עליבאבא הכתה בתחזיות האנליסטים ברבעון הראשון של 2019
קבוצת עליבאבא פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה ורשמה הכנסות ורווחים רבעוניים שעלו על הערכות האנליסטים, בעיקר בזכות תכונת ההמלצות המותאמות אישית החדשה בחנויות המקוונות שלה. על רקע פרסום הדו"חות, מניית עליבאבא מטפסת כעת בכ-4.5% ב'טרום מסחר' בוול סטריט.
הכנסותיה של חברת המסחר האלקטרוני הגדולה ביותר בסין עלו ב-51% ל-93.5 מיליארד יואן (13.6 מיליארד דולר) בשלושת החודשים שהסתיימו במרץ, וזאת בהשוואה לממוצע של 91.7 מיליארד יואן של הערכות האנליסטים של בלומברג. הרווח המתואם למניה היה 8.57 יואן, גבוה מתחזיות האנליסטים שצפו רווח מתואם של 6.5 יואן. צופה הכנסות בשנת הכספים הנוכחית של יותר מ -500 מיליארד יואן.
על פי דו"חות החברה, תכונת ההמלצות למשתמשים על סמך ההעדפות שלהם מובילה כעת ליותר מכירות מאשר החיפוש המסורתי, ומשפרת את היכולת של עליבאבא לספק פרסום ממוקד עבור סוחרים על פלטפורמת טאובאו, החנות הראשי שלה. התכונה עזרה לענקית הקמעונאות לייצר יותר הכנסות על אף החרפת המתחים בין ארצות הברית לסין שמאיימת על הכלכלה העולמית השנייה בגודלה בעולם.
"בדיקת הפרסום הממוקד החדש המבוסס על המלצות מעיד על כך שהמונטיזציה תתחיל בקרוב, ותתמוך בייצור רווחים מהיר יותר", אמר ביני וונג, אנליסט HSBC בהונג קונג. התכונות החדשות עשויות לסייע בשיפור שיעור ההמרות של הסוחרים, כתב וונג.
- על בד: קו ייצור חדש; צופה ממנו הכנסות של 140 מיליון שקל בשנה
- עדיקה עדיין מזגזגת - רבעון חלש אחרי רבעון טוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוקדם יותר היום, היריבה העיקרית של עליבאבא, טנסנט, רשמה רווחים שעלו גם הם על הערכות האנליסטים אפילו שהצמיחה בהכנסות הייתה האיטית ביותר של החברה מאז ההנפקה הראשונה שלה לציבור 2004.
הכנסותיה של עליבאבא בשנה כולה עלו ב-51% ל 376.8 מיליארד יואן, בטווח התחתון של טווח התחזית שלה להכנסות של 375-383 מיליארד יואן. עסקי המסחר רשמו הכנסות של 78.9 מיליארד יואן, קפיצה של 54% וההכנסות מפעילות הענן זינקו ב -76% ל -7.7 מיליארד יואן, כך מסרה החברה. העסק הופך לעמוד התווך של צמיחתה, כשהחברה שולטת ביותר ממחצית השוק בסין.
עסקי הענן יכולים לצמוח עד כ-46% בשנה עד 2022, על פי הערכות ברנשטיין. באסיה, גרטנר מעריכה כי עליבאבא חלשה בשנה שעברה על 19.6% מהשוק האסייתי לתשתית כשירות ושירותי תשתית, שניים מהצורות הפופולריות ביותר של עסקי ענן. משמעות הדבר היא שנתח השוק האזורי שלה עלה כמעט בשליש מ 2017, בעוד שזה של אמזון ירד מעט ל -11%.
יצרנית האופניים הגדולה בעולם: תם עידן "תוצרת סין"
יצרנית האופניים הגדולה ביותר בעולם, ג'יאנט, ראתה את הכתובת על הקיר והחלה להעביר את הייצור שלה מהמתקנים בסין לבסיסה החדש בטאיוואן ברגע ששמעה שדונלד טראמפ מאיים במכסים על סין. "כאשר טראמפ הודיע על תוכנית של מכסים של 25%, לקחנו את זה ברצינות", אמרה יו"ר החברה בוני טו בראיון במטה ג'יאנט בטאיוואן, "התחלנו לנוע לפני שהוא סגר את הפה". ג'יאנט היא חלק ממספר גדל והולך של חברות עולמיות המניעות את הייצור מסין בתגובה למערכות הסחר העוינות יותר ויותר בין שתי המעצמות. אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, הודיעה השבוע כי היא בוחנת את שרשרת האספקה העולמית שלה, וחברת לי אנד פונג, הספקית הגדולה בעולם של מוצרי צריכה, אמרה כי מלחמת הסחר דוחפת אותה לנוע החוצה מסין. "בשנה שעברה הבנתי שהעידן של 'תוצרת סין' ואספקה עולמית נגמר", אמרה טו. יצרנית אופני ההרים והמרוץ סגרה מפעל אחד בסין בסוף 2018 והעבירה את רוב ההזמנות לארה"ב אל מחוץ למדינה. ענקית האופניים הודיעה בחודש יולי האחרון כי היא פועלת להקים מפעל בהונגריה כיוון שלדבריה "העברת הייצור קרוב לשוק שלך היא המגמה החדשה". לג'יאנט יש כרגע מפעל אחד בטאיוואן ובהולנד, והיא עדיין מחזיקה בחמישה מפעלים בסין. לדבריה, המפעל הטאיוואני יעבוד במשמרות כפולות כדי לעמוד בקצב ההזמנות שהועברו, וכי היא מחפשת אחר שותף בדרום מזרח אסיה. העולם לא שטוח "העולם כבר לא שטוח", אמרה טו, כשהיא לווה את הביטוי מספרו של תומס פרידמן "העולם הוא שטוח", אשר כותרתו משמשת כמטאפורה לראות את העולם כשדה משחק שטוח של חברות ומסחר. "הרעיון הזה כבר לא יכול להיות מיושם בכל מקום". מנכ"ל לי אנד פונג, ספנסר פונג., חיזק את דבריה של טו, ואמר כי סין הפכה למפעל לעולם משום שהיא יעילה כל כך בייצור מוצרים ולכן הפכה את המיקור לקל מאוד. "החברות פשוט שמו את כל הביצים ב'סל הסיני' מפני שהסינים מבצעים טוב מאוד, "אמר פונג. עכשיו, "מלחמת הסחר מאלצת אותם לחשוב מחדש על כל אסטרטגיית המיקור הגלובלי שלהם ועל מעבר הרחק מסין". מניית ג'איינט זינקה אתמול ב-9.8%, העלייה הגדולה ביותר אי פעם של מנית החברה, לאחר שהחברה הודיעה כי רבע מהכנסותיה השנה יגיעו מאופניים חשמליים. מניית לי אנד פונג זינקה הבוקר ב-6.4%, העליה גדולה ביותר מזה שלושה חודשים.
נכונותה של ג'יאנט להזיז את ההזמנות במהירות מסין - שנחשבת לסדנת הייצור הזולה בעולם - ניכרת אצל המשקיעים והאנליסטים. המניה, שאינה נושאת בדירוג אחד שלילי, טיפסה בכמעט 80% השנה לרמה הגבוהה ביותר מאז 2015, לאחר ארבע שנים רצופות של ירידות. מודעות המותג הגלובלית של ג'יאנט וגמישות הייצור הן המפתח למניעת סיכוני המכסים, כך לדברי האנליסטים של דיוואה, אשר דירגו את מניית ענקית האופניים ב'תשואת יתר'. המכסים מוסיפים 100 דולר בממוצע למחירי האופניים שיוצרו בסין וייוצאו לארה"ב, בהשוואה לאלו שנעשו באזורים עם אפס מכס, אמרה טו, כשהיא מסבירה את הרציונל של המעבר לאתר הטאיוואני. המעבר, עם זאת, מגיע עם עלויות גבוהות יותר עבור עובדים, אוטומציה, והתמודדות עם שוק לא דומה לסין מבחינת כמות הספקים. טו לא פירטה את עלויות המעבר לטאיוואן, אך לדבריה "השורה התחתונה של החברה תהיה טובה יותר ללא השפעות מלחמת הסחר של ארה"ב וסין". המנכ"לית סיכמה את דבריה ואמרה כי "אם אמריקה תחליט להסיר את המכס של 25%, נעביר את הייצור בחזרה לסין מיד".