אילן טוקר מנכל משותף מלם תים
צילום: יחצ
דוחות

מלם תים: עליה של 36% ברווח – נסחרת במכפיל של 14.5

החברה רשמה צמיחה בהכנסות מהמגזרים הקטנים יותר, אך ירידה במגזר תשתיות וענן בעקבות היחלשות בביקוש הביטחוני שהתקזזה עם מכירות בתחום; הרווח הנקי של החברה צמח בכ-36%

חיים בן הקון |

מלם תים - חברת שירותי השכר מדווחת על הכנסות שחצו את רף המיליארד שקל ברבעון הראשון, גידול של 2.4% משנה שעברה, זאת בזכות גידול אורגני בכל מגזרי פעילות הקבוצה. הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-30.8 מיליון שקל, עליה של כ-36% לעומת 22 מיליון שקל ברבעון המקביל. 


הסעיפים התפעוליים לא הכבידו על החברה יותר משהכבידו ברבעון המקביל. הוצאות מכירה ושיווק נותרו יציבים ב-20 מיליון שלק לרבעון. הוצאות מחקר ופיתוח עלו מ-2 מיליןו שקל אשתקד ל-4.7 מיליון שקל ברבעון השנה. הוצאות הנהלה וכלליות צמחו בסכום זניח יחסית של כ-700 אלף שקל. סעיפי המימון והמיסים תרמו והכבידו על השורה התחתונה, כל אחד בתורו: הכנסות המימון הסתכמו ברבעון בכ-2.6 מיליון שקל, לעומת 700 אלף שקל ברבעון המקביל. מנגד, בשנה שעברה ניתנה לחברה הטבת מס בשיעור של 2.2 מיליון שקל, כאשר ברבעון השנה שילמה החברה כ-11 מיליון שקל על הכנסה. 


דוח רווח והפסד של מלם תים (מקור: מתוך דוחות החברה)


מגזר תשתיות וענן: המגזר הגדול ביותר של החברה. החברה חוותה ירידה בהכנסות מהמגזר בשיעור של 1.3%, וזאת בעקבות ירידה בביקוש מהסקטור הביטחוני שהתקזזה מנגד על ידי ביקוש בתחום הענן.  

מגזר תוכנה, פרויקטים ופתרונות עסקיים: החברה רשמה גידול אורגני של 7.1% בסקטור זה.


מגזר שרותי שכר, משאבי אנוש וחיסכון ארוך טווח: החברה רשמה גידול של 7.6% במגזר זה, בעקבות הצטרפות לקוחות חדשים בישראל ובצפון אמריקה. בניטרול פעילות חיסכון ארוך טווח הצמיחה עומדת על 8%.


מגזר הקמה והשקעה בחברות הזנק: הגזר הצומח ביותר של החברה, שהראה צמיחה של 9.1%. פעילות החברה במגזר הקמה והשקעה בחברות הזנק כוללת השקעות הקמה בחברות הזנק בעלות פלטפורמות טכנולוגיות ייחודיות וחדשניות היכולות להוות מנוע צמיחה לקבוצה ולהכניס את הקבוצה לתחומי פעילות חדשים כגון בינה מלאכותית ושווקים בינלאומיים. עיקר הפעילות במגזר כולל את חברת הבת 4קאסט מערכות בע"מ אשר פיתחה פלטפורמה בינה מלאכותית התומכת בתהליך קבלת החלטות.


מניית מלם תים עלתה החודש בכ-11.4%, מתחילת השנה עלתה המניה בכ-4% וב-12 החודשים האחרונים עלתה המניה בכ-32.1%. שווי השוק של החברה עומד על 1.8 מיליארד שקל. מהנתונים עולה כי המכפיל העתידי של החברה ל-12 החודשים הקרובים הוא 14.5.  

קיראו עוד ב"שוק ההון"


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל

הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35

אדיר בן עמי |

בורסת תל אביב מעדכנת את הרכבי המדדים ומשיקה שלושה מדדים סקטוריאליים חדשים לצד שינויים נרחבים במדדים הקיימים. העדכון כולל כניסת מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן למדד הדגל ת"א 35, יציאת ארבע חברות מת"א 125 לצד כניסת ארבע חברות חדשות, והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן שמכילים עשרות חברות. השינויים משקפים התמחות גוברת של הכלכלה הישראלית בטכנולוגיה מתקדמת, ביטחון ותשתיות לצד חזרתו של המגזר הפיננסי לעניינים.


במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.


חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.


במדד ת״א־90 נרשמות כניסות בולטות של שש חברות: חברה לישראל, אנרג׳יאן, גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. חברה לישראל ואנרג׳יאן יורדות ממדד ת״א־35 לאחר שאיבדו מעט מערכן היחסי, אך נותרו שחקניות מרכזיות בשוק האנרגיה וההשקעות. גילת מוסיפה נדבך מתחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון, רימון מייצגת את מגזר התשתיות, ואמפא – שהונפקה לאחרונה – משלימה את התמונה מהצד של הנדל״ן והמימון החוץ־בנקאי. בצד היוצאות מהמדד נמנות מימון ישיר, תדיראן גרופ, טלסיס ו־פלסאון תעשיות, שרשמו ירידות שווי בשנה האחרונה.


במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

אל על ישראייר
צילום: דוברות אל על ומוני שפיר
ניתוח

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות

שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה? 

רונן קרסו |

מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.

כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק  של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש  אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.

מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של  2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.

ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב. 

אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק  שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.