גב ים מסכמת את הרבעון השני עם הכנסות של 97 מיליון שקל - גידול של 7.8%
גב ים 0.25% , מקבוצת נכסים ובנין, מסכמת את הרבעון השני של 2015 עם הכנסות מהשכרת מבנים של כ-97 מיליון שקל, זאת לעומת כ-90 מיליון שקל רבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-7.8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם ברבעון השני בכ-102 מיליון שקל, זאת לעומת כ-83 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-23%.
ה-NOI ברבעון השני של 2015 הסתכם בכ-93 מיליון שקל, לעומת כ-86 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-8.1%. ה-EBITDA ברבעון השני של 2015 הסתכמה בכ-86 מיליון שקל, לעומת כ-84 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-2.4%. ה-FFO המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון השני של שנת 2015 בכ-40 מליון שקל, בדומה לרבעון השני אשתקד.
נכון ליום 30 ביוני 2015, לחברה נכסים מניבים בשטח כולל של כ-808 אלף מ"ר, באתרים שונים ברחבי הארץ (כולל שטח של כ-19 אלף מ"ר (חלק החברה) המוחזק על ידי חברת גב-ים ממן נכסים בלוד, חברה בשליטה משותפת המוצגת לפי שיטת השווי המאזני). במחצית הראשונה של שנת 2015 השקיעה החברה סך של כ-104 מליון ש"ח בפרויקטים שנמצאים בתכנון, רישוי והקמה, ברכישת נכס בפארק מתם וכן בפרויקטים שהקמתם הושלמה אשתקד.
החברה ואמות השקעות בע"מ ("אמות"), הינן בעלות זכויות במשותף (בחלקים שווים) במגרשים סמוכים בשטח כולל של כ-15 דונם ברחובות תוצרת הארץ, יגאל אלון ודרך השלום בתל-אביב, הכוללים זכויות קיימות להקמת פרויקט בהיקף של כ-50 אלף מ"ר עילי. בתום הרבעון השני של השנה חתמו החברה ואמות על הסכם לרכישת מגרש נוסף סמוך, בשטח של כ-1.4 דונם, כמפורט בדוח זה להלן. במחצית הראשונה של שנת 2015 המשיכו החברה ואמות לפעול להקמת החניון התת-קרקעי בפרויקט, בשטח כולל של כ-32 אלף מ"ר, לכ-950 מקומות חניה. במקביל, ובהתאם להסכם שנחתם בין החברה ואמות ובין עיריית תל-אביב, הגישו החברה ואמות תב"ע בסמכות וועדה מחוזית לתוספת זכויות של כ-130 אלף מ"ר עילי (ברוטו) ב-70 קומות, תוספת של כ-2,000 מקומות חניה, וכן לאישור ייעודים של משרדים, מסחר, ומלונאות.
- "אצלנו אין ירידת מחירים"; איך מצליחה גב ים להימנע מירידות במחירי המשרדים?
- גב ים: FFO בירידה של 6%, EBITDA יציב של 120 מיליון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רפי ביסקר, יו"ר דירקטוריון החברה, אמר: "אני שמח על החלטת המדינה לקבוע את משכנו של מטה הסייבר הלאומי בפארק גב-ים נגב בבאר שבע. מטה הסייבר מצטרף לרשימת חברות הי-טק בינלאומיות וישראליות מובילות שכבר מאכלסות כ- 25,000 מ"ר בפארק. עם השלמתו, עתיד הפארק, שמפתחת גב-ים בשותפות עם עיריית באר שבע ואוניברסיטת בן גוריון בנגב, לכלול מעל ל- 200,000 מ"ר שטחי משרדים ומעבדות לטובת תעשיות עתירות ידע ויהפוך למרכז מהמובילים מסוגו ובתחום הסייבר בפרט".
- 1.הכנסות 97 רווחים 102 ? (ל"ת)אבי 06/08/2015 10:07הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
