תחרות חמה: זה מספר הלקוחות בטלוויזיה שאיבדה הוט ב-Q1

שוק התקשרות נמצא בתחרות קשה שהתגברה בתחילת השנה עם הכניסה של סלקום לתחום הטלוויזיה
אבי שאולי | (4)

קבוצת HOT, הנמצאת בשליטת פטריק דרהי, פרסמה היום את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון והציגה ירידה קלה של 2.3% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-996 מיליון שקל ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 29 מיליון שקל - ירידה של 33%.

הסיבה לירידה בהכנסות: הירידה בתקופה ביחס לאשתקד נובעת בעיקר כתוצאה מאובדן לקוחות החברה במגזר הכבלים המתקזזת בחלקה בעליה מהכנסות במגזר הסלולר. ההכנסות מכבלים ירדו ברבעון ב-4.3% ל-782 מיליון שקל.

לחברה 846 אלף מנויי טלויזיה - ירידה של 30 אלף לעומת הרבעון המקביל אשתקד, 712 אלף מנויי אינטרנט - ירידה של 27 אלף לעומת הרבעון המקביל אשתקד ו-672 אלף מנויי טלפון - ירידה של 8 אלף לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הוצאות התפעול גדול ב-5% ל-457 מיליון שקל.  עיקר העלייה נובעת מגידול בעלויות רכישת מכשירים עבור מגזר הסלולר בסך של 20 מיליון שקל.

הוט מציינת שנמשכת מגמת המעבר של לקוחות לטריפל, ונכון למועד הדו"ח הכספי, קרוב למחצית ממנויי הקבוצה לכבלים (כ-46%) מנויים על שירותי הטריפל (גידול של כ-5% לעומת רבעון מקביל אשתקד). מהירות הגלישה הממוצעת של הלקוחות הגיעה ל-58.8 Mb.

 

לראשונה מאז כניסתה לשוק הסלולר החברה הבת HOT mobile חוצה את רף מיליון הלקוחות - גידול של 84,000 לקוחות ברבעון, ומציגה את הצמיחה הגבוה ביותר ברבעון בקרב חברת הסלולר.  HOT mobile מסכמת גם כן רבעון שיא בהכנסותיה העומדות על 228 מיליון שקל לרבות עלייה של 72% בהכנסות ממכירת ציוד קצה ל-50 מיליון שקל.

 

הוט: "הרבעון הראשון מסמן המשך השקעה מסיבית בתשתיות - מעל רבע מיליארד בהשקעה בתשתיות, בהרחבת רוחב הפס, ובציוד קצה בבית לקוח. בין יתר המהלכים ברבעון הראשון השיקה החברה מהירות של 500 Mb ללקוחות עסקיים במרכזי העסקים הגדולים במרכז הארץ והיתה הראשונה להשיק מהירות של 500 Mb בארץ".

קבוצת הוט עוסקת בשידורי טלוויזיה רב-ערוצית, אספקת שירותי גישה לאינטרנט מהיר רחב פס על גבי תשתית הכבלים למגזר הפרטי והעסקי, שירותי טלפון, שירותי ISP, שירותי סלולר ושיחות בינלאומיות.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    דנדון 12/05/2015 21:34
    הגב לתגובה זו
    בעיק להיזהר מהטלפון. מפברקים שיחות.כשמתחילים לגנוב מפסיקים לשלוח חשבונית.
  • 2.
    אנונימי 12/05/2015 18:53
    הגב לתגובה זו
    תתיבשו על הטלפון הרבה זמן, וגם אם תשיגו אותם,אחרי 40 דקות אז לטכנאי הביתה תחכו עוד שבוע לפחות.
  • 1.
    har y 12/05/2015 10:57
    הגב לתגובה זו
    אינני מחובר ומעולם לא היה לי אינטרנט שלהם..המלצתי.לכולם לבדוק חיובים..פעם הוט היו שולחיםדפי חשבון והפסיקו לשלןח על דעת עצמם ובניגוד לדרירשתי..מינואר התנתקתי מהוט..איזה כייף.
  • בן עזרי בנימין 12/05/2015 11:34
    הגב לתגובה זו
    ניגמרו התירוצים הוט לא הוגנים אחרי שנים ממשיכם לגבות לא בהתאם לשירות שהם מספקיםך
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.