נותר כשהיה, אך התמורה בעד מימושן עודכנה לפי מתווה הספליט, כלומר כל כתב אופציה יזכה בשמינית מניה בלבד. החברה תסדיר עם הבורסה מקרים בהם השינוי יביא לכך שמשקיע יוותר עם שברי מניות של אל על.
- 26.אחד העם 11/10/2021 15:25הגב לתגובה זואל על קיימת בשביל העובדים , לא בשביל הנוסעים. מצידה של אל על שיטוסו בחברה אחרת.
- 25.רונן 11/10/2021 14:49הגב לתגובה זוהמדינה עומדת מאחורי אל על,זה חברה בטחונית עם חשיבות על בעת שלום ועת מלחמות, חברים,סבלנות,אורך רוח, המניה תקפוץ מי 10
- 24.אבי 11/10/2021 12:51הגב לתגובה זוהחברה הודיעה ה FDA קבע המכשיר לטיפול בסרטן השדשל החברה הוא מכשיר פרץ דרך.והמניה ירדה מהשיא השער 4188 לשער 2314.החברה אינה מגיבה למי יש הסבר .
- מדוע החברה לא מדווחת על מכירות המכשיר (ל"ת)אבי 11/10/2021 13:02הגב לתגובה זו
- 23.ספליט הפוך נקרא איחוד. (ל"ת)עברית ? 11/10/2021 11:21הגב לתגובה זו
- 22.אור 11/10/2021 10:42הגב לתגובה זוויקנה בעשרות אחוזים פחות.
- 21.שמואל 11/10/2021 10:32הגב לתגובה זוהלוואות ענק, הגבלת טיסות,צמצום כח אדם מקצועי,ירידה ברווח.איך אפשר לחשב שווי? משימה בלתי אפשרית.
- 20.תמים 11/10/2021 10:18הגב לתגובה זולא הקורונה גרמה להפסדים באל על, אלא השחיתות הפנימית באל על הרסה את החברה.
- 19.אחד 11/10/2021 10:10הגב לתגובה זואם רוזנברג היה יודע עד כמה אל על מושחתת היה בורח ממנה במהירות האור. הוועדים המושחתים והמנהלים המושחתים גנבו את החברה.
- 18.ההנהלה צופה ירידות חדות במניה ולכן הספליט. היא תרד ל 1 (ל"ת)א 11/10/2021 09:42הגב לתגובה זו
- 17.מוקי 11/10/2021 06:47הגב לתגובה זוהמניה צפויה לעלות ב 30% תוך חודש
- 16.לא משנה 10/10/2021 23:29הגב לתגובה זוולא מתוך ראייה מפוקחת של הנתונים והמציאות.
- 15.רפאל 10/10/2021 23:04הגב לתגובה זואני אישית מתחת ל 300 נכנס.
- תמתין הרבה הרבה זמן ... הרבה. (ל"ת)דן 13/10/2021 11:49הגב לתגובה זו
- 14.עד 10/10/2021 21:28הגב לתגובה זויש פה הזדמנות לעשות קופה המחיר ברצפה תראו את התנועה בנת״בג כולם טסים. החברה התיעלה צימצמה כח אדם יקר. בקיצור מי שרוצההלעשות קופה אני מוכן להחייב שתוך שנה יעשה מעל 100% במידה ולא יהיה וריאנט אחר
- 13.תדברו עד מחר, נראה מי צוחק אחרון... (ל"ת)משה 10/10/2021 20:55הגב לתגובה זו
- 12.איזה עליות יורדת כבר שנה ברצף (ל"ת)חיים 10/10/2021 19:22הגב לתגובה זו
- 11.אבי 10/10/2021 19:12הגב לתגובה זולפני שנתיים המניה הייתה 330 לפני הספליט של היום איזה אכזבה
- 10.תמשיכו ללכלך אנחנו משתינים עליכם בקשת (ל"ת)עובד אלעל 10/10/2021 18:15הגב לתגובה זו
- סתם אחד 11/10/2021 12:23הגב לתגובה זורוב עובדי אל על הם נוכלים וגנבים כמו אנשי הוועדים שלהם והמנהלים שלהם.
- נוסע מתמיד 11/10/2021 11:07הגב לתגובה זוכמו השיח שלך ככה גם החברה נראית. גם על הנוסעים שלכם אתם משתינים בקשת ואתה הפרצוף האמיתי של החברה הזו
- אחד 10/10/2021 23:27הגב לתגובה זוארגון פשיעה
- חברת חשמל ? (ל"ת)דין 13/10/2021 11:51
- 9.מגמה 10/10/2021 18:00הגב לתגובה זוהחיסונים משפיעים וישפיעו על כל מדינות אירופה ואמריקה . אל על תרחיב את טיסותיה פי כמה !! זה הזמן להשקיע !!
- איצ 10/10/2021 19:14הגב לתגובה זוהיזדמנות קנייה
- 8.ביזו 10/10/2021 17:55הגב לתגובה זולהתרחק מהמניה הזו.. מפה ירידות לאותו המחיר..
- 7.אל על = הסתדרות = מועדון פרישה ליוצאי חיל האויר (ל"ת)משקיע 10/10/2021 17:38הגב לתגובה זו
- 6.תומר 10/10/2021 17:25הגב לתגובה זומספקים דלק לשורטיסטים ההנהלה וההסתדרות דופקים את המשקיעים
- 5.מעניין שהכותב מונע עם רעל.... (ל"ת)יול 10/10/2021 17:09הגב לתגובה זו
- 4.שרון 10/10/2021 15:59הגב לתגובה זוחחח, מצחיק כמה אתם כל הזמן טועים , עשיר מי שעושה הפוך ממה שאתם מציעים
- 3.מה חשבו הנערים כאשר קנו את החברה? (ל"ת)נתי 10/10/2021 15:54הגב לתגובה זו
- אחד העם 11/10/2021 18:15הגב לתגובה זורוזנברג לא ידע שאל על מושחתת עד היסוד. הוא חשב שעושה עסקים עם אמריקאים תמימים.
- 2.חילקו טיסות חינם לכל החיים לעובדים שפרשו/הועזבו ? (ל"ת)מוטי ברכה 10/10/2021 15:44הגב לתגובה זו
- משה 10/10/2021 17:09הגב לתגובה זואתה לא יודע כלום ,ולא מבין בכלל אז עדיף שתשתוק
- 1.אנונימי 10/10/2021 15:35הגב לתגובה זועוד פלופ של בורסת תא.עכשיו יש בשר נוסף לרדת.
- הראש שלך פח אשפה (ל"ת)תומר 10/10/2021 17:25הגב לתגובה זו

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים
ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.
רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר.
נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.
הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך.
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- תוצאות נהדרות לארית - רווח של 96 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.
נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.
אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים.
הצבר נפל
בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל:
