סין אסיה
צילום: Getty images Israel

הצמיחה בסין בשפל שלא נראה מאז 1992

התוצר המקומי הגולמי עלה ב-6.2% בחודשים אפריל-יוני לעומת התקופה המקבילה אשתקד, הנתון הנמוך ב-27 השנים האחרונות
Bloomberg | (2)
נושאים בכתבה כלכלה סין תמ"ג

מלחמת הסחר מול ארה"ב נותנת את אותותיה על כלכלת סין, כאשר הנתונים המגיעים היום מצביעים על כך שהכלכלה השניה בגודלה בעולם הואטה לקצב החלש ביותר מאז 1992.

התוצר המקומי הגולמי עלה ב-6.2% בחודשים אפריל-יוני לעומת התקופה המקבילה אשתקד, נמוך מנתון הצמיחה שעמד על כ-6.4% ברבעון הראשון.

ההאטה מדגישה את הלחץ בפניו עומדים קובעי המדיניות הסינים כשהם מנסים לנהל משא ומתן על עסקת סחר עם ארה"ב, בעוד שהכלכלה המקומית צועדת צעד נוסף בהאטה ארוכת הטווח מההתרחבות של אמצע שנות ה-2000. אף כי המשא ומתן נמשך, אין כל ודאות כי העסקה תושג בזמן ותמנע נזק כלכלי נוסף.

"אנחנו ממשיכים לראות את האטה בצמיחה ברבעון השני, אבל אני חושב שאנחנו רואים את הייצוב", אמר וואנג טאו, הכלכלן הראשי לענייני סין ב-UBS הונג קונג, בראיון לבלומברג. "הבנק המרכזי צריך להיות קצת יותר פרואקטיבי", סיכם.

"החששות מפני האטה בצמיחה העולמית והתפתחות מלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין ימשיכו להכביד על התחזית הכלכלית. בשוק המקומי, ההתאוששות בצמיחת המכירות הקמעונאיות הוא עדיין סימן שאלה גדול", אמרו דוד קו וריאן וואן, כלכלני בלומברג.

הצמיחה בנכסים הקבועים עלתה במחצית הראשונה בגזרת החברות הפרטיות, בעוד שהחברות הממשלתיות רשמו ירידות - סימן נוסף לכך שמאמצי הממשלה להפנות כספים למגזר הפרטי עשויים לשאת פרי.

עם זאת, יש לציין כי בסקטור היצרני נרשמה עלייה של 3% במחצית הראשונה של השנה, בעוד שההשקעות בתשתיות עלו גם הן ל-4.1%.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חנן 15/07/2019 13:45
    הגב לתגובה זו
    אם עלתה ב-6.2% , זה נשמע די טוב
  • 1.
    בדרך למסע צפונה (ל"ת)
    הדולר 15/07/2019 10:36
    הגב לתגובה זו
Tesla CEO Musk
צילום: בלומברג

מורגן סטנלי הוריד את מחיר היעד לטסלה בתרחיש הגרוע ל-10 דולר

טסלה מקבלת מכה נוספת הבוקר מהאנליסטים של מורגן סטנלי. המניה יורדת הערב לשפל של שנתיים וחצי
Bloomberg |

טסלה מקבלת מכה נוספת הבוקר מהאנליסטים של מורגן סטנלי, אשר קיצצו את מחיר היעד בתרחיש הגרוע ביותר עבור המניה ל-10 דולר בלבד על רקע החששות כי שוק המכונית החשמליות רווי. "הביקוש הוא לב הבעיה", אמרו האנליסטים בראשות אדם ג'ונאס. "טסלה גדלה בקצב מהיר מדי יחסית לביקוש בטווח הקרוב, באופן אשר מכביד על תוצאותיה". ג'ונאס הוריד את מחיר היעד שלו בתרחיש 'דובי' למניות טסלה מאומדן קודם של 97 דולר, בהנחה שטסלה תחמיץ את תחזית המכירות הנוכחית בסין בכמחצית, ושמר על מחיר יעד מרכזי של 230 דולר. טסלה משכה לא מעט ביקורת לאחרונה ברקע לנתוני משלוחים חלשים. החברה מסרה רק 63,000 מכוניות ברבעון הראשון, אך מצפה לספק עד 100,000 מכוניות ברבעון השני. להכות את היעד לשנה כולה תהיה "משימת הרקולס", אמר דן איבס, אנליסט דן ודס ביום ראשון. כדי להגדיל את הביקוש, טסלה תצטרך להתרחב באגרסיביות לתוך סין ולהציע כלי רכב במחיר נמוך יותר, על פי ג'ונאס ממורגן סטנלי. המתחים המסחריים בין ארה"ב לסין וסביבת השוק בינה לבין המתחרים החדשים מעמידים את האסטרטגיה הזו בסיכון. טסלה ירדה ב-38% מתחילת השנה וביום שני פרצה את רמת ה-200 דולר למניה, לפני שסגרה בעלייה של 2.7% במחיר 203.36 דולר. המנכ"ל אילון מאסק קרא בשבוע שעבר לסקירה של כל ההוצאות של החברה, תוך התרעה על ירידה משמעותית בהכנסות. מאסק גם העלה חששות בנוגע לשריפת המזומנים של החברה, בהתייחסו לטסלה שהפסידה 700 מיליון דולר ברבעון הראשון. יצרנית הרכב גייסה לאחרונה כ-2.4 מיליארד דולר, אך מאסק אמר שזה לא יספיק לזמן רב. טסלה אינה לבדה במאבק בשווקים עולמיים חלשים יותר, כולל סין. הבנק המרכזי של גרמניה הזהיר את תעשיית הרכב של המדינה - אחד מעמודי התווך של הכלכלה האירופאית הגדולה ביותר – כי היא צפויה לעמוד בפני צרות נוספות עם ההאטה של סין. השפל, בשילוב עם מתחי הסחר בין ארה"ב לסין, מגיע בדיוק כאשר יצרניות הרכב פועלות במרץ לפתח מכוניות חשמליות.