אביגדור קפלן: "החלטתי להעביר את כל סכום הבונוס ששולם לי לטובת עובדי מגה"
לאחר שמתווה הבונוסים זכה לביקורת ציבורית כבדה הודיעה לפני זמן קצרי יו"ר הריבוע הכחול כי הוא תורם את הבונוס שניתן לו לעובדי מגה. זו לשון ההודעה של קפלן:
"אני מועסק על ידי אלון חברת הדלק לישראל – "אלון ישראל" – ומקבל ממנה את משכורתי האחת והיחידה עבור כל התפקידים שאני ממלא בקבוצה זו.
הבונוס שניתן לי על ידי אלון ישראל נקבע ואושר על ידי הדירקטוריון שלה ושולם על ידה.
אלון ישראל היא חברת האם של חברת האם – "רבוע כחול"- של מגה.
ממגה לא קיבלתי תמורה כלשהי עבור כהונתי כיו"ר דירקטוריון פעיל שלה.
הבונוס אושר בעיתוי אשר לי לא הייתה שום השפעה עליו.
- 26.כל הכבוד!גם מילה טובה צריכה להאמר כשמישהו קשוב (ל"ת)רר 24/01/2016 09:09הגב לתגובה זו
- 25.שרותי שטרית תחזיר את המליונים שקיבלה לריק (ל"ת)יוסי 23/01/2016 23:03הגב לתגובה זו
- למה שתחזיר המסכנה?הלא קיבלה את זה בגלל שהיא יפה!!! (ל"ת)אורן 24/01/2016 15:33הגב לתגובה זו
- 24.האמיתי 22/01/2016 14:51הגב לתגובה זובכלל לא היה צריך לקבל החזיר שיחזיר 45 מליון שודד שכמותו מדינה מגעילה שעושקת אזרחיה בעזרת כמה קבוצות מושחתות
- אתה היית מחזיר ? שקל מתי תרמת לאחרונה?? (ל"ת)צביעות 23/01/2016 05:05הגב לתגובה זו
- א 24/01/2016 08:13יחד עם זאת, רבים אחרים לא משנים את דעתם, גם אחרי הביקורת כפי שהושמעה בפניו, לכן, מעשה מכובד.
- 23.ברוך תהיה אביגדור קפלן! יפה פעלת! (ל"ת)דב 22/01/2016 14:14הגב לתגובה זו
- 22.ציון 22/01/2016 12:07הגב לתגובה זומכירת נכסים הפיכתם למזומן ומשיכת דיודנדים משכורות שמנות ובונוסים והינה המתכון לנפילת מגה והכל על גב עובדים ישרים וחרוצים ו
- 21.Alonhaim7 22/01/2016 11:17הגב לתגובה זוואם הלחץ הציבורי ימשיך יבואו עוד צעדים כאלה אשרי האיש
- 20.נפל קורבן ללשון הציבורית הרעה (ל"ת)אלי 22/01/2016 11:08הגב לתגובה זו
- 19.וטסאפ 22/01/2016 10:15הגב לתגובה זוכל מי שמעוניין להצטרף לקבוצה לשלוח מייל ל- [email protected] הקבוצה בנושא הכלכלה,כמובן בזמן אמת.מעולה לסוחר המתחיל.
- 18.מרגש עד דמעות, כל הכבוד מר קפלן. שירבו כמוך. (ל"ת)תמי 22/01/2016 09:37הגב לתגובה זו
- 17.כל הכבוד לו מה שמגיע מגיע (ל"ת)הראל 22/01/2016 09:32הגב לתגובה זו
- 16.ממש מעניין למה "החלטת" - הכוונה ליחצן שלך (ל"ת)אריק 22/01/2016 08:54הגב לתגובה זו
- 15.מקורבנות השקרן 22/01/2016 07:11הגב לתגובה זויש כאן ממשלה וכנסת שעושות בכספינו ככל העולה על רוחן וללא כל קשר לתקציב המדינה. אבל מי שצריך לדווח הם ״ממונים מטעם״. ולכן אנחנו שומעים רק על מגה ודומיהם. העם הטפש הזה לא מבין את התרגיל וממשיך לתמוך באלה הגורמים לו נזקים אדירים.
- 14.קנית את מקומך בגן עדן (ל"ת)ישר כח 22/01/2016 05:29הגב לתגובה זו
- בעזרת השם יגיע לשם בקרוב (ל"ת)יהוה 22/01/2016 13:53הגב לתגובה זו
- 13.גם מהמשכורת "היחידה" אתה יכול לחיות יפה מאד (ל"ת)אני 22/01/2016 01:20הגב לתגובה זו
- 12.כל הכבוד מר קפלן. החזרת לבי"ח הדסה ועכשו למגה..פשששש (ל"ת)מאיר 21/01/2016 23:21הגב לתגובה זו
- 11.שמוליק 21/01/2016 23:15הגב לתגובה זוצריכים סעיף עם כוכבית, בדיוק כמו שעושים לצרכנים התמימים.לא צלחת לעמוד ביעד? אתה שותף מלא למצב החברה?הבונוס שלך ילך ישירות לעובדים שיפוטרו.אם אתה שמן (והכוונה לאנשים כמוך מר קפלן) ואתה קורא את מה שאני כותב עכשיו, אני מאחל לך שאת מה שהוא התנדב לעשות, אותך יחייבו לעשות.
- 10.כל הכבוד (ל"ת)אכפת לי 21/01/2016 23:01הגב לתגובה זו
- 9.צעד פופוליסטי עלוב. גרידי שלא היה מוותר אם לא הביקורת (ל"ת)וגם הקיבוצים החזירים 21/01/2016 22:41הגב לתגובה זו
- 8.לירון 21/01/2016 22:40הגב לתגובה זואין עליך
- 7.DֲB ברקע מש הקשר לחברה הדוחה הזו? (ל"ת)מיכה 21/01/2016 22:05הגב לתגובה זו
- 6.שדודי ויסמן יוציא כסף מהכיס הוא גרם לנפילה (ל"ת)יוני 21/01/2016 21:49הגב לתגובה זו
- 5.שדודי ויסמן יוציא כסף מהכיס הוא גרם לנפילה (ל"ת)יוני 21/01/2016 21:49הגב לתגובה זו
- 4.זיו 21/01/2016 21:38הגב לתגובה זומעטים היו עושים מהלך כמו שעשית. אני זוכר במפולת של 2008 איך מנהלים בכירים היו לוקחים בונוסים מחברות שפשטו את הרגל ובנקים. מקנא בך כי אני כנראה הייתי לוקח את הכסף יכ טבעה של ביקורת שהיא נשכחת וגם מעשה אצילי. כל הכבוד!!!!
- 3.משכורת מחברת האם, שחולבת את מגה, זה כמו לקחת מגה. (ל"ת)עשה נכון 21/01/2016 20:40הגב לתגובה זו
- 2.יאיר 21/01/2016 20:30הגב לתגובה זווגם תגורש מהעיר.
- חבל שיש הרבה "לא פרייארים" אגואיסטים כמוך (ל"ת)גועל נפש 21/01/2016 22:24הגב לתגובה זו
- 1.אלחי 21/01/2016 20:26הגב לתגובה זוירבו כמותך

צחי אבו: "אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית, כל נכס אצלנו עובר השבחה"
על רקע הדוחות ותוכניות ההרחבה של ארי נדל״ן באילת ובאשדוד, בתוספת המו״מ לרכישת שטחי מסחר בגבעת שאול, החברה מציגה אסטרטגיה של השבחה מאסיבית וקידום של הרחבת זכויות בנכסיה;"תפיסה שמחברת בין נדל״ן מניב לבין ייזום אקטיבי לאורך זמן״
ארי נדל״ן ארי נדלן -0.51% , העוסקת בנדל"ן מניב מסחרי וקניונים בישראל ובחו"ל,מציגה את דוחותיה לרבעון עם NOI מאוחד שעומד על כ-24 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל, בעוד ה-FFO עלה לכ-13 מיליון שקל, גידול של כ-18%. שיעורי התפוסה בנכסים המרכזיים נותרו גבוהים, סביב 96% בישראל וכ-99% בקניון My Mall בלימסול לאחר הרחבה. מנגד, הוצאות המימון עלו לכ-18 מיליון שקל לעומת כ-14 מיליון שקל אשתקד, בעיקר בשל הנפקת סדרת אג״ח חדשה שהגדילה את היקף החוב הפיננסי.
נראה כי החברה מפנה חלק גדול מהדגש לאסטרטגיית ההשבחה שלה: הרחבת סטאר אילת, קידום התכנית הגדולה בסטאר אשדוד והתקדמות בפרויקט תחנת הכוח שמוערך בהיקף של כ-362 מיליון שקל. בנוסף, לאחר מועד הדוח השלימה החברה גיוס הון וחוב בהיקף כולל של כ-208 מיליון שקל, גם באמצעות הנפקת מניות וגם בהרחבת אג״ח - מה שהביא את בית ההשקעות מיטב להפוך לבעל עניין. בשבועות האחרונים קידמה החברה שתי תוכניות תכנוניות מהותיות: הוועדה המחוזית דרום אישרה להפקדה את תוכנית ההרחבה במתחם סטאר אילת, הכוללת תוספת של שני מגדלים חדשים בהיקף של כ-80 אלף מ"ר, ובמקביל ביקשה לבצע תיקונים בתוכנית המקיפה במתחם סטאר אשדוד - תוכנית שאמורה להוסיף 2,000 דירות וכ-110 אלף מ"ר מסחר ותעסוקה.
כמו כן, ארי נדל״ן מנהלת מו״מ לרכישת שטחי מסחר בהיקף של 15 אלף מ"ר ו-300 חניות בירושלים, במהלך שמטרתו לחזק את פורטפוליו הנכסים המניבים באזורים צפופים ומבוקשים. המהלך מתווסף לשורה ארוכה של פרויקטי השבחה שמקדמת החברה בארץ ובעולם , מהרחבת קניון MYMALL ועד לקידום תוספת זכויות במתחמי מסחר ודיור בנהריה ובנתניה.
המנכ"ל ובעל השליטה צחי אבו מסכם זאת כך: ״אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית. כל נכס אצלנו עובר השבחה״. לדבריו, החברה שואפת לייצר תמהיל ייחודי בין נכסים מניבים לבין תוספת זכויות משמעותית בכל נכס ונכס. נראה שהתפיסה הזו באה לידי ביטוי כמעט בכל הנכסים של החברה.
- ארי נדל"ן במגעים לעסקת נדל"ן של 154 מיליון שקל בבירה
- צחי אבו: "תחנת הכוח במנשה יכולה להפוך השקעה של 70 מיליון שקל למיליארד וחצי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בראיון לביזפורטל מסביר אבו כיצד כל אחד ממהלכי החברה משתלב עם אסטרטגיית הליבה, מדוע היזמות היא חלק בלתי נפרד מהמודל העסקי, ומה עומד על הפרק בשנה הקרובה:
אורן שקדי סמנכ״ל כספים ופיתוח עסקי פיננסי, מימון ישיר קרדיט: עופר חג'יובמימון ישיר: "האיגוחים דוחפים אותנו קדימה - אבל ברכב יש עוד עבודה"
מימון ישיר מימון ישיר -0.3% פרסמה את דוח הרבעון השלישי וזינקה לאור התוצאות. לאחר שפתחה את 2025 עם רבעון ראשון שבו הרווח הנקי עמד על 20.1 מיליון שקל, רבעון שני שגם בו נראתה ירידה ברווח הנקי ל-17.5 מיליון שקל, החברה הציגה רבעון שלישי עם זינוק משמעותי בשורת הרווח, 77% לעומת הרבעון המקביל, ועמדה על 66.8 מיליון שקל , ובהתאם, המנייה זינקה.
רוב הרווחים הגיעו ממגזר המשכנתאות, בעוד מגזר הרכב המשיך להראות שחיקה, והחברה בעיצומו של תהליך התייעלות שיבוא לידי ביטוי ב-2026. ישבנו לשיחה עם אורן שקדי, סמנכ"ל הכספים של החברה, כדי להבין את השינוי יותר לעומק.
ספר לנו על מהלכי האיגוח שבמגזר המשכנתאות
אנחנו נוקטים כבר מזה הרבה שנים במודל שנקרא מודל היברידי. מודל היברידי נפוץ מאוד בחו"ל, ובמסגרתו, חברות אשראי, מחזיקות בחלק מתיק האשראי במאזן שלהם, ואת חלקו הן מוכרת לצדדים שלישיים כדי לשפר את התשואה להון. הדבר גם מאפשר פינוי אשראי להעמדה של הלוואות חדשות. בסקטור הרכב, זו פרקטיקה מקובלת שלנו כבר שנים, ויש הרבה מאד שחקנים שאנחנו פועלים מולם, כמו בנקים, חברות כרטיסי אשראי, גופים מוסדיים ועוד. גם במשכנתאות אנחנו מבקשים ליישם את אותה אסטרטגיה, ולאגח חלק מהתיק.
במשכנתאות זה נמצא יחסית בשלב ראשוני. עשינו שני איגוחים, עסקה אחת בסוף 2024, ברבעון הרביעי, והשניה ביולי השנה, במהלך הרבעון השלישי. בשני המקרים עשינו עסקאות מול הגופים המוסדיים. זו רק אחת השיטות שבאמצעותה אפשר לבצע מכירת תיקים. מבחינת הלוואות על רכב, למשל, אנחנו מבצעים עכשיו עסקאות פרטיות. כך שאפשר לבצע את זה במגוון שיטות ועם מגוון של שחקנים.
- מימון ישיר קופצת בעקבות זינוק של 77% ברווח הנקי, לאור צמיחה בפעילות המשכנתאות
- מימון ישיר: "צופים שיפור משמעותי בשנה הבאה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשכנתא הראשונה שהחברה העמידה היתה בסוף יוני 2022, כך שמבחינתנו הצלחנו לבצע כבר את האיגוחים, אבל גם כאן יש עוד כר נרחב להמשך פעילות, כלומר היום זה איגוחים ברצף מוסדי, ומחר כבר נרחיב את זה למעגלים נוספים, לשותפים חדשים ולגורמים נוספים בשיטות אחרות, אולי עסקאות פרטיות, לא מדורגות כמו שאנחנו עושים ברכב.
